LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbele algemene voorwaarden Cheaptickets

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
kipnugget
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2015 08:27

Dubbele algemene voorwaarden Cheaptickets

Ongelezen bericht door kipnugget »

Hallo allemaal,

Ik heb dus tickets geboekt bij cheaptickets. Verkeerde datum, wat stom. Meteen gebeld, 150 euro annuleringskosten. Domme pech, kijken wat ze zeggen in hun algemene voorwaarden: http://www.cheaptickets.nl/voorwaarden. ... oorwaarden

Goh deze zijn onvolledig! Ik een klacht ingediend dat ik mijn geld terug wil omdat ik akkoord ben gegaan met hun algemene voorwaarden waar geen kosten in staan vermeld.

Krijg ik als reactie deze link terug gestruurd: http://www.cheaptickets.nl/Default.aspx ... ture=nl-NL



Dat is eventjes mooi. Dat is met twee maten meten. Eerst A voorschotelen, dan als het hun moeilijk wordt krijg ik B waarin ik gewoon moet betalen. Ik als consument vertrouw de link waar de woorden "algemene voorwaarden" in staan. Dit wordt ons zo vaak op het hart gedrukt, controleer de link!

Zeer vreemde gang van zaken. Hopelijk pikken jullie dit snel genoeg op voordat zij zelf de link aanpassen of deze algemene voorwaarden verwijderen.

Willen de mensen die de link bezoeken bevestigen dat deze daadwerkelijk onvolledig is?

Groeten,
Een teleurgestelde ticket koper :(

Shyngalicious
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 feb 2015 15:22

Re: Dubbele algemene voorwaarden Cheaptickets

Ongelezen bericht door Shyngalicious »

Om antwoord te geven op je vraag: de eerste link die je me geeft stopt inderdaad halverwege artikel 7 AV. Het vervelende nieuws is: dat gaat je niet redden.

Uitgangspunt voor een geldig beroep op AV is dat er een redelijke mogelijkheid geweest moest zijn om daarvan kennis te nemen. Dat kan ook via een link op de website. Of zoals de wet het verwoordt: “op een zodanige wijze dat deze door haar kunnen worden opgeslagen en voor haar toegankelijk zijn ten behoeve van latere kennisneming”.

Zoals ik de site van Cheaptickets bezoek vind ik inderdaad de (intacte) AV.

Kun je dan een beroep doen op de gebroken link? Nee. Hun (intacte) AV gelden omdat Cheaptickets aan de eisen voldoet en iedere bezoeker een redelijke mogelijkheid geboden om van hun AV kennis te nemen. Uiteraard kan het zo zijn dat (om wat voor reden dan ook) individuele klanten die AV gebroken zien.
Dan moet je je afvragen in welke mate men dan te goeder trouw is om enige bescherming te genieten tegen opgewekte schijn. Uit de eerste link maakte ik meteen op dat het om een foutje moest gaan, aangezien de zin abrupt eindigt en de inhoudsopgave spreekt van 19 artikelen. Door deze omstandigheden mag je niet er redelijkerwijs van uitgaan dat dat de volledige AV waren.

Het lijkt me dus niet dat Cheaptickets oneerlijk handelt en/of misleidt door A dan wel B voor te schotelen en dat achteraf te verwisselen, maar dat er sprake is van een ongelukkige omstandigheid. Laten we hopen dat Cheaptickets dit snel oppakt en soortgelijke ellende voorkomt.

kipnugget
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2015 08:27

Re: Dubbele algemene voorwaarden Cheaptickets

Ongelezen bericht door kipnugget »

Helder antwoord,

Kleine toevoeging op mijn eerdere bericht:

Ik heb de algemene voorwaarden opgezocht via de zoekmachine Google. Bij het intypen van de woorden: ‘Algemene voorwaarden cheap tickets’ heb ik de bovenste link aangeklikt. Ik had geen enkele reden om een andere link aan te klikken, aangezien deze link op hun domeinnaam geregistreerd staat en door hun ter hand is gesteld. Het is daarmee ook hun verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de link verdwijnt uit zoekmachines zoals Google indien deze voorwaarden niet meer van toepassing of onvolledig zijn. Ik ben dus akkoord gegaan met een overeenkomst en algemene voorwaarden, zonder annuleringsregeling.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Dubbele algemene voorwaarden Cheaptickets

Ongelezen bericht door newmikey »

kipnugget schreef:Ik had geen enkele reden om een andere link aan te klikken, aangezien deze link op hun domeinnaam geregistreerd staat en door hun ter hand is gesteld. Het is daarmee ook hun verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de link verdwijnt uit zoekmachines zoals Google indien deze voorwaarden niet meer van toepassing of onvolledig zijn.
Pure onzin. U had helemaal Google niet hoeven te gebruiken, mensen zoeken redelijkerwijs naar AV op de site van de aanbieder. Dat u "geen reden zag" om gewoon even op de website te kijken is uw probleem.

Over vliegtickets boeken bij wie dan ook kunnen we kort zijn: als u er voor kiest om zelf de foute gegevens in te vullen en ook nog eens een laag tarief wilt gebruiken waarbij duidelijk staat dat tickets niet wijzigbaar of refundable zijn, kunt u de aanbieder niets verwijten.

Trachten je te beroepen op het feit dat je via oneigenlijke wegen bent terechtgekomen op een onaffe- of of onvolledige- versie van de AV is dan gewoon uiterst kinderachtig.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Dubbele algemene voorwaarden Cheaptickets

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nou dit is een gevaltje twijfel. Als jij die AV die onvolledig zijn (niet jouw probleem) heb geaccepteerd tijdens het boekingsproces, zijn die geldig en niet die andere versie.
Als er meerdere versies in omloop zijn moet cheaptickets.nl maar bewijzen welke voorwaarden ze jou hebben voorgeschoteld tijdens het boeken

Daarnaast geldt, algemene voorwaarden moeten ter hand gesteld worden. Online houdt dat in dat je er niet zelf naar op zoek hoeft te gaan, maar dat tijdens het bestelproces, en voordat je een uiteindelijke bestelling plaatst deze av zijn getoond en geaccepteerd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Dubbele algemene voorwaarden Cheaptickets

Ongelezen bericht door newmikey »

Waarom lijkt lezen wat er staat toch voor sommigen zo moeilijk?
olaf79 schreef:Als jij die AV die onvolledig zijn (niet jouw probleem) heb geaccepteerd tijdens het boekingsproces, zijn die geldig en niet die andere versie.
kipnugget schreef:Ik heb de algemene voorwaarden opgezocht via de zoekmachine Google. Bij het intypen van de woorden: ‘Algemene voorwaarden cheap tickets’ heb ik de bovenste link aangeklikt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Dubbele algemene voorwaarden Cheaptickets

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kipnugget schreef:Helder antwoord,

Kleine toevoeging op mijn eerdere bericht:

Ik heb de algemene voorwaarden opgezocht via de zoekmachine Google. Bij het intypen van de woorden: ‘Algemene voorwaarden cheap tickets’ heb ik de bovenste link aangeklikt. Ik had geen enkele reden om een andere link aan te klikken, aangezien deze link op hun domeinnaam geregistreerd staat en door hun ter hand is gesteld. Het is daarmee ook hun verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de link verdwijnt uit zoekmachines zoals Google indien deze voorwaarden niet meer van toepassing of onvolledig zijn. Ik ben dus akkoord gegaan met een overeenkomst en algemene voorwaarden, zonder annuleringsregeling.
Als je zo bij de verkeerde AV bent uitgekomen heb je een probleem. Dit is niet van toepassing namelijk. Als google hun cache niet tijdig ververst heb je verouderde informatie. Daar kan een website-eigenaar weinig aan doen.

Maar waarom ga je naar een site van een derde als je documenten van een bedrijf wilt zoeken? Dat doe je toch op de site van dat bedrijf zelf?

Gesloten