D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Wheresmymoney
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2021 21:32

D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Wheresmymoney »

Onze tickets via Dreizen geboekt ruim voor corona. Twee tickets van Amsterdam naar Kathmandu ter waarde van bijna 1300,-. Toen de vlucht geannuleerd werd door corona heeft Dreizen akkoord gegeven de refund te regelen, ook hier hebben ze het een paar keer uitgesteld totdat bekend werd dat ze failliet waren. Zojuist contact gehad met Etihad en die claimen het geld al aan Dreizen uitbetaald te hebben. Maar zoals ik zo zie zijn wij niet de enige wiens geld is gevlogen. Pure armoe, iemand een idee waar wij nog kunnen aankloppen voor onze knaken?

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Cro »

Misschien bij het voucher fonds mocht je een voucher hebben gehad, anders verwacht ik eigenlijk van niet. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het faillissement van een reisorganisatie er een gaat zijn waarbij er in de boedel genoeg zal zitten om de consument schadeloos te stellen.

Shainora
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:07

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Shainora »

Gewoon het nieuws volgen Dreizen is gedekt door SGR er word contact opgenomen over terugbetaling dus rustig afwachten tot SGR contact opneemt.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Jablan »

SGR is voor pakketreizen, losse vluchten vallen hierbuiten. Meld je bij de curator ...

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Seinhuis »

D reizen is failliet. Hierdoor kan je niet meer bij D reizen aankloppen.

Meest makkelijke manier is om een beroep te doen op aflevering garantie, indien je met je creditcard hebt betaald.

Op www.juridischloket.nl/aankopen-en-garan ... -failliet/ staat een stappenplan wat je kunt doen. Via de links kan je achter komen wie de curator is en er staat een voorbeeldbrief.



Verwacht niet dat je snel je geld terug zal krijgen, en verwacht ook niet al je geld terug en hou rekening mee dat je niks terug krijgt van de curator. Consument staat achteraan op de wachtlijst.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Hoi, dit onderwerp is behandeld bij Meldpunt (Omroep Max). In dat geval ging het ook over vliegtickets. Misschien heb je er iets aan om de uitzending terug te kijken:)

claimdreizen
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 apr 2021 22:54

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door claimdreizen »

sluit je aan bij https://www.facebook.com/groups/claimdreizen daar staat alles wat je moet weten met een link om je claim in te dienen bij de curator succes

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vaag verhaal van een vage club. Ik zou me daar op deze manier nooit bij aansluiten.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De beroemde strohalm. Maar waarom zou je die niet grijpen....

sake1987

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door sake1987 »

J. Deltoer schreef:
02 jun 2021 09:40
De beroemde strohalm. Maar waarom zou je die niet grijpen....
Omdat die strohalm vaak ook niet gratis is.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
02 jun 2021 09:40
De beroemde strohalm. Maar waarom zou je die niet grijpen....
Omdat spreekwoorden als "van de regen in de drup", "het middel erger dan de kwaal" en dergelijke niet voor niets zijn ontstaan en te vaak van toepassing zijn op claimclubjes, zoals ervaren forumlezers (zoals ook jij) heel goed (kunnen) weten.

claimdreizen
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 apr 2021 22:54

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door claimdreizen »

nou dan heb je het mis dit is dus wel gratis van gedupeerden voor gedupeerden

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

claimdreizen schreef:
02 jun 2021 12:52
nou dan heb je het mis dit is dus wel gratis van gedupeerden voor gedupeerden
Juist daarom.

Zoals ik in een ander topic al schreef...:
Moneyman schreef:
02 jun 2021 10:45
Een blik op de bewuste Facebookpagina leert dat er hier sprake is van een stel goedwillende amateurs. Daar ga je de oorlog niet mee winnen.
Je reacties op dit forum bevestigen slechts dit beeld.

claimdreizen
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 apr 2021 22:54

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door claimdreizen »

en voor de goede orde wij zijn geen claim bureau waar je eerst 29 euro moet betalen en later als je geld terug krijt je 29 % af moet staan wij doen alles zelf met een advocaat
en ieder zijn mening

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door kuklos »

claimdreizen schreef:
02 jun 2021 12:58
....... met een advocaat ......
Kan die advocaat dan wel een foutloze zin produceren? Jullie volstrekte gebrek aan taalvaardigheid en het geen antwoord geven wekt geen vertrouwen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

Voor de goede orde: ik geloof direct in jullie goede wil en zie jullie niet als oplichters ofzo. Maar jullie communicatieniveau, zowel hier als op jullie eigen pagina, geeft een dermate ondeskundige indruk dat een waarschuwing op zijn plaats is.

Informatie en gedupeerden bijeenbrengen is op zich prima - maar wat als er niemand is die de juistheid van de informatie en de gegeven adviezen kan beoordelen...? Er zijn al veel te vaak consumenten de dupe geworden van "helpers" die met de beste bedoelingen de grootste ellende veroorzaken.

Bovendien: jullie presenteren je als een claimclub, ook al zeg je dat je dat niet bent. Je ronselt hier wel leden, maar je geeft totaal geen informatie, al is het maar iets als een link naar dit artikel in de Volkskrant.

Kortom, je komt wel halen, maar niet brengen, je communiceert beroerd en wekt onjuiste verwachtingen. Mijn conclusie blijft dan ook:
Moneyman schreef:
02 jun 2021 08:51
Vaag verhaal van een vage club. Ik zou me daar op deze manier nooit bij aansluiten.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Mwoah, aansluiten op faceboek. Daar zit geen enkele juridisch gevolg aan. Dus onzin deze afz berichten. Succes met je actie en let maar niet op de zure beroepsreageerders hier

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
02 jun 2021 13:48
Mwoah, aansluiten op faceboek. Daar zit geen enkele juridisch gevolg aan. Dus onzin deze afz berichten.
Jij mag vinden wat je wil. Ik heb altijd geleerd dat het ontbreken van informatie en het niet geven van antwoord op gestelde vragen juist een gezond wantrouwen oproept. Deze groep heeft inmiddels genoeg tijd gehad om hier inzicht te verschaffen in wie ze zijn, welke voorwaarden ze stellen, waar mensen die zich aanmelden aan vastzitten etc. Dat ze zich juist daarover niet uitlaten wekt bij mij geen vertrouwen op.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ach, het is niet geheel verrassend dat juist JD een andere mening heeft. Prima.

De gemiddelde lezer zal een en ander vanzelf op waarde weten te schatten. :D

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door juliomariner »

D-reizen zal nu wel op de zwarte lijst van J.D. komen. Hij zal er in ieder geval niets kopen.

Gesloten