LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Spruijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2012 17:09

Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Spruijt »

Wij hebben met 5 mensen gebruik gemaakt van Arkefly, en hebben een klacht(en)
deze zijn tot dusver onbehandeld gebleven en de door mij gestelde termijn is genegeerd.


De mail heb ik verstuurd, graag hoor ik jullie reacties!

Geachte heer Mevrouw,
wij hebben gebruik mogen maken van uw bedrijf Arkefly, en hebben met veel plezier
genoten van onze vakantie die wij bij Arke hebben geboekt. Dit ging niet zonder slag
of stoot, maar laten we zeggen dat dat niet aan ArkeFly lag maar aan Arke. (boekingen kwijt,
visums kwijt, geen tickets uit kunnen printen, tot 4 maal toe zeer lang in de wacht moeten staan
tegen een betaal tarief)

Op de heenweg hebben wij economy gevlogen. Helemaal prima, zeer goede service!
Gewoon zoals belooft (verkoopbelofte), een incheckbalie zonder voorkeur. Gewoon achteraan sluiten.
U wilt wat eten? betalen. U wilt eerder instappen? wachten op uw buurt! U wilt ruimer zitten? betalen.
De verkoopbelofte werd helemaal waargemaakt. Geweldig.

Tijdens de vlucht kun je in uw magazine lezen wat een upgrade allemaal inhoud, net zoals op internet. Voor ons was er geen meerwaarde, de tijden waren gunstig en we hadden immers vakantie. Terug was dit een ander verhaal. Wij hadden bij het boeken al gekozen voor de premium comfort, omdat wij uitgerust aan wilde/ moesten komen. De wekker zou weer zeer vroeg gaan.
Wij vlogen zondag terug vanuit SAL, met een klein tijdsverschil van +2 uur.

1. - op de luchthaven moesten wij bij het inchecken achteraan sluiten. Niks premium service
2. - het was niet mogelijk als eerste te boarden, gewoon allemaal naar het vliegtuig rennen! niks premium
3. - wij zaten niet allemaal bij elkaar maar verdeels over de rij 1, 3 en 6, hetgeen wij zeer maar dan ook zeer betreurde. zes uur alleen zitten, dit kan niet! niet bepaald premium
4. - maar nog erger! 4c is geen premium comfort stoel. Het was een comfort stoel (minder beenruimte), we hebben het nagemeten. Omdat ikzelf daar even gezeten te hebben en mij het verschil opviel. Geen premium dus.
5. - hoewel wij wel de verre vlucht prijs betaalde, was er geen tv beschikbaar op deze vlucht. Geen premium service!
6. - het scherm dat er hing, trilde en was vanaf rij 4 en rij 3 niet te volgen (ondertiteling) en het scherm was niet te zien voor onze zoon. Hij was te klein om over de stoel te kunnen kijken en dit gaf ons geen gelegenheid uit te rusten.
7. - er waren niet voldoende maaltijden, en achteraf kreeg mijn vrouw nog een bak spaghetti, dat was niet meer te wachten en inmiddels te laat. Ze had al wat gegeten van een kindermenu (ranzige kipnuggets) dat niet helemaal op was gegeten door onze zoon (en terecht). Geen premium service


Wij hebben 5 maal premium comfort betaald, maar hebben geen premium gekregen. voor 5 maal premium hebben we wat appelsap en eten gekregen, bijna allemaal ruime stoelen en that's it. Ik heb uw personeel in het vliegtuig aangesproken hierop en
hoewel ze prima functioneerde, sloegen ze hier de plank volledig mis; "ooh, vervelend.. ik zie het inderdaad, minder beenruimte, dus geen premium comfort stoel; MAAR U KRIJGT UW GELD TOCH NIET TERUG HOOR!)

Uw verkoopt iets, maar levert niet. En uw verkoopbelofte strookt niet met hetgeen u levert. Premium comfort past duidelijk (nog) NIET bij Arkefly. Ik vlieg zakelijk regelmatig businessclass met andere maatschappijen, en begrijp dat er een verschil is tussen premium comfort en business class.. Maar u verkoopt iets, maar levert overduidelijk niet.

Afijn, ik heb me hier dusdanig over opgewonden dat ik heb besloten het volgende te ondernemen als ik geen fatsoenlijke oplossing aangeboden krijg.

- deze mail sturen
- 1 week wachten op een reactie met uw voorstel
- als dat er niet is, publiceer ik deze mail
- als uw reactie niet bevredigend is, zal ik de upgrade plus extra kosten terugvorderen en:
- alle communicatie van beide kanten blijven publiceren, ik wil voorkomen dat andere mensen dit zelfde overkomt.

Wij hebben betaald voor premium service en dat niet gekregen, wij hadden een reden om deze upgrade te nemen. Wij moesten uitgerust aankomen. Onze zoon moest TV kunnen kijken en wij, (allemaal van redelijke lengte) wilde zo veel mogelijk slapen.

Als u in de Mc-drive staat en een hamburger + friet + milkshake besteld, dit vervolgens bij raam 2 afrekent, dan wilt u toch ook de volledige bestelling ontvangen bij raam 3. Of rijdt u gewoon met uw patat en hamburger maar zonder de milkshake door omdat die toevallig op was, zonder eerst restitutie te vragen? Nee toch? Ik geloof het ook niet.

Uw personeel gaf aan dat dit wel de werkwijze is van Arkefly, door te zeggen "dat wij toch geen geld terug zouden krijgen" Schandalig, (+ "juridisch niet in de haak") en ik hoop dat u de situatie begrijpt en naar behoren weet op te lossen.

Hoogachtend,
xxxxxxxx



>>>
Wij gaan nu naar de geschillencommissie, maar willen ondertussen wel mensen op de hoogte brengen van onze ervaring.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Geweldig.
U gaat op vakantie en in het vliegtuig moet zoonlief vooral tv kunnen kijken zodat de volwassenen kunnen slapen?
En wie let er ondertussen op uw zoon?

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door anita1971 »

Goh, kan Arkefly aan uw ticket zien dat u perse UITGERUST aan MOET komen???

Nooit gehoord van een dagje extra vakantie opnemen of een dag eerder naar huis gaan?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Deels ben ik het met u eens dat u niet helemaal de service heeft gekregen waarvoor u betaald heeft cq wat u had mogen verwachten. Ook de reactie van het personeel aan boord vind ik niet helemaal netjes maarja we horen natuurlijk maar 1 kant van het verhaal

Echter ik ben het voor een groter deel niet met u eens. Als ik dit verhaal eens lees, bent u weer dringend toe aan een nieuwe vakantie. Persoonlijk vind ik dat u veel van de stress zichzelf op de hals heeft gehaald. Het was beter geweest om u een beetje te schikken naar hoe dingen lopen voor wat betreft de kleine dingetjes zoals de voorrang bij aan boord gaan e.d. Hoe vervelend is het nu helemaal? Niet als u zich een beetje voegt, een groot probleem als u er aandacht aan besteedt. Dit soort dingen gebeurt wel vaker bij het boarden in het buitenland. In sommige landen is de mentaliteit nu eenmaal relaxter, het beste is om zich daaraan aan te passen anders levert het een hoop stress op.

U moest persé uitgerust aankomen omdat de wekker de volgende dag weer vroeg af zou gaan. Dit is uw eigen planningsuitdaging, u plant zelf de vakantie zo onhandig dat u op de laatste dag terugvliegt als er weer vanalles moet de dag erna. Dit moet u niet afwentelen op de airliner. U had de vakantie anders kunnen plannen. U had kunnen kiezen voor een andere bestemming nog met betere vluchttijden zodat u thuis nog wat meer uitrusttijd had gehad of minder ver. Ik plan de vakanties nooit zo, omdat ik dat niet prettig vind. Thuiskomen van vakantie levert een hoop extra werk op, koffers uitpakken, spullen opruimen en niet te vergeten een hele berg was.

Dat uw zoon zich niet kan vermaken zonder TV en dat u niet gezorgd heeft voor back-up bezigheden ( misschien was de film ook helemaal niet leuk ) en hij u dus stoort is uw eigen opvoedkundige uitdaging. Ik vind het niet juist de luchtvaartmij hiervan de schuld te geven omdat hij geen TV kon kijken. Als uw zoon oud genoeg is zodat hij u uren kan laten slapen zonder toezicht, moet hij ook oud genoeg zijn om te begrijpen dat hij zichzelf moet vermaken met hetgeen u meeneemt en u met rust laat.

Daarbij eist u op het gebied van de TV min of meer de service zoals deze op verre bestemmingen geldt. Zoals op de arkefly site te lezen valt, staat Sal in de lijst van Europese of Middellandse Zee bestemmingen en niet in de verre bestemmingen, waarschijnlijk heeft dat met de totale vluchtduur te maken. Dus is er ook geen personal entertainment system aan boord maar moet het gedaan worden met de algemene schermen.

In mijn optiek is arkefly gewoon een budgetmaatschappij welke u niet kunt vergelijken met de zakelijke business class. Indien u deze services wenst, moet u met een andere maatschappij vliegen, maarja daar zijn de ticketprijzen dan ook naar.

Neemt niet weg dat ik u succes wens met uw klacht, want zoals ik mijn post al begon vind ik een aantal punten wel plausibel maar niet allemaal. Het nadeel is soms dat de minder plausibele punten afbreuk doen aan de meer valide argumenten. U kunt ook altijd eens advies inwinnen bij een juridisch loket waar eerste advies doorgaans gratis is.

En nee ik werk niet bij arke en ook niet in de reisbranche.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door meela »

Neem lekker een portable dvd mee voor op vakantie; mijn kids van 4 en 6 vinden het heerlijk !!


Opnieuw 5 sterren voor Emmy75 !!!

orakel
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2012 12:34

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door orakel »

Een vervelende ervaring. Het is nooit leuk als het geleverde product tegenvalt en niet voldoet aan het gestelde waarvoor betaald is.

Maar ik heb het idee dat u uw gevoel van onrecht heeft zitten verergeren in plaats van het beste ervan maken om zo toch zo uitgerust mogelijk aan te komen.
Zo had u wellicht van plaats kunnen wisselen met uw zoon zodat u op een premium stoel zou zitten en uw zoon (uit uw verhaal begrijp ik dat hij nog jong is) op de comfort stoel zou zitten. De extra ruimte maakt voor hem niets uit.
Trouwens, in uw verhaal geeft u aan dat u op rij 1, 3 en 6 bent geplaatst maar ook stoel 4c heeft gekregen?

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het allemaal bij elkaar zitten zo belangrijk is en zeker geen vereiste voor premium, zeker niet als je wilt slapen.

En of u het eten lekker vindt, ach dat is persoonlijk. Vaak vind ik het eten bij gerenommeerde maatschappijen ook niet lekker..

toch succes met uw strijd tegen Arkefly.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

meela schreef:Neem lekker een portable dvd mee voor op vakantie; mijn kids van 4 en 6 vinden het heerlijk !!
Goed voorbeeld inderdaad, of een nintendo ds of een ander (computer)spelletje. Mogelijkheden genoeg, voor sommige kids vooral een nieuwe film of spelletje meenemen speciaal voor een terugreis in een dergelijk geval en ze zijn een poosje zoet.
meela schreef: Opnieuw 5 sterren voor Emmy75 !!!
:lol: dank u.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door tufima »

Ik heb ook het gevoel, wat hier al eerder is opgemerkt, dat je veel te druk maakt en alleen maar argumenten probeert aan te voeren waarom je reis niet voldeed aan de verwachtingen. Ik ben het dan ook grotendeels niet met je eens ten aanzien van je argumenatie.

1) Op sommige vliegvelden zijn er helaas geen aparte balies voor premium comfort of Business class. Dat is nou eenmaal zo, daar kan ARKEFLY ook niet altijd wat aan doen.

2) Dat ze niet altijd geordend boarden op sommige vliegvelden waardoor bijvoorbeeld de premium comfort class niet als eerst mag instappen gebeurd helaas wel vaker. Daar kan ARKEFLY ook niet altijd wat aan doen.

3) Ik neem aan dat je niet apart heb betaald voor stoelreservering.
Bij Arke is dat de enige manier om er zeker van te zijn dat jullie allemaal naast (of dichtbij) elkaar kunnen zitten. Om het apart zitten op te voeren als zijnde dat je daardoor geen "premium" service heb gekregen is derhalve niet terecht.

4) Ten aanzien van een stoel die geen premium comfort class stoel is heb je een terecht punt. Ik neem aan dat er geen andere premium comfort class stoelen vrij waren en dat je dus niet elders kon zitten. Hiervoor zou je inderdaad moeten worden gecompenseerd. Maar dit gaat om 1 stoel/1 persoon en niet om 5 personen.

5) Hoe bedoel je we hebben voor een verre reis betaald, dit is gewoon een europese vlucht.

Op de website van ARKEFLY kan je vinden wat voor service je krijgt voor premium comfort op deze vlucht. Had je dus kunnen weten dat er geen persoonlijke entertainment is.

6) Had wellicht opgelost kunnen worden door van stoel te wisselen.

7) Uiteindelijk heeft het cabinepersoneel een maaltijd verzorgd voor uw vrouw. Er is dus geleverd. Zoals u zult begrijpen is de voorraad beperkt. Ze gaan ervan uit dat niet iedereen een maaltijd wil en indien er keuze is kunnen ze uiteraard ook niet voor iedereen van beide keuzes voorzien. Dan zouden ze 2 maal de hoeveelheid maaltijden aan boord moeten hebben.

Op de site van ARKEFLY vind je het volgende:

"Premium Comfort Class
Vlieg in luxe in de Premium Comfort Class. Deze klasse beschikt over 94 cm beenruimte en u mag standaard 30 kg bagage meenemen. U wordt verwelkomd met een drankje en krijgt op verre vluchten twee maaltijden, snacks en drankjes.
Op Europese en Middellandse Zee bestemmingen is een maaltijd met een drankje inclusief. Aan boord maakt u gratis gebruik van het Persoonlijk Entertainment Programma en van kranten."

en verder

"U kunt alleen een Persoonlijk Entertainment Programma reserveren op ArkeFly vluchten naar verre bestemmingen uitgevoerd met toesteltype B767-300ER. Afhankelijk van het toestel beschikt u over een In-seat Entertainment Systeem of een Personal Entertainment Player.

Op de volgende vluchten is het niet mogelijk om een Persoonlijk Entertainment Programma te reserveren:

•ArkeFly vluchten naar Europese en Middellandse Zee bestemmingen met toesteltype B767-300 ER
•Alle ArkeFly vluchten uitgevoerd met toesteltype B737-800ER
•Vluchten uitgevoerd met een andere maatschappij dan ArkeFly"


Al met al is het voordeel van Premium Comfort Class op uw vlucht dus de ruimere stoelen en de hoeveelheid bagage. Dit heeft u gekregen op 1 persoon na.
Dus een terechte klacht voor 1 persoon in mijn ogen...

Spruijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2012 17:09

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Spruijt »

Iedereen bedankt voor de reacties.

Een update: na een maand nog steeds geen reactie van Arkefly.
Ik vraag me af of de communicatie met de onderhoudsmonteurs ook zou moeizaam verloopt! Ik vermoed het ergste.

Een aantal reacties slaan kant nog wal, ik plan mijn vakanties zoals ik wil. En als ik van te voren had geweten, dat onmogelijk is, dat er geen tv beschikbaar is: dan had ik een ipad of dvd speler meegenomen. Het punt is, belofte maakt schuld: maar niet voor Arkefly. Eten niet beschikbaar? je weet van te voren wie er reserveerd + betaalt! Blijkbaar begrijpt Arkefly en enkele mensen dit niet. Wij hebben betaalt voor een maaltijd, en ja smaken verschillen, prima: maar zoals je hebt gelezen: wij kregen een kindermenu/ snack. geen maaltijd.
Wij hebben onze zoon een film belooft, en dat dus bestelt dmv premium comfortm, bij Arkefly, en niet gekregen.
Wij hebben betaalt voor extra ruimte, maar niet gekregen. Wij hebben betaalt voor de verkoopbelofte van Arke / Arkefly, maar niet geleverd gekregen. En als we Arkfly daarop aanspreken: van je bot. Plaats je je bevindingen online, dan is er iemand van Arke die meent te weten hoe je klachten behandelt. Ze proberen het niet op te lossen maar te ontkrachten

Mijn ergennis zit hem echt niet in de kleine punten, en overal waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar dit slaat alles. In plaats van klachten behandelen, proberen ze te ontkrachten.

Arke kan beter de afdeling die op internet klachten "behandelen" opheffen, en bij de binnenkomde klachten zetten: en zorgen dat klachten snel en efficient worden behandeld.

ps. Kaap Verdie is Afrika en GEEN Europa, en is een kleine 6 uur vliegen.. Hoezo korte vlucht/ Europese vlucht? Daarnaast betaal je wel voor een verre niet Europese vlucht!

Iets beloven, vervolgens niet leveren en niet compenseren is in mijn woordenboek nog altijd oplichting.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Het is zeker niet netjes dat er nog geen reactie gekomen is op uw klacht. Desalniettemin denk ik dat als u uw klacht zou indienen voor alleen de gegronde punten dat het een groot verschil zou maken. Het grootste deel van uw klacht blijft in mijn optiek niet terecht.
Spruijt schreef: Wij hebben onze zoon een film belooft, en dat dus bestelt dmv premium comfortm, bij Arkefly, en niet gekregen.
Dan heeft u uw zoon iets beloofd wat u niet kan waarmaken doordat u zich onvoldoende verdiept heeft in de informatie. Lijkt mij niet fair om dat op Arke af te wentelen.
Spruijt schreef: Wij hebben betaalt voor extra ruimte, maar niet gekregen.
Voor 1 persoon heeft u hier een terechte klacht in mijn optiek, de rest heeft wel stoelen met de juiste ruimte gekregen volgens uw verhaal en als u binnen de groep van stoelen was verwisseld en de zoon er neer had gezet was het probleem een stuk minder geweest.
Spruijt schreef: ps. Kaap Verdie is Afrika en GEEN Europa, en is een kleine 6 uur vliegen.. Hoezo korte vlucht/ Europese vlucht?
Waar Kaapverdië ligt is niet zo relevant. Het gaat erom waar Arkefly deze vlucht heeft ingedeeld en volgens de lijst is het GEEN verre bestemming maar is Kaapverdië opgenomen in de Europese en Middelandse Zee bestemmingen.
Via deze link op Arkefly vindt u de lijst van bestemmingen en in welke 'groep' deze zijn ingedeeld.

Dit zal komen omdat de vluchtduur net onder de 6 uur ligt. Op de site staat:
Persoonlijk Entertainment Programma afhankelijk van vluchtduur en toesteltype
...
De tijd vliegt voorbij met het Persoonlijk Entertainment Programma van ArkeFly. Aan boord van een Boeing 767 op vluchten langer dan 6,5 uur, reserveert u voor slechts € 15,- per persoon per retour het Persoonlijk Entertainment Programma.
Dus op kortere vluchten (korter dan 6,5 uur) is deze niet aanwezig.

U had dus kunnen weten dat op deze vlucht geen persoonlijk entertainment systeem aanwezig was.

Spruijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2012 17:09

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Spruijt »

Dat kan allemaal wel zijn, het gaat om een hele duidelijk belofte: die je als consument vervolgens moet verifieren dmv van een enorm vergrootglas.
Een belachelijke situatie, zo ga je niet met klanten om.

Ik heb Arkefly ruim de tijd gegeven om inhoudelijk te reageren op mijn klacht. Ik heb mijn klacht, samen met mijn totale bevindingen doorgegeven. Daar had gewoon een reactie op kunnen komen. Restistutie met een kleine waardering. Maar er komt niets, helemaal niets. Nu zet ik, zoals aangekondigd, mijn klacht online. En nog steeds geen officiele reactie.

U kunt de kern van het probleem zien waar het zit: een verkoop belofte, die men NIET nakomt.

Uw opmerking van 6,5 uur is belachelijk. Ik betaal een verre vlucht tarief, maar moet dan vervolgens een vergrootglas pakken of de verre vlucht prijs, ook daadwerkelijk voor een verre vlucht is? Dan is de verkoopbelofte keihard MISLEIDEND.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Er is echt geen vergrootglas nodig om deze informatie te vinden. Het is nog makkelijker te vinden dan het uitzoeken van een reis en bestemming.
Spruijt schreef:Uw opmerking van 6,5 uur is belachelijk.
Dat heb ik niet verzonnen maar staat zo op de site van arkefly.
Spruijt schreef:Ik betaal een verre vlucht tarief, maar moet dan vervolgens een vergrootglas pakken of de verre vlucht prijs...
Dat waag ik te betwijfelen, de tariefstructuur is ondoorzichtiger dan het vinden van de andere informatie.

Spruijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2012 17:09

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Spruijt »

Beste Emmy,
6,5 zal dan wel terug te lezen zijn ergens, blijft het wel zo dat het geheel misleidend is. Er is een onderscheid tussen verre en europese vluchten. Beide ieder een eigen upgrade prijs. Nu krijg ik deels de europese "service, maar betaal voor de verre. En nu zegt u: had u kunnen weten? Doe ff normaal.

Dit kunt u niet met droge ogen menen?

Zelfs in de folder dat in het vliegtuig ligt, staat dit NIET. Er zijn ook geen duidelijke beperkingen. Dat maakt het geheel MISLEIDEND.

Daarnaast, iets verkopen, afrekenen, niet nakomen, en vervolgend geen restitutie is OPLICHTING.

Ik verzoek Arkefly mijn klacht serieus te nemen, en voor restitutie te zorgen zodat er geen sprake meer is van OPLICHTING.
Daarnaast verzoek ik Arke om compensatie vanwege de MISLEIDENDE reclame.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door tufima »

@Spruijt, ik ben het niet met je eens dat er sprake is van oplichting of misleiding.

De meeste informatie is te vinden op de website en als dit je niet duidelijk was had je ook even kunnen bellen met Arkefly wat je kon verwachten voor de prijs die je betaalde.

Ik ben het met je eens dat je voor 1 stoel te weinig been ruimte heb gehad en hiervoor zou je gecompenseerd moeten worden.

Spruijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2012 17:09

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Spruijt »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik moet "even" bellen met Arkefly?

Ik heb totaal al een uur in de wacht gestaan, omdat "niet alles goed was gegaan"
Nu moet ik bellen om de brochure na te lopen?

Als zij, gewoon hadden gereageerd op mijn klacht, wat allemaal niet veel werk is.. dan hadden wij niet eindeloos heen en weer hoeven mailen. Blijkbaar kan Arkefly het wel en wee van hun klanten geen moer schelen.

En ja, als de er geen restitutie plaats vindt is er wel degelijk sprake van oplichting. Het woord is dan wel zwaar beladen, maar in dit geval wel op zijn plaats.

Er zat op stoel 4b en 4a een ander stel, die niet eens wisten dat ze op Comfort zaten, maar ook voor Premium betaald hadden. Reken eens uit hoe veel mensen te veel hebben betaald, en nu nog steeds!

Het zou Arkefly sieren al deze mensen hun upgrade terug te betalen! ik schat dat het hier om duizenden mensen gaat, allemaal 90 euro per enkele reis...

Arkefly heeft dus onterecht vele tienduizenden euro's, misschien wel honderduizenden euro's ontvangen!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door sprookje »

Man vraag gewoon je geld terug voor die ene niet gekregen premiun stoel.De rest is mierenneuken,wat wil je nu eigelijk?Een gratis vakantie.Of het totale bedrag van je reis terug.Wat jij je zoon belooft is jou probleem al jij je belofte niet na kan komen.

Spruijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2012 17:09

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Spruijt »

Wil iedereen die een mening plaatsten in dit topic eerst mijn eerste bericht lezen.

Ik wacht al ruim een maand op een reactie van Arkelfy, geen reactie tot dusver.

"man vraag gewoon je geld terug" slaat dus nergens op.



Wat veel bedrijven doen, is niet de klachten behandelen.. maar online ontkrachten. Als ik een aantal reacties zie, van schrijvers met al 5000 geschreven reacties..

Ik kan iedereen een upgrade van Arkefly afraden.



dit komt overigens van de site af: (willekeurige boeking)
Terugvlucht (zondag 25 maart 2012)
Sal - Amsterdam
Maatschappij Nummer Klasse Tijden Toeslag
ArkeFly OR 1282 Economy 13:10-23:00 geen toeslag

dit is dus ruim meer dan 6,5 uur, (en ja, 2 uur tijdsverschil is er dan ook al af)

Dus: hoezo "had ik moet weten"
- ik betaal voor een verre reis (+6,5 uur)
- de vlucht is + 6,5 uur
- het is buiten europa


Ik ben geen zeikerd, maar blijkbaar zijn een aantal schrijvers wat te beperkt om te begrijpen dat het hier niet om een paar tientjes gaat: Arkefly verkoopt een "premium comfort" voor "comfort" . En dit doen ze vermoedelijk al erg lang, en hebben hiermee vele tienduizenden, en misschien wel honderdduizenden euro onterecht ontvangen.

Of is Arkefly een klachten stelselmatig aan het ontkrachten? dat is goedkoper dan gewoon klachten te behandelen.

Een krant voor de premium comfort? Het halve vliegtuig stormde naar voren voor een krant, zonder te betalen. Dus een upgrade is echt overbodig.

Graag veel reacties: hoe meer content op dit topic, hoe meer mensen we bereiken.

Arkefly, behandel mijn klacht.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

U wilt teveel, u wilt restitutie voor de hele groep op gronden welke niet geheel terecht zijn. Ongeveer 5% van uw klacht is terecht en de rest niet.

Als u zich nu eens op datgene concentreert wat terecht is en zaken anders presenteert en formuleert in uw klacht, heeft u veel meer kans van slagen. Door de zaken vanuit een ander perspectief te benaderen probeerden wij u daar bewust van te maken echter u blijft bij hoog van de toren roeptoeteren 'en ik heb 100% gelijk'.

En ja, voor uw beeldvorming, ik weet wel enigszins waar ik over praat. Ik heb ooit volledige restitutie (weliswaar van een andere airliner) gekregen voor comfortclass plaatsen terwijl dit niet helemaal terecht was. Als puntje bij paaltje kwam, hadden wij geleverd gekregen waar we voor betaald hadden.

De casus: bij het inchecken voor de terugvlucht ging het mis we kregen economy seats toegewezen terwijl we comfort geboekt en betaald hadden. Ze waren tijdens het inchecken nog reclame aan het maken om een upgrade te verkopen. Stom, stom stom boarding pass niet meteen gecontroleerd maar pas een stuk later. Na wat heen en weer gepraat uiteindelijk toch comfort seats gekregen, maar we zaten ver uit elkaar in het vliegtuig. Er waren nog maar 2 lossen stoelen over. Door een vervelende buurman heb ik meer niet in mijn stoel gezeten dan wel, ook mijn man had een vervelende vlucht. Als alles wel goed was gegaan hadden we gewoon bij elkaar gezeten en was er niets aan de hand geweest. Wij hadden dat traject al vaker gevlogen en als het niet vol zat, kregen ze die laatste losse stoelen nooit verkocht. Dus hadden ze last minute upgraders voor laten gaan. Wij voelden ons aardig bekocht.

Desalniettemin naar de feiten kijkend, we kregen uiteindelijk 2 comfort seats waar voor betaald was, daar was ik me terdege van bewust. Toch heb ik netjes en correct in een mail mijn onvrede geuit en 'de zaak' gepresenteerd. We hadden immers x andere keren naar volle tevredenheid met de airliner gevlogen. Naar aanleiding van die mail kregen wij volledige restitutie van 2x de comfort prijs als men op het laatste moment een upgrade koopt, terwijl we dit bij het reisbureau al hadden geboekt en dus een lagere prijs betaald hadden.

Terug naar uw verhaal. Dit soort bedrijven zijn niet zo snel onder de indruk als u zich op het randje van smaad en chantage gaat begeven en zullen er zeker niet zo snel voor zwichten.
Spruijt schreef:Doe ff normaal.
Om de woorden van de minister president te citeren "doe lekker zelf normaal".

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Spruijt schreef:Wil iedereen die een mening plaatsten in dit topic eerst mijn eerste bericht lezen.
Ik zou zeggen neem uw eigen advies dan zelf ook eens ter harte...
Spruijt schreef: "man vraag gewoon je geld terug" slaat dus nergens op.
Sprookje schreef namelijk: Man vraag gewoon je geld terug voor die ene niet gekregen premiun stoel Ergo half gelezen.
Spruijt schreef: Wat veel bedrijven doen, is niet de klachten behandelen.. maar online ontkrachten. Als ik een aantal reacties zie, van schrijvers met al 5000 geschreven reacties..
Aangezien ik de reageerder ben in dit topic met de meeste reacties... Ik schreef veel eerder al:
En nee ik werk niet bij arke en ook niet in de reisbranche. Ergo half gelezen.
Spruijt schreef: dit komt overigens van de site af: (willekeurige boeking)
Terugvlucht (zondag 25 maart 2012)
Sal - Amsterdam
Maatschappij Nummer Klasse Tijden Toeslag
ArkeFly OR 1282 Economy 13:10-23:00 geen toeslag

dit is dus ruim meer dan 6,5 uur, (en ja, 2 uur tijdsverschil is er dan ook al af)
Dit klopt niet het tijdsverschil is er dan niet af.

Er staat:
Terugreis zo 25-3-2012
Vanaf Sal met ArkeFly, Economy
vertrektijd: 13:10 uur lokale tijd
aankomsttijd Amsterdam: 23:00 uur
vluchtnummer: OR 1282
Tijden zijn lokale tijden dus het tijdsverschil is er dan nog niet af.
Spruijt schreef: Dus: hoezo "had ik moet weten"
- ik betaal voor een verre reis (+6,5 uur)
- de vlucht is + 6,5 uur
Dat is dus niet zo, want u leest niet goed.
- het is buiten europa
Het gaat erom waar het in de Arke lijst staat. Het is geen verre bestemming
Dus ja u had het kunnen weten.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door troyair »

Spruijt schreef: Plaats je je bevindingen online, dan is er iemand van Arke die meent te weten hoe je klachten behandelt. Ze proberen het niet op te lossen maar te ontkrachten

Mijn ergennis zit hem echt niet in de kleine punten, en overal waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar dit slaat alles. In plaats van klachten behandelen, proberen ze te ontkrachten.

Arke kan beter de afdeling die op internet klachten "behandelen" opheffen, en bij de binnenkomde klachten zetten: en zorgen dat klachten snel en efficient worden behandeld.

ps. Kaap Verdie is Afrika en GEEN Europa, en is een kleine 6 uur vliegen.. Hoezo korte vlucht/ Europese vlucht? Daarnaast betaal je wel voor een verre niet Europese vlucht!
Goh, zou ik misschien mogen vragen hoe uw vakantie was?
Ik heb namelijk het idee dat u er een beetje in bent blijven hangen!
Man man man :mrgreen:

Even voor de duidelijkheid, ik werk in de branche, maar niet voor Arke of TUI.

Op de Arke website, en waarschijnlijk ook in de ticketvouchers die u heeft ontvangen staat toch echt heel duidelijk vermeld dat de Kaapverdische eilanden onder " Europese bestemmingen" valt.
Daarnaast geldt voor alle aditionele services zoals premium/comfort classe en bijvoorbeeld personal entertainment OP=OP en op basis van beschikbaarheid.

Dit geldt voor een hele hoop maatschappijen, zelfs de comfort classe van KLM.

Premium/comfort classe check in is met uitzondering van Nepal en Schiphol (vaak) nergens anders beschikbaar.

Als er in een bepaalde cabine ( in dit geval de premium ) comfortclasse nou net 1 stoel is die minder beenruime heeft, wil dat niet automatisch zeggen dat deze stoel als een lagere prijsklasse wordt verkocht. Alle extra services van deze klasse zou u namelijk wel ( moeten ) ontvangen.

Okee, uw klacht blijkbaar nog steeds niet afgehandeld en u heeft nog geen reactie ontvangen, maar met uw reacties hier op het forum hoeft u niet al te veel empathie te verwachten. En om heel eerlijk te zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening als ik zo vrij mag zijn, kan ik het heel goed voorstellen dat Arke uw klacht ergens onderop de klachtenstapel gooit... gezien al het sarcasme en uw deels onterechte consternatie.

Dus... mijn advies, bel Arke, en ja dan sta je maar een uur in de wacht, en leg de situatie telefonisch uit.
Helpt dat niet, stuur dan een aangetekende brief, dan weet je tenminste zeker dat zij uw klacht hebben ontvangen.

Gesloten