LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annulering vlucht KLM

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
niels#77
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2019 10:22

Annulering vlucht KLM

Ongelezen bericht door niels#77 »

Op 5 juli een mail in de ochtend van de KLM op een citytrip van 4 t/m 7 juli waarbij werd medegedeeld dat de terugvlucht was geannuleerd van 17:35 (KL1688). Wij hebben bewust vanwege de lengte van de trip maar liefst €181 extra betaald om 's avonds terug te kunnen vliegen. Uiteindelijk bij het uitblijven die vrijdag van enige reactie via WhatsApp gebeld met de klantenservice ervoor gekozen om zondagochtend KL1684 terug te vliegen. Deze vlucht was veel goedkoper qua ticket (ca. €36). De middagvlucht van ca. 12 uur (KL1686) zat al vol. Tijdens het gesprek werd al gezegd dat er geen compensatie mogelijk was. Dus een klacht ingediend. Ze beroepen zich op buitengewone omstandigheid, een staking. Waarom melden ze dat niet gelijk bij annulering. Deze staking zou er zijn maar is uiteindelijk opgeschort, zie https://www.publico.es/sociedad/huelga- ... tilla.html. In contact met de KLM had men het over een intern mailtje over staking. Ik kreeg het niet zwart op wit, maar uiteindelijk bleek het dus wel te kloppen hun verhaal over de staking.

Aldus de KLM: dit kan gevolgen hebben op onze vluchten. Maar waarom gooien ze alleen de avondvlucht eruit en waarom had ik die middag nog wel om 14 uur terug kunnen vliegen via Brussel om later dan de oorspronkelijke vlucht aan te komen in Amsterdam. Werd zij niet getroffen door een staking? Een avondvlucht die gewoon had kunnen vliegen. Met de eerste mail was ik niet akkoord en geboden geste van een non-refundable ticket van € 150 p.p. en een jaar geldig (Pieter Elbers: vlieg met mate en vervolgens verkapte ticketverkoop). Ik heb minder kunnen genieten van Bilbao en ik heb voor iets betaald wat ik niet heb gekregen. Dat is mij meer waard. In een tweede reactie van KLM bleef men bij het standpunt en word ik verwezen naar IL en T. En sluiten ze de klacht af. De reactie die had gestuurd bleek te zijn genegeerd. Zo kwam ik achter nadat ik een mail had gehad over hoe ik de klachtafhandeling beoordeel! Kortom halsstarrigheid ten top van de KLM!
O ja, nog een leuk weetje. Op vrijdagavond dus bevestigd dat we zondagochtend dan maar terugvliegen en dan op zaterdag wakker worden met de mail, u bent omgeboekt op de vlucht van 8 juli 7:10 via Parijs :shock:

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Annulering vlucht KLM

Ongelezen bericht door juliomariner »

Gtaag een samenvatting. Zo snapt niemand er iets van

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Annulering vlucht KLM

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Mooi! Dus heeft u recht op compensatie wegens de geannuleerde vlucht. Claimen en cashen zou ik zeggen.

De buitegewone omstandigheid welke ze noemen gaat niet op, omdat niet alle vluchten zijn geannuleerd wegens staking en KLM dus een keuze heeft. Meer dan genoeg jurisprudentie over soortgelijke gevallen en maatschappij verliest 90% van die zaken.

Eventueel via rechtsbijstand of een claimpartij inschakelen.

Succes!

Gesloten