LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-dreams "annuleringsverzekering"

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
T3ssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2020 19:06

E-dreams "annuleringsverzekering"

Ongelezen bericht door T3ssen »

Voor 1 augustus hebben wij vliegtickets geboekt bij Edreams.com inclusief een annuleringsverzekering. Welke inhoud dat je deze voor vanalles zou kunnen annuleren, reden van annuleren hoef je niet op te geven. Fijn dachten wij toen we deze trip boekten... Je weet maar nooit. Nu ivm corona willen we de trip toch annuleren. Op de site van e-dreams worden we in "beheer boekingen" nu doorverwezen naar de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Dus nu moeten wij dit zelf proberen te gaan regelen met de luchtvaartmaatschappij?! Edreams is nergens bereikbaar voor contact, niet Telefonisch, niet per mail.... Wat nu???

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: E-dreams "annuleringsverzekering"

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Op de reclame na 0% Nederlands,

Gevestigd in Spain las ik dus moet je daar zijn en die wetten daar weten.

Als je elders koopt kun je hier niet klagen, ze zijn dus geen ANVR lid en die voorwaarden.
Op de Sint en enkele vakantie na weet ik weinig van dat land en hun regels.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: E-dreams "annuleringsverzekering"

Ongelezen bericht door Nijogeth »

In de voorwaarden lees ik dit: 'de annulering mag maximaal 24 uur voor het vertrek plaatsvinden'.

U zult dus moeten wachten met annuleren.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: E-dreams "annuleringsverzekering"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, maximaal, dus minder dan 24 uur voor vetrek kan men niet meer annuleren op kosten van de verzekering.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: E-dreams "annuleringsverzekering"

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze worden net wakker uit de lockdown. Dus het zal nog wel even duren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: E-dreams "annuleringsverzekering"

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Volgens mijn is dit een Nederlands forum dus in 38 landen, ik mis er nog 123 andere!

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: E-dreams "annuleringsverzekering"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Beschrijving
BeschrijvingVertaald uit het Engels-eDreams is een online reisbureau gevestigd in Barcelona, ​​Spanje, dat aanbiedingen aanbiedt voor reguliere en chartervluchten, goedkope luchtvaartmaatschappijen, hotels, autoverhuur, dynamische pakketten, vakantiepakketten en reisverzekeringen. Wikipedia (Engels)

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: E-dreams "annuleringsverzekering"

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
16 mei 2020 16:31
In de voorwaarden lees ik dit: 'de annulering mag maximaal 24 uur voor het vertrek plaatsvinden'.

U zult dus moeten wachten met annuleren.
Nee. Maar beter zou men de term 'maximaal' niet gebruiken in deze voorwaarden. Op zich is hij namelijk voor meerdere uitleg vatbaar.
Hier betekent het echter gewoon 'ten laatste'. Dat is consistent met andere bepalingen in de voorwaarden en dat blijkt ook uit de erop volgende zin, die u weggelaten heeft uit uw quote:
De annulering mag maximaal 24 uur voor het vertrek plaatsvinden. Als u later annuleert dan is deze contractuele garantie niet meer van toepassing.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 16 mei 2020 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: E-dreams "annuleringsverzekering"

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Google vertaling?

Indonesie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2020 15:56

Re: E-dreams "annuleringsverzekering"

Ongelezen bericht door Indonesie »

Hieronder staan de regels voor de annuleringsverzekering van eDreams zoals ik ze kan vinden. Let wel: voor elke reiziger moet dit zijn afgesloten en je ontvangt 20% minder terug van de reservering en daarnaast nog een aantal zaken.

Zou u in het vervolg aanraden eerst een aanbieder te controleren op bereikbaarheid, waardering etc. etc. Goedkoop is vaak duurkoop.

"Annuleren dient telefonisch uitgevoerd te worden bij eDreams op +31 207 219 357.
Mocht de annulering buiten onze openingstijden, kort voor vertrek plaatsvinden, dan
annuleert u rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij en het betreffende hotel /
locatie. U moet de bovenstaande voorwaarden lezen en ervoor zorgen dat u aan al
deze voorwaarden voldoet alvorens te annuleren, zodat u zeker weet dat u
terugbetaling ontvangt onder de Annuleringsverzekering voor elke reden."

"In geval van annulering zal aan de klant het volledige bedrag van de
reserveringskosten, min 20% toeslag van de reserveringskosten terugbetaald
worden. Reserveringskosten verwijzen naar de ticketkosten, bagage- en
stoeltarieven betreffende de reis gereserveerd via eDreams. Wij betalen de kosten
voor de Annuleringsverzekering voor elke reden niet terug, evenmin toeslagen als
eDreams kosten, serviceopties of andere verzekeringsproducten. "

Gesloten