LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ursula&frank
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2013 20:50

E

Ongelezen bericht door Ursula&frank »

Opmerking verwijderd
Laatst gewijzigd door Ursula&frank op 15 mei 2013 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: E

Ongelezen bericht door ruud_a »

Ursula&frank schreef:Door dit bedrijf ga ik met tegenzin met vakantie doordat ik me voel me opgelicht misleid. Vanmorgen een reis geboekt ter waarde van €1.575,- via internet. Aansluitend een bevestiging ontvangen en netjes een aanbetaling gedaan. Nog geen 30 minuten later zie ik exact dezelfde reis incl. hotel met een dag langer verblijf bij http://www.click2book.nl deze reis was compleet €1.255,-. Hierop heb ik gereageerd richting Straus reizen. Men verwijst namelijk op hun homepagina het volgende:

Ergens anders op de dag van boeking goedkoper en een gelijke service, zelfde hotel, zelfde airline? Wij passen de reisprijs onmiddellijk aan!

Als reactie hierop krijg ik het anwoord dat het een andere vlieg maatschappij betreft straus heeft Transavia aangeboden en clicktobook.nl biedt Arke aan. Ik heb duidelijk aangegeven dat het mij niet uitmaakt met welke maatschappij ik vlieg. Als reactie kon alles geannuleerd worden, maar dat kostte me ook ca.€ 350,- dus daar schoot ik ook niets mee op. Uit coulance kon men ook niets doen? Met andere woorden uw probleem en bedankt, u heeft dik €300,- teveel betaald. Service van lek mn vestje dus! Ik voel me gepakt en heb niet het gevoel dat reisbureau Straus hier zich ook maar een minuut druk om maakt. Case Closed zeg maar, Next. Wie heeft deze zelfde ervaring en mag dit?
ik snap niet waarom u op internet naar een goedkopere aanbieder gaat zoeken als u al een reis hebt geboekt
dat had u beter eerst kunnen doen

en ja, de boodschappen bij AH zijn vaak ook een stuk duurder dan bij de Dekamarkt
het zal dus wel mogen

en als u met tegenzin op vacantie gaat is uw vacantie ook nog eens bedorven, dus u kunt zich maar beter over die 300 euro heenzetten

Ursula&frank
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2013 20:50

Re: E

Ongelezen bericht door Ursula&frank »

Opmerking is verwijderd
Laatst gewijzigd door Ursula&frank op 15 mei 2013 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: E

Ongelezen bericht door ruud_a »

Ursula&frank schreef:Dag Ruud, klopt wat je schrijft ik zal me er ook overheen moeten zetten, Het zal wel moeten want Straus heeft er geen boodschap aan. Maar dat dit een lekker gevoel geeft, nee niet echt. Vooral omdat ze de tekst op de homepage erbij zetten dat er een vergelijkbare reis elders goedkoper is dat hun de prijs dan ook aanpassen. Loze beloftes dus, en vooral de klant met het kluitje het riet in sturen.

Volgende keer voor ons beter opletten dus met dit soort fratsen / streken.

Helaas kom je er altijd te laat achter ( wel een half uur ) dat het elders dik €300,- goedkoper is.


Het voordeel dat als ik iets ij de AH koop is dat ik het gewoon terug kan brengen, met dit reisje gaat dat dus niet en dat te weten dat de reis pas plaats gaat vinden in september! Misschien als ze falliet krijg ik alsnog netjes mn centjes terug :lol:

Uit coulance had ik meer verwacht.
ik denk niet dat u de boodschappen bij AH terug kunt brengen als u zegt dat u ze bij de Dekamarkt goedkoper hebt zien liggen
en ik zou tot september maar niet meer kijken wat die reis kost
mijn ervaring [in ieder geval met vliegreizen zonder hotel] is dat de prijzen per dag veranderen naar boven en naar beneden, soms zelfs met opnieuw zoeken tijdens een sessie
dus misschien dat er op een kwade dag nog wel een goedkopere aanbieding langskomt
dus ik zou niet kijken!!!

Ursula&frank
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2013 20:50

Re: E

Ongelezen bericht door Ursula&frank »

Opmerking is verwijderd
Laatst gewijzigd door Ursula&frank op 15 mei 2013 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Roned70
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2013 13:20

Re: E

Ongelezen bericht door Roned70 »

Komt dit verhaal nu al 3x tegen. Bij het eerste topic snapte we het al hoor.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: E

Ongelezen bericht door kweenie »

Loze beloftes dus
Nee hoor, je vergelijkt appels met peren. Het zijn nl. Niet twee dezelfde reizen. Dat jij de luchtvaartmaatschappij niet belangrijk vindt, betekent nog niet dat ze de prijs maar moeten aanbieden tegen de prijs van de reis met de goedkopere luchtvaartmaatschappij.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: E

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Weet u ook via welke reisorganisatie de reis geboekt is?
Bij de meeste reisorganisaties kent men een optieperiode van 5 werkdagen; oftewel binnen 5 werkdagen mag men nog kostenloos van de reis afzien. In uw geval dus nog t/m donderdag!
Zeker als het in februari geboekt is en pas in september vertrek.
Misschien dat u dit nog door kunt geven aan Straus?

Ursula&frank
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2013 20:50

Re: E

Ongelezen bericht door Ursula&frank »

Opmerking is verwijderd
Laatst gewijzigd door Ursula&frank op 15 mei 2013 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Ursula&frank
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2013 20:50

Re: E

Ongelezen bericht door Ursula&frank »

Opmerking is verwijderd
Laatst gewijzigd door Ursula&frank op 15 mei 2013 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Ursula&frank
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2013 20:50

Re: E

Ongelezen bericht door Ursula&frank »

Opmerking is verwijderd
Laatst gewijzigd door Ursula&frank op 15 mei 2013 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Augustinus
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2013 17:12

Re: E

Ongelezen bericht door Augustinus »

Het is vandaag al voor de zoveelste keer dat klanten ons benaderen met de mededeling dat wij er in een forum nogal slecht vanaf komen terwijl zij hele andere ervaringen hebben, en het toppunt: u wenst ons een faillissement toe. Ik heb uw dossier erbij gepakt en lees dat u inderdaad contact met ons heeft opgenomen. Er is toen aan u uitgelegd dat de reis die u goedkoper gezien had een hele andere reis was dan de reis bij Alltours die u online boekte: een los vliegticket (andere airline) en een los hotel. Dus geen transfer, reisleiding e.d. Nadat het u is uitgelegd heeft u besloten het zo te laten. Had u duidelijk gemaakt de reis te willen annuleren, dan hadden wij uiteraard bij Alltours geprobeerd de reis kosteloos te annuleren. U heeft het ook over coulance, dat is ons nooit gevraagd. Van de reizen die wij op onze sites publiceren - zo staat het ook uitgebreid uitgelegd - worden de prijzen door de touroperator bepaald, daar hebben wij geen enkele zeggenschap in. Tevens staat er duidelijk bij IEDERE reis dat de prijzen flex-prijzen zijn.

Wij proberen al onze klanten de beste prijs te leveren en vermelden iedere dag op onze sites de allerbeste aanbiedingen die bij ons langs komen en die de bezoeker op internet waarschijnlijk helemaal niet tegen komt. Wij nodigen iedereen uit daar eens een kijkje te nemen.

Ursula&frank
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2013 20:50

Re: E

Ongelezen bericht door Ursula&frank »

Bericht door geen reactie ingetrokken
Laatst gewijzigd door Ursula&frank op 24 mei 2013 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: E

Ongelezen bericht door ruud_a »

Ursula&frank schreef:Inmiddels is alles netjes opgelost met Strauss reisbureau zoals het hoort!
waarmee u dus in het midden laat hoe een en ander is opgelost

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: E

Ongelezen bericht door Barman »

Augustinus schreef:Het is vandaag al voor de zoveelste keer dat klanten ons benaderen met de mededeling dat wij er in een forum nogal slecht vanaf komen terwijl zij hele andere ervaringen hebben, en het toppunt: u wenst ons een faillissement toe. Ik heb uw dossier erbij gepakt en lees dat u inderdaad contact met ons heeft opgenomen. Er is toen aan u uitgelegd dat de reis die u goedkoper gezien had een hele andere reis was dan de reis bij Alltours die u online boekte: een los vliegticket (andere airline) en een los hotel. Dus geen transfer, reisleiding e.d. Nadat het u is uitgelegd heeft u besloten het zo te laten. Had u duidelijk gemaakt de reis te willen annuleren, dan hadden wij uiteraard bij Alltours geprobeerd de reis kosteloos te annuleren. U heeft het ook over coulance, dat is ons nooit gevraagd. Van de reizen die wij op onze sites publiceren - zo staat het ook uitgebreid uitgelegd - worden de prijzen door de touroperator bepaald, daar hebben wij geen enkele zeggenschap in. Tevens staat er duidelijk bij IEDERE reis dat de prijzen flex-prijzen zijn.

Wij proberen al onze klanten de beste prijs te leveren en vermelden iedere dag op onze sites de allerbeste aanbiedingen die bij ons langs komen en die de bezoeker op internet waarschijnlijk helemaal niet tegen komt. Wij nodigen iedereen uit daar eens een kijkje te nemen.
En jij bent??????

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: E

Ongelezen bericht door thecure »

en gelukkig alles gequote omdat alles weer eens is weggehaald...

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: E

Ongelezen bericht door witte angora »

Gelukkig is alles gequoted ja. En gelukkig kennen de vaste posters het klappen van de zweep wel, aangezien 80% van de topicstarters hier net zoveel boter op het eigen hoofd heeft als deze topicstarter.

Nota bene vermeldt topicstarter:
Ergens anders op de dag van boeking goedkoper en een gelijke service, zelfde hotel, zelfde airline? Wij passen de reisprijs onmiddellijk aan!
En dan toch nog klagen terwijl de service niet gelijk is, en het een andere maatschappij betreft? Kom nou.

Ursula&frank schreef:Inmiddels is alles netjes opgelost met Strauss reisbureau zoals het hoort!
De oplossing bestaat er uit dat u naar de bestemming wordt gebracht en niet meer terugkomt? :evil:

Gesloten