LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
bellaswan
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2010 12:33

Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door bellaswan »

Hallo Allemaal,

IK ben sinds juli met Corendon in gevecht! In juli kreeg kreeg ik tot mijn verbazing een brief van Janssen& Janssen incasso. IK zou een reis geboekt hebben bij Corendon en deze niet betaald hebben! Nu is het zo dat ik nooit een reis geboekt heb bij Corendon en nog nooit gevlogen heb met Corendon. Ik heb verder ook nooit een rekening of herinner/aanmanning van Corendon ontvangen. Dit ging gelijk via Janssen&Janssen. Natuulijk gelijk met Janssen&Janssen gebeld die wilde het 1 en ander checken zo vertelde ze dat ze mij gebeld en gemail hadden ( zij noemde voor mij een onbekend nummer en mailadres) uitegelegd dat ik niet geboekt of gevlogen heb met Coredenon. Deze mederwerker leek het te begrijpen, nu enkele maanden later ontvang ik een laatste kennisgeving voor dagvaarding!! Ik ben hier helemaal over in paniek. Hoe kan dit zomaar gebeuren, heeft iemand anders dit meegemaakt en wat kan ik er tegen doen??

Wanhopig :x

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Janneke52 »

en waar zou je met Corendon heen geweest zijn?

Ache
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mar 2009 20:54

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Ache »

Als je echt niets geboekt hebt, kunnen ze ook niet bewijzen dat je het wel hebt gedaan. Niets aan de hand dus.

Advies: praat eens met een (maatschappelijke) raadsman/vrouw.
Iedere gemeente heeft wel zoiets en het kost je niets.
Nou ja, een beetje tijd natuurlijk.

Je kan ook de ANVR eens benaderen.

bellaswan
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2010 12:33

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door bellaswan »

Janneke52 schreef:en waar zou je met Corendon heen geweest zijn?
Dat vraag ik mij ook af :roll:

bellaswan
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2010 12:33

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door bellaswan »

Ache schreef:Als je echt niets geboekt hebt, kunnen ze ook niet bewijzen dat je het wel hebt gedaan. Niets aan de hand dus.

Advies: praat eens met een (maatschappelijke) raadsman/vrouw.
Iedere gemeente heeft wel zoiets en het kost je niets.
Nou ja, een beetje tijd natuurlijk.

Je kan ook de ANVR eens benaderen.
Ik bedacht mij ook om naar het juridisch loket te gaan hiermee, dat ga ik morgen gelijk doen! Wat is de anvr? Bedankt voor jullie reacties.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door G7 »

Hallo Bellaswan.

Wat ik nog niet helemaal uit je schrijven opmaak, of je zelf al eens kontakt met Corendon over dit geval hebt opgenomen.

Als je werkelijk bij hen een reis geboekt zou hebben, moet Corendon daar een afschrift ( bewijs ) van hebben en vraag hen die naar jou op te sturen, danwel te mailen.

Ik heb dit jaar 2 x bij Corendon geboekt en krijg na het boeken ( via internet ) altijd dezelfde dag nog een bevestigingsmail of anders een brief, dat de reis geboekt is enz. enz.. Als jij die niet in je bezit hebt, want jij hebt helemaal geen reis bij hen geboekt, laten zij dan maar eens bewijzen met een boekingsformulier met jou gegevens erop, dat jij wel bij hen had geboekt. Daarom nogmaals, vraag dat formulier bij hen op!!

Anders inderdaad die stappen ondernemen die mijn voorgangers hier al aangaven. Misschien heb je een rechtsbijstandverzekering en die anders even aan de gang zetten!!

Vreemd verhaal, maar hoe dan ook, succes ermee en laat eens weten hoe dit afloopt.

bellaswan
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2010 12:33

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door bellaswan »

G7 schreef:Hallo Bellaswan.

Wat ik nog niet helemaal uit je schrijven opmaak, of je zelf al eens kontakt met Corendon over dit geval hebt opgenomen.

Als je werkelijk bij hen een reis geboekt zou hebben, moet Corendon daar een afschrift ( bewijs ) van hebben en vraag hen die naar jou op te sturen, danwel te mailen.

Ik heb dit jaar 2 x bij Corendon geboekt en krijg na het boeken ( via internet ) altijd dezelfde dag nog een bevestigingsmail of anders een brief, dat de reis geboekt is enz. enz.. Als jij die niet in je bezit hebt, want jij hebt helemaal geen reis bij hen geboekt, laten zij dan maar eens bewijzen met een boekingsformulier met jou gegevens erop, dat jij wel bij hen had geboekt. Daarom nogmaals, vraag dat formulier bij hen op!!

Anders inderdaad die stappen ondernemen die mijn voorgangers hier al aangaven. Misschien heb je een rechtsbijstandverzekering en die anders even aan de gang zetten!!

Vreemd verhaal, maar hoe dan ook, succes ermee en laat eens weten hoe dit afloopt.
Ik heb meerdere malen contact gehad met Corendon maar dat heeft niks opgeleverd. Corendon zelf heeft namelijk nooit contact met mij opgenomen totdat ik de brief van het incassobureau kreeg.. Ik heb inmiddels een brief opgestuurd met het hele verhaal en gevraagd of ze bewijs kunnen leveren van mijn zogenaamde boeking. Ik hou jullie op de hoogte..

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ben jij soms bij een reisburo a la D _reizen geweest ?,

bellaswan
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2010 12:33

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door bellaswan »

Henri42 schreef:Ben jij soms bij een reisburo a la D _reizen geweest ?,
Nee. Dat is dus het hele probleem.. ik heb nog nooit gevlogen of geboekt via Corendon. Schijnbaar heeft iemand ergens mijn naam ingevuld (althans dat vermoeden heb ik). Ik vind dat wel eng dat zou betekennen dat een willekeurig persoon je naam kan gebruiken en dan zit jij met de kosten opgescheept. Ik weet niet eens wat de bestemming is geweest van deze boeking :roll: :x

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Zou het kunnen zijn dat je in gevecht bent met het incassso-bureau en niet met Corendon?

FHV
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2008 18:37

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door FHV »

Ache schreef:Als je echt niets geboekt hebt, kunnen ze ook niet bewijzen dat je het wel hebt gedaan. Niets aan de hand dus.

Advies: praat eens met een (maatschappelijke) raadsman/vrouw.
Iedere gemeente heeft wel zoiets en het kost je niets.
Nou ja, een beetje tijd natuurlijk.

Je kan ook de ANVR eens benaderen.
Wat is een maatschappelijke raadsman/vrouw? Je bedoeld waarschijnlijk sociaal raadslieden of juridisch loket?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Henri42 »

bellaswan schreef:Hallo Allemaal,

IK ben sinds juli met Corendon in gevecht! In juli kreeg kreeg ik tot mijn verbazing een brief van Janssen& Janssen incasso. IK zou een reis geboekt hebben bij Corendon en deze niet betaald hebben! Nu is het zo dat ik nooit een reis geboekt heb bij Corendon en nog nooit gevlogen heb met Corendon. Ik heb verder ook nooit een rekening of herinner/aanmanning van Corendon ontvangen. Dit ging gelijk via Janssen&Janssen. Natuulijk gelijk met Janssen&Janssen gebeld die wilde het 1 en ander checken zo vertelde ze dat ze mij gebeld en gemail hadden ( zij noemde voor mij een onbekend nummer en mailadres) uitegelegd dat ik niet geboekt of gevlogen heb met Coredenon. Deze mederwerker leek het te begrijpen, nu enkele maanden later ontvang ik een laatste kennisgeving voor dagvaarding!! Ik ben hier helemaal over in paniek. Hoe kan dit zomaar gebeuren, heeft iemand anders dit meegemaakt en wat kan ik er tegen doen??

Wanhopig :x

Eerlijk gezegd snap ik niet dat je in paniek raakt over een betalingsclaim zonder een telefonische mondelinge schriftelijke bestelling gedaan te hebben, je zult toch wel de vermeende opdracht opgevraagd hebben via de curator ???

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door dia »

bellaswan heb je mischien indertijd reizen bij corendon bekeken die ja intresant leken en per ongeluk geboekt.
Maar dan krijg je ook bevestiging via e-mail,of je vrouw of kinderen als je die heb dat zij zo per ongeluk geboekt hebben..En dat zij dan de mail snel verwijderd hebben?

Trouwens als het via een pc geboekt is hebben ze altijd het ip adress van deze persoon en daar kan niet mee geknoeid worden.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door G7 »

dia schreef:bellaswan heb je mischien indertijd reizen bij corendon bekeken die ja intresant leken en per ongeluk geboekt.
Maar dan krijg je ook bevestiging via e-mail,of je vrouw of kinderen als je die heb dat zij zo per ongeluk geboekt hebben..En dat zij dan de mail snel verwijderd hebben?

Trouwens als het via een pc geboekt is hebben ze altijd het ip adress van deze persoon en daar kan niet mee geknoeid worden.
Dan nog!! Als je "per ongeluk" geboekt zou hebben en de bevestiging snel weggedaan zou hebben, krijg je toch in de loop van de tijd bericht dat je moet betalen en als dat uitblijft, zullen ze je eerst zelf op de hoogte stellen, alvoor men overgaat als deze drastische maatregel, door er een incassobureau op te zetten.

Ik denk zelf dat iemand anders op jullie naam geboekt heeft en dan is het inderdaad voor Corendon na te gaan welk IP adres geboekt heeft en anders zit de dikke fout toch echt bij Jansen & Jansen. Maarja.... om daar nu zo snel achter te komen.... Als iedereen nu een beetje zou werken, hoeft het niet zo lang te duren, maarja... bureaucratie he!! :x

Eigenreisbureau
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2010 17:53

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Eigenreisbureau »

bellaswan, hoe is het uiteindelijk afgelopen met Corendon. Ik ben echt benieuwd hoe dit is opgelost?!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ben ook benieuwd naar hoe dit is afgelopen.

Los daarvan: als je zelf de vraag al stelt ''Wat is ANVR", dan vind ik dat een beetje vreemd. Reizen boeken bij bureaus die geen lid zijn van de ANVR/SGR is sowieso volstrekt af te raden. Wil niet zeggen dat je zonder meer bedonderd wordt, wanneer jouw reisbureau daar niet bij is aangesloten, maar wanneer er een probleem is, kan niemand iets voor je doen.

Corendon voert beide logo's, dus ik neem aan dat ze dat rechtmatig doen.

Ik weet goed dat dat laatste het issue niet was. Maar kort gezegd: wanneer dat incassobureau meent dat de vordering rechtmatig is, laat hen dan maar bewijzen dat jij inderdaad een boeking hebt gedaan. Geef ze daarvoor (voor zover je dat al niet hebt gedaan) een redelijke termijn van 14 dagen, laat ze nu alvast weten dat je zelf gerechtelijke stappen tegen hen overweegt, wanneer ze zonder enig argument blijven volharden in hun eis.

Goed, het kost je dan die 7 of 8 euro voor een aangetekend schrijven, maar dan heb jij tenminste op papier staan dat je de vordering betwist. Eigenlijk hou ik er ok niet van zelf kosten te moeten maken voor iets waar ik part noch deel aan heb, maar soms is dat de voordeligste manier om aan een dergelijk twistpunt een einde te maken.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wiseger »

Je hoeft helemaal geen geld uit te geven aan een aangetekend schrijven. Gewoon aan het incassobureau meedelen dat je de vordering betwitst is meer dan voldoende. Als Corendon meent een vordering te hebben, dan zal zij dit moeten bewijzen.
Zonder bewijs houdt de vordering geen stand in een rechtzaal en kan je zelfs schadeloos stelling vragen aan de rechter voor alle tijd die deze onzin je heeft gekost (ik ga er hier vanuit dat TS inderdaad nimmer geboekt heeft, anders heeft naar de rechter gaan geen zin en kan je de zaak beter in de minne schikken).

De rechtzaak stelt echt niets voor, zodra je de dagvaarding hebt ontvangen gewoon een simpel schrijven naar de griffier van de rechtbank o.v.v. het rolnummer uit de dagvaarding. In dit schrijven stel je nimmer iets met Corendon van doen hebt gehad, nimmer daar geboekt hebt en vraag schadeloosstelling voor je gemaakte kosten en geinvesteerde tijd.
Vervolgens zal Cordeon aan moeten tonen dat je een overeenkomst met hun hebt afgesloten en dat je deze niet nagekomen bent. Doen of kunnen ze dat niet, dan ben je klaar en krijg je je kosten vergoed.

lecock
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 feb 2011 21:23

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door lecock »

Corendon jaagt meer mensen de stuipen op het lijf met de soort spook vordingen. Waar de fout ligt lijkt me duidelijk, Corendon. Kijk als je mensen met klachten niet netjes behandeld dan krijg je eens zelf een probleem.
Kan me een geval herinneren van een gehandicapte vrouw, een paar jaar geleden
die ze hadden beloofd dat ze twee stoelen zou krijgen voor de heen en terugreis naar Turkye en terug naar Nederland. Zowel bij de heen en terugreis was men dit ineens spontaan vergeten. In Turkije zou ze uit het vliegtuig worden gezet als ze geen genoegen zou nemen met 1 stoel. Dit was schofterig en beneden alle peil.
Deze vrouw heeft nooit een exuses gekregen van corendon. Corendon was alleen gepikeerd dat er iemand dit verhaal toen op dit forum heeft gezet.
Eigen belang heeft meer belang dan dat van een gehandicapte vrouw.
We zullen het verhaal van Henry en de anderen verhalen van gedupeerden eens kritisch gaan uitzoeken. Wordt vervolgd.

thaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2011 08:05

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door thaak »

hoi wat ik ff niet begrijp hoe komt corendon dan aan jouw naam en adres??
ik weet dat corendon debituren streng is, met controle.
maar als jij niet geboekt hebt dan geen zorgen,is er het een en ander per tel gegaan staat je stem op de band,is het :D echter per mail gegaan is het lastig aantonen voor jou.tip!!! je provider houd data verkeer bij. dus naar je provider.dan kan je iets aantonen.!!! hoopvol voor jou, dat er dan dan niet geboekt is op jouw computer!!
in de praktijk gebeurt dit veel, mensen die denken leuk willen zijn, of mensen die een hekel aan iemand hebben, en dan dit doen.
het werkt zo corendon moet het aantonen dat je geboekt hebt.
en gaat dan pas over tot jansen&jansen,de bewijs last ligt bij hun.
en die zal wel waterdicht zijn anders kloppen ze niet bij jou aan.
en beveilig je computer een keer goed!! dan kan er geen vreemde op!!!
en per tel staat altijd je stem erop.{band opnamen}
ik hoop dat je hier wat aan hebt.

mvg
ton

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door sprookje »

Zelfs al boek je op jou pc met een fictieve naam dan nog zal de touroperator bij jou uitkomen vie je ip adress.Er zal wel geboekt zijn vanaf jou pc anders zou corendon nooit iemand op je af sturen en zelfs dreigen met vervolging.
Boek je moet je betalen zo simpel is het!

Gesloten