LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Booking annuleert de boeking en doet verder niks meer

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Christel vd Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2020 23:27

Booking annuleert de boeking en doet verder niks meer

Ongelezen bericht door Christel vd Berg »

Wij hadden op 31 aug een boeking gemaakt met booking.com voor een 4 daagse reis naar Sölden, hotel Vaya in december.
Bevestiging ontvangen en ook bevestiging van de accommodatie en tevens direct alle gegevens aan het hotel doorgestuurd.
Prijs was voor 2 pers - 4dg incl ontbijt €532,80.

Nu heb ik op 28-9 de annulering ontvangen van Booking.com en men zegt dat het hotel de verkeerde prijs heeft ingevoerd in het systeem. De juiste prijs moest zijn €3.350, absurd dus. Booking zegt dat hier mails over zijn gestuurd maar niet ontvangen. Daarom heeft men geannuleerd omdat we niet akkoord zijn gegaan met de hogere prijs. Gebeld met Booking.com en zij doen verder niks. Ik denk zelf dat er een andere reden is en er zo gemakkelijk vanaf wil komen. Naar mijn mening is een overeenkomst bindend, maar Booking.com doet verder niks in dit geval alleen de commissies binnen halen.

Wat kan ik doen?

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Booking annuleert de boeking en doet verder niks meer

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Niks meer. Vooraf alle voorwaarden doorlezen, dat had gekund, en dan had je geweten dat ze dit recht hebben.
Blij zijn dat je je geld terug hebt en elders opnieuw boeken.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Booking annuleert de boeking en doet verder niks meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan een kort geding starten. Een bedrag van €532,80 lijkt mij niet dusdanig laag dat je moest twijvelen. Je kan ook betalen onder protest en achteraf naar de kantonrechter.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Booking annuleert de boeking en doet verder niks meer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De duurste kamer zit op €556,- per nacht. Maar ja, wat moet u met z’n tweetjes op een 6 persoons kamer. Iedereen biedt de normale 2 persoons kamers met ontbijt aan voor rond de €125,- per nacht. De overeengekomen prijs is dus echt niet zo gek. Waar die meer dan €3.000,- is dan ook een raadsel. U hebt dus gewoon recht op die kamer. Maar om dat recht te krijgen zal er nog een hoop water door het Ötztaler ache moeten stromen en zullen er flinke woorden vallen bij het pestkerkje (blijft een mooie omgeving daar).

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Booking annuleert de boeking en doet verder niks meer

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
30 sep 2020 02:13
Je kan een kort geding starten. Een bedrag van €532,80 lijkt mij niet dusdanig laag dat je moest twijvelen. Je kan ook betalen onder protest en achteraf naar de kantonrechter.
In de periode december (1 tot 5 december) is de laagste prijs € 1244 voor 4 dagen dus dan lijkt mij € 532,80 wel laag. Tijdens de feestdagen is de laagste prijs rond de € 1600.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Booking annuleert de boeking en doet verder niks meer

Ongelezen bericht door riddert »

Ik denk dat er sprake is van een boeking rond kerst en oud en nieuw. In dat soort periodes gelden er hele andere prijzen dan normaal.
@ts, zoek een ander hotel, hier ga je in ieder geval niet overnachten.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Booking annuleert de boeking en doet verder niks meer

Ongelezen bericht door criticus2 »

even los ervan dat ik niet begrijp dat men reizen blijft boeken in deze tijd met een overal opvliegende corona denk ik dat de prijzen in december fors zullen stijgen wanneer er inderdaad in die periode wel gereisd mag worden. (oftewel in de tussentijd de zaak niet opnieuw op sloty gaat..)

zelf stellen wij momenteel alle reizen uit tot het absolute minimum , ook zakelijk heb ik eea geschrapt. het is mij het risico niet waard namelijk.

Hotel lijkt vergeten te zijn de prijzen aangepast te hebben aan hoogseizoen.
Blijft dat het niet OK is van Booking . com, maar die zitten steeds vaker scheef.
Persoonlijk gebruik ik dat medium alleen om te kijken, boeken doe ik bij hotel zelf. Eigenlijk zonder uitzondering betere condities en/of prijzen, en bij discussie kan je niet van kastje naar muur gestuurd worden door een intermediair.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Booking annuleert de boeking en doet verder niks meer

Ongelezen bericht door Arizonakid »

alfatrion schreef:
30 sep 2020 02:13
Je kan een kort geding starten. Een bedrag van €532,80 lijkt mij niet dusdanig laag dat je moest twijvelen. Je kan ook betalen onder protest en achteraf naar de kantonrechter.
Jij altijd met je rechters en advocaten, dit is gewoon een nonsens prijs voor dat hotel, en los daarvan, een boeking bij Booking is pas definitief als je de overnachtingen hebt gehad. Een tussenpersoon boeking is iets heel anders dan direct bij een hotel, en als je zo handig bent met de wet moet je dat weten.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Booking annuleert de boeking en doet verder niks meer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Arizonakid schreef:
30 sep 2020 13:01
alfatrion schreef:
30 sep 2020 02:13
Je kan een kort geding starten. Een bedrag van €532,80 lijkt mij niet dusdanig laag dat je moest twijvelen. Je kan ook betalen onder protest en achteraf naar de kantonrechter.
Jij altijd met je rechters en advocaten, dit is gewoon een nonsens prijs voor dat hotel, en los daarvan, een boeking bij Booking is pas definitief als je de overnachtingen hebt gehad. Een tussenpersoon boeking is iets heel anders dan direct bij een hotel, en als je zo handig bent met de wet moet je dat weten.
@Arizonakid; TS vraagt letterlijk "wat kan ik doen", en de reactie van Alfatrion is een volstrekt helder antwoord op dit vraag. Een persoonlijke aanval is dan ook nergens voor nodig.

De discussie of TS wel of niet op die prijs mocht vertrouwen is niet zo eenduidig als jij doet voorkomen (dat blijkt al wel uit de antwoorden in dit topic), het uiteindelijke oordeel hierover is nu juist... aan de rechter. Precies zoals Alfatrion dus aangeeft.

Bovendien zegt Alfatrion uberhaupt niet dat Booking.com gedagvaard zou moeten worden, dat kan net zo makkelijk het hotel zelf zijn. Een en ander hangt helemaal af van de gesloten overeenkomst en de toepasselijke voorweaarden.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Booking annuleert de boeking en doet verder niks meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Arizonakid schreef:
30 sep 2020 13:01
Jij altijd met je rechters en advocaten, dit is gewoon een nonsens prijs voor dat hotel, en los daarvan, een boeking bij Booking is pas definitief als je de overnachtingen hebt gehad. Een tussenpersoon boeking is iets heel anders dan direct bij een hotel, en als je zo handig bent met de wet moet je dat weten.
Het is omdat ik zo handig ben met de wet dat ik weet dat wat jij hier roept nonsens is. Het is in strijd met de wet om een overeenkomst vrijblijvend te laten blijven totdat deze is uitgevoerd. Als je een beetje logisch nadenkt dan kun je daar zelf ook op komen.

Christel vd Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2020 23:27

Re: Booking annuleert de boeking en doet verder niks meer

Ongelezen bericht door Christel vd Berg »

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Het klopt dat we dit geboekt hadden voor de kerst maar op de site waren dit vergelijkbare prijzen met andere hotels in Sölden voor die periode dus zo gek was dat nog niet. Daarnaast konden we nog gratis annuleren 7 dg voor vertrek. Tevens hadden we dit al geboekt in augustus en was er toen nog geen zekerheid of het wintersport seizoen überhaupt plaats zou gaan vinden. In mijn beleving is na de pers conferentie van de Oostenrijkse regering (pak weg een week geleden) het kwartje gevallen bij het hotel en is men de prijzen gaan aanpassen.
Wat betreft het reizen ik denk dat daar één ieder een weloverwogen keuze in kan maken of t veilig is of niet. Ik bedoel maar de supermarkten zijn momenteel ook overvol en afstand houden is voor veel mensen nog steeds lastig. Met name tijdens de zomer lag men hier in NL ook massaal hutje mutje op t strand, dus...
wij hebben besloten om tegen die tijd nog te kijken of er iets beschikbaar is voor 2 pers. We gaan daarom ook geen rechtsbijstand inschakelen voor dit geval. Conclusie we gaan booking.com alleen nog gebruiken als soort van Google en zullen in de toekomst alleen in zulke gevallen direct bij het hotel boeken ipv via booking.com

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking annuleert de boeking en doet verder niks meer

Ongelezen bericht door Jablan »

Beste Christel, goede keuze en goede vakantie!

Gesloten