Brengt Transavia je terug als ze vluchten annuleren?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Brengt Transavia je terug als ze vluchten annuleren?

Ongelezen bericht door mangogirl »

Beste forummers,

Ik heb deze vraag ook bij Transavia neergelegd, maar daar hebben ze het denk ik druk, want vooralsnog geen antwoord. Wie weet weet iemand hier er meer van.

Wij willen tickets boeken naar de Canarische Eilanden, ondanks code oranje. We hebben daar een eigen appartement en denken dat we veilig op vakantie kunnen. Verzekeringstechnisch hebben we alles uitgezocht en zouden er voor ons geen problemen zijn. Transavia vliegt vooralsnog gewoon door, dus we kunnen daar komen. Nu wil ik graag weten wat het beleid van Transavia is op het moment dat ze besluiten niet meer naar die bestemming te vliegen omdat er weinig vraag naar is; annuleren ze dan simpelweg onze terugvlucht, of boeken ze ons om naar een nog wel beschikbare vlucht, eventueel eerder dan onze vertrekdatum? We zouden drie weken willen gaan, en wat ik op hun website kan vinden is dat ze altijd proberen minimaal twee weken van te voren te annuleren.

Kortom, we hebben alle risico’s gewikt en gewogen, en kunnen overal mee leven, behalve als ineens zou blijken dat we niet meer naar huis kunnen vliegen. Dus eerder naar huis, indien nodig (liever niet natuurlijk :)), nemen we voor lief, maar het risico van daar stranden niet. Iemand ervaring of inside info?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Brengt Transavia je terug als ze vluchten annuleren?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is later naar huis wel een probleem?

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: Brengt Transavia je terug als ze vluchten annuleren?

Ongelezen bericht door mangogirl »

Ja, later naar huis wordt problematisch met werk.

J. Deltoer
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Brengt Transavia je terug als ze vluchten annuleren?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wanneer je terugreis geannuleerd wordt heb je recht op je geld terug. Vervolgens kun je proberen een nieuwe vlucht te boeken. Deze zal duurder zijn met mogelijk een of meer tussenlandingen en mogelijk een deel vervoer via bus of spoor. Uiteraard kunt u ook de boot nemen naar cadiz en vanaf daar de reis voortzetten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Brengt Transavia je terug als ze vluchten annuleren?

Ongelezen bericht door moederslink »

De Canarische eilanden kleuren al van geel naar oranje.
Spanje is al oranje en dan nog door Frankrijk?
Je moet allerlei geldige paperassen bij je hebben en je ziet door de bomen het bos niet meer.

Het beste is toch info zien te krijgen bij Transavia zelf , maar ook zij kunnen plots overvallen worden door nieuwe ontwikkelingen.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Brengt Transavia je terug als ze vluchten annuleren?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
16 jul 2021 00:15
De Canarische eilanden kleuren al van geel naar oranje.
Spanje is al oranje en dan nog door Frankrijk?
Nederland kleurt rood. Relatief gezien kun je dus beter op vakantie gaan dan thuis blijven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Brengt Transavia je terug als ze vluchten annuleren?

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
16 jul 2021 00:29
moederslink schreef:
16 jul 2021 00:15
De Canarische eilanden kleuren al van geel naar oranje.
Spanje is al oranje en dan nog door Frankrijk?
Nederland kleurt rood. Relatief gezien kun je dus beter op vakantie gaan dan thuis blijven.
:lol: het was een reactie hierop . Mogelijk met bus en trein reizen vanaf Cadiz.
J. Deltoer schreef:
16 jul 2021 00:01
Wanneer je terugreis geannuleerd wordt heb je recht op je geld terug. Vervolgens kun je proberen een nieuwe vlucht te boeken. Deze zal duurder zijn met mogelijk een of meer tussenlandingen en mogelijk een deel vervoer via bus of spoor. Uiteraard kunt u ook de boot nemen naar cadiz en vanaf daar de reis voortzetten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Brengt Transavia je terug als ze vluchten annuleren?

Ongelezen bericht door sjohie »

Het kan zijn dat ze ivm een té lage bezetting een individuele vlucht cancelen, maar dat is niet uniek voor de situatie nu met een pandemie. Dan wordt je normaliter overgeboekt naar een andere vlucht, om die wel goed gevuld te krijgen. Dus wekenlang zeg niet naar Amsterdam kunnen vliegen zal niet zo'n vaart lopen, ik zie dat bijvoorbeeld Lufthansa en Iberia ook van Las Palmas naar Amsterdam vliegen, om maar wat opties te noemen. Een stukje keuzevrijheid voor een dag/tijd zal je vml wel in moeten leveren nu.

Vliegen in deze pandemie is en blijft wel een praktische nachtmerrie met testen/vinkjes/etc, en hoe donkerder de kleuren, hoe meer gedoe. Dit is voor Transavia ook weer een nieuwe fase, dus een eensluitend, en vooral houdbaar antwoord, zal volgens mij nergens gevonden kunnen worden. Het is zo'n fluïde situatie, dat is niet met zekerheid te voorspellen. Een week of 4 geleden dachten we in de EU toch eigenlijk wel dat we het virus in de greep hadden dankzij die massa-vaccinaties, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Als jullie er echt 6 of 8 weken blijven, zou het tegen die tijd wel echt anders kunnen zijn, dan zitten in de meeste bovenarmen 2 prikken, en zullen die kleuren niet meer zo donker zijn.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Brengt Transavia je terug als ze vluchten annuleren?

Ongelezen bericht door Sira »

Familie van mij is net terug uit de Costa Blanca. Hebben daar een eigen huis en eigen auto. Ze hebben geen enkel probleem ondervonden, ook niet met de terugreis. Hadden het gele vaccinatieboekje bij zich.
Het punt is alleen dat niemand in de toekomst kan kijken, het blijft voor een ieder gissen.

Op de site van Transavia en het Ministerie Buitenlandse Zaken kunt u zelf al veel vinden, maar ook dat kan iedere dag wijzigen. Zie hier: https://www.transavia.com/nl-NL/update-coronavirus/ en hier: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies.
Op deze site zijn ook nog interessante dingen te vinden https://www.spanjevandaag.com/15/07/202 ... onkerrood/

Ik neem aan dat u beiden al wel volledig bent gevaccineerd, maar bent u dat niet, dan zou ik de gok niet wagen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Brengt Transavia je terug als ze vluchten annuleren?

Ongelezen bericht door moederslink »

Vandaag in de krant:
reizen nd Canarische eilanden, de Balearen, Spanje en bv Cyprus worden afgeraden.
Je kunt er wel naartoe, maar moet op de terugreis een negatief testbewijs kunnen laten zien.
En wie weet wat er tzt nog meer gevraagd gaat worden.
Wat Transavia gaat doen weet ik niet. Het e.e.a kan zomaar omslaan.

Gesloten