LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-reizen online misleidend

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Haye

D-reizen online misleidend

Ongelezen bericht door Haye » 10 feb 2013 13:45

LS,

Gisteren heb ik geprobeerd on-line een all-inclusive reis te boeken met mijn gezin via D-reizen naar hotel Fame Residence Lara Turkije begin mei.
Ik zag een mooie aanbieding voor 8 dagen, maar zag dat 9 dagen voor 2 volw. en 2 kinderen slechts 100 euro totaal meer kostte, dus die neem ik, dacht ik...Aangeklikt: geen enkel probleem: totaal bedrag 2558 euro. Volgens een grote reclame op de site D-reizen krijg je in februari 50 euro pp vroegboekkorting, maar dat bleek maar voor max. 3 personen te gelden (tegenvaller 1). Ik zou dan 2408 euro betalen voor 9 dagen all-inclusive.
Aangezien ik niet meer wist of ik nog een zgn. Flexpakket had (kosten 30 euro), waarmee je zonder problemen kunt omboeken, besloot ik te bellen. Na ruim een kwartier aan de lijn gezeten te hebben (matig bereikbaar dus, tegenvaller 2) kreeg ik een overigens niet onaardige medewerkster aan de lijn.
Zij wist me te vertellen dat Corendon helemaal niet 9 dagen kon aanbieden, wel 8 dagen of 15 dagen, terwijl de D-reizen site duidelijk 8,9 of 10 dagen als mogelijkheid biedt. Bovendien bleek het totaalbedrag bij 8 dagen incl. korting 2392 euro te zijn dwz niet overeenkomend met het bedrag gegeven in de tabel van D-reizen en bovendien bij 8 dagen slechts 16 euro minder dan als ik online 9 dagen zou hebben geboekt (tegenvaller 3). Dus ik zei:"dan ga ik dus online boeken", maar de medewerkster wist me te vertellen dat dit dan als een "mislukte" boeking zou binnenkomen en ik dan teruggebeld zou worden met de mededeling dat het toch anders zou worden dan verwacht.
Dit is typisch D-reizen: je eerst misleiden met een laag bedrag, vervolgens ga je boeken en zit je vast aan je boeking, ook al ben je misleid. D-reizen doet nl. hetzelfde met hotels is onze eerdere ervaring, waarbij je lang niet altijd het hotel krijgt die je online had geboekt .
Haal die mogelijkheid dan van de site af zou je zeggen, maar dat doet D-reizen niet: eerst de klant misleidend binnenhalen en dan als de klant geboekt heeft iets anders aanbieden.
Ik hoop dat Tros radar hier iets aan doet.

SaritaX

Re: D-reizen online misleidend

Ongelezen bericht door SaritaX » 10 feb 2013 18:24

Waarom zou je een Corendon reis bij D-reizen boeken? Ga gewoon naar Corendon website en boek direct bij ze zelf. Dan heb je ook meer kans dat de informatie klopt. Hoe korter de lijntjes, hoe beter.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 10 feb 2013 18:44

SaritaX schreef:Waarom zou je een Corendon reis bij D-reizen boeken? Ga gewoon naar Corendon website en boek direct bij ze zelf. Dan heb je ook meer kans dat de informatie klopt. Hoe korter de lijntjes, hoe beter.
Het is bij veel reizen zo dat rechtstreeks boeken van een reis niet goedkoper is dan via een andere site. Vaak is een reis die je met die 'korte lijntjes' boekt juist duurder.

G7

Ongelezen bericht door G7 » 11 feb 2013 10:51

SaritaX schreef:Waarom zou je een Corendon reis bij D-reizen boeken? Ga gewoon naar Corendon website en boek direct bij ze zelf. Dan heb je ook meer kans dat de informatie klopt. Hoe korter de lijntjes, hoe beter.
Helemaal mee eens. Zo makkelijk terug te vinden op internet en dan toch via D-reizen boeken. Snap ik nog steeds niet!!

Ik boek al jaren rechtstreeks via internet en de laatste jaren met name ook bij Corendon. Heb je vragen, kom je er niet uit via internet, even een belletje naar hen en het wordt samen met je opgelost is mijn ervaring met Corendon. Nee, ik werk er niet.

Natuurlijk begrijp ik wel dat er nog mensen zijn, die liever via een reisbureau als D-reizen willen boeken en op zich ook niks mis mee, maar als je dan toch online wilt/gaat boeken, ga je toch rechtstreeks naar de touroperator die de reis verkoopt ! Is veelal ook goedkoper dan bij een reisbureau.

D-reizen Webcare

Ongelezen bericht door D-reizen Webcare » 12 feb 2013 14:21

Beste heer, mevrouw,

Wij betreuren te vernemen dat u niet tevreden bent over de service van D-reizen.

Ik heb de gegevens op onze website bekeken en in onze directe reserveringssysteem bekeken, naar Hotel Famce Recidence Lara worden zowel 8, 9, 10, 11, 13 en 15 daagse reizen aangeboden. Om specifiek de beschikbaarheid en prijzen voor de door u gewenste reisdatum na te gaan ontvang ik graag een e-mail met uw gegevens. U kunt deze sturen naar [email protected].

Het spijt ons dat u teleurgesteld bent over onze kortingsactie. Op onze site leest u een beknopte omschrijving van onze voorwaarden met betrekking tot deze actie. Hierin staat vermeldt dat de maximale korting van deze actie 150,00 euro bedraagt.

Uiteraard kunnen wij ons voorstellen dat een lange telefonische wachttijd vervelend is. Op dit moment is het erg druk vanwege onze kortingsactie. Graag geef ik u als tip dat het naast persoonlijk contact in onze vakantiewinkels, telefoon en mail ook mogelijk is uw vragen via de chat, Facebook en Twitter te stellen.

Het is absoluut niet de bedoeling van D-reizen om onze klanten te misleiden. Wij staan voor eerlijke, deskundige en uitgebreide informatie.

Wij bedanken u dat u ons op de hoogte heeft gesteld van uw bevindingen en ik zie uw reactie graag tegemoet. U kunt voor verdere vragen ook contact opnemen via onderstaand e-mailadres.
Met vriendelijke groet,

Jessica
Webcare D-reizen

[email protected]
023-5542599

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy » 12 feb 2013 14:35

Wederom: miljoenen prijsregels op de website te vinden, er gaat weleens wat mis. Zeker als er kinderkorting in het spel komt. Geen excuus denk ik, maar D-reizen is met dit soort dingen echt niet blij. Kost ze alleen klanten en negatieve publiciteit..

Har06

Ongelezen bericht door Har06 » 13 feb 2013 11:48

Regggy schreef:Wederom: miljoenen prijsregels op de website te vinden, er gaat weleens wat mis. Zeker als er kinderkorting in het spel komt. Geen excuus denk ik, maar D-reizen is met dit soort dingen echt niet blij. Kost ze alleen klanten en negatieve publiciteit..

Gaat het nu om de zieligheid van D Reizen ?????, veel klanten zijn niet blij met D Reizen.(een overbodige organisatie) :mrgreen:

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy » 13 feb 2013 13:23

Har06 schreef:
Regggy schreef:Wederom: miljoenen prijsregels op de website te vinden, er gaat weleens wat mis. Zeker als er kinderkorting in het spel komt. Geen excuus denk ik, maar D-reizen is met dit soort dingen echt niet blij. Kost ze alleen klanten en negatieve publiciteit..

Gaat het nu om de zieligheid van D Reizen ?????, veel klanten zijn niet blij met D Reizen.(een overbodige organisatie) :mrgreen:
Neen, maar altijd wordt het argument 'lokkertjes' en 'misleiding' gegeven. Een bedrijf is blijer met een website die wel goed werkt, dan met dit soort negatieve publiciteit. Gaat dus niet op. Zielig zijn ze daar zeker niet. Personeel uitbuiten tegen een hongerloontje, slechte samenwerkingen met touroperatoren, bah.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 » 13 feb 2013 17:28

Regggy schreef:
Har06 schreef:

Neen, maar altijd wordt het argument 'lokkertjes' en 'misleiding' gegeven. Een bedrijf is blijer met een website die wel goed werkt, dan met dit soort negatieve publiciteit. Gaat dus niet op. Zielig zijn ze daar zeker niet. Personeel uitbuiten tegen een hongerloontje, slechte samenwerkingen met touroperatoren, bah.

Uitbuiten ?>?toemaar. D Reizen hoeft niet samen te werken met toeroperators, zij boeken de reis voor ke en voor de rest ben je van ze af in goede en slechte zin :oops:

Gesloten