LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Met stampei maken bereik je niks. Zet alles op schrift en naar de geschillencommissie. Ik begrijp waarom ze eerst het geld terug willen hebben. Dan is dat binnen en kunnen ze dat intern binnen die vestiging regelen. Anders moeten ze het via het hoofdkantoor regelen wat voor hun veel lastiger is. Maar dat moet maar.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Costnix »

Het vervelende van stamping maken in een volle zaak is, dat de politie door het reisbureau wordt ingeschakeld. U wordt dan van huisvredebreuk dan wel lokaalvredebreuk beschuldigd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Stampij maken is huisvredebreuk?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Costnix schreef:
17 jun 2019 19:27
Het vervelende van stamping maken in een volle zaak is, dat de politie door het reisbureau wordt ingeschakeld. U wordt dan van huisvredebreuk dan wel lokaalvredebreuk beschuldigd.
Dat is het pas als je 3 keer gesommeerd bent om te vertrekken, negeer je dit dan is het lokaal vredebreuk. Echter zal de politie eerder gaan bemiddelen dan je strafrechtelijk te vervolgen hiervoor. Je reactie is dus meer angst zaaien en heeft niets met de realiteit te maken.

Al geloof ik niet echt in stampij maken, je verhaal wordt hierdoor onduidelijk en medewerkers zullen niet echt gemotiveerd worden om je te helpen door een stap extra te doen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Costnix »

Heb hebt zelf een keer zien gebeuren, dat een zeer ontevreden klant stamping makte en dat de filiaalchef prompt de politie opbelde. Blijkbaar durfde deze de sommatie niet zelf te doen.
De politiec kwam en nam de razende klant met zich mee en voerde hem af.
Het zonder handboeien.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar volgens mij draagt dat niet aan de oplossing van het geschil bij! Dan is de geschillencommissie een betere manier.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Costnix »

Dat bedoel ik maar. De regels van de overeenkomst goed lezen en deze als argumenten gebruiken.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Costnix schreef:
23 jun 2019 10:32
Heb hebt zelf een keer zien gebeuren, dat een zeer ontevreden klant stamping makte en dat de filiaalchef prompt de politie opbelde.
Daaruit volgt nog niet dat de klant zich schuldig maak aan huisvredebreuk. Voor huisvredebreuk is een wederrechtelijk binnendringen of zich niet verwijderen na daartoe te zijn opgedragen noodzakelijk. (Dat dit drie keer zou moeten is een mythe.)

NiagaraFalls
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2019 15:24

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door NiagaraFalls »

Bedankt allemaal voor de reacties.
Na heel erg intensief gebruik maken van Social Media en overal mijn verhaal te vertellen kreeg ik vandaag het geld teruggestort op mijn rekening.
Eind goed, al goed en de aanhouder wint.
Alleen voor die 239,00 is D-reizen nu wel een flink aantal klanten kwijt en het kost ze daardoor veel meer.
Succes voor diegenen die ook een probleem mer D-reizen of een ander bedrijf hebben.
Een keer een paar uurtjes in de zaak zitten en daarna via alle klachtensites, Radar en vooral FB bestoken en onder hun post je verhaal zetten. en e-mails blijven sturen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi dat u het geld terughebt. Ik was maar naar de geschillencommissie gegaan, had het ze meer gekost.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Moneyman »

NiagaraFalls schreef:
26 jun 2019 20:19
Alleen voor die 239,00 is D-reizen nu wel een flink aantal klanten kwijt en het kost ze daardoor veel meer.
Dat geloof je toch zelf niet?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door kokka »

sociale chantage noemt men dat dan toch?

Gesloten