LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belachelijk bij sunweb:

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Dex van Bosman
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2012 14:08

Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door Dex van Bosman »

Wij boekten vorige maand een volledig verzorgde driedaagse vliegreis voor vier personen met hotel naar Casablanca.

Eerst kregen we te horen dat de vertrektijd op dag 3 uit Casablanca is verschoven van oorspronkelijk 19:00 uur naar 00:30 uur. Vanmiddag kregen we een mail dat de vertrektijd vanuit Schiphol is verschoven van 06:00 uur naar 23:50. Maar das niet alles. Ook wordt er een tussenlanding gemaakt waarbij ook nog ruim 4 uur zit tussen landing en weer opstijgen van het aansluitende vliegtuig. Verwachte aankomst wordt dan op dag 2 19:00 uur.

Meteen geklaagd maar hun zeggen dat dat all in the game is met reisdagen

Komen we aan, kunnen we nog even naar de bazar en dan met de taxi weer terug naar het vliegveld. Het hotel zien we niet eens....

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door thecure »

Harry.... bedankt!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door kweenie »

Dit lijkt wel erg op die 'driedaagse cuises' naar Newcastle. Je komt op dag 2 aan in Newcastle, kan daar een dagje shoppen en gaat dan 's avonds weer met de boot terug. Op zich weinig mis met zulke reisjes waarbij je een dag in een andere stad kunt doorbrengen, mits er van tevoren duidelijk is wat je ervan kunt verwachten.

En daar is hier natuurlijk geen sprake meer van. Als je op het moment van boeken aan de hand van de vertrek en aankomsttijden de verwachting wekt dat je op dag 1 nog een avond en een stuk van de middag in Casablanca kunt besteden en dat je er op de derde dag ook nog een groot deel van de dag kunt doorbrengen, dan is dat heel wat anders dan dat je eigenlijk maar 1 dag in de stad kunt zijn en niet eens het hotel nodig had gehad.

Dan is een tegemoetkoming van waardebon van 50 euro bij een minimale reissom van 1375 wel heel erg karig.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door Har06 »

Dex van Bosman schreef:Wij boekten vorige maand een volledig verzorgde driedaagse vliegreis voor vier personen met hotel naar Casablanca.

Eerst kregen we te horen dat de vertrektijd op dag 3 uit Casablanca is verschoven van oorspronkelijk 19:00 uur naar 00:30 uur. Vanmiddag kregen we een mail dat de vertrektijd vanuit Schiphol is verschoven van 06:00 uur naar 23:50. Maar das niet alles. Ook wordt er een tussenlanding gemaakt waarbij ook nog ruim 4 uur zit tussen landing en weer opstijgen van het aansluitende vliegtuig. Verwachte aankomst wordt dan op dag 2 19:00 uur.

Meteen geklaagd maar hun zeggen dat dat all in the game is met reisdagen

Komen we aan, kunnen we nog even naar de bazar en dan met de taxi weer terug naar het vliegveld. Het hotel zien we niet eens....
je geeft het al aan een driedaagse vliegreis, Ts krijgt niet meer en niet minder, 1 dag stadsbezoek is wat men van zo,n reis kan verwachten

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Het is nog niet eens één dag! Dag 1 23.50 weg (laat in de avond dus!). Dag 2: 19.00 aankomst in Casablanca. Dan ben je dus al 3/4 dag onderweg en heb je nog niks gezien. Dag 3: vertrek om 00.30. Je hebt dus welgeteld van aankomst op het vliegveld tot vertrek 5,5 uur. Aangezien je aan beide kanten nog wel een uurtje verliest hou je dus 3,5 uur over!

Schandalig gewoon. Die 50 euro is ook een meer dan schandalige 'tegemoetkoming'. Je gaat toch niet vrijwillig 3 dagen in een vliegtuig zitten, zo'n beetje, om 3,5 uur ergens te zijn???

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door renegade66 »

Nou harry, Bedankt!!!!! :lol: :lol:

maar even serieus, waarom moet er dan ook een hotel bijgeboekt worden????
volgens mij moet je daar ook voor betalen, aangezien je dat hotel niet eens ziet heb je ten onrechte hotelkosten betaald, en wat te denken van eventueel ontbijt, toeristenbelasting, enz.

dit zijn allemaal kosten die bij de prijs zijn inbegrepen, je kunt er geen gebruik van maken dus je hebt veel teveel betaald.

voor dat geld had je net zo goed naar de zwarte markt in beverwijk kunnen gaan, was je goedkoper uit geweest.
en je was maar 1 dag onderweg geweest.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

renegade66 schreef:Nou harry, Bedankt!!!!! :lol: :lol:

maar even serieus, waarom moet er dan ook een hotel bijgeboekt worden????
volgens mij moet je daar ook voor betalen, aangezien je dat hotel niet eens ziet heb je ten onrechte hotelkosten betaald, en wat te denken van eventueel ontbijt, toeristenbelasting, enz.

dit zijn allemaal kosten die bij de prijs zijn inbegrepen, je kunt er geen gebruik van maken dus je hebt veel teveel betaald.

voor dat geld had je net zo goed naar de zwarte markt in beverwijk kunnen gaan, was je goedkoper uit geweest.
en je was maar 1 dag onderweg geweest.
Ja en goedkoper :lol:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door crazyme »

renegade66 schreef:
voor dat geld had je net zo goed naar de zwarte markt in beverwijk kunnen gaan, was je goedkoper uit geweest.
en je was maar 1 dag onderweg geweest.
Goeie tip !

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door weetnietveel »

sunwebcare schreef:
Jammer dat de vertrektijden van Uw vliegtuig in ongunstige zin zijn gewijzigd. Helaas kan dit soms gebeuren. Vertrektijden bij boeken zijn ook altijd onder voorbehoud.

Om U tegemoet te komen bieden wij U uit coulance een tegoedbon van 50 euro aan te besteden bij Uw volgende Sunwebvakantie. Deze korting verlenen wij eenmalig en niet in combinatie met andere kortingen en aanbiedingen. De bon is vrij te besteden tot 31 december 2013 en is van toepassing voor vakanties tot 1 juni 2014 met uitzondering van autovakanties Oostenrijk. Indien U hier gebruik van wenst te maken gelieve U mij per PB de details van Uw boeking te melden. Wij zullen na controle van Uw gegevens in onze administratie U de bon toezenden. De bon is alleen geldig bij telefonische boekingen en kan niet verzilverd worden tegen geld of andere waardes. Maximaal 1 bon per boeking. Minimaal bedrag van boeking is 1375 euro.

Als ik dit bericht lees denk ik: of deze medewerker van sw vakantie is in de war of het is geen medewerker van sw vakantie maar iemand die zich zit te vervelen.
Ik ga maar uit van het eerste. Sunweb heeft altijd de vroegboek korting en ook het gehele jaar door kortingen en aanbiedingen. Daar zou ts dus geen gebruik van kunnen maken :shock: Dan kan hij ALLEEN TELEFONISCH boeken, wat dacht ik altijd duurder is dan via internet :shock: en dan ook nog eens moet hij een reis boeken van MINIMAAL €1375,- :shock:
En dit alles om een koring te kunnen krijgen van €50,- :shock: :shock: :shock:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door newmikey »

Dex van Bosman schreef: Eerst kregen we te horen dat de vertrektijd op dag 3 uit Casablanca is verschoven van oorspronkelijk 19:00 uur naar 00:30 uur. Vanmiddag kregen we een mail dat de vertrektijd vanuit Schiphol is verschoven van 06:00 uur naar 23:50. Maar das niet alles. Ook wordt er een tussenlanding gemaakt waarbij ook nog ruim 4 uur zit tussen landing en weer opstijgen van het aansluitende vliegtuig. Verwachte aankomst wordt dan op dag 2 19:00 uur.
Vind het een vreemd verhaal, 23:50 opstijgen, 4 uur tussenlanding en dan om 19:00 aankomen lijkt me volstrekt onmogelijk voor een bestemming die op ca. 3u15m vliegen van Amsterdam ligt.

Hoezo, ongeloofwaardig?

Jane Doe
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2012 19:46

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Wie zegt dat die tussenlanding op de route is? Ik heb ooit meegemaakt dat ik wilde boeken richting oslo, werd er eerst gevlogen naar rome en dan vanaf daar door naar oslo.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door brieziet »

of Sunweb heeft het naar aanleiding van deze klacht uit het assortiment gehaald... maar Sunweb biedt helemaal geen reizen aan naar Casablanca , tenminste ík kan het niet vinden op de site

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door newmikey »

Jane Doe schreef:Wie zegt dat die tussenlanding op de route is? Ik heb ooit meegemaakt dat ik wilde boeken richting oslo, werd er eerst gevlogen naar rome en dan vanaf daar door naar oslo.
23:50 met 4 uur tussenlanding en 19:00 aankomst is 15 uur netto vliegtijd - via waar mag dat dan wel niet geweest zijn? Bangkok? Moskou?

Sunweb Webcare
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2013 10:52

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door Sunweb Webcare »

Dex van Bosman schreef:Wij boekten vorige maand een volledig verzorgde driedaagse vliegreis voor vier personen met hotel naar Casablanca.

Eerst kregen we te horen dat de vertrektijd op dag 3 uit Casablanca is verschoven van oorspronkelijk 19:00 uur naar 00:30 uur. Vanmiddag kregen we een mail dat de vertrektijd vanuit Schiphol is verschoven van 06:00 uur naar 23:50. Maar das niet alles. Ook wordt er een tussenlanding gemaakt waarbij ook nog ruim 4 uur zit tussen landing en weer opstijgen van het aansluitende vliegtuig. Verwachte aankomst wordt dan op dag 2 19:00 uur.

Meteen geklaagd maar hun zeggen dat dat all in the game is met reisdagen

Komen we aan, kunnen we nog even naar de bazar en dan met de taxi weer terug naar het vliegveld. Het hotel zien we niet eens....
Beste meneer Van Bosman,

Vervelend dat u ontevreden bent over uw vluchtschema. U geeft aan dat u een 3-daagse vliegvakantie heeft geboekt naar Casablanca. Graag wil ik opmerken dat Sunweb deze vakantie niet aanbiedt. Ook zijn uw gegevens bij onze reisorganisatie niet bekend. Hieruit maak ik op dat u deze vakantie niet bij Sunweb heeft geboekt. Wij kunnen u dan ook geen passende reactie geven op uw opmerkingen.

Hiernaast zie ik dat de gebruiker ‘sunwebcare’ u een tegoedbon ter waarde van 50,- euro heeft aangeboden op een volgende vakantie. Ik kan u verzekeren dat deze reactie niet afkomstig is van Sunweb. Ik adviseer u dan ook dit bericht te negeren en geen persoonlijke gegevens via een privébericht te verstrekken.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Sunweb
afdeling Webcare

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ik begin dit een hilarisch topic te vinden:

1) er is een probleem met een niet bestaande reis
2) er zijn twee mensen die claimen de webcare van sunweb te zijn en deze erkennen dat niet vanelkaar.
3) het eerste sunweb mens geeft een korting, het 2e sunweb mens zegt dat de gegevens van ts niet bekend zijn, hoe kunnen die dan bekend zijn, ts heeft geen gegevens gegeven.

isabel

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door meniles »

Heerlijk onderwerp dit! Vanwege dit soort discussies blijf ik terug komen op dit forum! Ongeacht welke Subwebcare de echte is, meneer/mevrouw zou sowieso geen vergoeding krijgen want deze reis is echt niet via Subweb geboekt. Het verhaal dat de vlucht om 23.50 zou vertrekken zou in theorie kunnen kloppen, maar aankomst om 19.00 de volgende dag is echt complete onzin. Er zijn gewoon geen maatschappijen die met een dergelijk bizar vluchtschema vliegen en wanneer ze er wel zijn en meneer/mevrouw heeft geboekt bij een operator die met die bewuste airline vliegt dan heeft meneer/mevrouw waarschijnlijk echt maar 15 euro voor de gehele reis betaald of hem gekregen via een verkoopavond in een lokaal buurthuis..

TS: houd ons aub op de hoogte want ik geniet..

Dex van Bosman
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2012 14:08

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door Dex van Bosman »

De stand van zaken is nu dat ik nog geen vergoeding heb gezien. Ook geen 50 euro. Sunweb is hier echt in gebreke.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Sunweb Webcare schreef:
Dex van Bosman schreef:Wij boekten vorige maand een volledig verzorgde driedaagse vliegreis voor vier personen met hotel naar Casablanca.

Eerst kregen we te horen dat de vertrektijd op dag 3 uit Casablanca is verschoven van oorspronkelijk 19:00 uur naar 00:30 uur. Vanmiddag kregen we een mail dat de vertrektijd vanuit Schiphol is verschoven van 06:00 uur naar 23:50. Maar das niet alles. Ook wordt er een tussenlanding gemaakt waarbij ook nog ruim 4 uur zit tussen landing en weer opstijgen van het aansluitende vliegtuig. Verwachte aankomst wordt dan op dag 2 19:00 uur.

Meteen geklaagd maar hun zeggen dat dat all in the game is met reisdagen

Komen we aan, kunnen we nog even naar de bazar en dan met de taxi weer terug naar het vliegveld. Het hotel zien we niet eens....
Beste meneer Van Bosman,

Vervelend dat u ontevreden bent over uw vluchtschema. U geeft aan dat u een 3-daagse vliegvakantie heeft geboekt naar Casablanca. Graag wil ik opmerken dat Sunweb deze vakantie niet aanbiedt. Ook zijn uw gegevens bij onze reisorganisatie niet bekend. Hieruit maak ik op dat u deze vakantie niet bij Sunweb heeft geboekt. Wij kunnen u dan ook geen passende reactie geven op uw opmerkingen.

Hiernaast zie ik dat de gebruiker ‘sunwebcare’ u een tegoedbon ter waarde van 50,- euro heeft aangeboden op een volgende vakantie. Ik kan u verzekeren dat deze reactie niet afkomstig is van Sunweb. Ik adviseer u dan ook dit bericht te negeren en geen persoonlijke gegevens via een privébericht te verstrekken.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Sunweb
afdeling Webcare

Heb je niet gedroomd dat je naar cassablana ging,ze bieden die reis niet aan...
Dus of je bent in de war ,aan het klieren of...vul zelf maar in

Maar was die ene dag wek leuk,neem aan dat je geweest bent in tussentijd

Miranda7
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2013 12:01

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door Miranda7 »

Ik meende altijd dat sunweb een goede reisorganisatie was. Dit valt me dan toch wel van ze tegen

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Belachelijk bij sunweb:

Ongelezen bericht door geengast »

Miranda7 schreef:Ik meende altijd dat sunweb een goede reisorganisatie was. Dit valt me dan toch wel van ze tegen
Los van de kwaliteit, maar het is géén reisorganisatie, maar een reisbemiddelaar.
Jiba en Sunweb zijn in Nederland reisbemiddelaars voor de Zwitserse reisorganisatie Sundiogroup, gevestigd in Zurich.

Gesloten