LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arke boekt het slechtste hotel in Rome

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Spems
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:25

Arke boekt het slechtste hotel in Rome

Ongelezen bericht door Spems »

Als je nog nooit in Rome bent geweest, is het werkelijk de aanrader. Wat een stad! Ik had een tijdje geld opzij gezet en besloten om bij Arke Rotterdam (Poolsterstraat) een reis te boeken. Ik kon de maatschappij en vluchttijden die ik graag wilde hebben krijgen en ze hadden voor vier nachten een relatief leuk en comfortabel hotel voor me geboekt. Dit 'Hotel Galeno' zou zelfs een bad voor me hebben op de kamer! Ideaal! Dus ik zou ook nog lekker kunnen ontspannen op de hotelkamer, heerlijk. Wat keek ik daar naar uit!

Bij aankomst bleek niets minder waar. Bekijk hier http://youtu.be/hjP3Q-PKGfY het filmpje dat ik maakte over Hotel Galeno in Rome, dat Arke Reizen Rotterdam voor me boekte.

Ik heb vorige week een klacht ingediend bij Arke Rotterdam, dat kon enkel bij het filliaal aan de Poolsterstraat. De dame daar was net zo geschokt als ik en zei de klacht door te sturen. Daarbij gaf ze ook aan dat ik wel 3 tot 4 weken geduld moest hebben voor mijn klacht uberhaupt in behandeling zou worden genomen en ik een reactie zou krijgen. Ik vind dit echter veel te lang en een termijn van twee weken lijkt me redelijk, om in ieder geval over dit voorval te praten. Tenslotte wil ik graag mijn geld terug en niet meer uitgeven aan het hotel dan wat het waard was. De laatste nacht dat ik in Rome was heb ik in een andere hotelkamer verbleven om een beetje bij te kunnen komen en ook dat geld wil ik graag terug. Arke geeft me echter nul garantie en ik weet niet wat er nu met mijn klacht gaat gebeuren of dat ze het überhaupt serieus nemen!

Heb mezelf voorgenomen om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen zien/horen/lezen over dit hotel en het feit dat Arke haar reizigers naar dit soort dumpplekken stuurt. Ken je mensen die naar Rome gaan? Kijk goed wat voor hotel je boekt en google eens goed! Kijk ook op http://www.tripadvisor.com, dan heb je een betrouwbare site met reviews van hotels en verblijfplaatsen!

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Arke boekt het slechtste hotel in Rome

Ongelezen bericht door bianca82 »

das zeker klein

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Arke boekt het slechtste hotel in Rome

Ongelezen bericht door sephora30 »

Lijkt eerder op een gevangeniscel :shock:

Spems
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:25

Re: Arke boekt het slechtste hotel in Rome

Ongelezen bericht door Spems »

Je zou denken dat Arke dat ook ziet en snel reageert ;-) maar ik mag dus "3 tot 4 weken" wachten op antwoord. Ben ik gek dat ik dat gewoon veel te lang vind?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Arke boekt het slechtste hotel in Rome

Ongelezen bericht door sprookje »

Dit is de score die ik vond,Jammer dat je niet beter bent ingelicht.
Het is een eenvoudig hotel. Erg basic. Als je niet veeleisend bent kan het en de prijs is daar ook naar. Maar de ligging is geweldig.
Goede prijs, goede service, gunstige ligging”

Totale Hotelscore:
6.2

Scoreverdeling

Schoon 6.5
Comfort 5.2
Locatie 7.2
Dienstverlening 5.2
Personeel 6.9
Prijs-kwaliteitverhouding 6.2

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arke boekt het slechtste hotel in Rome

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@ TS,

Plaats dan zelf ook beoordelingen op tripadvisor, zoover en vakantiereiswijzer.
Tja het is altijd aan te bevelen om eerst de beoordelingen op dit soort sites te kijken alvorens te boeken en te reizen.

Persoonlijk doe ik niet aan hotels onder de 8. Voor stedentrips onder de 7,5. En tussen de regels door lezen. Op de site van Arke begint het al meteen met "Eenvoudig hotel". Da's voor mij meteen een no no.

Compensatie zou overigens wel op zijn plaats zijn omdat een en ander niet overeenkwam met beschrijving.

Spems
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:25

Re: Arke boekt het slechtste hotel in Rome

Ongelezen bericht door Spems »

Eenvoudig hotel: dit leek niet op een eenvoudig hotel. Zoals ik al zei: ik heb in slechtere hostels geslapen voor veel minder geld. Als je kijkt naar wat je in Rome gemiddeld voor een hotelkamer betaald per nacht, zit dit niet in de lage maar ruime middenmoot. Daar mag je best wel ietsje meer voor verwachten! De laatste nacht heb ik geslapen in een 4* hotel en daar betaalde ik 95 E voor. Dat is niet veel meer dan wat ik per nacht voor Galeno betaalde!

Daarnaast heb ik, zoals in filmpje te zien is en ook beschreven, niets gemerkt van comfort, enige vorm van service uberhaupt. Het enige wat er aan klopt is de ligging, die was 'niet slecht'. Goed is echt compleet overrated.
Ik vind niet dat ik degene moet zijn die nu maar moet betalen voor het feit dat ik vertrouwd heb op Arke, die mij een comfortabele hotelkamer met bad zou bieden. Ik heb hier zeker van geleerd en zal nooit meer vlucht en hotel bij een reisbureau boeken (Dit was de eerste keer).

Laat onverlet dat ik zeker recht heb op restitutie van een aanzienlijk deel van mijn reissom.

Spems
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:25

Re: Arke boekt het slechtste hotel in Rome

Ongelezen bericht door Spems »

@Emmy ik vind dat een goede tip, die beoordeling aanhouden, dat ga ik zeker doen! :-)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Arke boekt het slechtste hotel in Rome

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hoi

ik ben vorig jaar volle 8 dg in rome geweest en had ook een hotel geboekt natuurlijk maar nagekeken op internet... :D en ik wist van te voren dat hij klein zou zijn...zo christe me zielen ...nou hij was wel groter als die van jou..maar schoon was het wel en superontbijt enz bed was goed en dat zijn voor mij erg belangrijke dingen..maar van jou is een doemscenario,hoop dat het je reis niet heeft verknalt want is zo mooi........ik wil nu al terug.... :oops: :|
maar dan nog ,kan je een kamer krijgen die ze even net kwijt willen misscihen zien de andere kamers er wel beter uit???maar kan ook zijn,dat je hoe dicht je bij iets zit...hoe meer je betaald en dat wil niet zeggen dat dan het hotel goed is...

ik wil volgend jaar weer terug..ja zeker!
en ga nu dichter bij zitten en zal ook de hoofdprijs gaan betalen,maar ik laat me nooit!! nooit adviseren,ze moeten het kwijt,die meiden die weten niet eens hoe het eruit ziet!dus ze zeggen dan gewoon dat hotel is zoo goed,om maar een reis weer geboekt te hebben,
de enige op wie je af kan gaan is jezelf en op internet....voorbereidend werk is het halve werk!
ja soms mogen ze een trip maken en nou gaan ze echt niet in dat hotel zitten,ik heb meiden die ik ken in de branche zitten en ik weet dat die dan naar mooie hotels gaan....tja..het beste moet natuurlijk gezien worden..he?!

ik hoop dat je compensatie krijgt voor de kamer,meer zal er niet inzitten denk ik..en dat zal al........1 op 10 worden denk ik...

nog even over dat bad er staat vaak bad of douche?

uiteindelijk blijf je zelf verandwoordelijk voor je hotel dat je kiest het moet je alleen wel geven wat ze beloven.
wat ik al zei ik wist dat de kamer klein zou zijn,maar ja ik ben er om te slapen,ook in de middag even dat moet en verder niet...ja wassen en ontbijten.
en dat was gewoon heel goed...
nu wil ik ergens bij de trevi gaan zitten en dat wordt nog duurder...veeeeeeeeeeel duurder..maar dat geeft niet ik weet welk hotel heb het gezien :D met eigen ogen

wat sprookje zei,de ligging is gunstig ja kassa....
en wat betreft zoover enz..er zijn ook mensen die nemen het niet zo nauw en zijn al snel tevreden....en zetten dan een 8 neer ik zeg maar wat,maar zet jij nou jou ervarngen erop wat emmy zegt dan weten mensen dat ook!

je hebt kans dat arke een onderzoek instelt en dan het hotel eruit haalt over 2 jaar de deals voor volgend jaar zijn al gemaakt of ze zeggen gelijk eruit...maar ja daar heb jij niks aan..

succes

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arke boekt het slechtste hotel in Rome

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Spems schreef:@Emmy ik vind dat een goede tip, die beoordeling aanhouden, dat ga ik zeker doen! :-)
Het cijfer welke het voor jou moet zijn is natuurlijk persoonlijk. Vergelijk bijvoorbeeld eens hotels waar je nog meer geweest bent en wel tevreden over was en wat voor cijfer deze hebben.. dan krijg je een idee van je ondergrens..
Ik zeg altijd mijn ondergrens is 8 voor vakanties.. maar in de praktijk hoe hoger hoe beter. Het hotel waar we laatst geweest zijn in Spanje heeft momenteel 9,1 het is ook 8,7 en 8,9 geweest, echter we vinden dat dit hotel een beetje aan het achteruitgaan is.. We zijn nogal veeleisend op dat gebied :wink:
In de Caribbean gaan we altijd voor 9 of hoger.

Kijk ook altijd even naar het aantal beoordelingen. Hoe meer het er zijn des te betrouwbaarder het is.. Bovendien kijk ik altijd ook even naar een paar negatieve reviews en lees ik of dat een probleem voor mij kan zijn of dat het meer in de categorie "zeuren" valt. Je ontwikkelt daar vanzelf gevoel voor.

Oja als ergens eenvoudig hotel of eenvoudige kamers staat, lees ik altijd krakkemikkig, vervallen, achterstallig onderhoud, 0 comfort, vaak niet goed schoon te houden enz.. net zoiets als bij koopwoningen.. ietwat gedateerd. :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Arke boekt het slechtste hotel in Rome

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik sluit me volledig aan bij mijn voorganger!!!
zo doe ik het ook altijd..en tot nu toe,afkloppen,is het altijd goed gegaan...

je hebt zoover,vakantiereiswijzer etc waar je je mening neer kan zetten,prikbord van www.pagina.rome.nl,ik zou het doen wantz o weet iedereen dat ze daar niet heen moeten

Gesloten