LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavoucher terwijl vakantie niet door gaat vanwege verbouwing

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
PBJVermeegen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2014 11:15

Coronavoucher terwijl vakantie niet door gaat vanwege verbouwing

Ongelezen bericht door PBJVermeegen »

Mijn vakantie wordt gecanceld omdat het hotel aan het verbouwen is, niet vanwege corona, en Sunweb wil mij afschepen met een corona voucher. Ik wil mijn geld terug, zoals het hoort wanneer een vakantie geen doorgang kan vinden om deze reden.

Daarnaast heeft Sunweb vanwege Corona hun klantenservice uitgeschakeld dus bellen is geen optie. Het is echt ongekend wat zij presteren.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavoucher terwijl vakantie niet door gaat vanwege verbouwing

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok, dat is duidelijk. Wat is je vraag, en wat verwacht je van het forum?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavoucher terwijl vakantie niet door gaat vanwege verbouwing

Ongelezen bericht door tttlocke »

U heeft recht op geld terug. En daarmee zit u in exact hetzelfde schuitje als de mensen wiens vakantie wél vanwege corona geannuleerd is.
Uw voucher is een wat dubieus geval. Als het een voucher is dat wordt uitgegeven vanwege een niet-coronagerelateerde annulering, dan valt dit voucher niet onder de speciale SGR-coronaregeling. Het een coronavoucher noemen doet daar niets aan af. Sterker nog: als het echt een coronavoucher is dat voldoet aan het door SGR voorgeschreven model, dat onder andere voorschrijft dat erop moet staan dat 'de garantieregeling van SGR van toepassing is conform bestuursbesluit van 16 maart 2020'. dan sjoemelt Sunweb. Ik denk niet dat de SGR dergelijk gedrag goed kan keuren.

Dat zou u tegen Sunweb in kunnen brengen, eventueel met SGR als 'breekijzer', na bij SGR navraag te hebben gedaan.

https://www.sgr.nl/reisorganisaties/new ... omboeking/ :
[...]Deze dekking geldt alleen als de voucher voldoet aan de door SGR voorgeschreven model voucher en slechts voor uitgegeven vouchers in geval van het annuleren van reizen in verband met het niet kunnen uitvoeren van de reis in het kader van het ontstaan van de onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het Corona virus en onder voorwaarde dat de waarde van de voucher duidelijk is ingevuld en de voucher de naam ‘corona-voucher ’ bevat.
Deelnemers (organisatoren) zijn vrij om een corona-voucher uit te geven in haar eigen ‘look and feel’. Echter een voucher dient in ieder geval de volgende informatie te bevatten:
– de waarde van de voucher (maximaal de betaalde reissom);
– naam hoofdboeker van de geannuleerde reis;
– een uitgiftedatum;
– een einddatum die maximaal 1 jaar na uitgifte datum ligt;
– de term: ‘corona-voucher’;
dat de garantieregeling van SGR van toepassing is conform bestuursbesluit van 16 maart 2020.
.

Gesloten