LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding Olympia Host in Gambia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Edward

Misleiding Olympia Host in Gambia

Ongelezen bericht door Edward »

In september heb ik samen met mijn vriendin vakantie gevierd in Gambia. We hebben het prima naar ons zin gehad en leuke excursies gedaan. Daar ter plaatse hebben wij deze voor € 514 geboekt bij de host van Olympia. Ik heb betaald met creditcard en daarvoor werd de koers omgerekend naar engelse ponden. In het vertrouwen dat deze koers overeenstemde met € 514 heb ik de bonnetjes voor de creditcard ondertekend. Nu ik mijn afschrift kreeg bleek er opeens € 632 betaald te moeten worden. Ik ben dus voor ruim honderd euro duurder uit. Ik heb Olympia hierover benaderd, maar dan komt er een groot kulverhaal. Het bedrag in euro's wordt eerst omgerekend in de plaatsdelijke dalasis en daarna weer in engelse ponden. Er wordt twee keer zo'n beroerde koers gerekend dat je er gigantisch slechter van wordt. En de plaatselijk host heeft over deze vorm van oplichting niets gemeld en ook op het boekingsformulier van Olympia staat niets. Let dus goed op als je in Gambia bij Olympia met creditcard betaalt

dontimmylee

Re: Misleiding Olympia Host in Gambia

Ongelezen bericht door dontimmylee »

Als je goed geinformeerd naar Gambia was gegaan, dan wist dat als je met je creditcard betaald dit altijd in Ponden berekend wordt. Als je dus bij een bank had gepind was het probleem hetzelfde geweest.

Groetjes Tiny

alibaba

Re: Misleiding Olympia Host in Gambia

Ongelezen bericht door alibaba »

Van misleiding is hier absoluut geen sprake, je kan bij de reisbureaus en ook op het internet navraag doen of het mogelijk is met creditcard in dit land te betalen, zoja dan is er ook bekend of dit extra kosten met zich mee brengt, en hoe de koers wordt omgerekend.
Volgende keer toch beter voorbereiden op zo een reis.

Edward

Re: Misleiding Olympia Host in Gambia

Ongelezen bericht door Edward »

Er is wel degelijk sprake van misleiding. Het gaat er namelijk om dat van te voren op papier aangereikt is dat je met creditcard in ponden betaalt en dat dit slechts 2,5% duurder zou zijn.

Gesloten