LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betrouwbaarheid LOT

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Macintyre
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2020 19:19

Betrouwbaarheid LOT

Ongelezen bericht door Macintyre »

Neem uw lot in eigen handen. Koop nooit vliegtickets van de Poolse luchtvaartmaatschappij LOT. Uit dringende noodzaak eind april 2020 een vliegticket voor een repatriëringsvlucht naar Nederland gekocht bij LOT. Transavia had mijn vlucht daarvoor geannuleerd. Oorzaak Corona crisis. Vervolgens annuleerde ook LOT mijn vlucht. Per e-mail kreeg ik een bevestiging van LOT dat mijn kosten van het vliegticket door LOT worden terugbetaald. Na meer dan 2 maanden heeft LOT deze kosten nog niet aan mij terugbetaald! Dat is dus mijn lot! Volgens de Europese regelgeving hoort een luchtvaartmaatschappij bij annulering van een vlucht de desbetreffende ticketkosten binnen 7 dagen terug te betalen! Ik heb LOT via de gebruikelijke communicatiekanalen op deze Europese regelgeving gewezen. Deze Poolse luchtvaartmaatschappij zwijgt ten onrechte in alle talen. Heeft LOT soms wat te verbergen?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Betrouwbaarheid LOT

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Macintyre schreef:
29 jun 2020 19:55
Neem uw lot in eigen handen. Koop nooit vliegtickets van de Poolse luchtvaartmaatschappij LOT. Uit dringende noodzaak eind april 2020 een vliegticket voor een repatriëringsvlucht naar Nederland gekocht bij LOT. Transavia had mijn vlucht daarvoor geannuleerd. Oorzaak Corona crisis. Vervolgens annuleerde ook LOT mijn vlucht. Per e-mail kreeg ik een bevestiging van LOT dat mijn kosten van het vliegticket door LOT worden terugbetaald. Na meer dan 2 maanden heeft LOT deze kosten nog niet aan mij terugbetaald! Dat is dus mijn lot! Volgens de Europese regelgeving hoort een luchtvaartmaatschappij bij annulering van een vlucht de desbetreffende ticketkosten binnen 7 dagen terug te betalen! Ik heb LOT via de gebruikelijke communicatiekanalen op deze Europese regelgeving gewezen. Deze Poolse luchtvaartmaatschappij zwijgt ten onrechte in alle talen. Heeft LOT soms wat te verbergen?
Het is misschien iets dat u nog niet wist, maar er heerst wereldwijd een virus. Dat heeft er voor gezorgd dat bijna heel de wereld tot stilstand is gekomen. Uw verhaal is verre van uniek en voor alle soortgelijke verhalen geldt hetzelfde.
Het terug betalen is voor de meeste bedrijven vrij lastig. Zonder nieuwe inkomsten en doorlopende kosten is er simpelweg niet genoeg geld in kas om iedereen direct terug te betalen.
Dat LOT niet reageert is ook niets nieuws. Vele landen hebben in een lockdown gezeten en door de aanpassingen door corona zit er nu een hoop minder personeel op elk kantoor. Minder personeel met meer werk en achterstand levert een enorme vertraging op.

Het heeft dus niets met verbergen of wat dan ook te maken. Met uw gedachtengang kan je bij geen enkel bedrijf meer kopen, overal zijn immers klachten over te vinden.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Betrouwbaarheid LOT

Ongelezen bericht door meela »

U staat wat betreft , retour teruggave ticket, ergens achteraan in de rij.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Betrouwbaarheid LOT

Ongelezen bericht door Brahms »

Bij bv Easy Jet duurt het 2 tot 3 maanden, niets bijzonders aan de hand dus.
Zoals vele, geduldig afwachten, dan komt het geld vanzelf retour.

Gesloten