LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
yvonne.raaijmakers
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2020 20:42

Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door yvonne.raaijmakers »

Mijn doorlopende reisverzekering vergoed niets wat verband heeft met het Corona virus dus ik durf daardoor mijn reis naar nieuw zeeland niet te boeken. Ik ga dat risico voor dit bedrag niet lopen. Volgens anwb heb ik te laat deze verzekering afgesloten met natuurrampen en terrorisme erbij maar iedereen die na 30 januari dit afgesloten heeft komt hier niet meer voor in aanmerking. Wat kan ik nog doen?
Groetjes Yvonne

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon niet op vakantie gaan naar Nieuw-Zeeland.

Het corona virus is overigens geen natuurramp en heeft ook niets met terrorisme te maken.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd snap ik de vraag niet helemaal. Je hebt een doorlopende verzekering die Corona niet dekt. Ok.

Maar je hebt de trip naar NIeuw-Zeeland nog niet geboekt? Wat is je probleem dan? Als je het niet aandurft, stel het dan een paar maanden of een jaartje uit, tot het weer overgewaaid is.

Geen idee wat je anders zou kunnen doen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door sjohie »

yvonne.raaijmakers schreef:
02 mar 2020 21:00
Mijn doorlopende reisverzekering vergoed niets wat verband heeft met het Corona virus dus ik durf daardoor mijn reis naar nieuw zeeland niet te boeken. Ik ga dat risico voor dit bedrag niet lopen. Volgens anwb heb ik te laat deze verzekering afgesloten met natuurrampen en terrorisme erbij maar iedereen die na 30 januari dit afgesloten heeft komt hier niet meer voor in aanmerking. Wat kan ik nog doen?
Groetjes Yvonne
Je kan wel of niet gaan, dat zijn de twee keuzes. Als je nog niet geboekt hebt, kan je dat dus gewoon ook niet doen, en je geplande vakantie dus op een ander tijdstip plannen en boeken. Je zou een extra uitgebreide annuleringsverzekering af kunnen sluiten, maar dan zou ik hier even kijken welke verzekeraar wel of niet corona verzekerd daarbinnen, dat verschilt nogal.

Persoonlijk, ik zou het boeken uitstellen als je je nu al zo'n zorgen maakt. Ik bedoel, hoeveel van je vakantie kan je genieten als je nu al zo in de stress schiet? Wij reisden afgelopen week via Dubai, en van wat je daar aan waarschuwingen en mondkapjes ziet, zou je acuut hypochondrisch kunnen worden. En bij aankomst op Zanzibar werd onze temperatuur gemeten, en moesten we een hele vragenlijst invullen. En één medepassagier had iets verhoging en zweette wat, ook weer niet gek als je vanuit een airco vliegtuig 32 graden en 85% luchtvochtigheid in stapt, maar goed, die werd apart genomen, en onderging een hele polonaise. Je zal het dus links en rechts de komende maanden zeker tegen gaan komen als je gaat reizen, en ook al weet je dat 90% van alles niet helpt, het kan bij vlagen best onplezierig zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door berndv »

rare voorwaarden heeft u dan, die komen niet overeen met de voorwaarden die gewoon op de site van de anwb staan.

https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... kering.pdf

Dit zijn de voorwaarden die al gelden vanaf 2018. Je moet dan wel de extra aanvullende annuleringsverzekering hebben:
Je bent aanvullend verzekerd voor de kosten van het annuleren van de reis als er met
betrekking tot jouw vakantiebestemming sprake is van:
1. Ontradend reisadvies van Ministerie van Buitenlandse zaken.
2. Besmettelijke ziekte (met aantoonbare gezondheidsrisico’s voor de reiziger).


sake1987

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ja de media helpt ook niet mee. Geen informatie nieuws maar sensatie nieuws. Zou gewoon lekker gaan, kan nu nog.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vind niets sensationeels aan de berichtgeving , we krijgen gewoon netjes steeds een update.

Het virus is nu wereldwijd verspreid dus men kan ervoor kiezen om te gaan reizen naar waar dan ook . Gewoon , ook hier, je gezonde verstand gebruiken en niet in een paniekmodus te schieten.
Volg de richtlijnen en blijf verder rustig.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
03 mar 2020 10:14
Het corona virus is overigens geen natuurramp en heeft ook niets met terrorisme te maken.
Geen terrorisme? Ik denk persoonlijk dat dit een sluw plan is van de civetkat om de menselijke bevolking te decimeren en de macht te grijpen. Ze probeerden het al eens met SARS en nu proberen ze het weer.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door BL2 »

Leuk topic, jij hebt nog een keuze, vele waaronder wij niet, al lang geboekt voordat iemand van Corona gehoord had.
Maar wel een goede annuleringsverzekering, gaat (en moet) nu voor het eerst uitkeren.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Heb je een annuleringsverzekering die nu uitkeert? Waar gaat die reis dan heen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het is maar een griepje.... alleen iets dodelijker omdat het een nieuwe variant is.
De 8 eerdere Corona groep behorende zijn ook nu geen gevaar meer.

Ik denk over enkele weken als de markt ingestort is een aanbieding te zoeken en extra voordelig over enige tijd wel te gaan.

Vooral omdat een Vlaams en 2 Nederlandse bedrijven hun oude medicijnen opstuurde en die lijken prima tegen deze variant te werken dus als dat goed gaat word dat massa productie... en is het dodelijke eraf mits je tijdig medicijnen kreeg.

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het schijnt dat vooral bejaarden gevaar lopen.
Stel je voor......

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door juliomariner »

BL2 schreef:
03 mar 2020 13:58

Maar wel een goede annuleringsverzekering, gaat (en moet) nu voor het eerst uitkeren.
Laat u even weten als de verzekering uitbetaald heeft?
Persoonlijk geloof ik dus niet dat ze gaan uitbetalen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door moederslink »

Arizonakid schreef:
03 mar 2020 20:22
Het schijnt dat vooral bejaarden gevaar lopen.
Stel je voor......
Onzin , er wordt gesproken over zieke ouderen die al langer wat onder de leden hebben.
Hetzelfde zie je bij een stevige griep, dan overlijden ook eerder de zwakkeren.
Een ' bejaarde ' die verder niets mankeert loopt beslist net zo veel of net zo weinig risico als ieder ander.
En wat is bejaard? Een 60 plusser-70 plusser-80 plusser?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door kokka »

PietertjeTwee schreef:
03 mar 2020 21:03
Het gevaar van dit virus is natuurlijk niet dat het dodelijk zou zijn (want dat is het niet)
nou.. 3048 mensen ( stand van gister) zijn er ander wel aan gestorven.
Het Is niet heel veel dodelijker als de griep, maar het is wel dodelijk

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo'n 2% van de patiënten overlijdt. Vergeleken met sommige andere ziekten valt dat reuze mee. Maar het zal maar net je vader, moeder, partner, enz. zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door moederslink »

Volgens een viroloog gaat 40 - 70 % vd bevolking wereldwijd besmet raken.
Ik denk dat het verstandig is om het eea los te laten omdat het stomweg straks misschien wel onbeheersbaar gaat worden.
Er zullen de zwakkeren overlijden, velen zullen ziek worden maar het wel gewoon overleven.
Het is natuur....survival off the fittest......met the fittest bedoel ik dan diegenen die zich het beste kunnen aanpassen.
Goed voor jezelf zorgen , weerstand op peil houden en je gezonde verstand gebruiken, meer kun je niet doen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch wel apart dat er van dit griepje zo'n drama wordt gemaakt, terwijl bij andere griepjes iedereen gezellig hoestend en proestend elkaar aansteekt, en dan is het nog normaal ook, 'moet het kunnen', 'maakt het niks uit', 'krijg je het toch wel' en 'iedereen heeft wel eens wat'.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus

Ongelezen bericht door BL2 »

juliomariner schreef:
03 mar 2020 20:28
BL2 schreef:
03 mar 2020 13:58

Maar wel een goede annuleringsverzekering, gaat (en moet) nu voor het eerst uitkeren.
Laat u even weten als de verzekering uitbetaald heeft?
Persoonlijk geloof ik dus niet dat ze gaan uitbetalen.
En waarom dan niet, de annuleringsvoorwaarden zijn duidelijk en van toepassing.

Gesloten