LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Air Holland

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jansilvana

Opgelicht door Air Holland

Ongelezen bericht door jansilvana »

:(
Het is voor mij onbegrijpelijk dat dit in een land als Nederland gebeuren kan en dat het ook zonder meer geaccepteerd wordt.

Wij zijn een familie met 2 jonge kinderen van 3+ en 5. De jongste is geboren met de ziekte van Hirschprung en moet dagelijks behandeld worden.
Na vier jaren hard gewerkt te hebben en ook niet op vakantie te zijn geweest, besloten wij de goedkoopste tickets uit te zoeken op internet om naar de Nederlandse Antillen te vliegen.
De beslissing is genomen om met Air Holland in mei 2004 voor een maand lang van de zon te genieten met de hele familie. De planning werd gemaakt en de vakantie met de werkgever opgenomen.
Van tevoren heb ik de reservering telefonisch gedaan waar mij door de Air Holland medewerkers geinformeerd werd dat deze “goedkope” tickets alleen verkrijgbaar waren bij de Air Holland balie op Schiphol.

Het geld werd geleend en op 16 januari jl heb ik de trein richting Schiphol genomen waar ik de tickets contant heb betaald. Na twee weken hoor ik over de situatie van Air Holland en nu zelfs dat ik mijn geld kwijt ben.
Wat ik van deze hele situatie niet kan begrijpen is dat zulke oplichterijen mogelijk zijn in deze tijd en nog in een land als Nederland.
Vragen : waren de medewerkers van Air Holland van de situatie op de hoogte en konden ze niet beter hebben geinformeerd?

Je krijgt nu wel te horen dat je je geld terugkrijgt mits je de tickets gekocht hebt bij een reisbureau. MAAR ER WAS GEEN KEUS!!!!

Ik ben echt zeer teleurgesteld dat dit nog gebeuren kan !!!!
Heb wel alles ingediend via de advocaat/curator?
Verder weet ik niet waar ik anders terecht kan om nog een 'claim' te doen voor de hardverdiende euros.

Ik hoop dat mijn woorden als een soort troost dienen voor de vele gedupeerden in deze situatie.

Jan

Duurkoop

Re: Opgelicht door Air Holland

Ongelezen bericht door Duurkoop »

Voor mij is het onbegrijpelijk als je na 4 jaar sparen en zoveel ellende een reis gaat boeken zonder enige vorm van garantie/vcrzekering.

Je zegt het zelf al: goedkoopste tickets uit te zoeken op internet. Hiermee neem je dus bewust een risico, en dus de mogelijkheid van goedkoop=duurkoop.

xandra

Re: Opgelicht door Air Holland

Ongelezen bericht door xandra »

Het kan dan wel zijn dat goedkoop vaak duurkoop is,maar het feit blijft wel dat je je geld kwijt bent.De medewerkers aan de balie zijn misschien niet op de hoogte geweest van de stand van zaken,maar dat geld wel voor air holland.Ik vind dat air holland iedereen het geld terug moet geven,of je nu bij een reisburo of op internet gekocht hebt.Ik wens iedereen veel sterkte toe,en hopelijk gebeuren dit soort zaken in de toekomst niet meer :roll:

gaste

Re: Opgelicht door Air Holland

Ongelezen bericht door gaste »

de kranten stonden er regelmatig vol mee dat air holland in financiele problemen verkeerde - als je dan toch daar gaat boeken neem je een risico.
als je bij een reisbureau geboekt had, waren de medewerkers op de hoogte geweest van de penibele situatie van air holland en was je ingelicht geweest
boeken via internet op prachtige sites is een heel groot risico

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: Opgelicht door Air Holland

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Hebben jullie ook problemen gehad met luchtvaartmaatschappijen die falliet gaan en je kan fluiten naar je centen. Er is nu een vliegticket verzekering geintroduceerd door Unigarant bij reisbureau die tusenpersoon zijn van Unigarant. De viegticket verzekereing is bedoeld voor tickets van zowel binnenlandse en buitenlandse lijnvluchtmaatschappijen. De verzekering keert uit op het moment dat de luchtvaartmaatschappij formeel hun vluchten niet meer kunnen uitvoeren. www.queen-travel.nl is één van die reisbureau's die gaat aanbieden.

AK

Re: Opgelicht door Air Holland

Ongelezen bericht door AK »

Ja en D-Reizen is er ook èèn van waar je je ticket met garantie kunt boeken.

henk4

Re: Opgelicht door Air Holland

Ongelezen bericht door henk4 »

Deze vliegticket verzekering van unigarant dekt maar tot 1500 euro per ticket. Heb informatie dat er binnen 3 maanden een verzekering op de markt komt welke tickets onbeperkt kwa bedrag in dekking gaat nemen voor 4,95 euro per ticket

KH

Re: Opgelicht door Air Holland

Ongelezen bericht door KH »

:cry: DCA lijkt voorkeur te geven aan bepaalde mensen op retourvluchten vanuit curacao naar amsterdam en daar zijn veel mensen de dupe oa die langer op curacao moeten verblijven en waar geen vergoeding tegenover staat.

Airwolf

Re: Opgelicht door Air Holland

Ongelezen bericht door Airwolf »

Ik vind dat air holland iedereen het geld terug moet geven,of je nu bij een reisburo of op internet gekocht hebt
Van een kale kip valt helaas niks te plukken... :?

verrast

Re: Opgelicht door Air Holland

Ongelezen bericht door verrast »

Het geld werd geleend en op 16 januari jl heb ik de trein richting Schiphol genomen waar ik de tickets contant heb betaald
Verder weet ik niet waar ik anders terecht kan om nog een 'claim' te doen voor de hardverdiende euros.
:shock:

Gesloten