LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arkefly vertraging

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door A.Storm »

Wat moet je vergoed krijgen dan van de reis- en annuleringsverzekering?
welke schade heb je geleden?

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door armiva »

Dit gaat over Arke fly en niet over Arke.
Ik snap het verhaal niet helemaal van latb.
Waarom een vergoeding?? Zij hebben voor een overnachting gezorgd en vervoer terug. Het lijkt mij niet dat ze u daar hebben laten staan.
Ze zullen vast wel het een en ander hebben verteld.
En in het hotel had u zelf ook nog wel om lakens kunnen vragen, als die er al niet waren. Dan had u niet onder een handdoek hoeven leggen.
Ik vind het een wat vreemd verhaal.

Pcorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:02

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Pcorn »

Het recht heeft gezegevierd!:
http://curia.europa.eu/jurisp/cgi-bin/f ... resmax=100

Mag toch hopen dat Arke eindelijk zich normaal gaat opstellen en gaat betalen. Ik heb daar nog bedenkingen bij, want zelfs liegen tegen de Inspectie is ze niet teveel.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door rene117 »

uw wat heeft dit met arke te maken niets dus

De Sturgeons hebben bij Condor een retourvlucht van Frankfurt-am-Main (Duitsland) naar Toronto (Canada) geboekt.
dus dit is niet voor arke

Pcorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:02

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Pcorn »

Dit heeft alles met Arkefly te maken; alle drogredenen die ze zelfs in de rechtszaal durft te kakelen om haar verantwoordelijkheid te ontlopen worden door de hoogste juridische instantie omver geblazen.

Alle uitvluchten van Arke(fly) zijn getorpedeerd. Tijd om af te rekenen!

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door rene117 »

deze uit spraak heeft niets met arke te maken helaas voor jou dit kwam ik wel tegen


Ook vergoeding voor passagiers bij erg vertraagd vliegtuig

19-11-2009

LUXEMBURG - Vliegtuigpassagiers die met meer dan drie uur vertraging op de eindbestemming aankomen, kunnen recht hebben op een vergoeding van de luchtvaartmaatschappij. Alleen bij buitengewone omstandigheden geldt dat principe niet. Het Europees Hof van Justitie heeft deze nieuwe regel donderdag (19 november) vastgesteld.


Een EU-wet bepaalt nu alleen dat passagiers recht hebben op een compensatie van 250 à 600 euro bij annulering van de vlucht. Rechters uit Duitsland en Oostenrijk hadden het EU-Hof gevraagd of een vertraging van ruim 22 uur ook beschouwd kan worden als een annulering.

Het Europees Hof oordeelt dat “passagiers waarvan de vlucht vertraagd is, een vergelijkbare schade lijden, namelijk tijdverlies” als passagiers waarvan de vlucht kort voor vertrek wordt geannuleerd.

“Het zou niet gerechtvaardigd zijn passagiers van vertraagde vluchten anders te behandelen wanneer zij hun eindbestemming drie of meer uur na de oorspronkelijk geplande aankomsttijd bereiken.”

Pcorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:02

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Pcorn »

Sorry Rene, ik begrijp je helaas niet; meer dan 30 uur later aankomen betekent gewoon betalen.
De uitvluchten van de reisbranche en Arke behoren nu echt tot het verleden. Technische mankementen zijn geen excuus; wanprestatie = wanprestatie.

Dat betekent dus dat alle reizigers die de laatste 5 jaar een vertraging hebben gehad boven de marge, de vergoeding nu eenvoudig kunnen laten afhameren bij de kantonrechter.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door rene117 »

je snapt het niet he toestel stuk tja dan is het echt overmacht daar kan arke en de andere ook niets aan doen dan

Pcorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:02

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Pcorn »

Het Hof denkt daar heel anders over, en terecht.

Arkefly had drie ouwe kistjes die meer defect dan werkend waren. Dan is er geen sprake van overmacht.
rene117 schreef:je snapt het niet he toestel stuk tja dan is het echt overmacht daar kan arke en de andere ook niets aan doen dan

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door ron1 »

Even concreet, als een toestel van Arke Fly vertraging heeft van zoveel uren ivm de techniek van het toestel, heeft U degelijk recht op een financiele vergoeding, en als het meer dan 8 uren betreft zelfs een hotelkamer .....

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door rene117 »

juist en die krijgen de mensen dan ook
en nee ik werk niet voor arkefly

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door ron1 »

Wil je dat wel graag dan.....ik heb nog 3 vacatures open.....ervaring in parachutespringen is vereist.

Pcorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:02

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Pcorn »

Bijna een jaar later anders niets ontvangen anders van Arke(fly), ondanks zelfs een dagvaarding aan hun adres. Wil je beweren dat Arke alle andere gedupeerden wel vrijwillig de EU vergoeding heeft betaald???? :roll:

Bewering dus aantoonbaar onjuist en negatief reisadvies met Arkefly blijft van kracht...


rene117 schreef:juist en die krijgen de mensen dan ook
en nee ik werk niet voor arkefly

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door rene117 »

he kijk eens op www.turbulentie.nl

daar zal je zien dat ze niet slecht zijn maar juist goed ze staan niet
voor niets op de 3 plaats van beste airline
dus niet zo blijfen zeuren het lijk er wel op dat je er overspanen
van bent geworden
moet je niet doen is slecht voor je hart :mrgreen:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door ron1 »

Ik heb 1 keer een vertraging gehad, was niet leuk, heb hier ook zitten klagen, maar achteraf gezien, een hotelkamer 4 sterren en ontbijtbuffet en bij thuiskomst binne 4 weken 240 euro retour voor de ene dag gemiste vacantie

Pcorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:02

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Pcorn »

Ook op deze site vooral een stortvloed van klachten. Zelfs op deze site meer dan 150 negatieve ervaringen! :shock:

1 op de 3 is negatief over Arkefly op deze site.... Dat vind ik veel; dat elke derde klant ontevreden is. In 2007 werd Arkefly nog uitgeroepen tot slechtste vliegenier.... :? Hoe betrouwbaar de rankingmethode is (aantal positieve resultaten - negatieve = eindoordeel) weet ik niet; het lijkt erop dat positieve pushers Arkefly omhoog stuwen, terwijl het aantal klachten niet afneemt.


Een kleine greep uit de vele klachten:

Simone:
Met ArkeFly gevlogen op 26 nov en terug 5 dec (eigenlijk had dat 4 dec moeten zijn). Heenweg is onze vlucht VERKOCHT! dus 15 uur vertraging. Financiele compensatie: 20 euro p.p. Terugvlucht nog dramatischer. 32 uur vertraging. 2 vliegtuigen van ArkeFly hadden panne (Arke heeft er maar 3!). Dus gevlogen met Comat Air van Spaanse makelij. Geen pretje: dramatisch weinig beenruimte. We zaten opgevouwen letterlijk (1.80 m en 1.93 m). Sterwadessen met 3 hersencellen die met zwaar Spaans-Engels accent de veiligheidsinstructies vertelden. We waren gebroken bij aankomst. Geloof me: HEB JE KEUS TUSSEN KLM OF ARKEFLY, KIES DAN KLM OM MEE NAAR DE ANTILLEN TE VLIEGEN. ARKEFLY IS DRAMATISCH SLECHT.

Keizer schreef:
Dit was voor mij de 3e keer met arke maar nu echt de laatste keer! Hebben weer 2 dagen op onze vlucht terug mogen wachten! 1e keer arke 24 uur vertraging....2 e keer slechts 7 uur en nu 48....hele slechte berichtgeving ook van arke....alleen veiligheid gaat boven alles is wat je te horen krijgt.....Dan mogen ze wel eens heel snel andere toestellen in de vloot gaan nemen....Voor dat die 787 s komen zal ik nog maar snel wat anders gaan regelen voor die overbrugging pff....service ook niet goed heel matig en karig allemaal...en ben het zat dat ze steeds je vakantie verknallen en je plannen in het roet gooien! zonder excuses of wat ook.....wat een bananen maatschappij....arkecry succes..voor mij weer gewoon klm naar de antillen.

REACTIE 1
Graag sluit ik aan bij de vorige reacties op het slecht functioneren van de vloot Arke Fly. Op Cur en Bon lange vertragingen gehad en de prijs is inderdaad niet zoveel goedkoper dan de KLM
en 'pa&ma' op de site:


Bij het instappen viel mij al meteen op dat dit een vrij oud toestel was en dat bleek nog meer toen ze de motoren gingen starten. Alles wat maar kon rammelen rammelde ook. Gezien het feit dat ik toch al geen held ben heb ik in overweging genomen om dan maar de hele bar leeg te gaan drinken om mijn angst enigzins onder controle te houden.Gelukkig niet gedaan en de vlucht viel desondanks toch nog mee, maar toen kwam de landing.Ze zeggen wel eens dat ze hem tegen de grond klappen, nou dat deed hij dus ook. Dacht echt dat alles wat ze nodig hebben voor de landing ook daadwerkelijk af zou breken. Ook van de crew heb ik niet echt een goede indruk gekregen, het leek wel of dat ze voor het eerst in in vliegtuig moesten bedienen.

M. baron werd niet vrolijk van Arkefly:
Ik weet nog niet zo lang van dit platform. Maar vindt deze melding zeer zeker van belang! Ik heb 2 jaar geleden gevlogen met Arke Fly, voorheen nooit bang geweest voor vliegen. Normaal gesproken vlogen wij met het gezin altijd met Transavia rond het zuid Europa. Maar goed we konden nu zelfs kiezen voor een paar euro meer te betalen businessclass ... Ik zal gelijk maar beginnen aan de waarschuwing voor Arke: De vlucht begon met 7 uur vertraging op Schiphol, zelf hebben wij een dochter van 3 jaar dus reken maar uit. Nu begint de nightmare, éénmaal in de lucht kwam er rook uit de cockpit!!! Waarna ik mijn buurman aankeek en vertelde dit ruiktn en ziet er niet best uit!!! Kort daarna moesten we inzetten voor een (voorzorgslanding? noodlanding!!! Totale vetraging opgelopen in Boedapest incl. vertrek 30 uur. Ik heb totaal geen geld terug gekregen, behalve de businessclass optie. Kortom een paar tientjes.. Deze club is levensgevaarlijk, je bent niet veilig met deze jongens. Vooral omdat de piloot mij vertelde dat het vliegtuig gemaakt zou worden? Ik ben zelfstandig terug gevlogen met MALEV dat beschikte over splinternieuw vliegtuig. Maar wel levenslange vliegangst opgelopen met deze klantonvriendelijk club.. Neem beter de trein indien u dan toch wilt reizen.. Maar zeker geen Arke: Kortom, Gevaarlijk, oude toestellen, slechte service, vertragingen zonder oplossingen!! Mvg, Michel

en vooruit nóg maar 1: (L. van Hout)
Wij zouden om half 7 vertrekken naar Bodrum. Er waren technische problemen met een nieuwe 737 en daarom werden we voor onbepaalde tijd vertraagd. Zeer slechte informatie van arke. Uiteindelijk om half 3 vertrokken met een ander groot toestel dat daarna doorvloog naar Antalya. Stewardessen waren aardig maar konden dit drama niet goedmaken. Als je van half 5 smorgens zit te wachten en je krijgt alleen n lullige consumptiebon duurt t allemaal erg lang. Voor mij de eerste en laatste keer met Arke.

Tsja, dat is niet goed he? :cry:

Daarnaast is de klachtafhandeling gewoon erg slecht, en daar wordt men niet op beoordeeld. Boek je bij Arke, ben je de pisang bij problemen.

Ik word, ondanks het gesar door Arke, niet overspannen, maar wil anderen graag Arke-ellende besparen. En dat zal ik nog jaren blijven doen, ben ik niet te beroerd voor! :P

Maar bedankt voor je medeleven!!! :mrgreen:
rene117 schreef:he kijk eens op http://www.turbulentie.nl

daar zal je zien dat ze niet slecht zijn maar juist goed ze staan niet
voor niets op de 3 plaats van beste airline
dus niet zo blijfen zeuren het lijk er wel op dat je er overspanen
van bent geworden
moet je niet doen is slecht voor je hart :mrgreen:

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door rene117 »

wat wil je hier nou mee berijken niets
en die 787 kan arke niets aan doen dat ze te laat zijn
en ik kan me niet voor stellen dat je 33 uur vertraging heb gehad zonder hotel
die zal je wel hebben gehad

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Janneke52 »

pcorn maak je berichten eens iets minder breed.
Men scrollt zich een ongeluk van links naar rechts.
Geef eens vaker een "enter"

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door sprookje »

Net nog een vakantie geboekt bij HI en vliegen met arkefly,vertrek op 2 januarie terug op 9jan.
Heb er maar gelijk een vakantie in april bij geboekt vertrek 8 april en terug 17 april,heen transavia(kon niet anders)terug arkefly.
Ik ben wel een tevreden klant. :)

.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door G7 »

Zo, zo Sprookje. Twee halen een 1 betalen zeker? :wink:

Kijk je wel verder dan alleen maar HI? Ik vind ze zo duur!! Heb ook net mijn vakanktie geboekt, maar HI sla ik
met zoeken meestal over. Te duur!!! ( Gluur natuurlijk wel even daar.) :lol:

Wat is het antwoordscherm breed!!!!

Gesloten