EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door R. Proctor » 06 mar 2018 15:00

michieldejong schreef::lol:
Oh sorry, ik had de nieuwe nederlandse wet gemist: we hoeven ons niet meer aan contractuele afspraken te houden, als we er maar een beetje in de buurt zijn is het blijkbaar goed genoeg.
Dit heeft niks met de wet te maken maar met de voorwaarden die duidelijk vermeld zijn op de reisbescheiden en op de website.
TS neemt zelf het grote risico om te laat aanwezig te zijn.
Er worden gewoon harde grenzen gehanteerd te laat is te laat of dat nu 1 minuut is of 30 minuten maakt niks uit.

Dit is bij elke Airline zo zo simpel als wat de gok nemen is eigen verantwoordelijkheid

NiMos
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2018 10:16

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door NiMos » 08 mar 2018 12:24

Wie is TS???? :)
- De taxi kwam 30 min te laat omdat hij 6:40 had genoteerd ipv 5:40
- File was een pech zo vroeg in de ochtend, kan niemand iets aan doen
- Vlucht was om 7:30 dus niemand hoefde op ons te wachten want we waren alsnog op tijd voor onze vlucht! Voor de koffer inderdaad waren we 3 min te laat. We konden tot uiterlijk 6:50 ons koffer inchecken maar de balie medewerkster dacht 6:20 dus kwam ze niet in actie om de koffer nog mee te krijgen.
De klantenservice van EasyJet betreurt de aanpak van de balie medewerkster en gaat dit voor ons uitzoeken. Blijkbaar vinden zij het ook niet meer dan normaal dat je soms iets verder moet kijken dan je denk hokje.
Iedereen heeft wel eens pech of maakt een inschattingsfout. We kunnen lekker veilig van achter ons beeldscherm op mensen afreageren en boos doen en bekritiseren. Of begrip tonen voor de omstandigheden. Ik dacht dat dit een forum is waar we elkaar kunnen helpen met info en goed advies. Dat is denk ik ook wel de gedachtegang van Radar. Kijken waar de consument recht op heeft. Als je niet echt iets nuttig te zeggen hebt laat het alsjeblieft! De wereld zou echt een stuk mooier van worden. Kritiek leveren vanachter je beeldscherm is te slap. Verplaats jezelf in de ander en bedenk hoe zou je zelf behandeld willen worden?
De vraag van Shyngalicious was: zijn er meer mensen die de vlucht vanuit Genève naar Amsterdam hebben gemist? En daar heb ik op gereageerd. Plus onze ervaring op de heen weg.Het vliegveld was gewoon open en de weersomstandigheden waren gewoon prima daarom vind ik het niet terecht dat EasyJet misbruik maakt van de slechte weersomstandigheden. Nergens is terug te vinden dat zij niet konden vliegen wegens slechte weersomstandigheden. Ze kunnen dat ook niet aantonen. Wij hebben bij de annulering ook geen enkel reden te horen gekregen. Hier gaat het om!

Shyngalicious
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 feb 2015 15:22

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door Shyngalicious » 08 mar 2018 12:30

Ha NiMos,

Ik had je een PB'tje gestuurd. Gelezen toevallig?

pietpiet1
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2018 21:49

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door pietpiet1 » 24 mar 2018 21:53

Bent u intussen al verder met de procedure? Wij hadden precies hetzelfde, ook op 3 maart, maar vanuit Rome. Met veel moeite en tijd en kosten een dag later thuis gekomen. Easyjet weigert schadevergoeding met een beroep op weersomstandigheden. Hou me aanbevolen voor tips .....

Shyngalicious
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 feb 2015 15:22

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door Shyngalicious » 28 mar 2018 09:49

Update: na afwijzing claim is mijn ultimatum (met concept van de dagvaarding) inmiddels naar easyJet verzonden...

NeoDutchio
Berichten: 5930
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 28 mar 2018 10:24

pietpiet1 schreef:Bent u intussen al verder met de procedure? Wij hadden precies hetzelfde, ook op 3 maart, maar vanuit Rome. Met veel moeite en tijd en kosten een dag later thuis gekomen. Easyjet weigert schadevergoeding met een beroep op weersomstandigheden. Hou me aanbevolen voor tips .....
Als een vliegveld besluit dat er door weersmstandigheden minder vliegtuigen mogen landen en opstijgen, dan kan Easyjet hier niets aan doen.

Shyngalicious
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 feb 2015 15:22

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door Shyngalicious » 28 mar 2018 10:52

Dat is een ander verweer dat easyJet niet voert en ook geen bewijs van levert. Plus, in het geval van 03 maart was het business as usual voor andere maatschappijen in de zin dat haast geen enkele andere vlucht werd geschrapt. Zowel voor Rome als Genève...

Nijogeth
Berichten: 2645
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door Nijogeth » 28 mar 2018 17:54

Een collega van mij zat op dat moment in Rome en die moest daar toch een dag langer blijven, maar dat vond ie helemaal niet erg.

Shyngalicious
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 feb 2015 15:22

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door Shyngalicious » 28 mar 2018 18:47

Lekker weer zeker :wink:

Erthanax
Berichten: 3344
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door Erthanax » 28 mar 2018 20:49

Zelfs met slecht weer is Rome nog mooi.

Jeroen0000
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2018 09:48

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door Jeroen0000 » 15 jul 2018 09:55

@Shyngalicious, heeft de brief naar Easy Jet nog resultaat gehad?

Shyngalicious
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 feb 2015 15:22

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door Shyngalicious » 15 jul 2018 13:46

Nope. Ik heb daarop een procedure aanhangig gemaakt en die is nog gaande...

Jeroen0000
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2018 09:48

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door Jeroen0000 » 15 jul 2018 23:39

Jammer. Via wie loopt die procedure?

Shyngalicious
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 feb 2015 15:22

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door Shyngalicious » 16 jul 2018 13:46

Via de kantonrechter. EasyJet verwees me eerst naar een keurig Brits arbitrageinstituut, maar daar had ik dus geen trek in. Gelukkig is er Europese jurisprudentie om er een thuiswedstrijd van te maken.

Ik procedeer overigens zelf. PM voor wat tips & trics

Shyngalicious
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 feb 2015 15:22

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door Shyngalicious » 26 jul 2018 18:44

Mijn eigen zaak loopt nog. Waarschijnlijk tilt de rechter de zaak over diens vakantie heen.

Wel heb ik de uitspraak binnen van de zaak die ik namens NiMos startte: winst!

pietpiet1
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2018 21:49

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door pietpiet1 » 21 aug 2019 19:27

beste shyngalicious

weet niet hoe het met jouw geval staat, maar wij hebben gisteren (!!!!) de vergoeding op onze rekening gestort gekregen. Dat heeft dus bijna 1,5 jaar geduurd.... maar het is gelukt.

groet

Hypo63
Berichten: 315
Lid geworden op: 03 jan 2012 16:56

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door Hypo63 » 21 aug 2019 21:18

R. Proctor schreef:
06 mar 2018 12:53
michieldejong schreef:
R. Proctor schreef: Dat jij te laat komt met een Taxi is eigen keus dan had je eerder moeten vertrekken, klinkt hard maar zo is het wel.
Volgens mij schrijft Nimos dat ze helemaal niet (3 minuten) te laat waren maar dat de baliemedewerker zich vergiste en alleen dacht dat ze 3 minuten te laat waren (40 minuten voor gate-sluiten ipv 40 minuten voor gepland vertrek).
Het is natuurlijk nooit verstandig om zo op het laatste moment aan te komen zetten maar uiteindelijk ligt de fout dan toch echt bij Easyjet.
Fout ligt wel degelijk bij TS
Hoe je het ook keert of draait ze was gewoonweg te laat
Inchecken op het vliegveld


•De incheckbaliessluiten stipt 40 minuten voor de geplande vertrektijd. van de vlucht 1
•We raden u aan om tenminste twee uur voor de geplande vertrektijd in te checken.
•Alle passagiers moeten een geldig identificatiebewijs met foto overleggen bij het inchecken voor alle vluchten. Ook binnenlandse vluchten.
•Ga na het inchecken direct na de veiligheidscontrole.
•Degate sluit 30 minuten voor de geplande vertrektijd1.
•Wij wachten niet op u!

Passagiers die zich niet 30 minuten voor de geplande vertrektijd bij de gate melden, worden niet voor vervoer geaccepteerd en verliezen hun plaats 1.
Volgens mij staat er in de regels: Wij raden u aan..... en niet wij eisen dat..... Kortom 2 uur voor vertrek inchecken is een advies en geen eis of voorwaarde. Volgens mij valt 30 minuten nog binnen de 40 minuten. Zelfs met 3 minuten vertraging zouden ze nog 37 minuten voor vertrek hebben en dus nog 7 minuten over.
Volgens mij ligt de fout wel degelijk bij EasyJet.

Shyngalicious
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 feb 2015 15:22

Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018

Ongelezen bericht door Shyngalicious » 23 aug 2019 16:19

Ha PietPiet,

Het is wel een lange reis hè? Inmiddels ben ik van de vier processen twee veroordelingen verder, waarvan slechts één voldaan is. De andere is inmiddels betekend, maar desondanks (en ondanks het bericht van hun advocaat dat hij easyJet zou instrueren om te betalen) is aan dat vonnis nog niet voldaan.

De twee andere procedures lopen nog, hoewel het sinds tijden al voor vonnis staat. De rechtbank heeft het druk denk ik. Gelukkig heb ik geen haast.


pietpiet1 schreef:
21 aug 2019 19:27

beste shyngalicious

weet niet hoe het met jouw geval staat, maar wij hebben gisteren (!!!!) de vergoeding op onze rekening gestort gekregen. Dat heeft dus bijna 1,5 jaar geduurd.... maar het is gelukt.

groet

Plaats reactie