LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arke mag geen invaliden meer helpen!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sabrinaleppens
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2012 09:52

Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door sabrinaleppens »

Mijn man zit in een rolstoel ( dwarsleasie)en reist vaak voor werk naar het buitenland.
Dit keer vloog hij met arke. Omdat hij veel ervaring heeft boekte hij dan ook premium comfort class zodat hij voor in het vliegtuig zit.
Bij het vliegtuig aangekomen vroeg de steward reist u alleen?
Ja zegt mijn man dat doe ik altijd.
Reactie van steward:"Dan heeft u zeker nog nooit met arke fly gevlogen!"
"Arke fly heeft een nieuw beleid en wij mogen u niet meer helpen!"
Als ik voor in het vliegtuig zit zegt mijn man dan is dat geen probleem!
Ik heb immers betaald om voorin te zitten en normaliter zetten ze invaliden altijd vooraan zo is mijn ervaring.
"Nee meneer "zegt de steward u moet in rij 6! Maar hoe u daar komt is uw probleem wij mogen u niet helpen.
De vlucht was op 16 december 2011 naar egypte. Het vliegtuig was maar half gevuld en rij 1 was vrij.
Dit gaf mijn man aan en de steward raakte geirriteerd. Hij zei dat ik een plaats had op rij6 bij het raam. Voor iemand die verlamd is aan de benen is dit een drama om daar te komen. Eenmaal bij rij 6 aangekomen( half kruipend voor het oog van andere passagiers, vroeg ik hulp om tussen de stoelen door naar het raam te komen maar daar werd geen gehoor aan gegeven! Een passagier kon het niet meer aanzien en wilde hulp bieden! De steward liep boos naar de passagier toe en vermaande hem te blijven zitten want niemand mocht mijn man helpen! Mijn man vroeg of hij aan het gangpad mocht zitten dat behoefde hij geen hulp. De stoelen naast mijn man waren immers vrij. Ook dit mocht onder geen beding! Hij heeft door het kruipen een wond opgelopen aan zijn enkel. Tot op de dag van vandaag is deze niet genezen en er zijn complicaties bij gekomen. Een passagiervoor hem in de rij mocht lekker languit gaan liggen want ook bij hem waren de stoelen vrij! Waarom mag mijn man dan niet aan het gangpad zitten? Dit had een wond minder gescheeld en een hoop pijn!
Eenmaal in egypte aangekomen stind de stoel van mijn man klaar!Dezlfde steward wilde de rolstoel niet aan mijn man geven. Mijn man zei daarop dat hij om medische redenen zijn eigen rolstoel aangereikt wilde krijgen. De steward werd kwaad en zei dat dit niet was toegestaan en hij reed de rolstoel van de luchthaven voor. Mijn man zei dat hij daar niet op kon zitten maar de steward zei dat dat zijn probleem was en niet die van hem! Mij man had geen kleus en probeerde zelf op de andere stoel te komen. Dit is een gelaste rolstoel met een dun lapje leer om op te zitten. Hierdoor heeft hij een wond aan zijn bil gekregen omdat de ijzere buizen heel scherp waren en uitstaken.
Mijn man kon niet meer werken. Wonden bij eeen verlamd iemand geneest zeer langzaam en als je niet uitkijkt gaan de wonden rotten van binnenuit. Dit is dus bij mijn man gebeurt en werkt op de dag van vandaag nog niet.
We lopen hierdoor al maanden inkomen mis! Invaliden kunnen zich ook niet verzekeren hiervoor.
Heb klachtenbrieven geschreven en uiteindelijk kwamen ze met een 100 euro vergoeding.Ze zien de ernst er niet van in! Mijn man is een heel groot contract misgelopen dat ons van de rest van ons leven had kunnen voorzien van een heel mooi inkomen.Hij zit thuis sinds 23 december. Geen inkomen. Ik ga door met strijden. Ik overweeg een giga schade claim neer te leggen bij arke!
Gelukkig is er de ombudsman die me bijstaat!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vreselijk, wat een asociale steward, bah.
:twisted: :evil: :twisted:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als Arke deze service niet meer biedt, ergens anders boeken lijkt me. Een gevecht aangaan met Arke levert hoogstwaarschijnlijk niks op, maar kost alleen maar veel energie die je beter ergens anders in kunt steken.

Voor bedrijven zijn klagende klanten het beste, die willen immers klant blijven (waarom zou je anders gaan klagen). Klanten die gewoon naar de concurrent gaan zijn veel erger. Die ben je kwijt, en een klant die weg is krijg je niet zomaar terug.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik denk dat je tegenover arke sterk staat doordat een andere passagier is verboden de man te helpen
ik zou een klacht indienen bij een officier van justitie
iets in de grote van zware mishandeling
maar dat zal een advocaat waarschijnlijk beter weten

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

1,ik had als passagier maling gehad aan de steward en u man gewoon geholpen,wie denkt hij dat hij is...het is geen 40-45.
ik mag nog altijd doen wat ik zelf wil,dus ik denk dat de beste steward toch een probleem gehad zou hebben,nadeel is dat zei altijd gelijk hebben,want dan zaai je onrust in het vliegtuig ware het niet dat er veel getuigen zijn,lijkt me dat het halve vliegtuig het heeft gezien..

2 misschien je rechtsbijstand inschakelen,als het echt allemaal zo gegaan is als je zegt...
maar als het in de voorwaardes staat?
ik als passagier had het fatsoen gehad om te zeggen,gaat u maar op mijn plaats zitten,ja ik weet dat het niet mag,maar het gebeurd erg veel.
man had het pas ook nog,...
iemand naast hem eerste klas die dacht nou daar is alles vrij ga daar wel zitten dan hebben we allebei nog meer ruimte...
en zelf doen we het ook,als er een rij naast me vrij is (wat veel gebeurd op lijnvluchten?)dan gaan we ook na het opstijgen lekker zitten...

3denk wel dat je echt alles goed aan moet kunnen tonen voor je er echt een zaak van kan maken..
heeft hij echt die wonden opgelopen?
heeft hij echt die deal daardoor gemist?en waarom dan,

let wel dit zijn niet mijn vragen maar die zullen wel gesteld worden....
aan die houding van die steward zullen ze niks doen...ja als je het aan kan tonen maar dat kan je niet,of je moet proberen ergens die mensen te vinden die het ook gezien hebben?
maar ja hoe?
en zeker niet als het in de voorwaardes staat...er zijn nu eenmaal heilige bonen die precies doen wat wel en niet mag en een beetje moeite doen,kom op zeg...we worden al onder betaald...tsss..
eikel....(dat is wel mijn mening) :twisted:

sterkte en succes

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

voortaan boeken bij een ander!

maar wat een vreselijk verhaal, echt heel erg voor je man. Onmensleijk van die stewards zeg

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door wiseger »

Een gehandicapte man expres laten kruipen en andere passagiers verbieden de man te helpen, wat zijn dit voor enge, sadistische praktijken....

Arke mag zich hier werkelijk kapot schamen, voor mij is dit de druppel. Ik vlieg nooit meer met Arke!!!

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door gtp »

Is de naam en adres van de man die wel wilde helpen bekend ??
Doe anders wel een oproep, want met een getuige sta je sterker. En veel suc6 en sterkte.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door sprookje »

:(
Laatst gewijzigd door sprookje op 08 apr 2012 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door just*me »

dit klinkt mij haast te gek in de oren om waar te zijn. Een gehandicapte man niet mogen helpen? Passagiers verbieden om te helpen? Aanzien hoe een gehandicapte man kruipend naar zijn plek moet?
Ik kan het me niet voorstellen...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het zou overigens ook nog wel aardig zijn om het verhaal ook van Arke te horen. Ieder verhaal heeft immers 2 kanten...

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door Jefdus »

just*me schreef:dit klinkt mij haast te gek in de oren om waar te zijn.
Inderdaad. Bij voorbaat mijn excuses aan de TS als het verhaal wel gewoon klopt, maar persoonlijk geloof ik er eigenlijk niks van en lijkt me dit eerder een trol-actie (zeker aangezien het de 1e post is van TS). Dat het personeel zelf niet mag helpen, zou eventueel nog kunnen. Maar dat ze mede-passagiers zouden verbieden om te helpen; dat gaat er bij mij echt niet in.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Sabrinaleppens en egypte is vlg google een logische combinatie.

Ongehoord onbeschoft :cry: Als je een menselijke steward bent, houd je je niet aan zulke absurde regels.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Die steward had me kunnen bevelen om die man niet mogen te helpen, sorry maar aan zulke dingen heb ik echt schijt aan en zal niet naar de steward in dit geval luisteren en had die man geholpen.

Ben benieuwd of Arke hier zelf ook nog gaat reageren.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb nog even bij de voorwaarden van arke zitten kijken,dit wist ik wel,maar heb je het ook gedaan,melding maken dat je man gehandicapt is(heeft hij dat zelf gedaan?)zodat ze er rekening mee konden houden..??

http://www.tui.nl/binaries/tuinl/algeme ... rkefly.pdf

staat ergens onderaan bij
speciale assistentie

ben bang dat je geen geen rechten hebt?eerlijk gezegd ,of je moet het doorgegeven hebben?

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door wiseger »

GJvdZ schreef:Het zou overigens ook nog wel aardig zijn om het verhaal ook van Arke te horen. Ieder verhaal heeft immers 2 kanten...
Het staat Arke vrij om hier te reageren. Ik hoop echt voor Arke dat dit verhaal nog een andere kant heeft, want dit kan echt niet.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door wiseger »

rozemarijntje schreef:staat ergens onderaan bij
speciale assistentie

ben bang dat je geen geen rechten hebt?eerlijk gezegd ,of je moet het doorgegeven hebben?
Een invalide man vernederen door hem te laten kruipen door een vliegtuig en omstanders verbieden hem te helpen, dat kan je niet afvangen in algemene voorwaarden. Denk dat een klacht bij het Europese Hof van de mensenrechten best succesvol kan zijn.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door geengast »

wiseger schreef:Een invalide man vernederen door hem te laten kruipen door een vliegtuig en omstanders verbieden hem te helpen, dat kan je niet afvangen in algemene voorwaarden. Denk dat een klacht bij het Europese Hof van de mensenrechten best succesvol kan zijn.
Ik hoop dat ik me goed uitdruk, want ik bedoel er niets mee, maar.....als NIET gehandicapte wordt je niet geholpen, waarom zou een gehandicapte dan voor dezelfde prijs en hetzelfde ticket WEL geholpen worden? Dat is dan toch discriminatie?

Dat is dan de wettelijkheid. Uiteraard is het menselijk om wél te helpen, maar het gaat nu niet om menselijkheid, maar om een bedrijf aan te klagen. Daar geldt dan maar één regel: iedereen die hetzelfde betaalt, krijgt hetzelfde geboden. Een gehandicapte kan méér krijgen, maar moet dan ook meer betalen. Bijvoorbeeld twee stoelen boeken o.i.d.

Qua menselijkheid denk ik dat er ALLES aan gedaan moet worden om de gehandicapte te helpen, maar uit het standpunt van eerlijkheid en discriminatie zou geen extra hulp inbegrepen moeten zijn.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@geengast..

nou ik denk dat je het niet zo bedoelt,maar het komt behoorlijk rot over.. :oops:

je hoeft niet te betalen voor even iemand te helpen.
als je van te voren doorgeeft dat zo iemand komt,dan kunnen ze daar op rekenen.

en hij heeft geen twee stoelen nodig?
ik vind het echt en dat meen ik echt als het zo is gegaan,ronduit schandalig,ook al heb je het niet van tevoren aangegeven...
ik denk dat ik toch moordneigingen zou hebben naar die steward toe...

en tja @geengast,er bestaat toch ook altijd nog zoiets als je medemens helpen en respect hebben,of is de wereld nou daadwerkelijk hard geworden.

ik ben blij als iemand mij ook helpt omdat ik niet bij de bovenste plank kan in de appie..nou ja die plank daaronder ook al niet (klein van stuk)of iemand me even helpt omdat ik maar 1 arm goed kan gebruiken...
ik zelf heb nog altijd respect voor bv ouderen,heb zelf moeite om een deur open te doen ,de kracht die ik erbij moet zetten doet al pijn,maar als ik toch iemand met een rollator aan ziet komen ,dan denk ik toch even helpen...
ook al verrek ik zelf van de pijn.

@TS
hoe is het eigenlijk op de terugreis gegaan??

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Persoonlijk vind ik het een zeer triest verhaal over een steward die zo nodig moet laten blijken dat hij ook wat te vertellen heeft. Zo'n persoon vind ik niet geschikt voor een serviceverlenende functie.

Nu weet ik niet of TS een reële kans maakt in een juridische procedure zeker voor vervolgschade enz. Dit kan inderdaad erg lang gaan duren en is het raadzaam dat zij zich laten bijstaan door een goede advocaat. Aan de andere kant is zoiets te voorkomen door als gehandicapte niet alleen te reizen maar iemand mee te nemen die hulp kan bieden.
geengast schreef:Ik hoop dat ik me goed uitdruk, want ik bedoel er niets mee, maar.....als NIET gehandicapte wordt je niet geholpen, waarom zou een gehandicapte dan voor dezelfde prijs en hetzelfde ticket WEL geholpen worden? Dat is dan toch discriminatie?
Het verschil is wel dat iemand die niet gehandicapt is dergelijke hulp niet nodig heeft.
geengast schreef: Qua menselijkheid denk ik dat er ALLES aan gedaan moet worden om de gehandicapte te helpen, maar uit het standpunt van eerlijkheid en discriminatie zou geen extra hulp inbegrepen moeten zijn.
Misschien wil een gehandicapte daar best een bedragje voor bijbetalen om wel hulp te krijgen, echter dit wordt niet aangeboden aan alleenreizenden. Dus is er geen mogelijkheid deze hulp te 'kopen'. Dan zou het erin moeten zitten om op een menswaardige manier te kunnen reizen.

Gesloten