Boeking

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
spock2000
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2013 11:38

Boeking

Ongelezen bericht door spock2000 »

Hallo, wij hebben via Prijsvrij een reis geboekt en een aanbetaling gedaan. Een paar weken later kregen we een mail dat de reisorganisatie FTI onze reis/vlucht via Munster heeft geannuleerd en als alternatief deze reis via Hannover heeft voorgesteld.
Wij gaan hiermee niet akkoord.
Wat zijn de mogelijkheden, Kunnen wij deze reis kosteloos annuleren of moeten we dit accepteren.
Deze reis is pas in Maart 2023

Met vriendelijke groet,
M. Nijland

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Boeking

Ongelezen bericht door juliomariner »

staan de antwoorden bij Kassa vraag en beantwoord u niet aan?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Boeking

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U geeft weinig informatie, waardoor een goed advies onmogelijk is. Heeft u een pakket reis (reis en overnachting) of losse vliegtickets gekocht?

Indien u de reis kostenloos wilt annuleren maar Prijsvrij weigert dit dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.

Bij een pakketreis:

Algemene voorwaarden ANVR
Als de organisator zich genoodzaakt ziet om voor aanvang van de reis deze op een ingrijpend punt te wijzigen, stelt hij je daarvan op een duidelijke en begrijpelijke wijze in kennis en vraagt je of je de voorgestelde wijzigingen wilt aanvaarden of de reisovereenkomst kosteloos wilt annuleren. Houden de wijzigingen in dat de kwaliteit of de kosten van de pakketreis vermindert dan doet de organisator gelijktijdig een passend voorstel tot verlaging van de reissom. Onder ingrijpende wijzigingen worden verstaan wijzigingen in de voornaamste kenmerken van de reisdiensten als bedoeld in artikel 2.1.
Indien u wordt omgeboekt naar een andere hotel in een andere plaats dan is het een ingrijpende wijziging waardoor u de reis kunt annuleren.
Indien u alleen naar een andere luchthaven wordt gebracht en naar hetzelfde hotel wordt gebracht dan spreken we meestal van een kleine wijziging waardoor u niet kunt annuleren. Tenzij er sprake is van een extreme langere reistijd, maar dan moet echt meerdere uren extra reistijd betekenen om als ingrijpende wijziging te kunnen worden bestempeld.

U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/ voor een bindend uitspraak. Omdat ik geen informatie hebt van de precieze situatie is mijn advies om eerst juridische advies in te winnen.

In geval van een losse vliegticket heeft u recht op annuleren van uw vlucht omdat u naar een andere luchthaven wordt gebracht dan oorspronkelijk gepland was.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Boeking

Ongelezen bericht door Dirkie »

spock2000 schreef:
13 nov 2022 16:22
Hallo, wij hebben via Prijsvrij een reis geboekt en een aanbetaling gedaan. Een paar weken later kregen we een mail dat de reisorganisatie FTI onze reis/vlucht via Munster heeft geannuleerd en als alternatief deze reis via Hannover heeft voorgesteld.
Wij gaan hiermee niet akkoord.
Wat zijn de mogelijkheden, Kunnen wij deze reis kosteloos annuleren of moeten we dit accepteren.
Deze reis is pas in Maart 2023

Met vriendelijke groet,
M. Nijland
Voordat iedereen hier los gaat: wat was het antwoord van Prijsvrij toen U daar deze vraag stelde? Of verwacht U dat iemand hier voor U de vooralsnog onbekende voorwaarden van Prijsvrij met betrekking tot deze reis gaat lezen?

spock2000
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2013 11:38

Re: Boeking

Ongelezen bericht door spock2000 »

Reactie van Kassa en dankzij hun heb gelijk mijn geld terug gekregen zie laatste gedeelte.

"FTI behoudt zich het recht voor om, na het sluiten van het contract, een wijziging aan te brengen in de essentiële kenmerken van reisdiensten die niet de reissom beïnvloeden en af te wijken van de overeengekomen inhoud van het contract, als deze na het sluiten van het contract noodzakelijk worden en te goeder trouw door de FTI worden uitgevoerd. Een dergelijke dienstwijziging zal alleen door FTI worden doorgevoerd als de wijzigingen niet significant zijn en geen nadelige invloed hebben op het algemene beeld van de reisdiensten. In het geval van een wezenlijke wijziging in een substantiële reisdienst (artikel 4 (2)) of een afwijking van uw speciale vereisten die deel zijn gaan uitmaken van het contract, heeft u het recht om zonder kosten binnen een door FTI redelijke vastgestelde termijn het amendement te aanvaarden of van het contract af te zien, of om deel te nemen aan gelijkwaardige reizen, voor zover FTI in staat is om u een passende reis uit hun aanbod aan te bieden zonder extra kosten."

Wat ik hieruit op kan maken is dat FTI inderdaad een wijziging mag doorvoeren, in dit geval dus de verandering van vertrekpunt. Maar, als het goed is heeft u het recht om van het contract af te zien, aangezien het hier volgens mij gaat om "wezenlijke wijziging in een substantiële reisdienst." U kunt hiervoor echter het beste FTI zelf benaderen om ze deze vraag te stellen.

Rachel66
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2023 18:49

Re: Boeking

Ongelezen bericht door Rachel66 »

Hallo ik heb vorige week op donderdagavond online een reis geboekt en wilde deze vrijdagochtend telefonisch annuleren. Omdat vrienden van mij ook eerst ditzelfde hotel via Vakantie Discounter maanden geleden geboekt hadden en vrijdags toch een betere accommodatie gevonden hadden. Hadden zij via Vakantiediscounter dit verzoek neergelegd en was dit binnen 1 uur geregeld en hoefden alleen 60 euro te betalen. Omdat ik een extra pakket erbij had geboekt (dacht voor dit soort gevallen) en alleen ben en ook graag naar hetzelfde hotel wilde omboeken. Belde ik direct de ochtend na mijn boeking met Prijsvrij om dit te regelen. Ik kreeg direct te horen dat dit kosten met zich mee zou kunnen brengen en indien ik annuleren wilde werd er 50% kosten berekend. Nu vijf dagen later heb ik nog steeds niets gehoord en zojuist maar weer eens even gebeld. Na ruim een uur in de wacht te hebben gestaan kreeg ik te horen dat ze nog geen reactie terug hadden van Sunmix. En bij Vakantiediscounter was dit binnen 1 uur? En er werd gekeken of dit hotel wel door Sunmix aangeboden werd. Bij Prijsvrij kon ik hetzelfde hotel boeken voor 100 euro minder en nu moet ik afwachten of ik überhaupt wel omgeboekt kan worden. De tranen rollen over mijn wangen wat een vreselijke nachtmerrie is dit. Straks zit in een accommodatie wat een half uur van mijn vrienden af zit in mijn eentje vreselijk dit. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik kan ontwaken uit deze nachtmerrie.. Ik wil nu niets liever dan annuleren dat had ik eigenlijk al binnen 24 uur doorgegeven.

Plaats reactie