LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rservaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2014 14:20

Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door rservaas »

Door overmacht (ziekte direct familielid) heb ik helaas moeten beslissen om mijn reis naar Vietnam, ver voor de 'gewenste' annuleringsdatum, te annuleren. Tenminste annuleren is een groot woord want ik ga in ieder geval niet. Of ik mijn vliegticket moet annuleren is mij nog niet duidelijk.

Na een aantal keer van het kastje naar de muur te zijn gegaan kon ik per email bij Vliegtickets.nl het verzoek om mijn ticket te annuleren indienen. Het leek even allemaal goed te komen, maar helaas: Overboeken mag niet, uitstellen mag niet. Annuleren mag wel maar ik krijg geen stuiver terug.

Het antwoord:
De luchtvaartmaatschappij staat restitutie van het ticket bedrag niet toe, u ontvangt hiervoor dus geen geld terug. De service fee, verzekeringen en boekingskosten krijgt u, zoals vermeld staat in de algemene voorwaarden, niet retour.

Alvorens wij overgaan tot definitief annuleren van uw vluchten verzoeken wij u deze e-mail zo snel mogelijk te beantwoorden waarmee u bevestigt dat wij uw reis definitief kunnen annuleren en dat u op de hoogte bent van bovenstaande informatie.


Het terugvragen van belasting en toeslagen lijkt voor een ieder ticket anders maar mij is bij deze vermeld dat ik daar geen recht op heb.

Is dit om de massa tegen te houden en hopen dat een ieder het hier bij laat? En wat zegt een ANVR aansluiting (en dergelijke 'keurmerken') nog? En is er daarnaast voor de consument nog enige bescherming? of mag alles onder de optie Algemene voorwaarden?

Heeft iemand nog tips of advies hoe ik toch nog iets retour kan krijgen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Het hangt helemaal af van het soort ticket dat je hebt gekocht. Je hebt bij boeking de keuze tussen diverse 'flexibiliteiten'. Het goedkopere ticket is het ticket waarop niets te wijzigen is. En duurder ticket kun je verplaatsen en weer en duurder ticket kun je ook annuleren.

Blijkbaar heb je voor de goedkoopste variant gekozen. Die valt in dit geval voor jou duur uit.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rservaas schreef: Is dit om de massa tegen te houden en hopen dat een ieder het hier bij laat?
Calimero is in tha house.
rservaas schreef: En wat zegt een ANVR aansluiting (en dergelijke 'keurmerken') nog? En is er daarnaast voor de consument nog enige bescherming? of mag alles onder de optie Algemene voorwaarden?
Is het onderdeel van een reis of is het een los ticket voor een lijnvlucht? ANVR is niet van toepassing op lijnvluchten.
rservaas schreef: Heeft iemand nog tips of advies hoe ik toch nog iets retour kan krijgen?
Voortaan een flexibel ticket aanschaffen. Al is dat vaak zoveel duurder dat je beter het risico kunt lopen dat je een ticket niet gebruikt en een andere koopt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

rservaas schreef:Door overmacht (ziekte direct familielid) heb ik helaas moeten beslissen om mijn reis naar Vietnam, ver voor de 'gewenste' annuleringsdatum, te annuleren. Tenminste annuleren is een groot woord want ik ga in ieder geval niet. Of ik mijn vliegticket moet annuleren is mij nog niet duidelijk.

Na een aantal keer van het kastje naar de muur te zijn gegaan kon ik per email bij Vliegtickets.nl het verzoek om mijn ticket te annuleren indienen. Het leek even allemaal goed te komen, maar helaas: Overboeken mag niet, uitstellen mag niet. Annuleren mag wel maar ik krijg geen stuiver terug.

Het antwoord:
De luchtvaartmaatschappij staat restitutie van het ticket bedrag niet toe, u ontvangt hiervoor dus geen geld terug. De service fee, verzekeringen en boekingskosten krijgt u, zoals vermeld staat in de algemene voorwaarden, niet retour.

Alvorens wij overgaan tot definitief annuleren van uw vluchten verzoeken wij u deze e-mail zo snel mogelijk te beantwoorden waarmee u bevestigt dat wij uw reis definitief kunnen annuleren en dat u op de hoogte bent van bovenstaande informatie.


Het terugvragen van belasting en toeslagen lijkt voor een ieder ticket anders maar mij is bij deze vermeld dat ik daar geen recht op heb.

Is dit om de massa tegen te houden en hopen dat een ieder het hier bij laat? En wat zegt een ANVR aansluiting (en dergelijke 'keurmerken') nog? En is er daarnaast voor de consument nog enige bescherming? of mag alles onder de optie Algemene voorwaarden?

Heeft iemand nog tips of advies hoe ik toch nog iets retour kan krijgen?
Even de voorwaarden van je annuleringsverzekering checken lijkt me een goede start. Als je die niet hebt, dan is het jammer maar helaas.

Die clubs zijn goedkoper omdat er een aantal beperkingen aan die tickets zitten, waaronder het feit dat ze niet zijn om te boeken etc.

Ik snap wel dat je wat mededogen van ze verwacht, maar het is A) een bedrijf en geen kerk, en B) hoe had jij het gevonden als ze hadden gevraagd of ze de vlucht een weekje later uit konden voeren voor je? Had jij dan ook zo coulant gereageerd, of had je staan briesen en stampen dat ze die vlucht uit moeten voeren omdat jullie dat zo zijn overeengekomen? :wink:

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door brieziet »

de enige manier om iets terug te krijgen is via een eventueel afgesloten annuleringsverzekering, en dan nog moet je de voorwaarden heel goed checken of de ziekte van een direct (hoe direct?)familielid überhaupt gedekt is.

Heb je geen annuleringsverzekering? dan heb je (zeer waarschijnlijk) pech.

Sterkte met je zieke familielid, die het zeker en vast zal waarderen dat je niet op reis gaat nu.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door encore »

maar ik vind het ook wel gek. Je gaat niet, maar je moet wel betalen. Sterker nog: ze kunnen de ruimte nogmaals verkopen. Dat je een straf-dinges krijgt: oke, maar helemaal NIETS terug vind ik ook wel raar. Verder boeit het me niet. Iemand die nu ziek is kan tegen die tijd wel beter zijn of helemaal niet meer op aarde rondhuppelen. In beide gevallen kun je een uitje wel "ff" gebruiken en zou ik lekker weg zijn gegaan. Ik denk dat dat familielid dat ook wel begrijpt en het je gunt.

rservaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2014 14:20

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door rservaas »

Daar was ik allemaal al bang voor. Helaas, dan is het geheel mijn eigen schuld.

Ik had trouwens ook niet verwacht dat ik alles retour zou krijgen maar het is raar dat je niks vergoed krijgt, helemaal omdat ze de optie geven om het ticket dan toch nog echt te annuleren. Geef dan nog een vergoeding voor het opzeggen en verkoop dat ticket inderdaad nog een keer door (al is het maar de toeslagen en belastingen). Erg vreemde praktijken eigenlijk waar de consument geen poot om op te staan heeft terwijl dit met online aankopen redelijk goed gedekt is.
brieziet schreef:Sterkte met je zieke familielid, die het zeker en vast zal waarderen dat je niet op reis gaat nu.
Dank.
sjohie schreef:Ik snap wel dat je wat mededogen van ze verwacht, maar het is A) een bedrijf en geen kerk, en B) hoe had jij het gevonden als ze hadden gevraagd of ze de vlucht een weekje later uit konden voeren voor je? Had jij dan ook zo coulant gereageerd, of had je staan briesen en stampen dat ze die vlucht uit moeten voeren omdat jullie dat zo zijn overeengekomen? :wink:
A. Een bedrijf kan altijd nog coulant zijn, dat heet klantenservice. Of ze nou een winstoogmerk hebben of niet.
B. Ik ben redelijk coulant dus ja. Als zij het zouden verplaatsen dan zou ik daar of mee akkoord gaan of mijn geld terug willen. En een overeenkomst is niet alles zeggend, als de voorwaarden niet redelijk gevonden worden is een overeenkomst uiteindelijk ook niks meer waard. Daarom mijn vraag dus of ik nog ergens aanspraak op kon maken aangezien ik het netjes wil annuleren en de betaalde kosten als belastingen/toeslagen dus niet ga gebruiken.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door gilas »

rservaas schreef:En een overeenkomst is niet alles zeggend, als de voorwaarden niet redelijk gevonden worden is een overeenkomst uiteindelijk ook niks meer waard.
Als je er zo over denkt moet je een rechtzaak beginnen,dan kom je erachter hoeveel een overeenkomst waard is en of de voorwaarden onredelijk zijn.
Nu ben je gewoon aan het klagen omdat de voorwaarden niet in jouw straatje passen.
Helaas,dat had je dan maar eerder moeten bedenken voordat je ging boeken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Overigens zou je een deel van de belastingen wel terug moeten kunnen krijgen. Dat heer daar geen recht op zou hebben is dus mi onzin. Maar om dat terug te betalen, mogen ze wel administratiekosten in rekening brengen, die misschien net zo hoog zijn...

rservaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2014 14:20

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door rservaas »

gilas schreef:
rservaas schreef:En een overeenkomst is niet alles zeggend, als de voorwaarden niet redelijk gevonden worden is een overeenkomst uiteindelijk ook niks meer waard.
Als je er zo over denkt moet je een rechtzaak beginnen,dan kom je erachter hoeveel een overeenkomst waard is en of de voorwaarden onredelijk zijn.
Nu ben je gewoon aan het klagen omdat de voorwaarden niet in jouw straatje passen.
Helaas,dat had je dan maar eerder moeten bedenken voordat je ging boeken.
Nee dat gebruikte ik alleen om een punt te maken, wel bij de les blijven.
Ik probeer ook nergens gelijk te krijgen of te klagen, ik wil alleen weten of ik nog ergens aanspraak op kan maken.
kweenie schreef:Overigens zou je een deel van de belastingen wel terug moeten kunnen krijgen. Dat heer daar geen recht op zou hebben is dus mi onzin. Maar om dat terug te betalen, mogen ze wel administratiekosten in rekening brengen, die misschien net zo hoog zijn...
Dan is dat toch nog wel het proberen waard misschien. Die eventuele administratiekosten zou ik dan vooraf moeten navragen om die afweging te maken of ik er nog wat op over hou. Het is toch een ticket van rond de 900 euro. Dank.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even een paar zaken vooraf.
Vliegtickets komen in vele soorten en prijzen. De verschillen in prijzen worden door een groot aantal factoren veroorzaakt. Eén van die factoren is de flexibiliteit van die tickets. Hoe flexibeler hoe duurder. En als Nederlander ga je voor goedkoop en lees je de voorwaarden niet. En dan koop je tickets, die je niet kan annuleren, teruggeven, omboeken enz enz. M.a.w. je kunt ze wel of niet gebruiken en meer niet.

En een annulerings verzekering werkt als volgt. Als je (om wat voor reden dan ook) annuleert, krijg je van de ticket/reis verstrekker eventueel geld terug (meestal niet trouwens) en je krijg een zogenaamde annulerings nota. Daarin staat dat je de reis/tickets geannuleerd hebt en welke kosten daarvoor in rekening gebracht zijn. Dat is meestal (een deel van) de aankoopprijs.
Deze annulerings nota kun je vervolgens (samen met het bewijs waarom je moest annuleren) indienen bij de verzekering.

Wilt U dus een claim doen bij uw verzekering, dan moet u dus over de volgende zaken beschikken:
- de annulerings nota (dat is de niet boeking en/of de betaling daarvan)
- een geldige reden van annuleren.

Als de tickets 'geannuleerd' worden, betekent dit bij de goedkoopste tickets meestal niet meer, dan dat u uw geld kwijt bent en ze de stoelen nogmaals kunnen verkopen. Het verkrijgen van een annulerings nota kan bij deze goedkope tickets ook nog wel eens een probleem zijn, omdat deze 'service' bij die tickets soms niet verleend wordt.
Mocht U wel een annulerings nota krijgen, dan moet U dus beschikken over een annulerings verzekering (een reisverzekering is geen annulerings verzekering) en de reden moet geldig zijn.

De kans dat U iets terug krijgt is dus waarschijnlijk minimaal helaas. Als je zelf zaken wil gaan regelen, dat is het aan te raden om voorwaarden te lezen, je te verdiepen in de ticket soorten en goede verzekeringen af te sluiten. Dit kost heel wat meer tijd dan een paar klikken op het internet en betalen.
Wil je dit niet, dan kun je ook naar een reisburo gaan. Voor een paar euro meer kunnen zij dit voor je regelen.

En ter informatie: deze kennis heb ik niet, omdat ik in de reisbranche werk, maar omdat ik helaas een paar maal een reis heb moeten annuleren en tegen deze werkwijze aangelopen ben.

Magna68
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jun 2014 17:57

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Magna68 »

Ook ik ben tegen een annulering situatie aangelopen, maar wilde deze oplossen door het ticket over te laten nemen door iemand anders, eventueel met bijbetaling voor wat wijzigingen, want het ticket is betaald en de stoel gereserveerd. Dit schijnt onmogelijk te zijn. Ik heb geen geld terug gevraagd, maar wil alleen een persoonwissel doen en dat dus tegen betaling. Hoe is het mogelijk dat we nu het geld kwijt zijn en dit dus niet kan. Er werd mij verteld dat er misbruik van gemaakt zou worden, als ze dit toe zouden staan. Ik mis de logica in dit geheel.
Er schijnen een hoop mensen met deze nare ervaring te zijn en er is geen oplossing. Je bent als klant gewoon het geld kwijt en als iemand anders mee wil, dan zal deze een nieuwe boeking moeten doen.
Ik heb de boeking in maart gedaan en we gaan vliegen begin september. Uiteraard heb ik her en der gekeken en dan zie je als argument bij bv. KLM staan dat de passagierslijst dan niet meer klopt. Dit gaat nergens over, omdat als er maar 1 iemand niet op komt dagen die lijst al niet meer voldoet.
Dit verhaal betreft 4 losse retour vliegtickets van Arkefly.

Iemand ervaring hier mee dan wel een oplossing?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door ruud_a »

rservaas schreef:Daar was ik allemaal al bang voor. Helaas, dan is het geheel mijn eigen schuld.

Ik had trouwens ook niet verwacht dat ik alles retour zou krijgen maar het is raar dat je niks vergoed krijgt, helemaal omdat ze de optie geven om het ticket dan toch nog echt te annuleren. Geef dan nog een vergoeding voor het opzeggen en verkoop dat ticket inderdaad nog een keer door (al is het maar de toeslagen en belastingen). Erg vreemde praktijken eigenlijk waar de consument geen poot om op te staan heeft terwijl dit met online aankopen redelijk goed gedekt is.
brieziet schreef:Sterkte met je zieke familielid, die het zeker en vast zal waarderen dat je niet op reis gaat nu.
Dank.
sjohie schreef:Ik snap wel dat je wat mededogen van ze verwacht, maar het is A) een bedrijf en geen kerk, en B) hoe had jij het gevonden als ze hadden gevraagd of ze de vlucht een weekje later uit konden voeren voor je? Had jij dan ook zo coulant gereageerd, of had je staan briesen en stampen dat ze die vlucht uit moeten voeren omdat jullie dat zo zijn overeengekomen? :wink:
A. Een bedrijf kan altijd nog coulant zijn, dat heet klantenservice. Of ze nou een winstoogmerk hebben of niet.
B. Ik ben redelijk coulant dus ja. Als zij het zouden verplaatsen dan zou ik daar of mee akkoord gaan of mijn geld terug willen. En een overeenkomst is niet alles zeggend, als de voorwaarden niet redelijk gevonden worden is een overeenkomst uiteindelijk ook niks meer waard. Daarom mijn vraag dus of ik nog ergens aanspraak op kon maken aangezien ik het netjes wil annuleren en de betaalde kosten als belastingen/toeslagen dus niet ga gebruiken.
u moet met het bedrijf dan wel de luchtvaartmaatschappij bedoelen.
u kunt niet van een reisbureau verwachten, dat zij u geld geven, als ze dat van de luchtvaartmaatschappij niet terugkrijgen.
de luchtvaartmaatschappij zal op zijn beurt waarschijnlijk stellen, dat zij diverse producten in de aanbieding hebben.
tickets die u kunt annuleren, tickets die u kunt wijzigen en goedkope tickets waarbij u bent gedwongen
op de gekozen data te vliegen.
aangezien u voor het laatste hebt gekozen, bent u dus verplicht op die data te vliegen.
het zou trouwens onverstandig van de luchtvaartmaatschappij zijn om de regels voor u aan te passen, want dan kunnen ze de duurdere tickets met extra rechten aan niemand meer verkopen.
dan wil iedereen alleen de goedkoopste tickets.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door ruud_a »

Magna68 schreef:Ook ik ben tegen een annulering situatie aangelopen, maar wilde deze oplossen door het ticket over te laten nemen door iemand anders, eventueel met bijbetaling voor wat wijzigingen, want het ticket is betaald en de stoel gereserveerd. Dit schijnt onmogelijk te zijn. Ik heb geen geld terug gevraagd, maar wil alleen een persoonwissel doen en dat dus tegen betaling. Hoe is het mogelijk dat we nu het geld kwijt zijn en dit dus niet kan. Er werd mij verteld dat er misbruik van gemaakt zou worden, als ze dit toe zouden staan. Ik mis de logica in dit geheel.
Er schijnen een hoop mensen met deze nare ervaring te zijn en er is geen oplossing. Je bent als klant gewoon het geld kwijt en als iemand anders mee wil, dan zal deze een nieuwe boeking moeten doen.
Ik heb de boeking in maart gedaan en we gaan vliegen begin september. Uiteraard heb ik her en der gekeken en dan zie je als argument bij bv. KLM staan dat de passagierslijst dan niet meer klopt. Dit gaat nergens over, omdat als er maar 1 iemand niet op komt dagen die lijst al niet meer voldoet.
Dit verhaal betreft 4 losse retour vliegtickets van Arkefly.

Iemand ervaring hier mee dan wel een oplossing?
als in de algemene voorwaarden staat dat de naam van het ticket niet kan worden gewijzigd, dan hebt u geen poot om op te staan.
u kunt dan waarschijnlijk bij de rechter proberen aan te vechten dat deze voorwaarden onredelijk zijn.
arkefly bestaat echter al enige tijd en deze algemene voorwaarden waarschijnlijk ook wel.
ik geef u dus niet veel kans.

bij mijn beste weten wordt trouwens op iedere boekingssite ook een annuleringsverzekering aangeboden.
die staat daar niet zomaar.
u hebt daar blijkbaar niet voor gekozen.
dan is het risico dus voor u.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

. Ik heb geen geld terug gevraagd, maar wil alleen een persoonwissel doen en dat dus tegen betaling. Hoe is het mogelijk dat we nu het geld kwijt zijn en dit dus niet kan. Er werd mij verteld dat er misbruik van gemaakt zou worden, als ze dit toe zouden staan. Ik mis de logica in dit geheel.
Anders zou je bv alle goedkope tickets kunnen opkopen en ze later, als er geen stoelen meer over zijn, tegen veel geld kunnen doorverkopen.

Magna68
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jun 2014 17:57

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Magna68 »

@ruud_a : dat staat inderdaad in de algemene voorwaarden, maar ik mag het toch raar vinden. Het zijn geen goedkope tickets en ook al had ik voor de persoon die nu niet meer mee gaat, een annuleringsverzekering afgesloten ( welke ik trouwens zelf al heb bij mijn reisverzekering), dan zou er geen geld worden terug gestort, aangezien dit waarschijnlijk niet onder urgente redenen valt.

Ik heb ook begrepen dat meerderde maatschappijen er zo mee omgaan maar ik vind dit bepaald klantonvriendelijk, want had ik een pakket genomen was er geen probleem geweest.
En dat is het onlogische er aan.

Magna68
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jun 2014 17:57

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Magna68 »

@kweenie misschien heb je daar een punt, dan nog is het geld van de mens die er graag gebruik van zou willen maken, weg! En er is alleen het alternatief om een nieuw ticket te kopen, terwijl de stoel al betaald is.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door ruud_a »

Magna68 schreef:@ruud_a : dat staat inderdaad in de algemene voorwaarden, maar ik mag het toch raar vinden. Het zijn geen goedkope tickets en ook al had ik voor de persoon die nu niet meer mee gaat, een annuleringsverzekering afgesloten ( welke ik trouwens zelf al heb bij mijn reisverzekering), dan zou er geen geld worden terug gestort, aangezien dit waarschijnlijk niet onder urgente redenen valt.

Ik heb ook begrepen dat meerderde maatschappijen er zo mee omgaan maar ik vind dit bepaald klantonvriendelijk, want had ik een pakket genomen was er geen probleem geweest.
En dat is het onlogische er aan.
de voorwaarden voor het ticket worden bepaald door de luchtvaartmaatschappij.
het makkelijkste kunt u naar de site van de luchtvaartmaatschappij gaan.
dan start u daar een zoekopdracht naar de vlucht die u hebt geboekt (een willekeurige andere datum kan ook)
dan krijgt u daar een aantal tickets te zien in een aantal prijsklassen en verschillende voorwaarden
dat maakt het misschien duidelijker.

dat een ticket een hoop geld kost, betekent overigens niet dat het duur is.
vliegtuigen kosten een hoop geld bij aanschaf en onderhoud.daar bovenop de brandstofkosten en verzekeringen.
en dan de personele kosten en de kosten voor het vliegveld nog.
ik begrijp eigenlijk niet dat ze voor het geld van zo'n ticket die vliegtuigen in de lucht kunnen houden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

rservaas schreef:Heeft iemand nog tips of advies hoe ik toch nog iets retour kan krijgen?
Ik zou de dag voor eigenlijk vertrek nog eens op diverse boekingssites kijken en bij de luchtvaartmaatschappij zelf of er nog plek is op de betreffende vlucht. Als dat niet zo is, dan is m.i. uw ticket doorverkocht. Dit is dan een onrechtmatige daad, immers de maatschappij verrijkt zich door het ticket 2x te verkopen zonder dat daar een prestatie tegenover staat.
Annulering is dat geval alleen een bewijs om aanspraak te maken op de verzekering. Als de maatschappij claimt dat u niks terug krijgt, mogen zij de stoel niet nogmaals verkopen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

ruud_a schreef:ik begrijp eigenlijk niet dat ze voor het geld van zo'n ticket die vliegtuigen in de lucht kunnen houden.
De low cost maatschappijen passen eigenlijk een aantal trucjes toe om het ticket zo goedkoop te maken
- snijden in allerlei diensten, waar je dan extra voor betaalt. Een sandwich die je koopt voor 5 euro kost inkoop 0,50. Tel uit je winst. Betalen voor koffers, als eerste mogen gaan zitten, etc. Is allemaal vette winst voor de maatschappij. Nog even en het toilet kost ook 50 cent (en anders plas je maar uit het raampje)
- het zijn net bussen. de vliegtuigen worden uiterst efficient ingezet waardoor je nu met hetzelfde vliegtuig 4x per dag een vlucht kunt maken waar dat vroeger 1 of 2x was.
- vliegtuigen worden niet gekocht maar geleased van maatschappijen die in betere tijden veel te optimistisch een vliegtuigpark hebben aangeschaft. Dit scheelt enorm in rente kosten voor de aanschaf.
- piloten zijn niet in dienst maar zzp'er.

Gesloten