LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] als je je vakantie wilt boeken kijk eens over de grens

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
liba
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 okt 2003 11:11

als je je vakantie wilt boeken kijk eens over de grens

Ongelezen bericht door liba »

gisteren kreeg ik een mailtje van iemand die vroeg aan mij hoe hotel Club ephesus Princess is
ze moesten 2200 euro betalen voor 11 dagen, dat geld is het overgens wel waard
maar binnen twee minuten had ik een prijs berekend ook 11 dagen de zelfde datum in belgie voor 1692 euro
dat is lekker meegenomen


Jan

Evelien001

Re: als je je vakantie wilt boeken kijk eens over de grens

Ongelezen bericht door Evelien001 »

Als je dan toch over de grens kijkt, vraag dan ook eens de Duitse vakantiegidsen. Vooral als je met kinderen gaat reizen is het boeken bij de Duitse touroperators een goede zet. In Nederland krijg 10-20% korting. Bij de Duitse touroperators gaan kinderen vaak al mee voor 190 euro incl. eigen vliegtuigstoel. Een groot aantal touroperators vertrekt ook vanaf de regionale vliegvelden (bv Maastricht) :lol:

san

Re: als je je vakantie wilt boeken kijk eens over de grens

Ongelezen bericht door san »

Wie o wie heeft er dan adressen van buitenlandse touroperators??
Wil met zoontje(8) in de zomer naar de zon vliegen.Helaas krijg ik geen kinder korting omdat wij maar met z'n 2-en zijn.

gaste

Re: als je je vakantie wilt boeken kijk eens over de grens

Ongelezen bericht door gaste »

hetbeste is contact op te nemen met straus reizen in roermond, die verkopen ook reizen van duitse touroperators

san

Re: als je je vakantie wilt boeken kijk eens over de grens

Ongelezen bericht door san »

Dit was echt een TOP TIP!!!!!!!!Bedankt,ervaringen met straus???

willemien

Re: als je je vakantie wilt boeken kijk eens over de grens

Ongelezen bericht door willemien »

Ik kan jullie mededelen dat bij Ozcan reizen, Emmaweg 20 te Hengelo in Overijssel reizen te boeken zijn via de Duitse Touroperator. Zij verkopen hoofdzakelijk reizen naar Turkije. Dit is zeer interresant voor de grensstreek. De meivakantie was dit jaar erg goedkoop om via Duitsland te reizen. Daar waren de scholen dicht dus laagseizoen prijzen. Ozcan reizen is aangesloten bij de SGR. Ze hebben ook een website ozcanreizen.nl. . Ze hebben ook een gids voor fam. als je meerdere kinderen hebt.
wilma

Gast

Re: als je je vakantie wilt boeken kijk eens over de grens

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 23 May 2004 10:33 door willemien
Willemien, Wilma1, Wilma......ik dacht dat jij zo tegen het gebruik van vette letters was?

Even en vraagje:
In je reactie schrijf je dat de meivakantie erg goedkoop was omdat de scholen dicht waren = laagseizoenprijzen.
Maar....volgens mij zijn juist de perioden dat de scholen dicht zijn (vakantie) duurdere vakanties.
Of je nu een huisje boekt aan zee in eigen land of een vliegreis naar de zon.

willemien

Re: als je je vakantie wilt boeken kijk eens over de grens

Ongelezen bericht door willemien »

Ik weet niet hoe je er bij komt dat ik tegen vette letters ben. Heb nog nooit eerder gereageerd in radar.

Ik denk dat je ook nog nooit goed in de vakantieboeken hebt gekeken.
Als de scholen vrij zijn zijn de prijzen helaas heel hoog. Enkele weken ervoor of na de school vakanties zijn de prijzen weer lager.
En in het voor en najaar liggen de prijzen gunstiger. Ik kijk vaak in de boeken van Turkije om dat ik meestal naar Turkije ga.
willemien(ik heet wilma maar die gebruikersnaam werd reeds gebruikt vandaar willemien)

Gast

Re: als je je vakantie wilt boeken kijk eens over de grens

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 23 May 2004 19:34 door willemien
Sorry, ik dacht dat je iemand anders was. Voortaan beter opletten :oops: :oops:

Wat betreft de prijzen:

Wij gaan zelf meerdere keren per jaar op vakantie en dus weten we dat de prijzen juist in de schoolvakantie-perioden hoger liggen.
We boeken mede daarom altijd buiten deze perioden.

Het feit dat we juist wél in reisgidsen kijken blijkt wel uit de reactie (23 mei 15:35) als je goed leest. Citaat: "Maar....volgens mij zijn juist de perioden dat de scholen dicht zijn (vakantie) duurdere vakanties".

Je schrijft zelf dat je meivakantie dit jaar erg goedkoop was vanwege het feit dat je bij een reisburaeu in Hengelo een reis naar Turkije hebt geboekt via een Duitse Touroperator omdat daar de scholen dicht waren, dus laagseizoenprijzen.

Samengevat:
Je boekt een reis (meivakantie) bij een Duitse touroperator omdat daar de scholen dicht zijn, dus laagseizoenprijzen.

Dát, beste Willemien (Wilma), heeft mij verbaasd en daarom heb ik dat ook als vraag gesteld.

Enerzijds schrijft je dat je voor laagseizoenprijzen hebt geboekt omdat de scholen dicht waren (reactie 23 mei 10:33) en anderzijds stel je dat de prijzen helaas heel hoog zijn als de scholen vrij zijn (reactie 23 mei 19:34).

Misschien lig het wel aan mij, maar ik snap het nog steeds niet.

Peter

Gesloten