LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Booking.com: lang wachten op geld terug

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Nathaly v. N
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2021 17:32

Booking.com: lang wachten op geld terug

Ongelezen bericht door Nathaly v. N »

Beste redactie van Radar,
Ik heb in september 2020 een pension geboekt via Booking.com in Duitsland. Ik heb de betaling gedaan en vervolgens krijg ik een mail dat de reservering niet bevestigd kan worden ( dit terwijl er op dat moment nog 2 kamers beschikbaar waren).
In de mail die ik erna kreeg stond vermeld dat het betaalde bedrag binnen 12 dagen weer teruggestort zou gaan worden op mijn rekening.
Wij zijn nu exact een half jaar, tig mails, en vele gefrustreerde gesprekken verder, maar heb tot op heden heb ik nog steeds mijn geld niet terug.
Ik heb gesproken met mijn rechtsbijstand verzekering en deze geeft aan; omdat het om een bedrag van minder dan € 175,- gaat, kan ik geen aanspraak op mijn Arag rechtsbijstand verzekering maken.
Terwijl ik wel voor dat stukje consumentendienst verzekerd ben.
Tevens heb ik mijn bank gevraagd of er nog een mogelijkheid is dit bedrag terug te boeken, maar omdat ik moet kunnen aantonen dat het dan om fraude zou gaan, en aangifte bij de politie had moeten doen, wat dus niet het geval is, gaat het terugboeken ook niet.
Ook al gaat het om een klein bedrag, het is voor mij een principe kwestie en is het ronduit belachelijk dat het zoveel moeite moet kosten om je geld terug te vorderen.
Ik hoop dat er iets aan dit probleem gedaan kan worden, want ik kom er niet mee verder helaas.
Met vriendelijke groet,
Nathaly
Laatst gewijzigd door Radar op 17 mar 2021 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Booking.com: lang wachten op geld terug

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als ik je verhaal goed lees, heb je geen gebruik gemaakt van creditcard. Hun hebben een aflevering garantie.

Stuur je mail met je klacht naar Booking en naar het hotel waar je geboekt hebt.

Mocht je bij beide partijen niks krijgen, probeer het bij je reisverzekering.

De enige optie die over blijft is om een Duitse deurwaarder in te schakelen. ODR-platform van de Europese Commissie kan je erbij helpen http://ec.europa.eu/odr . Echter, gezien het kagr . Echter, aangezien het slecht gaat in de reisbranche en van een kale kip niet valt te plukken denk ik dat het verstandig is om je verlies te nemen.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Booking.com: lang wachten op geld terug

Ongelezen bericht door Smartje »

Booking.com is alleen tussenpartij, proviesie binnen en klaar met de klant🤣.
Als accomodatie zelf niets doet blijft de reservering volgens de door jou zelf afgesproken voorwaarden van kracht.

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Booking.com: lang wachten op geld terug

Ongelezen bericht door ateurlings »

Wat niet duidelijk is wat er in de vervolg emails en telefoon gesprekken gemeld werd vanuit Booking.com.
Blijven zij beloven het geld terug te boeken?

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Booking.com: lang wachten op geld terug

Ongelezen bericht door Smartje »

@ateurlinks
Kan ik je wel vertellen.
Impulsief geboekt bij booking.com weekendje Groningen “Hotel Bedroom” (overigens niets ten nadele van deze accomodatie).
Betaald en gereserveerd.
Toch even de referenties gelezen 😂 was soort van knuffel hotel en nu graag weer annuleren.
Booking.com: kan niets voor u doen reservering staat vast, belt u maar naar de locatie!!
Maar ik kan toch als jongere Oudere niet in zo’n hotel: discotheek, feestzaal en op de bovenverdieping de “Hotelkamers” waar de feestgangers ook de weg wisten naar de toiletten van de hotelkamers.
Booking.com: dan moet u maar kontakt opnemen met het Hotel om te annuleren, Booking.com kan weer niks voor u doen.
Na diverse keren eindelijk contact met Hotel Bedroom: ons verhaal vertelt en de referenties , of we toch konden annuleren. Was moeilijk door de “tussenschakel” Booking.com die ondanks een annulering toch de provisie blijft opeisen.!!😂
Na een goed gesprek met de uitbater: Kom gerust hier naar toe en als het niet bevalt, help ik jullie ter plaatse andere accomodaties vinden. Nou dat klonk niet verkeerd.😀
Woning naast het Hotel 1 hele woonetage voor ons alleen alles er op en aan (was naar verluidt het voormalig appartement van de uitbater). Met uitzicht op de Martinitoren, Bedden opgemaakt en alle service van een goed Hotel.
Ondanks de TANG van Booking.com zelf alles i.o.v. met uitbater goed opgelost. 🥇🏆
Gaan zeker nog eens weekendje doen.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Booking.com: lang wachten op geld terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Seinhuis schreef:
17 mar 2021 14:52
De enige optie die over blijft is om een Duitse deurwaarder in te schakelen.
Je hebt geen deurwaarder nodig en kan gewoon formulier A invullen van de Europese procedure voor geringe vorderingen invullen en bij de dichtstbijzijnde rechtbank inleveren.

Gesloten