LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon misleidend???

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
renedutchy
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2011 21:00

Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door renedutchy »

Mensen ik heb ik januari een reis geboekt met Corendon, de vluchtijd was voor mij ideaal smorgens om 9.30u vertrekken
de prijs was gunstig, en omdat het een kado was voor mijn vrouw haar verjaardag heb ik geboekt.
3 dagen nadat ik aanbetaald had kreeg ik te horen dat er vanwege de crisis in libie de brandstof duurder zou worden.
Normaal zou ik 60 euro moeten bijbetalen maar als tegenmoetkoming deed Corendon 30 euries betalen en ik moest ok 30 euries betalen.
50/50 dus, ik was het hier niet mee eens en heb gemaild dat ik uit principe niet van plan was dit te betalen.
Hier kreeg ik geen enkele reactie op, om mijn vrouw niet teleur te stellen heb ik toch maar betaald.
Toen ik betaald had zag ik tot mijn verbazing na 2 dagen dat mijn vluchttijden veranderd waren van 9.30 naar 21.30.
Kortom eigenlijk een volle dag korter.
Hier heb ik over gebelt met Corendon en mijn ongenoegen laten blijken.
Als antwoord kreeg ik te horen dat dat in de algemene voorwaarden staat en dat ze tot 24 uur van tevoren het recht hebben de vluchttijden te veranderen.
Nu heb ik 2 kennissen die toevallig ook met Corendon vliegen, wel op andere datums en andere bstemmingen, ook zei hebben moeten bijbetalen en ook hun vliegtijden zijn ook van smorges naar savonds veranderd nadat ze betaald hadden.
Is dit toeval??? of pure misleiding!!!
Kortom ik heb spijt dat ik bij Corendon geboekt heb, ik probeer er maar t beste van te maken maar voel me bedonderd.
Ik vertrek 26 mei en vraag of er meer mensen zijn die dit is overkomen bij Corendon?

Groetjes

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door G7 »

Hier wil ik wel even op reageren. Daar staat Corendon mede om bekend, om vooral vlak voor vertrek de tijden te veranderen. Ik heb reeds een paar maal met hen mogen reizen en heb het ook ondervonden, alleen waren de tijden dan in ons voordeel. Laat terug i.p.v. vroeg terug en onze laatste reis in Oktober j.l. waren de tijden precies als bij boeking aangegeven.

Ook nu gaan we weer met hen in Juni en heb alles ook al betaald, maar voor zover ik nu kan zien, zijn de tijden niet veranderd. Vroeg heen en laat terug. Die 2x € 15 brandstoftoeslag, heb ik ook moeten dokken.

Of het misleiding is? Misschien in jou geval nu wel, maar wat doe je eraan? Ze mogen het doen volgens de voorwaarden, maar of het eerlijk is? Volgende keer toch maar weer bij een ander touroperator boeken? Zegt ook niet altijd alles. Vliegtijden van charters zijn altijd onder voorbehoud.

Ik hoop dat jullie toch een leuke vakantie mogen hebben.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

n de reisvoorwaarden van de ANVR staat ook:
Als de volledige reissom wel is voldaan mag de touroperator geen brandstoftoeslag meer doorbelasten vanaf 6 weken vóór de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf). Er geldt dan een prijsgarantie.
http://www.anvr.travel/vragen_details.p ... ntwoord453

renedutchy
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2011 21:00

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door renedutchy »

Dank jullie wel ik maak er een leuke vakantie van.
Die 2 x 15 euro werd pas bekend gemaakt nadat ik had aanbetaald.
Het vliegveld vanwaar we vertrekken is maar geopend to 23u dus als er een vertraging komt word er uitgeweken naar Brussel, dit betkend dan wel dat je pas de volgende dag vliegt, je krijgt dan weer een vermindering van je vakantie en je krijgt geen cent terug.
Ook dit blijkt de afgelopen tijd vaker te zijn voorgekomen.
Ik ga ervan uit dat we op tijd vertrekken. :D

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door henk51 »

Nu heb ik 2 kennissen die toevallig ook met Corendon vliegen, wel op andere datums en andere bstemmingen, ook zei hebben moeten bijbetalen en ook hun vliegtijden zijn ook van smorges naar savonds veranderd nadat ze betaald hadden.
Is dit toeval??? of pure misleiding!!!
Dit soort vragen worden met grote regelmaat gesteld op dit en andere forums,tik je vraag eens in op Google en je krijgt 33.000 hits en die niet alleen betrekkende hebben op dit jaar.Ook de vragen 8 dagen worden er 7 en nog meer varianten.Dit gebeurt niet alleen bij Corendon maar wel vaker bij maatschappijen die naar Turkije vliegen.
Dit is dus geen toeval maar speelt al vele vele jaren.Er zijn ook al TV programma's over geweest,kranten artikelen etc.Het zijn geen lijndiensten dus de vluchttijden kunnen altijd gewijzigd worden,of vluchten samengevoegd. Wordt ook altijd wel in de boekings voorwaarden vermeld waarmee u door ondertekening akkoord bent gegaan al dan niet na doorlezing.

uit hun voorwaarden:
Vluchttijden
U kunt bij boeking de vluchttijden opvragen, echter deze tijden zijn indicatief, en kunnen dus nog wijzigen. Ongeveer 10 dagen voor vertrek zult u de reisbescheiden ontvangen waar de juiste vertrektijden in staan vermeld.
gr Henk

renedutchy
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2011 21:00

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door renedutchy »

Henk,

T misleidende is dat ze het altijd doen maar wel adverteren met gunstige vertrektijden, eigenlijk word je gewoon voorgelogen.
Ik ga het toch melden bij de AVNR.
Ik zou nooit en te nimmer geboekt hebben bij Corendon als ik de juiste vliegtijden had geweten.

Groet

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De beste manier om dit te voorkomen is gewoon een lijnvlucht te boeken. Is misschien duurder, al kan dat best meevallen als je een beetje zoekt, maar de kans dat je vliegt op de tijd die je hebt geboekt is wel veel groter.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik ga het toch melden bij de AVNR.
Heeft weinig zin dit staat op hun site,vraag is al eerder gesteld bij ANVR
Mogen na boeking van mijn reis nog wijzigingen optreden in de vertrektijden van chartervluchten?

Lees het antwoord »


Ja. Vertrektijden van chartervluchten zijn altijd onder voorbehoud. Bij boeking van uw reis wordt de vertrektijd niet definitief bevestigd.

De tijden, zoals vermeld in het ticket, mogen als definitief worden beschouwd. De reisorganisator kan hier alleen binnen redelijke grenzen en alleen indien handhaving van deze tijden redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd, van afwijken.


gr Henk

renedutchy
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2011 21:00

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door renedutchy »

Mensen de vakantie is alweer achter de rug, toch wil ik even vermelden hoe het verder verlopen is.
Op zich hebben we een fijne vakantie gehad maar .....
Geen kamer met zeezicht waar we toch € 100 extra voor hadden betaald.
Ook intrnet is niet gratis was wel vermeld, kosten € 5 per uur.
1 x gratis ala carte eten ging ook niet door kosten € 5 p.p
minibar tegen betaling
glaasje jus bij het ontbijt € 2 per stuk
kluis € 4 per dag
elk drankje na 23.u moest je betalen en dat bij ultra inclusive
Als klap op de vuurpijl moesten we met terug komen een tussenlanding maken in groningen ook dit was van tevoren niet gemeld.
We gaan uiteraard ooit nog wel eens naar Turkye maar NOOIT meer met Corendon.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door G7 »

Maar daar laat je het toch niet bij zitten he? Ik zou minstens voor die €100 zeezicht mijn klacht doen en het geld daarvan terug zien te krijgen. Hopenlijk heb je wat foto's gemaakt van je kamer met uitzicht als bewijs.

Tja.... en dat noemt zich dan Ultra All Inn. :roll: Wij hebben regelmatig in UAI gezeten en daar hoorde echt alles bij, alhoewel ik verse jus daar niet heb gezien.

Ik kan me heel goed voorstellen, dat als je denkt te weten volgens de touroperator, dat alles er bij in zit en dat er dan toch voor sommige dingen nog apart betaald dient te worden, dat je dan niet snel meer bij hen zult boeken. Ik geef je groot gelijk!! Het vertrouwen is dan weg!

En dat van die tussenlanding..... tja..... zucht.... ze staan erom bekend. Heel fijn ook voor de eventuele afhalers, als je nooit eens juiste tijden krijgt. Je mag er dan zelf weer voor zorgen dat het thuisfront de juiste gegevens krijgt, waar je dan ook weer telefoonkosten voor moet maken.

Kortom... ik zou het er niet bij laten zitten.

Bedankt dat je toch even komt melden hier.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door sprookje »

Wij hebben al heel veel hotels aangedaan,nooit met corendon,al te veel van gehoord en gelezen,gewoonlijk holland international of arke.Maar verse fruitsappen zoals sinas en pompelmoes hebben we maar in één hotel keten gehad en dat was bij magic-live.Bij alle andere was het betalend.Maar ik betaal graag voor mijn verse sinaasappelsapje. :wink:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Voor de 100,- zeezichtkamer en de andere zaken die afweken van de beschrijving of niet nagekomen zijn, zou ik zeker nog een klacht indienen bij de touroprator. Is er mbt de zeezichtkamer wel ook ter plekke geklaagd bij de reisleiding? Dit soort klachten hebben vaak meer kans van slagen als er ook ter plekke is geklaagd. Dan hebben ze misschien nog een kans gehad het daar op te lossen namelijk.

Met betrekking tot de ultra inclusive, is het aan te bevelen vooral goed de beschrijvingen te lezen van dingen die wel en niet inbegrepen zijn. Het wisselen van touroperator alleen zal niet voldoende zijn. Ultra of all inclusive formules verschillen nogal veel van elkaar en is sterk afhankelijk van het hotel. Zo zijn er nogal wat beperkingen bij sommige hotels zoals het voorbeeld van drankjes na een bepaalde tijd of bij bepaalde bars enz. Dat het kluisje gehuurd dient te worden komt wel vaker voor.
Tja en de tussenlanding, altijd vervelend natuurlijk maar dit kan gebeuren inderdaad.

renedutchy
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2011 21:00

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door renedutchy »

Natuurlijk probeer ik die € 100 terug te krijgen, we hebben geklaagd maar we zijn achtraf goed weggekomen er waren mensen van andere operators die geen kamer kregen omdat het hotel overboekt was.
sommigen hebben tot 3 x toe moeten verkassen naar een andere kamer.
En ach ja dat juutje kan er natuurlijk ook wel van af, maar normaal verwacht je van ultra inclusive dat het erbij hoort.
Volgende keer ga ik mijn hotel beter napluizen op forums.
Ook ga ik opletten met welke operator ik ga, maja da is altijd achtraf.
met vallen en opstaan zijn we groot geworden :-)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Inderdaad met vallen en opstaan zijn we allemaal groot geworden... :wink:
Zoals ik al zei altijd goed de voorwaarden lezen en niet zomaar vanuit gaan dat het inbegrepen is in de all-inclusive. Vergelijk maar eens goed de aanbiedingen van diverse touroperators en bestemmingen enzo. Ik ga er eigenlijk vanuit dat alles wat er niet bij staat dan ook niet inclusief is, dan kan het alleen maar meevallen..
Pfff 3x verkassen, da's toch geen vakantie meer zeg.. Jeetje. Succes met terugkrijgen van schadevergoeding. Ben benieuwd hoe het afloopt.
Sites als zoover, vakantiereiswijzer en tripadvisor zijn inderdaad soms erg handig. Die laatste is dan wel in het engels maar staan wel vaak veel reviews op.
Oja wij hebben ook goede ervaringen met de all inclusive van Iberostar in de Dominicaanse Republiek. :D

Ida R
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2011 23:47

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door Ida R »

Hallo
Bij de een is Ultra Allin echt alles en bij de ander dus weer niet.
Goed de prijs kwaliteit verhouding afwegen.
Kijk als ik voor bepaalde dingen zelf moet betalen kijk ik wat mij dat scheelt bij een andere touroperator die dat wel erbij aanbied.
Als ik bij de duurdere touroperator bijv. 200 euro meer voor de reis moet betalen
en de extra dingen kosten mij in totaal 60 euro dan is de keus snel gemaakt.
Het ligt meestal aan het hotel zelf en dat kun je weer bekijken bij zoover en reiswijzer.
Daar kijk ik altijd voordat ik een vakantie boek.

Ik weet dat bij Correndon de tijden kunnen veranderen.
Ik houd daarom rekening dat mijn vakantie korter kan zijn.
Of ik boek wat extra dagen erbij.
dat is dan wel duurder maar misschien toch nog goedkoper als bij andere touroperators.
Ik zou wel boos zijn als ik voor zeezicht geboekt zou hebben en dat niet krijg.
moet je toch je geld terug krijgen.!!!!

Wat ook altijd handig is kijken of je de dag dat je vertrek nog recht heb op Allin.
Sommige doen het en andere weer niet.
ook bedjes op het strand of die gratis zijn of niet dat kan best oplopen.
Al met al goed lezen en vergelijken
Ida

bkn
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:12

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door bkn »

Dat zijn prima tips Ida.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

kijk voor turkije is bij
http://www.calsedon.nl
prima hotel,vlucht alles op tijd .transfern prima
is goed en goedkoop
was in alanya in hotel eftalia aytur
aan de boulevard met eigen strand en stoelen en bar
was prima

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door mich24 »

Ook ik heb geboekt bij corendon,maar dan met opzet 9 dgn ipv 8 dgn gezien de verhalen met gewijzigde vertrektijden enz.

Rare is,dat die 9 dgn mij €15,- minder kosten dan een 8 daagse reis. Dus maar gedaan ;)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door Har06 »

Ida R schreef:Hallo
Bij de een is Ultra Allin echt alles en bij de ander dus weer niet.
Goed de prijs kwaliteit verhouding afwegen.
Kijk als ik voor bepaalde dingen zelf moet betalen kijk ik wat mij dat scheelt bij een andere touroperator die dat wel erbij aanbied.
Als ik bij de duurdere touroperator bijv. 200 euro meer voor de reis moet betalen
en de extra dingen kosten mij in totaal 60 euro dan is de keus snel gemaakt.
Het ligt meestal aan het hotel zelf en dat kun je weer bekijken bij zoover en reiswijzer.
Daar kijk ik altijd voordat ik een vakantie boek.

Ik weet dat bij Correndon de tijden kunnen veranderen.
Ik houd daarom rekening dat mijn vakantie korter kan zijn.
Of ik boek wat extra dagen erbij.
dat is dan wel duurder maar misschien toch nog goedkoper als bij andere touroperators.
Ik zou wel boos zijn als ik voor zeezicht geboekt zou hebben en dat niet krijg.
moet je toch je geld terug krijgen.!!!!

Wat ook altijd handig is kijken of je de dag dat je vertrek nog recht heb op Allin.
Sommige doen het en andere weer niet.
ook bedjes op het strand of die gratis zijn of niet dat kan best oplopen.
Al met al goed lezen en vergelijken
Ida
Kamer met zeezicht is meestal in het hoofdgebouw en vlak bij het vertier en lawaai door de dag en s,avonds, tuinzicht is het tegenovergestelde ervan.
Niet alleen Corendon maar alle chartervluchten wisselen van tijden op basis van halfvolle vliegtuigen en prime time op de luchthavens.
Van 8 dagen naar 9 of tien dagen boeken is een optie bij een grotere luchtvaartmaatschappij,bij corendon cs is dit erg prijzig.
Wel of geen zeezicht zal toch wel besproken zijn met het plaatselijk agentschap>> :oops:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Corendon misleidend???

Ongelezen bericht door Har06 »

Is Corendon inmiddels gepromoveerd tot een betrouwbare maatschappij, zij maken wel veel reclame en zijn correct bij een offerteaanvraag?,kun je erbij boeken zonder veel bulten te vallen.
ps: tijdverschuivingen bij chartervluchten vinden we geen ernstig probleem,van 8 dagen hou je meestal 6 volle dsagen over :) :?:

Gesloten