LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boeken via Duitsland ? alltours ?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door Searcher »

Boeken via een Duits reisburo zoals Neckermann Duitsland scheelt veelal veel in de prijs.
Geen luchthaven belasting ect,,, en gewoon vertrek vanaf Amsterdam.

Heeft iemand ervaring met www.alltours.de

uludag
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2006 11:52

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door uludag »

boek zelf al jaren via internet bij [email protected] ter attentie van de heer michael engelhard en ben zeer tevreden over de prijs en kwaliteit van dit reisburo , dit jaar kan je ook via nederlandse vliegvelden vliegen en hoef je niet meer naar bijvoorbeeld dusseldorf alhoewel je dan wel duurder uitbent want in duitsland is de luchthavenbelasting veel minder dan in nederland en ook de vakantieperiodes verschillen van nederland waardoor je bijvoorbeeld in juli 2007 goedkoper uitbent als je vanuit een duits vliegveld vertrekt, ook de prijzen voor 1,2 of 3 kinderen zijn heel laag in sommige hotels zelfs tot 15,17,19 jaar ! Verder vind ik het ook prettig dat je zelf via de gids je vliegtuigmaatschappij kan kiezen en ook de vertrek en aankomst tijd zo kan je soms de volle 14 dagen genieten met vertrek om 06.00 uur en terugkomst om 2300 uur !

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door FG1 »

Ik heb laatst een reis geboekt voor de herfstvakantie. Alle organisaties zaten vol. Bij D-reizen hebben verkopen ze Thomas Cook Duitsland en Jetait (onderdeel van TUI) Belgie. Ik ben uiteindelijk met Jetair gegaan...

bouhu002
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2006 10:12

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door bouhu002 »

Ik ben het volkomen eens met Uledag.

Wij boeken ook sinds enkele jaren via een alltoursreisbuo in kleve. Daar zit een dame die ook nederlands spreekt. Zij helpt je perfect en met een goede service. betalen via internet (postbank) is een fluitje van een cent. Dit jaar weer geboekt scheelt bijna 1000 euro
(turkey, 4 personen, hoogseizoen, via dusseldorf).

Als je het adres van het reisburo wilt weten, reageer dan maar.

gr. Jan

antonia77
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:22

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door antonia77 »

Wij boeken al jaren via www.travelchannel.de ,en vertrekken altijd vanaf Amsterdam.Werkt prima,je tickets worden per koerier naar je adres gestuurd.Uiteraard zijn de verzendkosten dan wat hoger,maar gezien het prijsverschil met de reizen in Nederland heb ik het er graag voor over.
Alltours is gewoon een betrouwbare touroperator,ik heb er zelf nog niet bij geboekt,maar hoor er bijna alleen maar goeds over.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door Zarine »

Wij boeken al jaren via www.travelchannel.de
ik heb er zelf nog niet bij geboekt,maar
...

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door Laurent »

Zarine,

jouw reactie en advies ontbreekt !!!!!!!!!!!!

Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door Searcher »

Zarina heeft haar reactie duidelijk gegeven.

Lees de 2 quote's maar eens. :lol:

Helaas ben ik ook tot de conclusie gekomen dat boeken via duitsland en vertrek vanaf Schiphol ook duurder kan zijn.

Goed vergelijken blijft noodzakelijk :wink:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door Laurent »

Zarine wekt de indruk dat zij een reisburo beheert, ik zou graag de naam weten ervan-`±' :D

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door Zarine »

ok nog 1 maal hopen dat het nu wel aankomt: touroperator. TOUROPERATOR. ToUrOpErAtOr.

En nee waar ik werkte doet er niet toe.

fredvanostade
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:01

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door fredvanostade »

Ik boek al jaren bij Straus reizen in Roermond. Zij verkopen alle Duitse touroperators en ik heb al vele vrienden een plezier gedaan door ze hiernaar te verwijzen. Ze hebben een grote website: www.reise.nl waar je alles online kunt inboeken. De medewerkers zijn altijd bijzonder behulpzaam als je er niet uitkomt. Ik heb onze zomervakantie weer geboekt vanaf Dusseldorf.

Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door Searcher »

Hele goede tip !

Bedankt :)

Toch blijft goed vergelijken gewenst soms is Nederland veel goedkoper maar soms ook niet.

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door janxx »

ja,duitse reisbureaus zijn vaak goedkoper. de sloveense en tjechische zijn nog goedkoper. en wat te denken van al die gezellige duitse medepassagiers...leuk op je vakantie kun je ook nog gratis een buitenlandse taal leren. voordelig toch :lol: :wink:

Miranda16
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:36

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door Miranda16 »

Ik heb op de site van alltours gekeken naar een vakantie naar Turkije en ik kom inderdaad ook veel goedkoper uit. Mijn vraag is nu, komen er geen toeslagen meer bij? Is de prijs die je ziet ook de totaalprijs op de 1e pagina die je ziet als je de knop "buchen"kiest?

Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door Searcher »

Volgens mij heb je dezelfde vraag ook op het vakantie prikbord van Turkije gesteld.

Het is de totaal prijs er komt dus niets meer bij tenzij je voor auto huur,reis verzekering kiest.

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Of via mij boeken. Ik werk bij een Duits reisbureau binnen een warenhuisketen (KARSTADT).
We hebben een uniek prijsvergelijkingssysteem, zodat je nooit te veel betaald en bieden alle grote en kleinere Duitse reisorganisaties aan. Aangezien we ook enkele Nederlandse reisorganisaties aanbieden, betaal je nooit te veel.
Wij, en alle reisorganisaties die we aanbieden, zijn aangesloten bij de DRS (Duitse ANVR/SGR).
Ik zoek natuurlijk graag iets voor je uit. je kunt me eventueel bereiken via [email protected]
Laatst gewijzigd door ramonasbreuk op 21 jan 2008 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door Zarine »

valt een boeking van een nederlander (niet-duitser) wel onder de Duitse 'SGR' garantie?

:shock:

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Zeker weten geldt de Duitse SGR (DRS) ook voor een Nederlander, maar alleen als de reis in Duitsland (via een Duitse reisorganisatie) is geboekt. Het gaat op de 'locatie' waar het reisbureau gevestigd is.

Het geldt dus niet voor een Duitse reis bij een Nederlands reisbureau geboekt wordt.

Nationaliteit van de gene die het boekt maakt niet uit.[/quote]

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door Zarine »

Het Nederlandse SGR heeft als stelregel dat als het reisprodukt actief op een buitenlandse markt wordt aangeboden de reis NIET onder de SGR garantie valt. Ze hebben een aantal richtlijnen om dit te beoordelen.

Ik kan me voorstellen dat Duitse organisaties langs de grens ook actief Nederlandse klanten werven .. heeft DRS niet een zelfde regel?

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: Boeken via Duitsland ? alltours ?

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Precies, Zarine. Dat is wat ik de hele tijd bedoel.
Mocht dus een reis van Alltours aan een Nederlandse klant in Nederland worden geboekt, geldt de DRS-garantie niet.
Boekt dezelfde persoon dezelfde Alltours reis bij een reisbureau die gevestigd is in Duitsland, geldt de garantie wel.

Gesloten