LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] isla margarita Qinternational

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

isla margarita Qinternational

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte redactie
Mijn vrouw en ik hadden via de Telegraaf een vakantie geboekt bij reisbureau Qinternational te Apeldoorn.Alles was keurig geregeld dus de reis naar Isla Margarita kon beginnen.Daar aangekomen viel in eerste instantie de kamer tegen,maar omdat we daar toch alleen maar zouden slapen hebben we dat zo gelaten.Het ergste moest nog komen.Op de vierde dag werd ik op klaarlichte dag op het resort waar we verbleven overvallen,met een pistool tegen mijn borst gedrukt werd ik in de stoel bij de receptie gedrukt en moest ik mijn ringen en armband afdoen,tevens werd ook nog even als ons geld meegenomen.Natuurlijk waren we aan alle kanten gewaarschuwt van ga niet sieraden de straat
op maar wie verwacht nou zo iets.We kregen van een medewerker van het hotel die zelf ook slachtoffer was geworden te horen dat de politie
gebeld was.Die hebben twintig minuten gezocht maar hebben niks gevonden en vervolgens hebben wij ook niks meer gehoord.
De hostess van Qinternational kwam ook meteen,van haar kreeg ik te horen dat de politie geen aangifte zou op nemen dit i.v.m. corrupte agenten.Al met al kon ik dus geen aangifte doen want ze wilden gewoon niet mee werken.Eenmaal thuis gekomen heb ik meteen het hele verhaal op papier gezet en opgestuurd naar Qinternational.
Ik heb mij onder behandeling moeten laten nemen van een eerstelijnspsycholoog omdat ik niet mee weg kom,het hele verhaal zit mij behoorlijk dwars.Na telefonisch contact met Qinternational kreeg ik te horen dat we geen reis verzekering hadden,dit terwijl dit ons toch echt wel was vertelt bij de boeking.Nu heb ik een brief gekregen van Qinternational waarin zij zich beroepen op de algemene ANVR reisvoorwaarden.Dit betekent voor mij dat ik meteen niks meer kan doen.Dit terwijl ik toch wel op wat anders gehoopt had.Ik heb op eigen initiatief fotos laten nemen van het resort want aan de veiligheid van de gasten is totaal geen aandacht besteed, het hele complex was rondom open je kon er van alle kanten zo op lopen,overdag leek het wel uitgestorven dat blijkt ook wel anders had dit niet kunnen gebeuren.Ik hoop dat jullie hier de nodige aandacht aan willen besteden zodat ik de boel kan afsluiten en door kan gaan met mijn leven.De situatie thuis voor mijn vrouw en kinderen is niet erg prettig.Tenslotte kunnen mijn kinderen van 1 en 3 er niks aan doen.Gelukkig gaat het wel langzaam beter maar we zijn er nog niet,ik wil toch een klein stukje genoegdoening.

met vriendelijke groet P.Dekker

k.duck

Re: isla margarita Qinternational

Ongelezen bericht door k.duck »

zat u soms in porlamarstad want dat werd mij afgeraden wegens de veiligheid

ik boekte bij q int. via broere reizen

henkje

Re: isla margarita Qinternational

Ongelezen bericht door henkje »

pas toch op u heeft grote kans als u naar isla margarita gaat met q.. dat u er ingeluisd wordt immers q.. is een grote oplichtersbende en inderdaad is isla margarita zo onveilig als wat maar dat zal men u bij q..niet vertellen met zit niet te wachten op negatieve publicatie hierover .

Hola

Re: isla margarita Qinternational

Ongelezen bericht door Hola »

Bij wie moet ik dan boeken als ik niet opgelicht wil worden als ik naar I.M, wil? Vertel! Ik lees het graag!
:roll: Hola

gaste

Re: isla margarita Qinternational

Ongelezen bericht door gaste »

A;s U naar Isla Margarita wil, kunt U alleen met Q International er heen. Zij betalen namelijk de charter in het geheel, dus als U niet met ze wilt, moet U Isla Margarita laten vallen

Hola

Re: isla margarita Qinternational

Ongelezen bericht door Hola »

Ohhhhhh, is dat zo? Nou wij gaan anders in April voor de 6e keer naar I.M. Geboekt bij Q en weet niet waar over jullie het hebben? Waarmee zijn jullie dan opgelicht? :shock:

8) Hola

travelagent

Re: isla margarita Qinternational

Ongelezen bericht door travelagent »

Hoi hola, Q is niet de enige waarmee je naar isla kan je kan ook met arke!!! vraag ernaar bij het reisburo ! ze vliegen met dezelfde airline want er is maar 1 charter maar klachten worden beter en sneller behandelt en bovendien zijn de reizen kwalitatief beter je moet alleen wel iets meer betalen! Ik raad aan om niet bij Q te boeken want het is een vaag ongeorganiseerd zooitje daar ! anvr en sgr zegt natuurlijk niet tevredenheidsgarantie

groetjes

Hola

Re: isla margarita Qinternational

Ongelezen bericht door Hola »

Nu beste travelagent.

Ik heb even op de Arke website gekeken en gezocht, maar ik heb over I.M. niets kunnen vinden. Wel over Venezuela. Maargoed, als jij zegt, dat je dat op het reisbureau kunt navragen, zal ik dat zeker vandaag even doen. Ik kan het me haast niet voorstellen, omdat Q altijd het alleenrecht had.

Toch begrijp ik niet goed, waarom jullie zo kwaad spreken over Q. Zoals eerder hierboven vermeld, gaan wij binnenkort voor de zoveelste keer maar heb nog nooit een probleem met Q gehad. Waarom zijn het oplichters en wat versta jij onder een zooitje? Zeg dat dan eens!

Nu, ik lees het wel weer, maar ga eerst tjekken over dat naar Isla met de Arke. Als ik wat meer info hier over heb, zal ik het zeker ook weer hier op zetten.
Groetjes Hola 8)

arn103

Re: isla margarita Qinternational

Ongelezen bericht door arn103 »

Je gaat naar een derde wereldland met veel armoede. Logisch dat je dan niet altijdveilig bent. Je kan voor die prijs niet de luxe verwachten van andere caraibische eilanden. Maar blijkbaar wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Wij zijn zelf ook met Q international daar heen geweest. Inderdaad een simpel hotel, maar voor die prijs mag je niet anders verwachten. Natuurlijk heel naar dat je bent overvallen zeker op een plek waar je je veilig moet kunnen voelen. Maar daar kan je de reisorganisator niet de schuld van geven. eerder het hotel, die voor beveiliging en voorlichting moet zorgen. Bovendien kan je zelf ook via het ministerie van buitenlandse zaken informatie krigjen over veiligheid e.d. Verdiep je eerst in een land voordat je er heen gaat en ga er niet naief van uit dat de hele wereld net zo veilig en goed geregeld is als Nederland..

Gesloten