LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Delta Airlines-restitutie teveel betaald voor bagage

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ik59
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2019 11:30

Delta Airlines-restitutie teveel betaald voor bagage

Ongelezen bericht door Ik59 »

Wij zijn in april met 4 personen een week naar New York geweest. De reis is geboekt bij KLM, de vlucht werd uitgevoerd door Delta Airlines. Bij aankomst op het vliegveld bleek dat we onterecht 85 euro hadden betaald voor een koffer. De stewardess meldde ons dat we dat terug konden vorderen bij Delta Airlines. Dat hebben we gedaan en het bedrag is ons toegekend. Eind goed, al goed denk je dan...maar helaas.
Van Delta Airlines hebben we een cheque van Citibank Europe ontvangen voor het bedrag, maar nu blijkt dat het verzilveren van deze cheque 40 euro kost excl. de kosten van het aangetekend verzenden, ook nog eens een kleine 10 euro. Daarnaast is een cheque een behoorlijk risico, als de uitgever hem niet aan de bank betaalt, krijg jij de boete (kan wel 50 euro zijn). Al met al houden we dus eigenlijk maar 35 van de betaalde 85 euro over met het risico op een boete bij niet betalen aan de bank door Delta.
Iemand hier ervaring mee of tips hoe je dit aan kunt pakken? Alvast bedankt voor het meedenken!

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Delta Airlines-restitutie teveel betaald voor bagage

Ongelezen bericht door rvjapio »

Check terugsturen en verzoeken het bedrag gewoon over te maken?

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Delta Airlines-restitutie teveel betaald voor bagage

Ongelezen bericht door Redfloor »

Ik heb inderdaad al 10 jaar een onverzilverde cheque twv € 110 tussen mijn papieren zitten die ik kreeg ter vergoeding van de koffer die Delta kapot gemaakt had. Heel lastig dat zaken in Amerika en Europa zo verschillend werken...

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Delta Airlines-restitutie teveel betaald voor bagage

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Nog heel gebruikelijk in Amerika, misschien mogelijk de cheque te verzilveren volgende keer daar op vakantie?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Delta Airlines-restitutie teveel betaald voor bagage

Ongelezen bericht door renewouters »

Redfloor schreef:
06 dec 2019 13:08
Ik heb inderdaad al 10 jaar een onverzilverde cheque twv € 110 tussen mijn papieren zitten die ik kreeg ter vergoeding van de koffer die Delta kapot gemaakt had. Heel lastig dat zaken in Amerika en Europa zo verschillend werken...
Wees in ieder geval blij dat we in de meeste Europese landen de boel dankzij de EU geharmoniseerd hebben. Maar misschien kunnen we een nieuwe Unie beginnen waar ook de VS in zit.

Gesloten