LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cartrawler negeert informatie, kosten voor consument

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Arjan uit de Bosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2018 09:55

Cartrawler negeert informatie, kosten voor consument

Ongelezen bericht door Arjan uit de Bosch »

Bij het boeken van een vlucht via Cheap Tickets heb ik ook een huur auto geboekt. Bij het boeken van extra bagage merkte ik al dat gegevens niet goed werd overgenomen. Ik heb hier over gebeld en ik kreeg te horen dat dit wel vaker gebeurde maar dat de informatie wel doorkwam. Bij de autoverhuur moest ik het vluchtnummer doorgeven en ook hier kreeg ik de informatie niet goed te zien. Op de plaats van bestemming aangekomen bleek dat de huur auto al weggeven was, want ik was te laat. De vlucht was overigens precies op tijd, maar ze hadden het vluchtnummer niet doorgekregen. Ik heb gelijk telefonisch contact op genomen met het verhuurbedrijf Cartrawler en stuurde me gelijk een mail waar ik mijn klacht kon doorgeven.

Ik kon op dat moment niet anders dan een andere auto te huren met extra kosten, ook voor verzekering, tot gevolg.

Thuis gekomen ben ik met de klacht aan de gang gegaan. Cartrawler nam 20 werkdagen de tijd om hier op te reageren maar gaf niet thuis omdat ik voor de andere huurauto getekend heb. Nu lijkt met dat heel gewoon om te tekenen voor een huur auto als je die meeneemt. En dat deze handtekening niet een acceptatie van de extra kosten zijn.

Cartrawler negeert dus informatie, dwingt mij een andere auto te huren, en omdat ik daar met de rug teen de muur sta en dus gelijk moest gebeuren, moest ik een extra dure verzekering afsluiten en legt de extra kosten gewoon bij mij neer. Terwijl de kosten voor de auto die ik eigenlijk gehuurd had, al van mijn creditkaart waren afgeschreven. On-Acceptabel !!

Verder heb ik bij het telefonisch indienen van de klacht, gevraagd om te reageren op mijn prive email adres, in plaats van mijn oude werk email adres die niet meer werkt. In de communicatie over de klacht reageert Cartrawler wel op mijn prive email adres, maar bij het afwijzen sturen ze wel een mail naar mijn oude werk email adres en kom ik daar pas na die 20 werkdagen achter. Erg onprofessioneel !!

Ik vraag aan Cartrawler dat zij inzien dat zij de fout hebben gemaakt en mij de extra kosten vergoeden.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Cartrawler negeert informatie, kosten voor consument

Ongelezen bericht door BL2 »

Heb je de auto nu rechtstreeks bij Cartrawler geboekt of via Cheap tickets ?
Het bedrijf waar je geboekt hebt is de partij welke je moet aanspreken.

Tomelies
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2019 17:32

Re: Cartrawler negeert informatie, kosten voor consument

Ongelezen bericht door Tomelies »

Ook ik heb een probleem gehad bij Cartrawler. Auto geboekt via Cheaptickets.nl bij Delpaso in Malaga. Kreeg auto niet mee omdat mijn creditcard niet mijn volledige voornamen vermeldde. In de boekingsbevestiging wordt slechts gesproken over een creditcard op naam van de hoofdbestuurder. Ik kon mij legitimeren met een rijbewijs en een paspoort, maar dat mocht allemaal niet baten. Midden in de nacht uiteindelijk van arrenmoede een taxi moeten nemen. En pas twee dagen later elders een (duurdere) auto kunnen huren.
Klacht neergelegd bij Cheapticktets.nl dat simpelweg stelt dat ik bij Cartrawler moet zijn. Die wijzen mijn klacht af, omdat in hun voorwaarden wordt verwezen naar een card in full name.
Ik heb dit jaar tweemaal eerder een auto gehuurd waar Cartrawler bij betrokken was, beide keren in Spanje en beide keren geen enkel probleem. Nu ineens kennelijk wel? Je kunt kennelijk niet om Cartrawler heen bij het huren van een auto. Bij wie moet ik nu mijn klacht neerleggen? Ik wil graag de huur, de aanvullende eigen risico verzekering en de kosten van de taxi vergoed krijgen.

Tomelies
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2019 17:32

Re: Cartrawler negeert informatie, kosten voor consument

Ongelezen bericht door Tomelies »

Inmiddels zijn we eruit: ergens onderaan weggestopt in de voucher (die er niet uitkomt bij het printen van de boekingsbevestiging, waar alle benodigde gegevens ook op staan vermeld) staat dat een credit card op volle voor- en achternaam moet staan. Omdat dit in Nederland erg ongebruikelijk is, waren wij op een dergelijke voorwaarde niet bedacht, temeer omdat eerdere transacties dit jaar zonder problemen verliepen. Het lijkt me dat dit beter zichtbaar vermeld moet worden. De bevestigingsmail (die alleen spreekt over "op naam van") is van Cheaptickets, de voucher van Cartrawler.

Gesloten