LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] absurde verhogingen schoolvakantie

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
toddo
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 dec 2014 19:04

absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door toddo »

Wil je eens op vakantie met je kind(eren),zijn de prijzen voor een ticket zowat verdrievoudigd!!
Met de huidige crisis is dit gewoon niet op te brengen.
Wat is hier de reden van?
En zijn er echt mensen die zich deze absurde bedragen kunnen veroorloven?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door dhc »

Vakanties in het hoogseizoen en schoolvakanties zijn al sinds mensenheugenis duurder....

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door kokka »

toddo schreef:Wil je eens op vakantie met je kind(eren),zijn de prijzen voor een ticket zowat verdrievoudigd!!
Met de huidige crisis is dit gewoon niet op te brengen.
Wat is hier de reden van?
En zijn er echt mensen die zich deze absurde bedragen kunnen veroorloven?
nee niemand kan dat betalen, alle winst voor het hele seizoen zit op jouw tickets
:D

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door Dirkie »

toddo schreef:Wil je eens op vakantie met je kind(eren),zijn de prijzen voor een ticket zowat verdrievoudigd!!
Met de huidige crisis is dit gewoon niet op te brengen.
Wat is hier de reden van?
En zijn er echt mensen die zich deze absurde bedragen kunnen veroorloven?
De reden is al jaren hetzelfde en heet vraag en aanbod. Als de vraag groot is en het aanbod niet, dan stijgen de prijzen. En in de vakantie periodes is de vraag groot en het aanbod niet. En dus ......

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Terschelling is ook mooi en in"de huidige crisis" goed betaalbaar.....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Beetje vooruit plannen, vroegboekkorting pakken en het is redelijk betaalbaar

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Wij gaan vaak naar Oostenrijk, met een auto. Meer dan zat aanbod in de zomer, lekker zwemmen en in de bergen wandelen. Goedkope vakantie en verder gewoon super.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:Beetje vooruit plannen, vroegboekkorting pakken en het is redelijk betaalbaar

Of andersom, laat boeken en nog meer korting pakken zodat goed betaalbaar is. Risico is wel dat er minder keus is.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door Har06 »

Teunbosseman schreef:
olaf79 schreef:Beetje vooruit plannen, vroegboekkorting pakken en het is redelijk betaalbaar

Of andersom, laat boeken en nog meer korting pakken zodat goed betaalbaar is. Risico is wel dat er minder keus is.
natuurlijk zijn de vakantieperioden duur en soms te duur, het woord :goed betaalbaar : is voor iedereen anders in te vullen.

ik kom net uit Side Turkije vandaan, vanaf 28 april zijn de prijzen 2* van het door mij nu betaalde bedrag.je hoeft er geen gebruik b
van te maken :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door sjohie »

Je kan gokken op een last-minute, maar dan loop je wel het risico dat het mogelijk niet de gewenste bestemming of vakantieduur wordt. De reden waarom het in die periode zo duur is, is omdat er veel vraag is tegen gelijk aanbod, en dat veel gezinnen toch 3 weken weg willen, wat betekend dat de reserveringen niet alleen veel, maar ook relatief lang zijn tov de rest van het jaar. Maar goed, je kan je doelen iets bijstellen, met eigen vervoer icm lastminute vakantiehuisjes in bijvoorbeeld de Ardennen, is er ook in het hoogseizoen wel wat betaalbaars te scoren. Idem Frankrijk, iets buiten de gebaande paden. Een slaapplek is een stuk makkelijker te vinden zonder benodigde vlucht.

En als je goedkoop all-inclusive wilt is er Gambia, daar is na bijna een jaar ellende in de regio, nog geen ebolageval gerapporteerd, maar die angst drijft de prijs fors omlaag.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door mika21 »

Frantic2 schreef:Terschelling is ook mooi en in"de huidige crisis" goed betaalbaar.....
Terschelling is ook in het hoog seizoen behoorlijk aan de prijs. Ook daar kennen ze het fenomeen schoolvakanties. En het leuke is dan ook nog: de schoolvakanties zijn tegenwoordig uitgesmeerd over een aantal weken, dus: kassa!

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door brokkel »

Ach met de auto naar Duitsland, heel veel te vinden voor hele redelijke prijzen en zelfs in het hoogseizoen. Gewoon goed zoeken en kijken wat je wilt gaan doen met je kinderen.
Heb zelf ook mijn hele jeugd Oostenrijk gedaan, heel veel lol gehad en heel veel gezien maar juist betaalbaar omdat het minder populair is.
Spanje, Italië, Franse Riviera, Griekenland en Turkije zijn gewoon duurder omdat iedereen daar heen gaat.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

brokkel schreef:Ach met de auto naar Duitsland, heel veel te vinden voor hele redelijke prijzen en zelfs in het hoogseizoen. Gewoon goed zoeken en kijken wat je wilt gaan doen met je kinderen.
Heb zelf ook mijn hele jeugd Oostenrijk gedaan, heel veel lol gehad en heel veel gezien maar juist betaalbaar omdat het minder populair is.
Spanje, Italië, Franse Riviera, Griekenland en Turkije zijn gewoon duurder omdat iedereen daar heen gaat.
Exact. In duitsland en oostenrijk kun je ook prima uit eten gaan voor weinig. Ben je zo voor een eurotje of 20 pp klaar, met drinken en een enorm volle buik. :lol:

Als je kiest voor een dure bestemming moet je m.i. ook niet zeuren over de prijs.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat ook wel eens kan helpen is om rekening te houden met of de school vroeg of laat vakantie heeft. Is de school laat, ga dan aan het eind van de vakantie. Ben je soms zelfs in september op vakantie. Of juist andersom, dan kun je misschien nog voor de aller duurste tijd gaan.

Of naar een plek waar de zomer niet het hoogseizoen is. Al genoemd: veel wintersportgebieden zijn in de zomer goedkoper,terwijl je er wel heerlijk kunt wandelen etc.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door moederslink »

Zodra het zomer is is kamperen een geweldig alternatief! Of in Nederland blijven of een paar uur rijden naar de ons omringende landen. Wij kampeerden altijd , eenmalige aanschaf van kampeerspullen en tig jaren pret! Maar....... je moet ervan houden , en het is spotgoedkoop in verhouding!
Wij waren vaak in de bossen , met een zwembad( je ) of een meertje ; je bent hartstikke vrij en je kunt lekker aanklooien.....zelfs op regendagen vermaakten ze zich prima!
Ik vraag mij oprecht af of je kinderen wel echt een plezier doet met de stress, het lange wachten op het vliegveld , om na een paar uur vliegen toch ook weer te hangen bij het zwembad in Spanje, Frankrijk of Turkije.....Voor een kind is het niet " boeiend " dat ie in Spanje ah zwembad ligt , ik denk dat het voor de ouders misschien meer een " must " is? Maar misschien kun je als ouders samen een x een weekje weg , ook lekker natuurlijk en dan kan dat misschien omdat je in de zomer met de kinderen goedkoper uit bent geweest ? Maar de zon is natuurlijk een grote factor , snap ik , maar ook in Nederland schijnt de zon hoor , heus wel ergens in die 6 weken :D

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door tenormin »

toddo schreef:Wil je eens op vakantie met je kind(eren),zijn de prijzen voor een ticket zowat verdrievoudigd!!
Met de huidige crisis is dit gewoon niet op te brengen.
Wat is hier de reden van?
En zijn er echt mensen die zich deze absurde bedragen kunnen veroorloven?
Men hoeft natuurlijk niet perse te vliegen (als er een auto is). En kamperen moet je liggen. Maar weet wel dat, toen de kinderen schoolgaand waren, we heel vaak een camping een Zuid Frankrijk bezochten, omgeving Fréjus, wat altijd giga leuk was. Als ouders had je vakantie en de kinderen zag je bijna niet. Niet dat dit de bedoeling was, maar er is zoveel te doen. Ook in de "hoogtij" van vakantie. En ja, de zon gaat voor niets op, maar niet de vakantie-zon. Maar dagjes uit in Nederland, al zijn het er maar 3, ben je net zoveel kwijt als een ordinaire all-inn vakantie in het buitenland. Maar verhogingen in schoolvakantie is al meer dan 40 jaar zo, dus niets nieuws. Of kaartjes/zegels sparen bij diverse supers op korting Efteling e.a. pretparken, maar nogmaals, ook dat is behoorlijk aan de prijs.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door Dirkie »

toddo schreef:Wil je eens op vakantie met je kind(eren),zijn de prijzen voor een ticket zowat verdrievoudigd!!
Met de huidige crisis is dit gewoon niet op te brengen.
Wat is hier de reden van?
En zijn er echt mensen die zich deze absurde bedragen kunnen veroorloven?
Nog een tip. Kreeg ik van een collega uit het oosten van het land. Boeken in Duitsland kan wel eens voordeliger uitvallen dan boeken in Nederland. Volgens hem scheelt het heel veel. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door sjohie »

Dirkie schreef:
toddo schreef:Wil je eens op vakantie met je kind(eren),zijn de prijzen voor een ticket zowat verdrievoudigd!!
Met de huidige crisis is dit gewoon niet op te brengen.
Wat is hier de reden van?
En zijn er echt mensen die zich deze absurde bedragen kunnen veroorloven?
Nog een tip. Kreeg ik van een collega uit het oosten van het land. Boeken in Duitsland kan wel eens voordeliger uitvallen dan boeken in Nederland. Volgens hem scheelt het heel veel. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Hoor ik hier (in het oooosten) ook wel vaker inderdaad. Boeken via Duitsland, en vliegen via een Duits vliegveld. Zelf nog nooit gedaan, maar een aantal collega's doen dat regelmatig.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dirkie schreef:
toddo schreef:Wil je eens op vakantie met je kind(eren),zijn de prijzen voor een ticket zowat verdrievoudigd!!
Met de huidige crisis is dit gewoon niet op te brengen.
Wat is hier de reden van?
En zijn er echt mensen die zich deze absurde bedragen kunnen veroorloven?
Nog een tip. Kreeg ik van een collega uit het oosten van het land. Boeken in Duitsland kan wel eens voordeliger uitvallen dan boeken in Nederland. Volgens hem scheelt het heel veel. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Doet me denken.

Vluchten boeken met een Windows device is goedkoper dan met een IOS device. Dat hebben we eens getest en aangetoond. Voor een willekeurige vlucht kan je wel dubbel zo duur uit zijn, alleen maar omdat je met een IOS apparaat gezocht hebt.

Piet Piraat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2009 18:42

Re: absurde verhogingen schoolvakantie

Ongelezen bericht door Piet Piraat »

Omdat de mens een gierig en hebberig wezen is:
ouders moeten de vakantie inplannen tijdens de schoolvakantie v.d. kinderen.
Reismaatschappijen spelen daarop in, de ouders hebben geen/weinig keuze dan meer dan het tweevoudige te betalen in het hoogseizoen en ja, er zijn mensen die dat kunnen betalen anders zouden de reismaatschappijen dat niet doen. Zolang zij winst maken, want dat is het enige wat telt, gaan zij hier mee door. Pas als zij verlies zouden draaien, zullen zij er mee stoppen.

Gesloten