LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cheaptickets, heb ik recht op een vergoeding?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Matthijsvanburen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2012 17:44

Cheaptickets, heb ik recht op een vergoeding?

Ongelezen bericht door Matthijsvanburen »

Ik heb begin maart een vliegticket geboekt via cheaptickets.nl. Nu wordt ik vandaag, 4 maanden later gebeld door cheaptickets dat de vlucht niet meer doorgaat en het enige dat cheaptickets kan bieden is dat ze de ticketprijs terugbetalen of een andere vlucht boeken, maar daar moet ik gewoon het restbedrag bijbetalen. Gezien het allemaal erg onduidelijk is met die vluchten vraag ik restitutie, de goedkoopste vluchten zijn of 1,5 maal zo duur of vliegen naar andere luchthavens. Na wat zoekwerk kom ik er echter achter dat de luchtvaartmaatschappij al in maart (vlak na mijn boeking) heeft besloten de vlucht te schrappen en dat cheaptickets hiervan op de hoogte zou moeten zijn en dat die dus hebben nagelaten mij hier tijdig van op de hoogte te stellen. Ik meen dat cheaptickets hiermee mij schade heeft aangedaan omdat ik nu voor minstens 1,5 maal zoveel geld een ticket moet boeken, waar het 4 maanden terug goedkoper zou zijn geweest. Wat is mijn recht hierbij?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Cheaptickets, heb ik recht op een vergoeding?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ze hebben u toch 2 alternatieven geboden?
Nw ticket me bijbetalen had misschien minder geweest als u nu boekt..
En ten tweede Geld terug...dus ...

De rest u bent tochnop tijd ingelicht? 2 wat ik zeg alternatieven geboden en3 wie zegt er dat toen de tickets goedkoper zouden zijn?

Nee denk dat u verder nergens recht op heeft

dave_e
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 okt 2009 14:12

Re: Cheaptickets, heb ik recht op een vergoeding?

Ongelezen bericht door dave_e »

Of dat je recht heb op een vergoeding kan ik je niet vertellen, daar heb ik te weinig kaas van gegeten. Maar als je het aanbod om het geld terug te ontvangen aan neemt en probeert een andere vlucht te boeken heb ik wel een tip.

Als je een ander ticket boekt probeer dan om van maandag t/m woensdag te vliegen en je tickets op dinsdag avond te boeken. Bij mij scheelde het 200 euro op een ticket van mexico naar amsterdam. Heb een week lang de prijzen gevolgd omdat ik het een keer op de radio had gehoord dat de beste dag om te boeken een dinsdag is, en ze in het weekend het duurste zijn. In mijn geval klopte het.

Hoop dat het je helpt

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Cheaptickets, heb ik recht op een vergoeding?

Ongelezen bericht door kokka »

@mathijs,

Ik denk dat Cheaptickets aan zijn verplichting heeft voldaan om je deze opties te bieden. als er niet aan het contract kan worden voldaan moeten ze je de mogelijkheid geven om het contract te ontbinden. Cheaptickets is in deze dan ook niet verantwoordelijk voor de gevolgschade die jij hierdoor hebt.
het zou anders zijn als je op de dag van vertrek te horen krijgt dat deze vlucht niet door gaat, maar daar is hier geen sprake van.

helaas.

B.Nadeeld
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 apr 2012 12:50

Re: Cheaptickets, heb ik recht op een vergoeding?

Ongelezen bericht door B.Nadeeld »

Dat Cheap Tickets een annulering niet meteen doorgeeft is hen zeker te verwijten, en als dat minder dan drie weken voor vertrek is gebeurd heeft u m.i. recht op vergoeding, want dan is er aantoonbaar schade analoog aan de regeling die voor luchtvaartmaatschappijen geldt . De meeste reageerders op dit forum (al of niet werkzaam in de reiswereld) nemen het voor zoete koek aan dat reisbureau’s aan geen enkele regeling zijn gebonden, maar zelfs als dit waar is, dan moet dit nodig veranderen. Het is daarom goed dat u deze kwestie weer eens onder de aandacht brengt zodat een consumentenorganisatie of politicus deze misstand kan aanpakken. Maar meestal doen die een plas en blijft alles zoals het was.
Ik heb dit voorjaar een soortgelijke ervaring als u bij World Ticket Center gehad (zie : http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 9&t=116822 ) en weet nu dat u er beter aan doet rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij te boeken.

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Cheaptickets, heb ik recht op een vergoeding?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt recht op een schadevergoeding conform art. 6:74 BW omdat Cheaptickets blijvend tekort is geschoten c.q. schiet in haar verplichting om je van A naar B te vervoeren op een bepaald moment voor een bepaalde prijs. Slechts op individuele afspraak mag hiervan in jouw nadeel worden afgweken. Wel is het zo dat via de algemene voorwaarden mag worden geregeld dat de prijs stijgt wanneer de omstandigheden veranderen, zoals dat de olie prijs stijgt. Hierover kun je meer informatie vinden bij ConsuWijzer.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Cheaptickets, heb ik recht op een vergoeding?

Ongelezen bericht door troyair »

ALS je al kan aantonen dat CT nalatig is geweest met het te laat melden, had je enkel recht gehad op een omboeking zonder extra kosten.
Maar dat is enkel als CT daadwerkelijk nalatig is geweest of de luchtvaartmaatschappij die het ticket uitgeeft hier toestemming voor geeft.
Hou er namelijk rekening mee dat luchtvaartmaatschappijen vaak pas heel laat wijzigingen en annuleringen doorgeeft aan een ticketing center.
Dit gebeurt soms opzettelijk zodat de maatschappij als eerste hun " eigen " passagiers zonder al te veel extra kosten kan omboeken op andere beschikbare vluchten---> daar gaat het juist om: hoe voller de vlucht, deste duurder het ticket.

Aangezien u/jij voor een full refund hebt gekozen, heb je nergens meer recht op.
U heeft tenslotte al de keuze gemaakt voor volledige teruggave.

Gesloten