LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Shokihib
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2018 00:46

British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Shokihib »

In december heb ik gevlogen met British Airways om mijn moeder te bezoeken, om haar bij te staan in deze moeilijke periode nadat mijn zusje is overleden. Op de terugweg is gebleken dat mijn koffers en die van de medepassagiers zijn achtergelaten in Heathrow Airport. De koffers zouden naar huis gestuurd worden. Ik ben op 8 januari terugkomen, ik heb 1 koffer ontvangen, de tweede zou ik nog krijgen. Na heel vaak tevergeefs contact te hebben opgenomen met hun klantenservice is er tot nu toe geen enkele zicht op dat ik ubberhaupt mijn tweede koffer nog krijg. Het erigste is dat in de tweede koffer familie foto's zaten, met name die van mijn overleden vader. De emotionele schade is groot!!! Materiaal is vervangbaar, maar niet die foto's. Wanneer ik hun klantenservice bel krijg ik valse of tegenstrijdige informatie. Mijn vrouw en ik zijn nu aan het onderzoeken welke (wettelijke) maatregelen wij kunnen nemen. Twitter barst van de tweets met de hashtag #britishairwaysucks. Er is iets goed mis volgens mij met dit luchtvaartmaatschappij en beveel het niemand aan. BA is zo onprofessioneel en ongeinteresseerd. Teveel passagiers zijn de dupe geworden!!!

Ik heb een reisverzekering afgesloten en kan kijken of ik hiermee iets kan. Dat zij het gaan verhalen. Of anders via rechtsbijstand. Heeft Iemand hetzelfde meegemaakt met BA? Dit is echt heel erg!! :x dat uitgerekend die koffer kwijt is. :( We zijn ten einde raad. Graag jullie advies!!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, allereerst, haal de emotie uit je verhaal. Het is allemaal verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar het gaat je niet helpen om een oplossing dichterbij te krijgen. Natuurlijk is het stom foto's die zo dierbaar zijn te vervoeren in een koffer die het ruim in gaat en niet in de handbagage die je continue bij je draagt. Die stommiteit daar kan BA niks aan doen. Wel dat je koffer weg is. Maar weg is weg, en ga er niet vanuit dat ie ooit nog boven water komt.

Je hebt dan recht op een vergoeding, van de schade, maar de schade kun je alleen materieel uitdrukken. Emotionele schade is niet te bepalen en dus ook niet gedekt. Je hebt dus recht op een vergoeding van de koffer, de inhoud en als je extra betaald hebt voor ruimbagage, kun je deze ook terug krijgen.

Als je een reisverzekering had met dekking voor bagage kunnen zij ook een uitkering geven en je misschien helpen met het contact met BA.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door yan »

De emotionele schade is groot!!! Materiaal is vervangbaar, maar niet die foto's
Heel vervelend natuurlijk, echter in deze kwestie niet relevant: foto's zijn niet meer waard dan de materiale waarde van een paar euro: dit had u makkelijk kunnen voorkomen door de foto's te kopieren of digitaal op te slaan. Met verzendingen, of het nu via post of als ruimbagage is, weet je dat er af en toe iets kwijt raakt. Iets met écht hoge emotionele waarde moet je niet op deze manier vervoeren.
Ik heb een reisverzekering afgesloten en kan kijken of ik hiermee iets kan
Ja natuurlijk: dat is het hele nut van een reisverzekering. Vraag of zij de materiale schaden willen vergoeden. En dan is het opgelost.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Shokihib schreef:Materiaal is vervangbaar, maar niet die foto's.
Ik heb een reisverzekering afgesloten en kan kijken of ik hiermee iets kan. Dat zij het gaan verhalen. Of anders via rechtsbijstand.
Beetje tegenstrijdig verhaal zo alles bij elkaar genomen. Hoe vervelend het ook is, koffers raken inderdaad wel eens kwijt en dat is niet altijd de schuld van de luchtvaartmaatschappij zèlf en al helemaal nooit kwade opzet. Als we iedere maatschappij die ooit kofferes is kwijtgeraakt maar moeten boycotten, zoals u blijkbaar voorstaat, vliegen we nooit meer.

Wacht het nog even rustig af of zorg voor vergoeding van het "materiaal" zoals u stelt. U zult dan wel met allerlei aankoopbewijzen moeten komen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door bprosman »

Heel lang geleden al geleerd (ben in mijn reizend verleden zo’n 8..10 keer mijn bagage tijdelijk kwijt geweest) om geen persoonlijke spullen , medicatie, of zaken die je meteen (voor je werk) ter plaatse nodig hebt in de ruimbagage te stoppen. Alleen zaken die vervangbaar zijn ( kleding ).

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door honza23 »

BA zal betalen als de koffer kwijt blijft: volgens vaste formule: ongeveer € 21 per kg gewicht van uw koffer
is uw schade groter dan kunt u uw reisverzekering aanspreken

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door kokka »

het is waarschijnlijk niet eens BA die uw koffer kwijt is geraakt.
je hebt recht op een vaste vergoeding per kilo baggage.

BlijLeven
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2010 20:34

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door BlijLeven »

Heel vervelend maar als de koffer na zo lang nog niet terecht is eindigt ze hoogstwaarschijnlijk op de veiling van verloren en niet meer traceerbare bagage. Omdat er nog steeds veel bagage verloren gaat kun je maar beter zelf maatregelen nemen. Er zijn slimme bagagelabels die zorgen dat je koffers altijd terug te vinden zijn, bijvoorbeeld bij bagagelabel.nl. Dat is beter dan van de reisverzekering een bedrag krijgen waarvoor je toch niet datgene terug kunt kopen dat verloren is gegaan. Helaas geen oplossing maar 'Voorkomen is...........' enz.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door vroem »

Natuurlijk is het stom foto's die zo dierbaar zijn te vervoeren in een koffer die het ruim in gaat en niet in de handbagage die je continue bij je draagt. Die stommiteit daar kan BA niks aan doen.
even los ervan dat dit echt zo ongelofelijk bot gebracht is:
feit blijft dat BA of wie verantwoordelijk was voor de koffers en die onder beheer had op moment van kwijtraken zich niet aan zijn opdracht gehouden heeft...
Dit dan zo ventileren vind ik behoorlijk voorbij gaan aan de basis van het probleem, namelijk dat anderen bokken geschoten hebben... waar TS en familie de dupe van is. In een periode dat wellicht zeer weinigen even zo helder nadenken of het wel verstandig is dingen zo te doen zoals ze gedaan zijn.

AdrianC
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 okt 2018 05:54

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door AdrianC »

Ben het eens met Vroem.

Het maakt niet uit wie precies de koffer kwijt heeft gespeeld, British Airways had de koffer onder haar hoede en is dus verantwoordelijk. Feit is ook dat British Airways wereldkampioen is in het kwijtraken van koffers. Idem dito over die reisverzekering. Natuurlijk sluit je die best eentje af, maar neemt niet weg dat als BA schade veroorzaakt, BA dat moet vergoeden. Met of zonder reisverzekering.

Tip is natuurlijk wel om kleine, belangrijke zaken in de handbagage mee te nemen i.p.v. in de koffer. Je mag bij BA een sporttas en 'n kleine koffer als handbagage meenemen. Persoonlijk stop ik die altijd propvol, want wat ik zelf bij me heb, raak ik in elk geval niet kwijt. Men dringt altijd wel aan op in het laadruim inchecken van je handbagage, maar ik meld dan altijd dat het al twee keer is gebeurd dat BA een koffer kwijt is geraakt.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien even naar de datum kijken van het topic?

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

AdrianC schreef:
14 okt 2018 05:59
Heeft u speciaal een account aangemaakt om op oude topics te reageren? Dit is al de zoveelste die onnodig naar voren wordt gehaald.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet meteen zo onaardig doen. Niet elk nieuw forumlid let direct op de datum, en Lady1234 had er al een opmerking over gemaakt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Waarschijnlijk (dit is dus een aanname) is AdrianC recent hetzelfde overkomen en heeft, weliswaar wat laat na de openingspost, gereageerd op dezelfde gebeurtenis.

In plaats dat we hier weer wat verongelijkt reageren op het feit dat er op een oud-topic is gereageerd, wat we hier zo graag doen, valt het AdrianC eerder te prijzen dat hij/zij het op deze manier gedaan heeft. Hoe vaak komen hier niet vaak precies dezelfde onderwerpen aan de orde waar korte tijd daarvoor al aandacht aan is besteed? Daarbij is het dan wel duidelijk dat die TS'ers dus niet eerst even hebben gezocht of er aan hun kwestie hier al aandacht was besteed. Dat is iets wat ik dan eerder te verwijten vindt als wat AdrianC in dit geval heeft gedaan.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Breejkc, ik ben het zowaar volkomen met je eens!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: British Airways is mijn koffer verloren, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dank u MM. Ook met uw kundige financiële uitleg in diverse kwesties kan ik in veruit de meeste zaken zeer instemmen.

Gesloten