LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorverkoop reis. Annuleringskosten

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Rietschoten4545
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2019 15:32

Doorverkoop reis. Annuleringskosten

Ongelezen bericht door Rietschoten4545 »

:oops: wij wilden een reis doorverkopen omdat wegens een operatie wij waarschijnlijk niet kunnen. Je zou dan zeggen wijzigen naw, nieuwe prints en klaar... Transavia rekent 384 euro voor 2 personen op een reissom van 640 euro incl. Logies en ontbijt. Dan hebben we het nog niet over de onmogelijkheid om de naamswijziging door te voeren voor het hotel.. Werkelijk schandalig..

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Doorverkoop reis. Annuleringskosten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daarvoor worden annuleringsverzekeringen en reisverzekeringen verkocht. Daar is niets schandalig aan.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Doorverkoop reis. Annuleringskosten

Ongelezen bericht door 16again »

Neemt niet weg dat de rekening voor wijzigen tenaamstelling geen verband lijkt te houden met daadwerkelijk gemaakte kosten

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Doorverkoop reis. Annuleringskosten

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:
24 dec 2019 11:07
Neemt niet weg dat de rekening voor wijzigen tenaamstelling geen verband lijkt te houden met daadwerkelijk gemaakte kosten
Wat zijn die kosten dan? (end-to-end, dus niet alleen het intikken van een andere naam)

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Doorverkoop reis. Annuleringskosten

Ongelezen bericht door 16again »

Die oorspronkelijke reis is ook op naam gezet, denk je nu werkelijk dat daar 384 van de 640 euro in zijn gaan zitten?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Doorverkoop reis. Annuleringskosten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Omdat je van de standaard regels afwijkt, de heen en retour vlucht, hotel en verder is duur handwerk en veel regelen en controleren of het wel goed ging.

Een goede annulering is goedkoper en U zult nooit meer zonder doen.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Doorverkoop reis. Annuleringskosten

Ongelezen bericht door kuklos »

Rietschoten4545 schreef:
23 dec 2019 15:37
Werkelijk schandalig..
Even kijken of ik het goed begrijp. Jij neemt bewust de goedkoopste reis, waar Transavia weinig op verdient. Neem geen annuleringsverzekering. Maar toch een potje gaan klagen, ondanks dat jijzelf het onderste uit de kan wilde hebben, wat als het misgaat flink in de papieren loopt. Wat is er nu precies schandalig?

Cro
Berichten: 2076
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Doorverkoop reis. Annuleringskosten

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
24 dec 2019 11:07
Neemt niet weg dat de rekening voor wijzigen tenaamstelling geen verband lijkt te houden met daadwerkelijk gemaakte kosten
Vraag is wel of het alleen kosten zijn voor de tenaamstelling.

Als ik hier kijk kunnen er meerdere prijscomponenten inzitten: https://www.transavia.com/nl-NL/veelges ... -wijzigen/

Ook leggen ze het daar vrij simpel uit naar mijn mening.
Dat er mogelijk flinke kosten zijn in een situatie als deze mag dus voor TS geen verrassing zijn.

Ik krijg eerder het gevoel dat TS voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan dat Transavia hier nu zo heel slecht bezig is.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Doorverkoop reis. Annuleringskosten

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
24 dec 2019 12:25
Even kijken of ik het goed begrijp. Jij neemt bewust de goedkoopste reis, waar Transavia weinig op verdient. Neem geen annuleringsverzekering.
Worden hier geen zaken omgedraaid? In de trant van: omdat er annuleringsverzekeringen bestaan, mogen de prijzen om ticket aan iemand anders over te doen astronomisch hoog zijn.

Cro
Berichten: 2076
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Doorverkoop reis. Annuleringskosten

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
24 dec 2019 14:04
kuklos schreef:
24 dec 2019 12:25
Even kijken of ik het goed begrijp. Jij neemt bewust de goedkoopste reis, waar Transavia weinig op verdient. Neem geen annuleringsverzekering.
Worden hier geen zaken omgedraaid? In de trant van: omdat er annuleringsverzekeringen bestaan, mogen de prijzen om ticket aan iemand anders over te doen astronomisch hoog zijn.
Dit valt mijn inziens gewoon onder het kopje niet opletten bij aankoop en budget shoppen. Ik ben net eens door het verkoop proces van Transavia heengelopen en ook daar wordt het zeer duidelijk getoond bij de opties. Het is vrij algemeen bekend dat je bij budget tickets voor dit soort zaken een aanzienlijk bedrag moet betalen. Als je voor dit soort zaken niet wil betalen kan het lonen duurdere tickets te boeken.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Doorverkoop reis. Annuleringskosten

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
24 dec 2019 14:04
kuklos schreef:
24 dec 2019 12:25
Even kijken of ik het goed begrijp. Jij neemt bewust de goedkoopste reis, waar Transavia weinig op verdient. Neem geen annuleringsverzekering.
Worden hier geen zaken omgedraaid? In de trant van: omdat er annuleringsverzekeringen bestaan, mogen de prijzen om ticket aan iemand anders over te doen astronomisch hoog zijn.
Nee, er worden geen zaken omgedraaid. Als je persé het goedkoopste van het goedkoopste wil dan is dat mogelijk, maar bij veranderingen betaal je dan wel de hoofdprijs. Dit hele topic valt onder de noemer "ik wil wel de lusten, maar niet de lasten".

Gesloten