LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
truusenkarel
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:04

Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door truusenkarel »

Wij voelen ons genaaid door Cheaptickets.nl!

Gisteravond een vlucht geboekt naar Tampa via Cheaptickets.nl bij vliegmaatschappij British Airways blijkt dezelfde vlucht via de website van British Airways ruim 200 Euro goedkoper.

Cheaptickets.nl vraagt 1257,23 Euro waar British Airways slechts 1050,85 vraagt voor dezelfde vluchten. Dit lijkt al genoeg reden om nog even verder te kijken voor je via Cheaptickets boekt maar de onbeschofte manier van doen als je belt trof ons al helemaal...

Geboekt is geboekt. Geld kwijt. Geen laagste prijsgarantie. Zelfs nadat wij METEEN terugbelden of we nog iets konden doen aan de overstaptijd van 9 uur was het standaard antwoord NIETS. Betaald is betaald.

Geld hier niet iets van consumentenrecht als je meteen terugbelt nadat je op die knop hebt geklikt?

truusenkarel
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:04

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door truusenkarel »

Vliegtickets.nl: € 1.053,92

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

truusenkarel schreef:Wij voelen ons genaaid door Cheaptickets.nl!

Gisteravond een vlucht geboekt naar Tampa via Cheaptickets.nl bij vliegmaatschappij British Airways blijkt dezelfde vlucht via de website van British Airways ruim 200 Euro goedkoper.
Waarom kijkt u niet rond voor u boekt?
Achteraf rondkijken heeft toch geen nut?
truusenkarel schreef:Cheaptickets.nl vraagt 1257,23 Euro waar British Airways slechts 1050,85 vraagt voor dezelfde vluchten. Dit lijkt al genoeg reden om nog even verder te kijken voor je via Cheaptickets boekt maar de onbeschofte manier van doen als je belt trof ons al helemaal...

Geboekt is geboekt. Geld kwijt. Geen laagste prijsgarantie.
Klopt, daar adverteren ze ook niet mee en ook op hun site kan ik dit niet vinden.
Of bedoelt u dat u de laagste prijs verwacht en als dit niet zo blijkt te zijn, u dan kostenloos wil annuleren?
truusenkarel schreef:Zelfs nadat wij METEEN terugbelden of we nog iets konden doen aan de overstaptijd van 9 uur was het standaard antwoord NIETS. Betaald is betaald.

Geld hier niet iets van consumentenrecht als je meteen terugbelt nadat je op die knop hebt geklikt?
Nee, want u bestelt een reis en die kunt u niet kostenloos annuleren, ook niet als u via internet boekt en ook niet als u direct belt.
U dient u vooraf op de hoogte te stellen van prijsverschillen.

kopermoleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2010 01:46

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door kopermoleen »

Da's niet helemaal waar :roll:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

kopermoleen schreef:Da's niet helemaal waar :roll:
Niet?
http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand

kopermoleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2010 01:46

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door kopermoleen »

Ik geloof ze niet heb andere ervaringen :|

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

De wet koop of afstand zit nu eenmaal zo in elkaar, kan er ook niets aan veranderen.
Of heb je het over TS?

truusenkarel
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:04

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door truusenkarel »

VioletPrue schreef:
truusenkarel schreef:Wij voelen ons genaaid door Cheaptickets.nl!

Gisteravond een vlucht geboekt naar Tampa via Cheaptickets.nl bij vliegmaatschappij British Airways blijkt dezelfde vlucht via de website van British Airways ruim 200 Euro goedkoper.
Waarom kijkt u niet rond voor u boekt?
Achteraf rondkijken heeft toch geen nut?

Wij hebben inderdaad een fout gemaakt maar het staat ons vrij deze gegevens over Cheaptickets te publiceren. Dat gaat ze meer dan 200 kosten :-D
truusenkarel schreef:Cheaptickets.nl vraagt 1257,23 Euro waar British Airways slechts 1050,85 vraagt voor dezelfde vluchten. Dit lijkt al genoeg reden om nog even verder te kijken voor je via Cheaptickets boekt maar de onbeschofte manier van doen als je belt trof ons al helemaal...

Geboekt is geboekt. Geld kwijt. Geen laagste prijsgarantie.
Klopt, daar adverteren ze ook niet mee en ook op hun site kan ik dit niet vinden.
Of bedoelt u dat u de laagste prijs verwacht en als dit niet zo blijkt te zijn, u dan kostenloos wil annuleren?

Wij hadden gewoon een fout gemaakt met de 9 uur overstaptijd. De site werkte ook al slecht. Daar was NIETS meer aan te doen. Geen enkele coulance. Daarna verder gaan kijken en gezien dat ze ook NIET goedkoop zijn.

Jammer. Wij wachten wel 9 uur en Cheaptickets krijgt van ons free publicity. Dat mag want wat wij hier vertellen is de waarheid.
truusenkarel schreef:Zelfs nadat wij METEEN terugbelden of we nog iets konden doen aan de overstaptijd van 9 uur was het standaard antwoord NIETS. Betaald is betaald.

Geld hier niet iets van consumentenrecht als je meteen terugbelt nadat je op die knop hebt geklikt?
Nee, want u bestelt een reis en die kunt u niet kostenloos annuleren, ook niet als u via internet boekt en ook niet als u direct belt.
U dient u vooraf op de hoogte te stellen van prijsverschillen.
Bedankt.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door witte angora »

kopermoleen schreef:Ik geloof ze niet heb andere ervaringen :|
Dat zou dan uit coulance kunnen zijn. De link wijst naar de wettelijke regels, en de maatschappij van Truus en Karel heeft zich daar aan gehouden.

Verder ga ik er niet op in, Truus en Karel hebben het antwoord, niemand hoeft het er nog verder in te wrijven.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door geengast »

truusenkarel schreef:W
Cheaptickets.nl vraagt 1257,23 Euro waar British Airways slechts 1050,85 vraagt voor dezelfde vluchten. Dit lijkt al genoeg reden om nog even verder te kijken voor je via Cheaptickets boekt maar de onbeschofte manier van doen als je belt trof ons al helemaal...

En ook de 'directe' site is te duur. Reisbureaus hebben meestal speciale deals met maatschappijen. Deze zelfde vlucht naar Tampa had u bij het reguliere reisbureau voor net iets BENEDEN de 1000,- Euro kunnen boeken.

Maar dan had u niet vanuit thuis kunnen boeken, dat is natuurlijk ook een gemak dat iets mag kosten!

arnoo
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:50

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door arnoo »

Dat je naar een reisbureau moet om een vlucht goedkoop te boeken is niet juist. Er zijn tegenwoordig ook mobiele reisagentschappen, die komen of bij je thuis of die behandelen je aanvraag via email of telefoonl.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door prijk »

geengast schreef:En ook de 'directe' site is te duur. Reisbureaus hebben meestal speciale deals met maatschappijen. Deze zelfde vlucht naar Tampa had u bij het reguliere reisbureau voor net iets BENEDEN de 1000,- Euro kunnen boeken.
Maar dan had u niet vanuit thuis kunnen boeken, dat is natuurlijk ook een gemak dat iets mag kosten!
Ik vermoed dat u bij een reisbureau werkt...
Inderdaad kan een reisbureau soms goedkoper zijn, en soms is een bemiddelaar zoals Expedia of Cheaptickets goedkoper, soms de airline zelf. Goed rondkijken dus.
En sommige reisbureasu gebruiken dezelfde database als bij online boeken, dan maakt het dus niks uit in prijs, maa vergeet niet dat een reisbureau forse toeslagen moeten vragen om uit de kosten te komen, € 45 per ticket is geen uitzondering. Bij online boeken zijn die kosten veel lager.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door prijk »

truusenkarel schreef: Jammer. Wij wachten wel 9 uur en Cheaptickets krijgt van ons free publicity. Dat mag want wat wij hier vertellen is de waarheid.
Ik snap echt niet waarom u boos bent op Cheaptickets. Bij elke andere boekingssite was u met hetzelfde antwoord geconfronteerd. Gekocht is nu eenmaal gekocht.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmiddag heb ik een pot pindakaas gekocht bij, laten we zeggen, AH.

Morgen ga ik naar de Dekamarkt om een pot te jam te kopen, en wat blijkt, als ik nog even verder in het schap kijk... dezelfde pindakaas is bij de Deka goedkoper dan bij de AH.

Ben ik dan ook genaaid door de AH?

truusenkarel
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:04

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door truusenkarel »

witte angora schreef:Vanmiddag heb ik een pot pindakaas gekocht bij, laten we zeggen, AH.

Morgen ga ik naar de Dekamarkt om een pot te jam te kopen, en wat blijkt, als ik nog even verder in het schap kijk... dezelfde pindakaas is bij de Deka goedkoper dan bij de AH.

Ben ik dan ook genaaid door de AH?
Ik vind 200 Euro te veel ten opzichte van elke andere site en dat door een site die zichzelf 'cheap' noemt wel een vorm van naaierij. Sorry voor je pindakaas en jam verhaal. Overigens hadden wij een foutje gemaakt in de boeking en die kon meteen daarna niet meer door ze hersteld worden (lees: wilden ze niet herstellen). Ook al is de reis pas over 4 maanden en belden we meteen. Daar werd ik pas goed ziek van en toen zijn we pas verder gaan kijken en ontdekten we pas dat ze ook totaal niet goedkoop zijn. Misschien snap je nu mijn gemoedstoestand over Cheaptickets.nl.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Je boekt een ticket en je weet dat je 9 uur moet wachten in London, daarna wil je dat ze dat alsnog veranderen. Ipv anderen de schuld te geven over dure ticketprijzen en lange overstaptijden, kun je beter je eigen de schuld geven. Er zijn tientallen vergelijkingssites en je boekt bij de eerste de beste website. Je bent gewoon lui geweest en nu wil je een ander bedrijf een slechte naam bezorgen omdat dit je eigen schuld is.

truusenkarel
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:04

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door truusenkarel »

michaelz1981 schreef:Je boekt een ticket en je weet dat je 9 uur moet wachten in London, daarna wil je dat ze dat alsnog veranderen. Ipv anderen de schuld te geven over dure ticketprijzen en lange overstaptijden, kun je beter je eigen de schuld geven. Er zijn tientallen vergelijkingssites en je boekt bij de eerste de beste website. Je bent gewoon lui geweest en nu wil je een ander bedrijf een slechte naam bezorgen omdat dit je eigen schuld is.
Beste michael... Ik geef ook me eigen (of is het mezelf?) mede de schuld. Maar je kunt ergens overheen kijken in die brij van informatie dus we kwamen er pas achter nadat we de bevestiging kregen van de overstaptijd. Bovendien geef ik alleen prijsinformatie die juist is zodat anderen niet dezelfde fout maken als die wij gemaakt hebben want je moet inderdaad meerdere sites raadplegen en er niet vanuit gaan dat cheap ook echt cheap is.

Als Cheaptickets.nl een slechte naam krijgt door de feiten is dat niet mijn schuld maar de schuld van Cheaptickets.nl zelf want een prijsverschil van 200 Euro blijft hoe dan ook vreemd...

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Maar het blijft je eigen schuld.
Ik wil in september naar San Fransisco.
Ben dus nu uitgebreid aan het rondkijken en wat blijkt?
Bij Delta, de vliegtuigmaatschappij betaal ik € 800,- voor een retour en bij vliegtickets.nl € 736,-.
Het bespaarde geld kan nu bij een huurauto gelegd worden, zodat ik een grotere auto kan huren.
Maar ik blijf verder kijken, misschien kan het nog goedkoper als ik 1 kleine overstap doe in Parijs.
En jawel, dat scheelt € 100,- in vergelijking met de rechtstreekse vlucht van Delta en ben slechts 3 uur langer onderweg.

Het is wel een feit dat cheaptickets dus duurder is, maar het is je eigen schuld.
Je mag het uiteraard neerzetten, maar je treft hier cheaptickets niet meer, in tegendeel zelfs.
En over het omboeken i.v.m. een overstap, kostenloos zal dat zeker niet kunnen, ook niet als je meteen belt.
Daar zitten altijd kosten aan vast.
Daarbij maakt het niet uit of je nu over 2 dagen, 2 maanden of een half jaar vliegt, die kosten zijn er.

truusenkarel
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:04

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door truusenkarel »

VioletPrue schreef: Het is wel een feit dat cheaptickets dus duurder is, maar het is je eigen schuld.
Nou, het is stom dat ik erin ben getrapt en niet verder heb gekeken. Dat klopt. Het prijsbeleid van Cheaptickets.nl is echter niet mijn schuld en ik vermeld het maar even...
VioletPrue schreef: Je mag het uiteraard neerzetten, maar je treft hier cheaptickets niet meer, in tegendeel zelfs.
Gelukkig maar dat ik het mag neerzetten. Het 'integendeel' snap ik echter niet helemaal. Denkt er nu iemand, wow... 200 meer, daar moet ik zijn!

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Ticketprijzen veranderen elke dag. De ene dag kan je goedkoper of duurder uit zijn. Misschien zie je over een paar maanden tickets van nog een paar 100 euro goedkoper. Als je bij je vlucht eens gaat rondvragen wat mensen hebben betaald voor hun vlucht dan zitten er zeker mensen tussen die meer hadden betaald , maar ook zeker minder. Zie het gewoon als leergeld, en kijkt voortaan verder dan je neus lang is.

Elk bedrijf wilt zeer altijd zo goedkoop mogelijk profileren. Kan weinig bedrijven bedenken die duur te boek willen staan. Jij hebt mss teveel betaald, maar er zijn ook genoeg mensen te vinden die een stuk goedkoper uit zijn met cheaptickets.

De enigste wat je hiermee bevestigd naar het publiek toe is dat ze altijd verschillende sites moeten raadplegen voordat ze een ticket boeken.

Gesloten