LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Te veel betaald voor een Reis bij D Tours[/b]

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Kritische consu
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2007 15:40

[b]Te veel betaald voor een Reis bij D Tours[/b]

Ongelezen bericht door Kritische consu »

Op 27 september hebben wij bij D tours van Coothplein 12, 4811 NE Breda, tel 076 7601076 een pakketreis voor 2 personen naar appartement Riu Flamingo in Playa del Ingles Gran Canaria geboekt. De datum is 10 november t/m 24 november 2007.
De prijs voor deze reis bedraagt 917 euro p.p.
De reis werd, door D tours, bij Holland International geboekt.
Thuis nog even in de Reisgids en prijsbijlage gekeken en zagen op blz 34 van de prijsbijlage een prijs vermeld van 897 euro. Een verschil, teveel betaald, van 20 euro p.p. Daarna de klantenservice van D tours gebeld en na lang wachten eindelijk contact. Ze vertelde dat we Holland International moesten bellen. Ook weer lang wachten en zij vertelde dat ze geen zaken met particulieren doen. Ik moest bij D Tours zijn. Weer D tours gebeld en lang wachten. (allemaal telefoonkosten)
Ze zouden contact opnemen met D Tours Breda en met name xxxx. En die moest mij maar terug bellen. Dat gebeurde bij mijn thuis. Ik had nadrukkelijk gezegd dat ik overdag moet werken. Dus ben ik gisteren, 4 oktober, langs geweest bij de winkel van D Tours Breda. De Manager, xxxx, was er niet en zij zou mij vandaag, 5 oktober, terug bellen. Ik kreeg vandaag een mailtje van haar. Na, weer, bellen naar de klantenservice van D tours beloofde ze mij dat xxxx zou terug bellen. Dat is gebeurd. Ze vertelde mij dat ik geen recht had op de 20 euro.
Daarna heb ik consu wijzer gebeld en die vertelde mij dat Holland international, en andere organisaties, sinds mei netto prijzen moeten publiceren dus alles inbegrepen m.u.v. boekingskosten en verzekeringen. Van consu heb nog geen reactie ontvangen.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: [b]Te veel betaald voor een Reis bij D Tours[/b]

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Vind het erg spijtig te moeten concluderen dat er niet gewoon gesproken wordt over een organisatie, maar gewoon naam en toenaam van de personen in kwestie...iets van privacy is wel zo netjes. om ze meteen wereldwijd te grabbel te gooien..jammer

dit kan echt wel op een nettere en correctere manier.

gemiste kans

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: [b]Te veel betaald voor een Reis bij D Tours[/b]

Ongelezen bericht door ine1961 »

is u verteld waarvoor deze toeslag is?
in de prijsbijlage van HI staat op alle pagina's: Prijzen geldig vanf Amsterdam. Voor datum, weekend, klasse en overige vertrektoeslagen zie de vluchtabellen voorin. Dus er kan altijd nog een kleine toeslag bijkomen, daar wordt naar verwezen in de gids.!!!!

Ninde21
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 okt 2007 21:53

Re: [b]Te veel betaald voor een Reis bij D Tours[/b]

Ongelezen bericht door Ninde21 »

Uhm.. ik ken dat hele D-tours niet, maar als ik het goed lees (en geef het vooral aan indien dit niet het geval is) heb je dus een reis geboekt bij D-tours, die het vervolgens heeft ingeboekt bij Holland International?
Want dan kan die prijsverschil net zo goed slaan op de administratie of reserveringskosten van D-tours.
Zij willen dan er immers ook een beetje aan verdienen...
Moet Capt. Peacock wel gelijk geven wat betreft de privacy schending. Het kan immers allemaal berusten op een misverstand en dan heb je hierbij wel gelijk de namen te grabbel gegooid... :cry:

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: [b]Te veel betaald voor een Reis bij D Tours[/b]

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik vind het echt niet kunnen dat je een prive persoon van een organisatie hier noemt.
als jij onderdeel uitmaakt van een bedrijf, en ik een klacht heb, en ik zet je naam hier neer, terwel je er niks aan kan doen, hoe zou jij dit dan vinden?

Ninde21
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 okt 2007 21:53

Re: [b]Te veel betaald voor een Reis bij D Tours[/b]

Ongelezen bericht door Ninde21 »

Daarnaast blijkt het ook nog tegen de regels:
Het is niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, emailadressen en privé-adressen) van anderen in de bijdragen op te nemen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: [b]Te veel betaald voor een Reis bij D Tours[/b]

Ongelezen bericht door G7 »

Mag ik jullie allen en met name Kritische Consu er op wijzen, dat het hier over D-REIZEN gaat en zeker niet over D-TOURS.

Tjonge, jonge, zo krijgt een ander de schuld door al die domme opmerkingen hier. Kijk eerst eens wat verder dan je neus lang is.

Hoe vaak is het al niet gezegd, dat D-reizen en D-tours NIET dezelfde zijn.

Dat je een klacht hebt oke, maar kijk dan eerst goed wat je hier neer zet. Ben het ook met de anderen eens, dat je beslist niet iedereen hier bij naam en toenaam had hoeven noemen.

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: [b]Te veel betaald voor een Reis bij D Tours[/b]

Ongelezen bericht door marpet »

Kritische consu, ik zou je berichtje maar eens gaan verwijderen. Jij weet het verschil niet tussen D-tours en D-reizen. Ga eens terug naar de reiswinkel en kijk eens goed wat er op de gevel staat.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: [b]Te veel betaald voor een Reis bij D Tours[/b]

Ongelezen bericht door eeliane »

Waarom stond die 20 euro erbij, echt niet terug te vinden in de reisgids. Als je bij D-reizen (D Tours is een touroperator zonder winkels) een reis doet doen zij dat in de computer van Holland International en rolt daar de prijs uit die het daadwerkelijk kost. Al die vage toeslagen kan je terug vinden in de gids, extra vlucht ofzo, andere luchthaven, andere vlucht, heb je al goed gekeken?
Netto prijzen zeggen ze maar die extraatjes hebben meestal te maken met een vlucht van andere luchthaven ofzo, als je die luchthavens allemaal moet noteren met alle hotels krijg je een 700 pagina's dikke prijsbijlage, zou te gek zijn.

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: [b]Te veel betaald voor een Reis bij D Tours[/b]

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Misschien dat meneer of mevrouw de kritische consu voortaan eerst even goed wil kijken hoe het echt zit voordat er bedrijven en nog veel erger, mensen met naam en toenaam worden genoemd? Ik ben dan ook blij dat de naam van de betrokken dame van het reisburo inmiddels niet meer leesbaar is, zeker omdat de berekende prijs wel degelijk klopt.

In de prijsbijlage van Holland International (blz. 34) staat inderdaad een prijs van € 897,00 per persoon maar hier boven staat (duidelijk leesbaar!) "Prijzen geldig vanaf Amsterdam. Voor weekend- datum-, klasse en overige vertrektoeslagen, zie de vluchttabellen voorin de prijsbijlage".

Wie dan even de moeite neemt voorin de prijsbijlage te kijken (blz. 11) ziet dan onder vluchtinformatie Gran Canaria de volgende toeslagen staan: "Vertrek zaterdag/zondag € 7,00" alsmede "Luchtvaartmaatschappij Transavia € 3,00". Deze toeslagen gelden overigens per enkele reis.

Zonder enige moeite is het prijsverschil (2x € 7,00 + 2x € 3,00 = € 20,00) dus terug te vinden; voortaan eerst goed lezen en dan pas met het vingertje wijzen!

Gesloten