LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Burger king Antalya Airport

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
poohtje
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 16:34

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door poohtje »

nou ik heb het zeker goed gelezen..

en als is het nog 7 euro voor een hamburger dan klopt mijn bedrag dan ook niet

en die prijzenlijst hing er een week geleden NIET
gewone normale turkse lira prijzen boven de toonbank

en er stond ook een bordje bij de kassa. in turks engels en duits dat alle prijzen in turkse lira zijn

dus ik heb niks verkeerds gelezen of me geheugen zijn opeens gewist van een week terug

poohtje
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 16:34

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door poohtje »

en trouwens.. dat bordje van jouw.. is niet van burgerking!
maar van cafe sera.....

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door hharteman »

Klopt, Bodrum airport.
Prijzen zijn op alle vliegvelden in Turkije ongeveer hetzelfde.
En het is van 2006.
Ben ook pas een week of 4 terug, maar kon toen toch echt op Antalya niet voor de genoemde prijs een hamburger krijgen.

poohtje
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 16:34

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door poohtje »

ja niks aan te doen en ik heb die prijs ervoor betaald

camkooyman
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:03

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door camkooyman »

Het klopt dat een bekertje koffie 3 to 4 x zo duur is als normaal.
Vorig jaar eind oktober nam ik 2 bekertjes koffie bij Burger King. Ik kan me herrinneren dat ik daar meer dan een tientje voor heb betaald. Dus meer dan 10 euro. Ik dacht, ze rekenen fout t.o.v. de Lira. En verkeerd om. Ik dacht zeker dat ik belazerd werdt en niet konden rekenen. Ik heb uitgelegd hoe ze moesten rekenenen en dat ze een groffe rekenfout heb gemaakt.
Ik heb geprobeerd af te dingen. Dat lukte niet. Normaal is in Turkije de gewoonte dat je af dingt. Maar op de luchthaven gaat dat helaas niet.
Ik was een paar weken geleden in Marmaris. Daar betaal je tegenwoordig voor een kopje Nescafé ook al 3 euro.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote
-------
Ik was een paar weken geleden in Marmaris. Daar betaal je tegenwoordig voor een kopje Nescafé ook al 3 euro.
------------------------------------------------------------------

Tja, als tourist wordt je gewoon belazerd.
Ze hebben vaak de handigheid geen prijslijsten neer te leggen.
€3.- betaal ik zeker niet voor nescafe, hooguit €1,- en dat is meer dan voldoende.
Als er geen prijslijst ligt, onderhandel ik eerst.
Dan houden ze zich vaak van de domme, maar dan loop ik door.
Meer horeca-gelegenheden dan moskee's daar.
Ik ga zeker niet aan de boulevard zitten, want dan weet je gewoon dat alles 5x over de kop gaat.
Zoek meestal wel eententje achteraf.
Daar gelden meer redelijke prijzen.

camkooyman
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:03

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door camkooyman »

Het klopt wat hharteman schreef. Het is normaal dat toeristen belaserd worden.

Maar de tarieven van de consumpties staan wel op de lijsten.
Als je er een dag bent, ga ik niet op een achterafplekje kijken. Dat doe ik wel als ik er langer ben.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door sjoegel »

Die restauranthouders moeten bergen huur betalen. Dat moet terugverdiend worden. Je kunt ook besluiten niets te eten en je meegebrachte aardappelen te nuttigen. Niet komen mauwen hier als je zelf een bewuste keuze maakt.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Sjonge jonge, je kiest er in dit geval zelf voor om belazerd te worden. Moet je eerst maar naar de prijzen kijken en dan kun je nog altijd besluiten niets te nemen. Volgende keer koop je dan toch een fles cola en een zak chips bij een Turkse supermarkt, ben je lekker goedkoop uit.

Ik heb afgelopen jaar ook wat te drinken gehaald op Antalya airport, was best prijzig ja maar who cares. Je bent op vakantie en dan moet je niet gaan lopen miepen over een paar euro en anders kun je ook nog altijd besluiten om wat van het all-inclusive buffet in je tas te stoppen en een thermoskan koffie mee te bietsen.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
------
Ik heb afgelopen jaar ook wat te drinken gehaald op Antalya airport, was best prijzig ja maar who cares.
---------------------------------------------------------------------------
Inderdaad, nobody cares, totdat je een keer 16 uur of meer vertraging hebt met een man of 4.
Dan gaat het echt niet meer om een paar Euro, en je bent dan afhankelijk van wat daar te koop is.
En dan is het in verhouding 3x zo duur als Schiphol, wat ook niet direct de goedkoopste luchthaven is.
De prijzen op de vliegvelden zijn niet in verhouding tot de prijzen die in het land gelden.
De tourist betaald wel, maar toch niet allemaal hoor.
Niet iedereen heeft dezelfde financiele mogelijkheden.

Als ze de prijzen een beetje aan zouden passen, zouden ze misschien ook nog wat verkopen.
Over het algemeen zie ik ze alleen maar vliegen vangen in die eettentjes, vooral als het senioren seizoen weer begonnen is.
Die letten nog wel een beetje op de centen.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Wij haalden daar 2 tosti's en 2 cola's en dat was ook niet goedkoop (15 euro) maar ja ... Ik zie het probleem niet zo. Ja, het is duur, dat weet je van te voren en hoeveel geld heb je sowieso wel niet uitgegegeven voor een vakantie met zoveel personen? Om dan te gaan lopen miepen als je misschien voor al die uren 50 euro aan eten en drinken kwijt bent, dat vind ik écht gezeik.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door hharteman »

Het gaat mij er ook niet om of je het betalen kunt of niet.
Zoiets is bij mij gewoon een principekwestie.
Ik ben geen filantropische instelling.
Je kunt de centen maar 1x uitgeven.
Maar ja, ik zal wel niet ven deze tijd zijn.
Dat hoor ik vaker.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Kan zijn dat je niet van deze tijd bent, ik begrijp alleen niet dat mensen duizenden euro's neertellen voor een vakantie en vervolgens gaan lopen zeuren over een tientje.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door G7 »

Ik ben het helemaal met Harteman eens. Ons is het ook ooit overkomen. Vier bekertjes koffie, of wat daar voor door moest gaan. €15.

Het is een principekwestie. Je zult er maar staan met je hele gezin en zeg eens eerlijk, wie heeft er aan het einde van de vakantie nog zoveel geld over. De meesten van jullie waarschijnlijk wel ,maar je zal meer een flinke vertraging hebben. Kassa!!!!

Ik vind het ook pure afzetterij daar op die Turkse vliegvelden. Ons laatste hotel gaf ons daarom juist voldoende mee voor onderweg, omdat zij dat ook vinden dat het zo schreeuwend duur is daar. Dat is pas service.

Fijn voor hen die het wel ervoor over hebben, maar ik gooi mijn geld dan wel zo in een put. Hoef dat slootwater van daar ook niet meer.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door hharteman »

quote G7
---------
maar ik gooi mijn geld dan wel zo in een put.
------------------------------------------------------

Dan kun je er in ieder geval nog een wens voor doen. :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door Henri42 »

wat een geneuzel,niemand verplicht je om iets te gebruiken op het vliegveld

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door G7 »

wat een geneuzel,niemand verplicht je om iets te gebruiken op het vliegveld
Daarom ben ik blij Henri, dat wij tegenwoordig altijd bij een goede touroperator en bij goede vliegmaatschappijen boeken, dan krijg en heb je niet eens te tijd om daar wat te gebruiken. Het is aankomen, incheckken en wegwezen. :lol: 8)

En een geneuzel? Heb je weleens op de UPC topic gekeken wat een geneuzel daar staat? :P

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door sjoegel »

Op dat viegveld is het nog goedkoop. Was op de malediven vliegveld Male en daar betaal je het dubbele van die prijzen in turkije. Dus het is maar waar je het mee vergelijkt. Ik ga niet elk jaar zo ver weg dus dan laat ik mijn vakantie nniet verpesten door te gaan klagen over het eten. Dan moet je maar this blijven.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door MLF »

dan kun je beter naar spanje gaan, elke dag friet van piet :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Burger king Antalya Airport

Ongelezen bericht door Henri42 »

G7 noemt Kras een goed reisburo ??

Betreffende UPC, vreemd dat de topics opgedroogd zijn,tja kwaliteit komt boven drijven :)

Gesloten