LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] buggy tot aan de slurf meenemen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
bijdehante mama
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:07

buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door bijdehante mama »

ik heb nou twee keer gevlogen met mijn baby en twee keer heb ik het volgende meegemaakt:
ik had beide keren een paraplubuggy meegenomen want ja, díe mag je meenemen tot aan de slurf! Nou blijkt dat heel erg tegen te vallen: de laatste keer reisde ik alleen met mijn zoontje en moest ik de buggy al vér vantevoren inklappen terwijl mijn zoontje nog geen eens kan staan! Ik heb een handicap aan mijn armen dus hem dragen kan ik niet volhouden. Hoewel ik en mijn medepassagiers herhaaldelijk vroegen of ik mijn buggy uit kon klappen zodat mijn zoontje er nog in kon zitten kreeg ik telkens 'nee' te horen. Het frappánte was dat ze rolstoelers in het vliegtuig aan het zetten waren en dat duurde zeker een half uur! Een man vroeg zelfs waarom ik al niet in kon stappen 'want de rolstoelen worden toch ook al ingeladen en de mevrouw heeft de boarding pass en alles klaar?' Nee, ik moest maar gewoon wachten terwijl, toen ik nog geen kind had, de jonge gezinnen wel eerst mochten instappen om vertraging naderhand tegen te gaan (wel eens een tegenstribbelende baby in een stoel neergezet om proberen meteen de handbagage in het rek te doen?). Gelukkig waren de medereizigers van het geduldige ras want met baby's dúúrt het gewoon langer tot alles klaar is (er moet immers ook een flesje gebruiksklaar zijn en spuuglapjes en baby moet goed vastzitten etc)
Maar wat mij voorál verbaasde was toen ik de buggy op de plaats van bestemming zocht: ik moest een half uur lopen met een baby op mijn arm om de buggy op de band op te wachten. (en natúúrlijk was het het laatste artikel dat tevoorschijn kwam)
Waarom kunnen buggy's niet meer bij de uitgang in de slurf staan zoals ik altijd nog gezien heb? De rólstoelen stonden er wel!
Als een man mij niet aangeboden had mijn zoontje te dragen, had het wel héél lang geduurd voor ik bij de band was.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Een vlucht met aan boord huilende baby's is voor die kinderen zelf een verschrikking en een nachtmerrie voor iedere passagier.
Waarom moeten die kleintjes zo nodig mee?

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door rene117 »

ben jij vroeger zelf niet klein geweest wie weet was je zelf wel zo janker

dit slaat echt nergens op

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door sprookje »

Het is toch normaal dat je je baby meemeent,je kan het moeilijk alleen thuislaten !En dat een baby af en toe huilt is ook maar normaal als je dat al niet meer kan verdragen ben je wel erg verzuurd.
Ok als zo een baby een hele vlucht huilt kan dat vervelend zijn als je er vlak bij zit maar dat is geen reden om baby's thuis te laten! :oops:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door hharteman »

Met baby's op vakantie gaan neem je een hoop risico's.
Kind heeft nog geen weerstand voor de vreemde bacterien in een ander land en voelt zich zeker niet op zijn gemak in een vliegtuig.
Ook de drukverschillen in een vliegtuig kunnen grote pijn in de nog jonge oortjes veroorzaken.
Zelf zijn we gewoon een tijdje niet met een vliegreis gegaan voor ze ruim 2 jaar waren.
Persoonlijk vindt ik het onverantwoord om dit te doen..

zie ook

http://www.wiegedood.nl/modules/content ... ntentID=62


Just my 2 cents.
Edit grammatica
Laatst gewijzigd door hharteman op 15 jun 2007 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door evie01 »

Ik denk dat deze discussie niet gaat over of je wel of niet met een baby/klein kind moet gaan vliegen!! Ik vind dat iedereen dat zelf moet/mag bepalen.


Gelukkig bijdehantemamma, zijn er nog wel gefatsoeneerde mensen die hulp aanbieden. Wij hebben gelukkig wel altijd de buggy tot aan de slurf mee mogen nemen, soms bij aankomst kregen we hem meteen, en soms lag hij ook op de bagageband. Meestal bij de zgn. low cost vluchten moet je de buggy eerder afgeven en ligt hij daarna op de bagageband. Ik zou in het vervolg wel aangeven dmv een doktersverklaring dat het voor U noodzaak is dat de buggy tot aan de slurf meemag. Meestal is er dan meer te regelen.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
------
Ik denk dat deze discussie niet gaat over of je wel of niet met een baby/klein kind moet gaan vliegen!
-------------------------------------------------------------------------

Ja natuurlijk is dat zo, maar dan moet je ook niet zeuren over de ongemakken die daar bij komen kijken.
Daar kies je dan bewust voor.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Ook de drukverschillen in een vliegtuig kunnen grote pijn in de nog jonge oortjes veroorzaken.
Ú hebt het goed begrepen!
Ik vind dat iedereen dat zelf moet/mag bepalen.


Dat wordt dus niet door iedereen zelf bepaald; de baby/kleuter heeft hierin geen enkele inspraak!

bijdehante mama
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:07

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door bijdehante mama »

hharteman:
mijn ouders wonen in het buitenland. Túúrlijk ga ik ze opzoeken :wink:
baby en kind hebben ook geen schijn van kans in een auto....
tja, als je zo denkt over vliegen kun je óók zo denken over auto's, fietsen (BAKfietsen in het bijzonder!), treinen, veerpoden, wandelen op de stoep....


zullen we alle kindjes tot ze achttien zijn dan maar inpakken in bubbelpapier die je in enveloppen wel eens ziet en pas 'loslaten' als ze weerbaarder zijn???
:lol: :lol: :lol: :lol:

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door rene117 »

daar heeft uw een punt en daar ben ik het helemaal mee eens

en meneer hhartman al wat gehoord van corendon
nou ik wel hoor heb maandag een gesprek met ze

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door hharteman »

@Bmama
-----------
De redenen doen er ook niet zo toe, en mijn mening blijft hetzelfde.
Wat ik hier schrijf is ook algemeen bedoeld en niet op de persoon gericht.
Er zijn altijd omstandigheden waardoor....

Ik zie legio vakantievierders met baby's richting zon vertrekken.
Dat is gewoon niet verstandig.
Je doet alles om je kind in een beschermde omgeving te laten beginnen en als het eigenbelang van vakantie aan de orde komt maakt het ineens niet meer uit.
In Nederland kun je ook nog vakantie houden voor een keer.

@Renee
----------
Dat is een ander topic, gaan we hier niet over verder.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door Chief »

Ja ook ik ben geen voorstander om baby's mee te nemen het vliegtuig in, ten eerste heb ik in 2004 een vlucht terug gehad, met allemaal huilende kotsende kinderen. Veel van die kinderen hadden een virus opgelopen was het niet aan hun buik dan waren het verkoudheden en oorpijn. Wij hadden toen een reis geboekt naar kusadasi hotel Aqua fantasie het is een kidsworld hotel, de meeste kinderen van deze vlucht verbleven toen ook allemaal in ons hotel. Zelf vind ik dat je kinderen pas mee kan nemen als ze zelf duidelijk aan kunnen geven, wat ze mankeren. Veel kinderen worden ziek, andere omgeving geen eigen bedje, toch ander eten, meer drinken en heerlijk afkoelen in koud zwemwater. Dit was dan ook de laatste keer dat wij een kidsworld hotel hebben geboekt, ik heb nog nooit zoveel zeurende ouders in een vakantie meegemaakt.

En mochten ze dan toch het vliegtuig in moeten, laten ze dan alsjeblieft eerst gaan, want het tegenovergestelde gebeurt ook. Het is ons overkomen dat er een moeder met een baby achter ons liep in het vliegtuig, en helemaal uit haar dakpan ging omdat het haar te lang duurde eer wij de spullen bovenin hadden gelegd. Met het gevolg dat ze helemaal uit haar dakpan ging omdat de baby te zwaar werd op haar arm. Waarop ik vroeg of het niet wat vriendelijker kon, dat wij nog steeds geen ogen in ons rug hebben.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door Chief »

Sorry even off topic.
en meneer hhartman al wat gehoord van corendon
nou ik wel hoor heb maandag een gesprek met ze

En met wie van de drie hebben ze een gesprek, rweelden, rene117, of jolanda988. Dit komt al niet geloofwaardig over laat staan je klacht.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wat ik niet begrijp is het volgende. Iemand kaart in dit forum een probleem aan en stelt een vraag.
Waarom kunnen buggy's niet meer bij de uitgang in de slurf staan zoals ik altijd nog gezien heb? De rólstoelen stonden er wel!
En vervolgens worden er reakties geschreven, die absoluut niets met het probleem en/of het onderwerp te maken hebben.
Een daarmee is de vragensteller dus niet geholpen.

Wij zijn al een aantal malen met onze dochters op vakantie geweest en toen wij nog een buggy hadden, mocht deze mee door de slurf tot aan de deur. En in Griekenland stond deze onderaad de trap weer klaar. Het ging hier overigens om een gewone chartervlucht.
En wie denkt, dat alleen kinderen kunnen janken en kotsen heeft het mis. Ook volwassenen kunnen kotsen en heel (hinderlijk) luidruchtig bezig zijn.

En voor iedereen die last heeft van jankende kinderen het volgende, dat mij echt overkomen is!

Ik zat een tijdje geleden in de trein op weg naar huis en in dezelfde coupe zat een mevrouw met een kind in een buggy. En dat kindje had het blijkbaar niet naar zijn zin en lied dat ook merken door luidkeels te huilen. Uit een andere coupé kwam na een tijd een jonge vrouw, die dit blijkbaar niet gewend was. Zij vroeg dan ook aan de moeder, of het kind daarmee kon ophouden, want zij had er last van. En in plaats van boos te worden antwoordde de moeder: 'dat zou ik wel willen, maar ik heb de aan/uit knop nog niet gevonden'.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
------
En vervolgens worden er reakties geschreven, die absoluut niets met het probleem en/of het onderwerp te maken hebben.
---------------------------------------------------------------------------

In een topic/discussie zijn altijd wel wat zijwegen die min of meer betrekking hebben op de vraagstelling.
Het zou dan een tamelijk ja/nee gebeuren worden als hier niet over gedebatteerd mag worden.
Zelf vertel je ook je verhaaltje over die trein en heeft hier ook niets mee te maken.
Een discussie zou snel dood zijn als dat niet meer kon.
Er zijn in forums soms mods bezig die een topic in no time dood hebben.
Er word ook wel eens erg ver afgedwaald en dat is ook weer niet goed.


Just my 2 cents

bijdehante mama
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:07

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door bijdehante mama »

haha, omdat ík dit onderwerp begonnen ben zal ik ook maar even reageren:
ik heb aan de purser gevraagd waaróm de buggy bij aankomst niet gewoon onder aan de trap ofzo kon staan, in ieder geval dat ik mijn kindje erin kon doen. Ook gezegd dat ik ivm mijn handicap mijn kind écht niet 15 min kan dragen naar de bagageband toe.
Ik heb nooit een antwoord gekregen waarom de buggy ineens niet meer in de slurf of onder aan de trap kon staan....maar hij stond er wel :D

PS: ik ging gewoon naar Spanje met een chartervlucht.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door sprookje »

@ bijdehante mama van mij mag je overal naartoe met je baby hoor.
Begrijp dat er mensen zijn die niet tegen baby gehuil kunnen, ik veronderstel dat zij zelf geen kinderen hebben en dan is het niet altijd gemakkelijk om te begrip te hebben voor baby's.
En zoals je zelf ook wel weet is het inderdaad vervelend als je baby tijdens de reis lang zou huilen,omdat je niet weet wat er mankeert en je jezelf toch een beetje verveeld voelt tegenover de andere pasagiers.
En ja die kunnen dat als storend ervaren als het gehuil blijft aanhouden. :oops:
veel plezier aan je kleine spruit en samen nog veel reisgenot.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Ook de drukverschillen in een vliegtuig kunnen grote pijn in de nog jonge oortjes veroorzaken.

....je kleine spruit en samen nog veel reisgenot.
Tuurlijk!!!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door sprookje »

@ marco polo
zoals jij het laat uitschijnen lijkt het of beide uitspraken van mij komen!wat dus niet het geval is.ja ik wens hen veel reisplezier.Als moeder weet ik immers dat je bij de apotheker stopjes kan halen die zorgen dat het verschil van druk niet gemerkt wordt.Maar ja blijkbaar zijn er veel mensen die denken iets van baby's af te weten en die vooral graag oordelen over andere zonder te weten wat er op de markt is! En als je een oordeel wil vormen zorg dan dat je weet wat wel en niet goed is voor baby's en vliegen kan toevallig geen kwaad en al helemaal niet als je stopjes haalt die de druk langzaam toelaat.
Ik zorg er zelfs voor dat mijn dochter van zestien er heeft omdat zij anders altijd last heeft van haar oren terwijl ik veel ouders met oudere kinderen hoor zeggen ze moeten maar eventjes doorbijten!
O ja mijn dochter heeft een hartoperatie ondergaan en mischien mag zij volgen jou dan ook niet op vakantie! en als vliegen voor baby's zo slecht zou zijn waarom mogen ze dan op 't vliegtuig en al helemaal gratis.Maar blijkbaar denk jij het beter te weten dan de deskundige
:evil:
---------------------------------------------------------------------------------
Hharteman
Zelf zijn we gewoon een tijdje niet met een vliegreis gegaan voor ze ruim 2 jaar waren.
Persoonlijk vindt ik het onverantwoord om dit te doen
-------------------------------------------------------------------------------

En hharteman ook kinderen van twee jaar kunnen pijn aan de oren hebben van 't drukverschil,het is maar hoe een gevoelige dat je bent!
En ook zij kunnen vervelend doen in 't vliegtuig, vaak nog ergerlijker dan baby's die huilen.Peuters die roepen huilen en boos worden maken nog meer lawaai!!en daar hebben andere passagiers ook last van dan.

meeleester
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 nov 2006 19:12

Re: buggy tot aan de slurf meenemen

Ongelezen bericht door meeleester »

Er is hierin geen "zo is het en klaar". Waarom niet?

- Elke vliegmaatschappij heeft haar eigen regels en service
- Elke luchthaven heeft eigen regels en service
- Elke vlucht heeft eigen varianten door de samenstelling van de passagiers.

Heel simpel gezegd; alles op dit gebied meenemen voorbij de incheckbalie/ terugkrijgen voor de bagageband is en blijft een gunst. De ene maatschappij biedt meer service dan de ander. Over het algemeen bieden chartermaatschappijen minder service, al verschilt dit ook onderling. Op bepaalde vluchten gaan o.a. de buggy's zogenaamde vracht containers in. Dit vergt meer tijd qua uitladen en men zal in zo'n situatie een buggy niet zo maar tot de gate willen brengen, dit is voor rolstoelen reeds een probleem!

Als een vlucht relatief veel kleine kinderen en dus buggies te verstouwen krijgt (lees; vaak de vakantiecharters tijdens de schoolvakanties), dan zal de flexibiliteit dalen. Het is onbegonnen werk om 20 buggies binnen een paar minuten bij de gate af te leveren. Hetzelfde geldt voor de aanwezigheid van meerdere rolstoelen. Zij gaan voor al het andere. Dit kost tijd van allerlei grondpersoneel, waardoor het kan zijn dat men beduidend liever voor de bagageband opteert. Rolstoelgebruikers zijn de laatsten die uit het toestel komen en om hun stoel naar de gate te krijgen (wat ook geen standaard is!!) kost vaak al genoeg moeite en duurt langer dan dat het nodig heeft om deze mensen reeds klaar te hebben staan in de galley of gate.

Pre-boarden; een totale gunst in de meeste landen in Europa en bij de meeste maatschappijen. In Azië, Amerika en Australië is het normaal om ouders met jonge kinderen te laten pre-boarden. Ook dan blijft het een gunst, wanneer men bijv. vindt dat er te veel mensen zijn voor deze categorie dan wordt het pre-boarden voor die vlucht afgeschaft. Bij maatschappijen die in deze regio hun origine hebben, zie je dat dus uiteraard ook vaker terug. In onze regio is het een relatief ongebruikelijk fenomeen.

Boarden na gehandicapten? Doodnormaal. Dit omdat het regel is om deze groep privacy te kunnen garanderen tijdens hun transfer/ installatie. (er wil nog al eens het nodige werk bij komen kijken waar je niet de hele wereld bij wilt hebben te koekeloeren) Om dezelfde reden zal bij de aankomst eerst gewacht worden tot alle andere passagiers het toestel verlaten hebben en daarna worden diegenen die assistentie nodig hebben pas uit het toestel geholpen. Ook wanneer er wel pre-boarden geldt voor ouders met jonge kinderen dan zullen zij pas pre-boarden na de groep die assistentie behoeft.

Het "wel een half uur duren" van het pre-boarden? Tja, het lijkt mij logisch beredeneren dat luchthavenpersoneel moeilijk kan inschatten hoe lang het duurt voor een individuele gehandicapte om te boarden. De crew heeft zich aan de regel gehouden om deze groep privacy te bieden bij het boarden. Een gemiddelde crew kennende zullen zij er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te laten verlopen, dat is ook in hun belang. Dat het dan langer duurt dan 5 minuten is niet leuk om op te wachten, maar daar kan niemand iets aan doen.

Als ik naar mijn laatste vlucht kijk? Men was nog druk bezig met de schoonmaak van het toestel toen de grondcrew begon aan het pre-boarden van gehandicapten. Ik heb dus een langere tijd in de galley staan wachten voor zij klaar waren en ik überhaupt naar mijn stoel gereden kon worden. Tel daarbij op dat je eventjes nodig hebt om van eigen rolstoel naar isle-chair (speciale vliegtuigrolstoel) en van isle-chair naar de stoel zelf te transferen, crew die ondertussen alle medische spullen wegbergt. Voor diegenen die bij de gate wachtten leek het daardoor dat ik ruim een half uur nodig had om te boarden, terwijl dat in pure tijd aan dóen zo'n 15 minuten is geweest.

Gesloten