D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
NiagaraFalls
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2019 15:24

D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door NiagaraFalls » 13 jun 2019 15:47

Bij aankomst in Niagara Falls bleek het geboekte hotel failliet.
Na een vliegreis van 8 uur, twee uur douane afwikkeling en daarna nog wachten op de huurauto en vanaf het vliegveld JFK een trip van 8 uur naar Niagara Falls kom je dan bij een hotel aan, waar op de ruit een brief hangt dat het hotel failliet is en dat gasten zich moeten melden bij het hotel ertegenover.
Doodmoe hebben we ons daar gemeld, hebben de kamer betaald en zijn zo in slaap gevallen
Mijn vrouw is meteen de volgende morgen naar D- reizen gegaan en heeft aangegeven dat het hotel failliet was en dat wij het hotel hadden moeten betalen.
D-Reizen in Heerlen was hier niet van op de hoogte en ze zouden dit met Expedia regelen.
Bij terugkomst hebben we meteen de rekening ingediend en vanaf toen zijn we aan het lijntje gehouden en voorgelogen.
Nu geeft de manager zelfs aan dat mijn vrouw die dag niet daar ben geweest om te melden dat het hotel failliet was, maar dat er geen ontbijt bij was.
Hoe verzint ze het.

Zijn er meer mensen die Hotel Howard Johnson by Wyndham Closest to the Falls and Casino geboekt hebben en bij aankomst werden doorgestuurd naar Hotel Wyndham Hotels and Resorts en daar de kamer weer moesten betalen?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jun 2019 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

yan
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door yan » 13 jun 2019 16:24

Natuurlijk gaat D-Reizen die kosten vergoeden, zij hebben immers een hotelkamer verkocht en die niet geleverd.
Brief schrijven dat ze binnen 14 dagen het geld kunnen overmaken en dat je het anders uit handen geeft aan een incassobureau met bijkomende kosten.

(met credit card betaald, anders gewoon de betaling aan d-reizen terugdraaien?)

Jefdus
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Jefdus » 14 jun 2019 09:11

yan schreef:
13 jun 2019 16:24
Natuurlijk gaat D-Reizen die kosten vergoeden, zij hebben immers een hotelkamer verkocht en die niet geleverd.
Brief schrijven dat ze binnen 14 dagen het geld kunnen overmaken en dat je het anders uit handen geeft aan een incassobureau met bijkomende kosten.

(met credit card betaald, anders gewoon de betaling aan d-reizen terugdraaien?)
Dat is nog maar de vraag. Als ik op internet kijk, lijkt het er helemaal niet op dat het door TS genoemde hotel gesloten is. Lijkt me overigens ook raar dat een hotel, wat onderdeel van een keten is, failliet zou zijn terwijl het zusterhotel wel gewoon up and running is.

Als D-Reizen niet kan bevestigen dat het hotel inderdaad gesloten was, kan ik me best voorstellen dat ze extra gemaakte kosten niet (hoeven te) vergoeden. Uiteindelijk is het dan de keuze geweest van TS om naar een ander hotel te gaan.

alfatrion
Berichten: 15535
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door alfatrion » 14 jun 2019 09:14

Heb je een foto gemaakt van de brief?

berndv
Berichten: 6995
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door berndv » 14 jun 2019 09:27

Jefdus schreef:
14 jun 2019 09:11
Dat is nog maar de vraag. Als ik op internet kijk, lijkt het er helemaal niet op dat het door TS genoemde hotel gesloten is. Lijkt me overigens ook raar dat een hotel, wat onderdeel van een keten is, failliet zou zijn terwijl het zusterhotel wel gewoon up and running is.
Of het een faillisement is weet ik niet, maar ik heb wel sterk het vermoeden dat het hotel gesloten is. Laatste review op tripadvisor is van augustus 2017, bijna 2 jaar geleden. Hoe goed of hoe slecht een hotel ook is, in een dergelijke toeristische trekpleister al 2 jaar geen review krijgen is voor mij wel een teken dat het hotel vermoedelijk niet heel actief meer is. Als ik zoek vind ik wel een Howard Johnson hotel in Niagara Falls, maar dan alleen in het Canadese deel, het hotel dat gevestigd was in het Amerikaanse deel lijkt toch echt niet meer te bestaan.

renewouters
Berichten: 3316
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door renewouters » 14 jun 2019 18:19

Jefdus schreef:
14 jun 2019 09:11
Lijkt me overigens ook raar dat een hotel, wat onderdeel van een keten is, failliet zou zijn terwijl het zusterhotel wel gewoon up and running is.
Zo gek is dat niet hoor. Als je het goed opzet is ieder filiaal van een keten een eigen juridische entiteit. Je wilt toch niet dat door problemen in 1 vestiging de hele keten over de kop gaat?

Dieke83
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Dieke83 » 14 jun 2019 18:42

Ook belangrijk heeft TS een foto gemaakt van de brief die op de ruit hing.
Zou dat de dag erna wel gedaan hebben als bewijs.

NiagaraFalls
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2019 15:24

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door NiagaraFalls » 15 jun 2019 20:23

Nee, helaas geen foto gemaakt.
Hotel is opeens ook weer te boeken.
D reizen erkent dat het probleem er was en dat we recht hebben op vergoeding, maar we moeten wachten op Expedia.
Daar heeft D reizen het hotel geboekt en zij willen het geld eerst ontvangen van Expedia.
Er is ook gezegd door de manager dat we het geld niet terug krijgen als Expedia niet betaald.
Ik heb contact gehad met iemand via de FB site van D reizen die ook geld had voorgeschoten en dit na een jaar nog niet terug heeft.
Het risico ligt toch bij D reizen? Anders hadden we ook alles los kunnen boeken dan waren we goedkoper uit en hadden we ook hetzelfde risico.

Lady1234
Berichten: 10310
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 » 15 jun 2019 20:29

Er is een geschillencommissie reizen. Daar maar claim indienen dan.

Theotrucker
Berichten: 3355
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Theotrucker » 15 jun 2019 20:35

Ik heb ook eens iets gehad met D'reizen. Ik moest bij vertrek nog ontbijt betalen terwijl ik met ontbijt had betaald. De bus naar het vliegveld kwam in vijf minuten dus onder protest betaald. D'reizen moest het geld van Neckermann terugkrijgen. Na drie weken nog niets. Toen ben ik op kantoor langs gegaan. Ze hebben het toen meteen uitbetaald. Neckermann had de zaak opgehouden zeiden ze. Dus ga vaker vragen, niet afwachten.

thecure
Berichten: 2404
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door thecure » 15 jun 2019 20:38

NiagaraFalls schreef:
15 jun 2019 20:23
Nee, helaas geen foto gemaakt.
Hotel is opeens ook weer te boeken.
D reizen erkent dat het probleem er was en dat we recht hebben op vergoeding, maar we moeten wachten op Expedia.
Daar heeft D reizen het hotel geboekt en zij willen het geld eerst ontvangen van Expedia.
Er is ook gezegd door de manager dat we het geld niet terug krijgen als Expedia niet betaald.
Ik heb contact gehad met iemand via de FB site van D reizen die ook geld had voorgeschoten en dit na een jaar nog niet terug heeft.
Het risico ligt toch bij D reizen? Anders hadden we ook alles los kunnen boeken dan waren we goedkoper uit en hadden we ook hetzelfde risico.
hoe betaald? met credit card?

NiagaraFalls
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2019 15:24

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door NiagaraFalls » 15 jun 2019 21:23

Theotrucker, we zijn daar een paar keer langs geweest en hebben zelfs twee uur in de zaak gezeten.
De manager is het probleem. Ze durft geen verantwoording te nemen.
Thecure, is met creditcard betaald, maar is langer dan 30 dagen.
De manager, Ciska, had ons vertelt dat ze de goedkeuring zou krijgen en het geld dan zou overmaken.
Ze heeft niets laten horen en ook de beloofde e-mail heeft ze niet gestuurd.

Theotrucker
Berichten: 3355
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Theotrucker » 15 jun 2019 21:32

Dan maar via de geschillencommissie. Je kunt naar jouw vestiging een berichtje ( mail) sturen dat je deze week naar de geschillencommissie stapt. Misschien reageren ze dan wel.

alfatrion
Berichten: 15535
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door alfatrion » 16 jun 2019 10:00

NiagaraFalls schreef:
15 jun 2019 20:23
D reizen erkent dat het probleem er was en dat we recht hebben op vergoeding, maar we moeten wachten op Expedia.
Zijn ze tussenpersoon of de verkopende partij?

Theotrucker
Berichten: 3355
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Theotrucker » 16 jun 2019 10:07

Ja, een tussenpersoon die de reis heeft verkocht?

NiagaraFalls
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2019 15:24

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door NiagaraFalls » 16 jun 2019 10:12

Was onderdeel van een pakketreis.

NiagaraFalls
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2019 15:24

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door NiagaraFalls » 16 jun 2019 10:14

TheoTrucker, daar reageren ze jammer genoeg niet op.

Theotrucker
Berichten: 3355
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door Theotrucker » 16 jun 2019 10:38

Dan naar de geschillencommissie. Bij mij reageerden ze wel positief maar wilden ook wachten tot Neckermann betaald had. Daar kwamen ze toch van terug na aandringen. Maar het is gewoon jouw recht dus ga ervoor. Een algemene klachtenloket hebben ze niet geloof ik.

yan
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door yan » 17 jun 2019 11:41

Er is ook gezegd door de manager dat we het geld niet terug krijgen als Expedia niet betaald.
Met expedia heb je niks te maken, d reizen hoort het gewoon terug te geven, en wel binnen 14 dagen.
Wellicht eens flink stampij gaan maken in een van de reisbureau's

NiagaraFalls
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2019 15:24

Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden

Ongelezen bericht door NiagaraFalls » 17 jun 2019 18:56

We hebben al stampei gemaakt en zijn in de zaak blijven hangen maar er kwamen al die tijd geen klanten.

Plaats reactie