LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ArkeFly.. te erg voor woorden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Olibaron
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2005 16:39

ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door Olibaron »

Hier onze ervaring met ArkeFly:

Het begon met onze heenreis naar Venezuela. Vertraging en daarna een mededeling dat het vliegtuig niet kon vertrekken ivm een motorstoring. 's middags zouden we te horen krijgen wat er verder zou gebeuren. Een slecht teken dus. 's Middags werd ons verteld dat het vliegtuig niet zou vertrekken en dat we in een hotel zouden worden onder gebracht. Niet okay aangezien wij een aansluitende vlucht hadden vanuit porlamar naar merida.Maar niets helpt in een dergelijk geval dus we moesten helaas echt naar het hotel en niet naar Venezuela.
De volgende dag vertrokken we gelukkig wel. Het probleem met de aansluitende vlucht bleef, maar goed dat zouden we daar wel bekijken. We vlogen "business class" dus de vlucht zelf was goed te noemen. Aangekomen in porlamar bleek een koffer te ontbreken. Een belangrijke koffer vol spullen voor onzelf en voor de familie. Daarbij kwam nog dat alle vluchten richting merida vol zaten en dat er amper een hotel op het eiland te krijgen was, het was immers hoogseizoen. ArkeFly, bedankt voor de situatie!
Toch een hotel gevonden en de volgende dag gebeld over de koffer. Deze zou een week later op porlamar aankomen.. Een week, terwijl wij onze vakantie niet in porlamar zouden doorbrengen! De koffer kon niet doorgestuurd worden naar merida. Dus..
Dezelfde dag zijn we op zoek gegaan naar een vlucht naar merida. Niet te krijgen natuurlijk. We hebben toen maar een vlucht naar caracas genomen om te kijken of we vanuit daar naar merida konden komen. Helaas was dat ook niet het geval en van ellende hebben we maar een taxi genomen die ons 800km weg heeft gebracht ArkeFly bedankt!
Nu hoop je dat dit het einde van alle ellende met ArkeFly betekende. Helaas.. Omdat mijn vriendin, vanwege een medisch noodgeval, niet op de geplande datum kon terugreizen heb ik geprobeerd om vanuit nederland de vlucht om te boeken naar een latere vertrek datum. Iets wat redelijk normaal te regelen valt bij de meeste luchtvaartmaatschappijen. Ik werd nogal onvriendelijk te woord gestaan en de situatievan mijn vriendin scheen er niet toe te doen. Wat ik te horen kreeg was: "sorry maar dat kunnen we niet vanuit nederland regelen, u moet met onze agent in venezuela bellen". Het nummer wat ik kreeg was een mobiel nummer van iemand en dat nummer was nagenoeg niet in gebruik. Weer bellen met ArkeFly, Ik ontplofte inmiddels. Wat is dit voor een ballentent dacht ik nog. Toen kreeg ik te horen dat de vlucht van een week later vol zat en dat z niets voor mij konden betekenen..
ArkeFly, 1 keer maar noooooit meer en ik zou iedereen die van plan is om met deze maatschappij te vliegen, willen adviseren om mijn verhaal eens te lezen. Ga alsjeblieft met een andere maatschappij.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door G7 »

Het zit je wel erg hoog he, om hetzelfde verhaal 2x te plaatsen?

Wij zijn nog niet zolang geleden ook met Arkefly geweest en dat was prima in orde. Niets te klagen gehad.

Maargoed, het zal je toch maar overkomen!!! Niet leuk dus!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door sprookje »

niet zo leuk verhaal
wanneer is dit gebeurd?
was je vriendin ziek?en heeft ze een dokters attest?
is er niks te regelen met arke,begrijp het niet zo goed zij zijn toch in gebreke gebleven of kan dat zomaar in Nederland?

vlieg in april ook met arkefly :?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door G7 »

Beste sprookje.

Dat verhaal van Olibaron is natuurlijk niet fraai. Erg zelfs, maar dat hoeft echt niet altijd zo te zijn hoor. Wees gerust, meestal gaan de reizen met Arkefly wel goed.

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door Mike009 »

Niks op arke fly aan te merken, ben al 4 x gevlogen zonder problemen.

Het is vervelend voor je, maar soms gaat niet altijd alles naar je zin in het leven.

We zijn te verwend.....

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door janxx »

wees blij dat ze niet verder vliegen met een kapot vliegtuig. wat kan arke fly hier aan doen. sluit de volgende keer een reisverzekering af dan heb je geen problemen als je vriendin ziek wordt. dan wordt alles voor je geregeld....alweer iemand die licht te klagen zonder reden... ok koffer had er moeten zijn , maar wie neemt er nu belangrijke dingen mee naar venezuela???????????? :evil:

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door rweelden22 »

hihihi wie weet had ie wel coke in ze koffer zitten
mensen lopen te zeuren als er een toestel stuk is
wees blij dat ie dan niet weg gaat het zal wat zijn als ie in de lucht stuk gaat tja dan heb je echt een groot probleem vlieg al van af 2005 met arke fly voor me werk op en neer maar nooit elende gehad

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door lucrecia »

Arke Fly is inderdaad slecht.

Een vriendin heeft al sinds vorig jaar februari een vlucht geboekt naar Curacao, even 3 weken vakantie in de zomer, niet dus. De vlucht was volgeboekt en moest ze dus op een andere dag... in december! Dat is ook niet gebeurd en nu wacht ze af wat er gaat gebeuren want er werd weer beloofd dat ze in maart wel zou gaan.

thijseggink
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 mei 2006 17:50

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door thijseggink »

-*-
Laatst gewijzigd door thijseggink op 03 okt 2007 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

Hey Thijs,

Leuke site, valt me wel op dat de rapportcijfers voor ArkeFly toch niet slecht zijn:

KLM 7,1
Transavia 7,2
ArkeFly 7,4
Martinair 8,3......

Gemiddeld weliswaar maar toch....

Groeten,
LJFrankenstein !

thijseggink
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 mei 2006 17:50

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door thijseggink »

Klopt, maar als je de laatste ervaringen vergelijk met de eerste zie je groot verschil.
Dat KLM onderaan staat bij de Nederlandse maatschappijen op www.vliegervaringen.com vind ik best wel raar aangezien de rest low-cost is. Zou het er mee te maken hebben dat ze er meer van verwachten ofzo?

Mvg,

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Thijs,
Deze verkapte manier om je eigen website te promoten is niets anders dan spam.

JaN-iCe
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2007 10:52

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door JaN-iCe »

heeee niet zo negatief over arkefly.!!

ik loop stage bij tui en ik weet hoe het gaat met die vluchtvertragingen etc. wij als medewerkers kunnen daar ook weinig aan doen en bovendien mogen we niet voor alle bestemmingen omgekeerde retours of enkeltjes afgeven dus het is logisch dat je dat ter plaatse moet regelen

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door diepezucht »

Feit is wel dat ArkeFly nu (=gisteren) voor de tweede keer in een jaar een te maken heeft gehad met een motorstoring. En da's relatief gezien erg vaak voor een club met maar 4 toestellen.

janettje
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2007 16:25

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door janettje »

Diepezucht, waar haal jij deze info vandaan?

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door diepezucht »

Van de spotterssite Scramble.nl. Die gasten ontgaat werkelijk niets wat met Nederlandse vliegtuigen te maken heeft.

Deze week was het een 767 op weg (of op weg terug) van/naar Basel, vorig jaar was het eenzelfde type die vlak na de start vanuit Brazilië een motorstoring kreeg. Dat toestel was toen van één motor al z'n olie kwijt.

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door rweelden22 »

tja wat doe je er aan he kan gebeuren maar hier kan men niets aan doen maar er zijn mensen die de pik hebben op arkefly ik vlieg er mee voor mijn werk en heb er nog nooit elende mee gehad en hoe kan jij weten dat het het zelfde toestel is maar hert zal wel zo als ik al zeg ik heb er geen probleem mee met arkefly

danilex
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2007 11:11

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door danilex »

Nooit meer Arkefly! Net terug uit Bonaire. De heenvlucht ging weg met bijna 7 uur vertraging (vanwege "nodig onderhoud"), de aankomst was pas met 9 uur vertaging (omdat we "wegens een crewprobleem" eerst via Curacao [vliegtuig uit, schoonmaken en bijtanken) gingen en vanwege "tegenwind"). De terugreis vertrok met ruim twee uur vertraging (wegens "te veel getankt op Schiphol"). We vlogen Comfort Class, inderdaad meer beenruimte, maar uitgewoonde stoelen, minieme porties eten, kapotte beeldschermen (er waren er maar 5, eentje deed het helemaal niet en twee erg slecht), geen"comfort kit"of deken op de heenreis, want officieel geen nachtvlucht (de hele vlucht was in het donker en we kwamen om 1 uur 's nachts aan) en op de heenreis onvriendelijk personeel (na een keurige vraag van een oudere dame om een glaasje water volgde de mededeling "daa kennuh wuh nie aan beginnuh"). En dat is nog maar een kleine selectie. Bagageluiken vielen regelmatig open, koptelefoonaansluiting werkten soms niet, sommige stoelleuningen konden niet rechtgeplaatst worden (waarvoor je dan weer een standje kreeg van het personeel), een gedeelte van de binnenkant van de cabine was met zwarte tape af/vastgeplakt en ga zo maar door. Een week eerder bleek deze vlucht naar Bonaire zelfs een hele dag later te zijn gearriveerd (omdat het toestel eerst mensen uit Basel had moeten halen vanwege een noodlanding van een ander Arkefly-toestel, werd gezegd). Telefonisch werd weinig info verstrekt, een beetje lacherig gedaan. Bij Arkefly langsgaan op Bonaire bleek geen optiem ze hebben er niet eens een vertegenwoordiger - die zit op Curacao.
Er was nog veel meer aan de hand, dus voor mij nooit meer Arkefly. Wat een aanfluiting

Wallyman
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:03

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door Wallyman »

Vandaag (18-02-2007) laat in de middag aangekomen vanaf Bonaire. Dit had eigenlijk vanmorgen moeten zijn maar helaas... Deze terugreis had slechts 7 uur vertraging. Ook nu was er niemand die iets kon vetrellen over het hoe en waarom van deze vertraging. Hetzelfde eigenlijk als bij de heenreis op 4 februari (wat eigenlijk 3 februari had moeten zijn want we hadden toen een vertraging van 30 uur!).
Ik ben nu nog te boos om de dingen netjes op te schrijven maar dat dit een hele lange staart krijgen mag wel duidelijk zijn. Ik hoop danook dat medereizigers van deze deportatie-/veevervoervluchten ook iets van zich zullen laten horen.
Binnenkort een uitgebreid verslag van de wantoestanden rond het vliegen met Arkefly...

paki
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 aug 2004 20:47

Re: ArkeFly.. te erg voor woorden

Ongelezen bericht door paki »

Oeps dat voorspelt niet veel goeds.
Ik heb voor komende zomer een reis geboekt via GObest naar Kurfu. Vertrektijden zijn niet om over naar huis te schrijven volgens het algemene vluchtplan.
Bij de terugreis zullen we omstreeks 2.00 in de nacht gaan landen. voor ons niet zo'n probleem voor onze kleine kinderen echter wel. Aangezien we niet in de buurt van schiphol wonen. Moeten daarna nog zeker 2,5 uur rijden. Kan m.i. beter

Gesloten