LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
john46
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 feb 2009 11:28

Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Ongelezen bericht door john46 »

Geboekt met boekingsnummer 3742728 vakantie met Sunweb van 17/6 tm 24/4 naar Hotel Palia Las Polomas in Spanje.
Zou vliegen met voor mij gedegen en betrouwbare vlucht van Transavia, wat schets mijn verbazing, de vervoerder is voor mij onbekende onderaannemer Miami Air met knartand steenkool Engels/Amrikaanse bemanning waar niets van was te verstaan. Bij heenreis op Zestienhoven keurig met bus naar vliegtuig gereden. Op de terugreis, was erg warm in Nederland, geen bus van het vliegtuig naar de ontvangsthal ca. 700 meter. Nu doet het feit zich voor dat ik sinds kort een longziekte heb , waardoor ik nog geen 30 meter kan lopen zonder adem tekort te hebben. Deze afstand lopend te overbruggen was voor mij echt adembenemend , heb ca. 30 stops gemaakt om te overbruggen en daarna ca 20 minuten in de ontvangsthal weer tot normaal moeten bijkomen. Over het voorgaande een klacht ingediend bij Sunweb. Reactie Sunweb ( Daisy): transavia mag andere vervoerder inschakelen, en u had uw conditie vooraf kunnen melden. Ben het hier niet mee eens geboekt met vlucht van Transavia en niet een of andere habbibabbi onbekende partij, niet nakomen contractafspraak en geen Nederlandse onverstaanbare bemaning, waarom op de heenreis wel met bus naar het vliegtuig en terug niet en waarom zou ik mijn gezondheid melden als het vervoer wel goed geregeld zou zijn, ik vind dat Sunweb onbetrouwbaar is in het nakomen van haar afspraken en klachten erg makkelijk wegwuift , kortom bezint eer ge begint met boeken met Sunweb, onbetrouwbare reisorganisatie met slechte klantenservice, waarbij het woord sorry nog moet worden uitgevonden.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vervelende ervaring. Maar toch een paar punten:
- wat staat er in de overeenkomst en voorwaarden over onderaanneming? Het is vrij standaard dat dat gewoon overeengekomen wordt.
- ik snap dat je niet vooraf gaat melden dat je een lngziekte hebt, als je verwacht dat je niet een stuk buiten hoeft te lopen. Maar heb je het aangegeven toen bleek dat dat wel het geval was? Dan had er wellicht gewoon vervoer geregeld kunnen worden. Zij kunnen het niet weten als jij het niet verteld.

Kortom; ik vind dat je nogal makkelijk woorden als "onbetrouwbaar" en "slechte klantenservice" gebruikt. Wellicht heeft een en ander ook te maken met de toon van de muziek?

Los hiervan: wat zou voor jou wel een acceptabele oplossing geweest zijn?
john46 schreef:
08 jul 2019 09:55
Geboekt met boekingsnummer 3742728 vakantie met Sunweb van 17/6 tm 24/4 naar Hotel Palia Las Polomas in Spanje.
Zou vliegen met voor mij gedegen en betrouwbare vlucht van Transavia, wat schets mijn verbazing, de vervoerder is voor mij onbekende onderaannemer Miami Air met knartand steenkool Engels/Amrikaanse bemanning waar niets van was te verstaan. Bij heenreis op Zestienhoven keurig met bus naar vliegtuig gereden. Op de terugreis, was erg warm in Nederland, geen bus van het vliegtuig naar de ontvangsthal ca. 700 meter. Nu doet het feit zich voor dat ik sinds kort een longziekte heb , waardoor ik nog geen 30 meter kan lopen zonder adem tekort te hebben. Deze afstand lopend te overbruggen was voor mij echt adembenemend , heb ca. 30 stops gemaakt om te overbruggen en daarna ca 20 minuten in de ontvangsthal weer tot normaal moeten bijkomen. Over het voorgaande een klacht ingediend bij Sunweb. Reactie Sunweb ( Daisy): transavia mag andere vervoerder inschakelen, en u had uw conditie vooraf kunnen melden. Ben het hier niet mee eens geboekt met vlucht van Transavia en niet een of andere habbibabbi onbekende partij, niet nakomen contractafspraak en geen Nederlandse onverstaanbare bemaning, waarom op de heenreis wel met bus naar het vliegtuig en terug niet en waarom zou ik mijn gezondheid melden als het vervoer wel goed geregeld zou zijn, ik vind dat Sunweb onbetrouwbaar is in het nakomen van haar afspraken en klachten erg makkelijk wegwuift , kortom bezint eer ge begint met boeken met Sunweb, onbetrouwbare reisorganisatie met slechte klantenservice, waarbij het woord sorry nog moet worden uitgevonden.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u nog geen 30 meter achter elkaar kunt lopen, is het dan wel verstandig/medisch verantwoord om te gaan vliegen?

En dan kunt u in een hotel ook amper van uw kamer naar de eetzaal komen.

Of gebruikte u daar een rolstoel?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Ongelezen bericht door kweenie »

Op de vliegvelden zijn altijd wagentjes om mensen die slechte ter been zijn te vervoeren. Je had dit dus meteen kunnen aangeven toen bleek dat er geen bus voor het vervoer was. De reisorganisator kan dat natuurlijk niet achteraf nog eens ongedaan maken.

Verder worden vluchten heel vaak door andere operators uitgevoerd dan de maatschappij waarbij je boekt. Ook als je bijvoorbeeld bij de 'betrouwbare' KLM boekt kan het zijn dat je een vlucht van een van de partners, bijvoorbeeld Air france krijgt. Of als je verder in de wereld bent, bijvoorbeeld Vietnam Airways. Dat je een vlucht bij een bepaalde maatschappij boekt zegt dus niets over de operator of de talen die het personeel spreekt.
Laatst gewijzigd door kweenie op 08 jul 2019 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Ongelezen bericht door pieterenien »

We kregen 2 jaar geleden ook een Miami Air toestel i.p.v. een Transavia Boeing en het was voor ons een aangename ervaring. Leuk personeel dat in een praatje ons als basketballiefhebbers liet weten dat zij normaliter in de USA regelmatig teams van de NBA naar de uitwedstrijden vlogen, betere stoelen dan bij Transavia, vlekkeloze vlucht. Kortom aan deze maatschappij kan het niet liggen dat john46 erg ontevreden is over Sunweb. Dat hij een stuk heeft moeten lopen op Zestienhoven terwijl hij geen 30 mtr kan lopen zonder ademhalingsproblemen is erg triest en het is daarom voor mij onbegrijpelijk dat hij daar ter plaatse geen hulp heeft gevraagd. Sunweb treft met dit alles geen enkele blaam en ik hoop nog vaak met deze betrouwbare en klantvriendelijke touroperator of met haar dochter Eliza was here op reis te gaan!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Ongelezen bericht door scontra »

Een vervangende vliegmaatschappij kan u bij elke reis die u maakt overkomen en zolang u netjes van A naar B gebracht wordt is daar ook niets mis mee. U heeft nl. bij een touroperator uw reis geboekt en niet bij een vliegmaatschappij.
Dat u de betreffende vliegmaatschappij toevallig niet kent, zegt nog niets over de kwaliteit die door hen geleverd wordt.
Het taalprobleem zal u niet alleen in het vliegtuig zijn overkomen, naar mijn weten wordt er in Spanje ook geen Nederlands gesproken, behalve dan bij "Jan Patat" op de boulevard misschien. :wink:
700 mtr. moeten lopen op vml. Zestienhoven ? Dat lijkt lichtelijk overdreven !
Als u (netjes) bij het verlaten van het toestel had aangegeven dat de te lopen afstand voor u te groot was, dan was er 100% zeker vervoer voor u geregeld ! Maar als je niets vraagt, dan kan/mag je ook niets verwachtten !
Maar verder heeft u hopelijk wel van uw vakantie kunnen genieten en daar is het toch allemaal voor geweest en om te doen !

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je van 17 juni tot 24 april op vakantie gaat heb je tijd zat om te lopen!

Wie is hier nu onbetrouwbaar....
En als je niet naar afstanden gekeken hebt en geen rollator of zo mee hebt.

Wegens kabelbreuk moest ik ook 300 meters lopen met de boodschappen omdat ik mijn eigen straat niet in kon.
Ja, diepvries gehaald dus moest wel!

En als je moet kiezen tussen uren wachten op juiste toestel of even snel iets huren.....
Vooral de reizen boeken ze stoelen en mogen ze wisselen.

Als een toestel vertraging heeft zoeken ze een geschikte kist die ruim genoeg is om toch redelijk op tijd te kunnen vliegen.
Dat komt zelfs bij lijnvluchten van grote bedrijven voor.
Verder zou ik eerst even een foutloze opgave van je vakantie dagen geven voor je een bedrijf gaat beschuldigen van slordigheden!

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Ongelezen bericht door geengast »

Sunweb is aangesloten bij het ANVR. Dus gelden ook de ANVR voorwaarden, waar u voor of bij boeking op gewezen bent. Kijk vooral even naar artikel 3. U bent in gebreke gebleven. Uw lichamelijke conditie had u vooraf kenbaar moeten maken:

Artikel 3 Door jou te verstrekken informatie
3.1. Je verstrekt tijdig voor het sluiten van de overeenkomst alle gegevens over
jezelf en de door jou aangemelde reizigers die van belang kunnen zijn voor
het sluiten of de uitvoering van de overeenkomst. Daaronder vallen in ieder
geval je mobiele telefoonnummer(s) en je e-mailadres(sen).
3.2. Je vermeldt de bijzonderheden over je eigen lichamelijke en geestelijke toestand, en die over de door jou aangemelde groep reizigers, die van belang
kunnen zijn voor de goede uitvoering van de reis.
3.3. Als je in je informatieplicht tekortschiet kan dit tot gevolg hebben dat de
organisator of iemand namens hem jou en je eventuele medereiziger(s) van
(verdere) deelname aan de reis uitsluit. In dat geval brengt de organisator
alle hiermee gemoeide kosten aan jou in rekening.
3.4. Je kunt zowel om medische als om andere redenen de organisator verzoeken
om het reisaanbod te wijzigen. Als hieraan kosten zijn verbonden, maakt de
organisator die aan jou bekend. De organisator is niet verplicht om aan een
dergelijk verzoek gehoor te geven. Doet hij dat wel, dan ben je verplicht de
aan de wijziging verbonden kosten te vergoeden.
Artikel 4 Bevestiging/Herroeping door de organi

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Ongelezen bericht door sjohie »

Overigens móeten bedrijven als Transavia, maar ook TUI nu ineens van alles, omdat hun net nieuwe 737-max toestellen, nog steeds aan de grond staan. Het kan dus ook gewoon eerlijke overmacht zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Onlangs een retourtje naar Barcelona gemaakt. Korte stukjes kan ik los lopen, langere duur met krukken. Ik vloog vanaf Rotterdam waar netjes voor het boarden al een stewardess naar mij toe kwam met de vraag of ik een rolstoel nodig had. Het vliegtuig kon ik wel halen. Als eerste mocht ik er heen en lux plaatsnemen op de eerste stoel in een leeg vliegtuig die mijn werk speciaal gereserveerd had. Onderweg werd de vraag gesteld of ik in Barcelona een rolstoel nodig had. Ondanks dat ik dat niet hoefde stond er al eentje klaar. Bleek al vanaf Rotterdam geregeld te zijn.
De terugvlucht idem, lopen vanuit het vliegtuig naar de ontvangsthal met wederom de vraag of ik een rolstoel nodig had.

Men kan aan de buitenkant niet zien wat iemand mankeert. Ik loop dan wel met krukken, maar dat wil niet zeggen dat ik niet mobiel bent. Schijnbaar is er bij u aan de buitenkant niets te zien, maar dan moet u gewoon aangeven dat u niet zo mobiel bent met de vraag of er hulp geboden kan worden. Bij mij liep 4 keer een stewardess mee als begeleiding.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Ongelezen bericht door moederslink »

Netjes!
Al een hele tijd geleden heb ik afgeleerd om mij ' te schamen ' wanneer ik ergens hulp bij nodig heb.
Ik tref dan altijd bereidwillige aardige mensen die mij helpen en ik zeg dan : " fijn , wat aardig van u " met een BIG SMILE en diegene loopt dan zelf ook met een glimlach weer door... leuk toch?
( ' simpel' zou Lady zeggen :lol: )

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Ongelezen bericht door kokka »

Ik begrijp het niet helemaal. Denkt u nu werkelijk dat Sunweb de transferbus op het vliegveld regelt? Die boeken gewoon de vlucht en indien vooraf aangegeven rolstoel/hulp.
Gezien uw manier van schrijven lijkt u niet op uw mond gevallen, waarom dan op het vliegveld niet om hulp gevraagd? Mensen kunnen niet aan de buitenkant zien dat u een longziekte heeft.
Sunweb valt niets te verwijten

Joya
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2015 15:09

Re: Adembenemende onbetrouwbare Sunweb

Ongelezen bericht door Joya »

Dit alles heeft niets te maken met onbetrouwbaarheid van de touroperator Sunweb. Een andere luchtvaartmaatschappij inzetten mag, dit staat ook in hun voorwaarden.

U kreeg geen ongevraagde hulp terwijl u 700 meter moest lopen terwijl u niet meer dan 30 meter kan lopen zonder een pauze te nemen. Dit is niet de verantwoording van Sunweb geweest. Zoals eerder aangegeven in andere reacties bent u zelf nalatig geweest door niet tijdens de boeking op te geven dat u geen lange afstanden kunt lopen. Ook ik heb dat probleem en Sunweb geeft dit elke x keurig door aan de luchtvaartmaatschappij waarna er prima begeleiding is op de luchthavens. In dat geval komt er zelfs een auto/busje na de landing naar het vliegtuig gereden om je op te halen of staat er iemand aan de slurf te wachten of komen ze zelfs naar het vliegtuig toelopen met rolstoel.
Ik vind dit geweldig geregeld!

Geef voortaan even de code WCHR door bij boeking, dit houdt in dat de luchthavenbegeleiding weet dat u wel zelf KORTE afstanden kan lopen en zelfstandig de trap van het vliegtuig op en af kunt, maar hulp nodig heeft bij lange afstanden (en naar wens tijdens het inchecken omdat er soms hele lange rijen staan). Want niet alleen langere afstanden lopen kan een probleem zijn voor u, maar misschien ook een lange wachtrij?
Voor mij in elk geval wel en Sunweb regelt het elke x prima door trouw de betreffende code door te geven, dit kost hen amper tijd. Bij de reisleiding meld ik voor ik naar huis vlieg tijdig dat ik begeleiding krijg vanaf het inchecken en vraag of zij willen helpen met het inchecken/klaarstaan met rolstoel als ik er ben. Een host/hostess wacht op tijd als ik met een taxi aankomt op de luchthaven voor de terugreis, zodat ik vanuit de taxi rechtstreeks naar een aparte incheckbalie wordt gebracht. Zelfs voor mijn koffer en handbagage wordt nog gezorgd. Grote klasse.
Kortom, wat dat betreft ben ik heel tevreden over Sunweb én de reisleiding. Het stelt mij in staat om onbezorgd alléén op reis te gaan (wat mijn voorkeur heeft), ondanks het feit dat ik een hartziekte heb waardoor er snel sprake is van vermoeidheid bij lopen en lang staan.

Hou er altijd rekening mee dat er van alles kan veranderen qua vlucht, wat mag gezien de voorwaarden waar je voor tekent bij een boeking. Denk aan oorspronkelijk geplande vliegtuigmaatschappijen, vliegroutes, tussenlandingen, vluchttijden en luchthavens die mogen veranderen - zelfs op het laatste moment.
Stel dat u door omstandigheden op Schiphol was geland? Zoiets kán en mag, ondanks het feit dat u voor vertrek en aankomst in Nederland een andere luchthaven had geboekt. Op Schiphol moet je vaak ver lopen voor je in de aankomsthal bent, dat had u ook niet kunnen doen.

Ik zou in uw situatie voortaan het zekere voor het onzekere nemen. Dek uzelf in voor eventuele verandering tijdens de reis en geef door dat u begeleiding nodig heeft bij het lopen van langere afstanden. Een kleine moeite voor veel gemak waardoor u ook Sunweb niet meer hoeft lastig te vallen of de schuld hoeft te geven achteraf. U bent verantwoordelijk voor het wel of niet doorgeven van uw medische gesteldheid, niet Sunweb.

Ik wens u nog veel reisplezier in de toekomst met weinig ergernis en een hoog relax-gehalte, doordat u bij boeking de WCHR code qua begeleiding op de luchthaven heeft doorgegeven. ;-)

Gesloten