LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Desegn Vacation krasloten

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Vakantiereis
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2006 19:28

Desegn Vacation krasloten

Ongelezen bericht door Vakantiereis »

Best Radarpanel,

Wij zijn er ook ingetuind en ingeluisd door de krasloten op Gran Canaria.
Wij waren daar afgelopen januari van 14 t/m 28. We hebben ongeveer hetzelfde beleefd met de kraslootjes, eerst en T-shirt en daarna de hoofdprijs, ook meegnomen per taxi naar Arguineguin, etc. etc., eringetuind dus.
Eerst er 2 nachten niet van geslapen, daarna 2 aangetekende brieven gestuurd naar Chuck Masset en Annelies Bos van Trustresaele om het contract ongedaan te maken. Hier in Nederland heeft er nog een zekere Dick Fermie gebeld om een lening af te sluiten. Hem hebben we verteld, dat we de transactie ongedaan hebben gemaakt. Ik dacht dat het verder in orde was, we zijn wel €1860,00 kwijt, dat wisten we wel. We hebben ook meteen onze creditkaart geblokkeerd. Maar nu vandaag 6 januari 2006 kregen we een brief van Trusresael, ondertekend door Annelies Bos, dat we het restbedrag ad € 7440,00 moeten voldoen, daar zijn we wel weer van geschrokken. Dat doen wij natuurlijk niet en zullen dat ook nooit doen. Maar welke consequenties zitten daar dan aan vast? We hebben de papieren getekend jammer genoeg, maar we hebben wel binnen 5 dagen per aangetekende brieven geannuleerd. We hebben de copieen nog. Was dit niet rechtsgeldig? Er zijn zoveel gedupeerden, is daar niet een Radarprogramma aan te wijden? Deze praktijken moeten afgelopen zijn vinden jullie ook niet?
Ik kijk altijd naar Radar en doe ook mee met het testpanal, ik had wel graag antwoord op deze brief,

Met vriendelijke groeten Frans en Corry Kriele[/b]

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Desegn Vacation krasloten

Ongelezen bericht door joopataa »

Volgens de gebruikelijke regels hebben jullie juist gehandeld door binnen 5 dagen op te zeggen door middel van een aangetekend schrijven! Die moet je wel heel goed bewaren want dat is jullie vrijbrief. Het is natuurlijk wel heel erg jammer van die meer dan €1850 .- en ik zou toch ook zeker proberen om die terug te krijgen. Tenslotte hebben zij geen enkele dienst bewezen voor zoveel geld. Kortom, Laat je niet afbluffen door aanmaningen maar zoek de aanval. ( aanval is beste verdediging ) Wens jullie sterkte met dat in mijn ogen, tuig.

Joopataa :D

Vakantiereis
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2006 19:28

Re: Desegn Vacation krasloten

Ongelezen bericht door Vakantiereis »

Hallo Joopataa, dank je wel voor je reactie, ik wil nog even kwijt, dat wij niet een van de jongsten zijn, 69 en 64 jaar oud, we hebben dit niet aan onze kinderen verteld, omdat we ons een beetje schamen, we hebben altijd gezegd, koop nooit aan de deur, laat nooit iemand binnen enz.enz. We zitten hier toch wel mee in onze maag, maar gelukkig heb je ons een beetje hoop gegeven, hoe we die € 1860.00 terug kunnen krijgen, zou ik niet weten hoe of we dat moesten doen hoor! We zouden al lang blij zijn als we van ze af waren. Weet jij een manier voor die €1860.00? Voor een advokaat hebben we geen geld, mijn man heeft AOW, dan begrijp je het wel. Maar nogmaals bedankt voor je reactie en we gaan niet bij de pakken neer zitten.
Groetjes

Frans en Corry

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Desegn Vacation krasloten

Ongelezen bericht door joopataa »

Ook ik ben niet 1 van de jongste met mijn 59 jaar maar daarom hoeven jullie jezelf net op de kop te laten zitten door een stelletje oplichters. ( want dat zijn het ) Volgens de wet lopen ze precies op het lijntje.Maar waarom nemen jullie niet een advocaat? Als je weinig inkomen hebt en van een AOW leeft kan je toch een goekope advocaat nemen. Ik meen dat de eigen bijdrage iets van €130.- is en de rest word door het rijk betaald. ( als het inkomen laag genoeg is natuurlijk )
Omdat jullie al binnen 5 dagen aangetekend hebben geannuleerd zou je een goede kans maken om de euro's die al betaald zijn als voorschot ook terug te krijgen. Het is allemaal niet zeker, maar 1 ding weet ik wel, als je niets doet is jullie geld echt weg en dat is jammer vind ik. Ik wens jullie heel veel sterkte en laat je niet op de kop zitten!!

Joopataa.

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: Desegn Vacation krasloten

Ongelezen bericht door Kor B »

Advocaat en toevoeging:



INKOMENS- EN VERMOGENSGRENZEN BINNEN DE GESUBSIDIEERDE RECHTSBIJSTAND
Inkomen
Met ingang van 1 januari 2006 gelden de inkomensgrenzen zoals die in onderstaande tabel staan vermeld. Bepaal eerst in welke categorie U valt: alleenstaande of gehuwd / samenwonend / éénoudergezin. Bepaal vervolgens in welke groep uw netto-maandsalaris valt.
Draagkracht per maand
Eigen bijdrage
Draagkracht per maand


Alleenstaanden
per 1.1.2006
Gehuwden/samenwonenden
eenoudergezinnen


000 - € 848

€ 90*
0000 - € 1.191


€ 849 - € 902
€ 142
€ 1.192 - € 1.268

€ 903 - € 951
€ 210
€ 1.269 - € 1.338


€ 952 - € 989
€ 277
€ 1.339 - € 1.393


€ 990 - € 1.037
€ 343
€ 1.394 - € 1.461

€ 1.038 - € 1.082
€ 399
€ 1.462 - € 1.525

€ 1.083 - € 1.123
€ 462
€ 1.526 - € 1.583

€ 1.124 - € 1.168
€ 520
€ 1.584 - € 1.649

€ 1.169 - € 1.217
€ 587
€ 1.650 - € 1.718

€ 1.218 - € 1.261
€ 638
€ 1.719 - € 1.781

€ 1.262 - € 1.304
€ 709
€ 1.782 - € 1.842

€ 1.305 - € 1.530
€ 775
€ 1.843 - € 2.151


Vermogen
Behalve een maximum-inkomen is er ook een grens aan het vermogen dat U mag hebben als U aanspraak wilt maken op gesubsidieerde rechtsbijstand. Het totale vrijgestelde vermogen bedraagt per 1 januari 1998.
voor alleenstaanden: € 7.500
voor gehuwden/samenwonenden/eenoudergezinnen: € 10.500


Van de (over)waarde in de eigen zelfbewoonde woning blijft € 65.344 buiten beschouwing.
In de tabel zijn de vrijstellingen ex artikel 7a Bdr verdisconteerd. Deze tabel is van toepassing indien de draagkracht (mede) is becijferd op basis van inkomensgegevens van na 1 januari 2001
Rechtzoekenden in de laagste draagkrachtcategorie zijn in strafzaken geen eigen bijdrage verschuldigd
Indien meerdere toevoegingen in een half jaar aan één rechtzoekende of diens partner worden afgegeven kan een lagere eigen bijdrage worden opgelegd krachtens de anti-cumulatieregeling.

Houdt U er bij de bepaling van uw inkomen rekening mee dat U buitengewone lasten (zoals ziektekosten) van uw inkomen af mag trekken.

Vermogensbestanddelen die slechts 'onder onredelijk bezwarende of belastende voorwaarden te gelde kunnen worden gemaakt' blijven bij de vaststelling van het vermogen buiten beschouwing. Zo kunnen uitzonderingen worden gemaakt in de volgende gevallen:

als het opnemen van een hypothecaire lening en de daaruit voortvloeiende verplichtingen zou leiden tot een aanzienlijke vermindering van een geringe draagkracht;
als de opbrengst van vermogensbestanddelen niet in een redelijke verhouding staat tot het voordeel dat U van die vermogensbestanddelen hebt;
als het te gelde maken van een bescheiden vermogen tot gevolg heeft dat U, wanneer U slechts een gering inkomen hebt, tot in lengte van dagen de nodige aanvullende inkomsten moet missen;
als sprake is van een eigen woning kan, bij een gering inkomen, en rekening houdend met leeftijd en woonlasten, eveneens een uitzondering worden gemaakt.
Daarnaast zal een uitzondering worden gemaakt indien vermogen is opgebouwd als aanvullende oudedagsvoorziening. Dit kan alleen als U, of degene met wie U een gemeenschappelijke huishouding voert, op het moment van de aanvraag ouder bent (is) dan 65 jaar. De vermogensvrijlating wordt dan gerelateerd aan uw inkomen, of aan het gezamenlijk inkomen, indien U met een partner een gemeenschappelijke huishouding voert. Hiervoor gelden de volgende normen:



Tabel vermogensvrijstelling 65+ ( normen 1.1.2006)



Draagkracht per
maand


Vrijstelling tot
een maximum van


Draagkracht per
maand


Vrijstelling tot
een maximum van



Alleenstaanden

Gehuwden/ samenwonenden/ eenoudergezin


0000 – € 951
€ 22.500
€ 0000 – € 1.338
€ 31.500

€ 952– € 1.217

€ 15.000
€ 1.339 – € 1.718
€ 21.000

€ 1.218– € 1.530
€ 11.250
€ 1.719 – € 2.151
€ 15.750

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Desegn Vacation krasloten

Ongelezen bericht door joopataa »

Volgens mij maak jij het nu onnodig ingewikkeld. Eigen bijdrage is rond het bedrag dat ik noemde, misschien iets lager zelfs. Beste is voor jullie dat jullie het even navragen bij iemand van maatschappelijk werk of iets dergelijks. Maar ik zou er zeker achteraan gaan! Of je moet het geld kunnen missen,

Succes Joopataa

Gesloten