LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Egypte.nl geeft geen gehoor

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Fredenlientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2018 17:02

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Fredenlientje »

Beste M.hacking,
het kan goed zijn dat jij antwoord krijgt maar al deze mensen zitten met veel vragen aan egypte.nl (waaronder ook seaseetravel reizen verkoopt) geen gehoor geeft op de vragen. Zoals 1-gewoon de mensen te woord staan met een deftige uitleg ,maar nee hoor geen gehoor .
2- hoe men kan verantwoorden dat men reizen verkoopt die niet bestaan??
3-Wanneer men eindelijk zen geld zal terugkrijgen.
Dus zolang dit niet gebeurd blijft deze reisorganisatie beneden alle pijl qua klantendienst .
Wat de dochter maatschappij ook doet of beweerd.
Ik ben er niet mee gediend dat mensen deze maatschappij blijven steunen, na zoveel bewijs van gedupeerden is dit echt ongepast.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Brahms »

M. Hacking, wel een opvallende naam in dit trieste topic.
U werkt bij Egypte.nl en/of seaseetravel ? Je bent blijkbaar de enige welke wel op reis gaat.

Verder, boek nou gewoon niet bij dit soort kleine onbekende reisbureaus, bij een grote bekende is al spannend genoeg......

Ceesh63
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2018 20:40

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Ceesh63 »

Ook ik heb een reis geboekt via Egypte.nl die niet is doorgegaan. De vertrekdatum was 27 april.
Op maandag 23 april kreeg ik een e-mail dat ze de reis hadden geannuleerd met als mededeling dat ze een annuleringsnota zouden sturen.
Een andere optie in de e-mail was korting op een andere reis bij Egypte.nl.
Hierop gereageerd dat ik geen andere reis bij ze wil boeken en zsm mijn geld terug wil.
Tot op heden geen enkele reactie op e-mail en telefonisch zijn ze al helemaal niet bereikbaar.
Jammer dat dit reisbureau zo met zijn klanten om gaat en slechte reclame voor zichzelf veroorzaakt.
Hoop dat het nog goed komt en ik alsnog op vakantie kan.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Radar »

Dit item zat vandaag in de radio-uitzending: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ugbetalen/

peterpluto
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2018 12:47

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door peterpluto »

Advies: Niet boeken!!. We hadden duiktrip geboekt naar dahab op 13 -03-18. Geen specificatie van vluchten etc. Van zestienhoven.
Alles betaald daarna annulerings email gekregen. Niemand neemt ooit op per telefoon. Op 14-03 uit sgr gegooid, dus we waren gedekt maar alleen bij faillisement. We hebben zelf emails laten genereren door een programma - duizend gestuurd als drukmiddel. Na veel dreigementen met meerdere acties en na sullige emails van hun kant elke keer als we emails hadden gestuurd eindelijk mijn geld teruggehad 1246 euro. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik het er niet bij liet zitten. We zijn met tui gegaan - perfecte organisatie natuurlijk naar marsa alam. Top week gehad. Advies ; neem een normale organisatie met goede reputatie! Uiteindelijk was tui nog goedkoper ook!
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jul 2018 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Capslock tekst verwijderd

Maup1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2018 12:21

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Maup1 »

Beste Allen,
Wegens niet nakomen afspraken en terug betalen van de aanbetaling start ik op mijn kosten een juridische procedure tegen Egypte.nl (ook h.o.d.n.
Seeseatravel). Gedupeerden kunnen zich gratis bij mij aansluiten. Advocaat heeft aanmaning al verzonden naar het bedrijf en de eigenaar. Stuur een privé bericht via deze website naar mij en ik neem contact op.

PBontinck
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2018 08:31

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door PBontinck »

Hallo, is er reeds nieuws omtrent Seaseetravel ?
Wij hebben in april een reis geboekt naar Egypte, in het begin ontvingen wij antwoord op onze mails maar sinds alle betalingen gedaan zijn kunnen wij hen niet meer bereiken. Wij vertrekken eind deze maand.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tickets gekregen?

PBontinck
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2018 08:31

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door PBontinck »

Neen geen tickets ontvangen

PBontinck
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2018 08:31

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door PBontinck »

Maup1 schreef:
09 aug 2018 14:41
Beste Allen,
Wegens niet nakomen afspraken en terug betalen van de aanbetaling start ik op mijn kosten een juridische procedure tegen Egypte.nl (ook h.o.d.n.
Seeseatravel). Gedupeerden kunnen zich gratis bij mij aansluiten. Advocaat heeft aanmaning al verzonden naar het bedrijf en de eigenaar. Stuur een privé bericht via deze website naar mij en ik neem contact op.
Maup1, hoe ver sta je met de procedures tegen Egypte.nl / Seeseatravel.nl ? Wij zijn met 4 en vrezen ook dat we niet op reis zullen kunnen vertrekken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus jullie vertrekken niet eind van deze maand.

PBontinck
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2018 08:31

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door PBontinck »

Dat weten we niet. We krijgen nergens gehoor, niet op onze mails en ook niet telefonisch.
Onze namen zijn doorgegeven aan het hotel maar deze hebben geen betaling ontvangen en bij de luchtvaartmaatschappij staan we nergens op de lijst.
We overwegen juridische stappen te ondernemen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Theotrucker »

https://www.nporadio1.nl/consument/9546 ... onder-geld

Ik denk dat je je verlies moet nemen.

Bettypaulusmagrard
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2018 17:25

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Bettypaulusmagrard »

Zoals ik eerder in dit topic schreef, hadden wij in januari een rondreis (Amon) geboekt voor augustus. Toen ik een mail stuurde waarin ik mijn zorgen uitte over de negatieve verhalen, kreeg ik een paar dagen later een mail met de mededeling dat ze hun best deden om zo snel mogelijk bij ons terug te komen, maar dat de personen die eerder hun reis hadden geboekt, voor gingen. Dat begreep dan ook. Toch niet erg veel later kregen wij een mail waarin werd meegedeeld dat we inderdaad niet meer vertrokken vanaf Rotterdam maar vanaf Schiphol en dat de rondreis in een andere volgorde zou plaatsvinden (Caïro en Nijlcruise werden omgedraaid en we zouden niet meer eindigen in Sharm maar in Hurghada). Wij zijn toen toch akkoord gegaan en hebben vervolgens een mail met aangepaste versie ontvangen, waarin helaas e.e.a toch niet goed ging (er stond nog steeds Rotterdam ipv Schiphol en nog steeds Sharm ipv Hurghada).
Hierna ging de communicatie bij ons ook moeizaam, totdat ik heb gedreigd het restantbedrag niet te betalen indien ze niet zouden reageren op mijn mails aangaande de fouten in onze stukken. Ik werd meteen gebeld door een medewerker die mij verder hielp met mijn vragen en we kregen ook meteen een gecorrigeerde reisomschrijving met de juiste vluchtnummers etc. De tickets zouden we een week van te voren krijgen. Toen we die niet hadden ontvangen heb ik hen dagelijks gemaild, waarop iedere keer wel werd geantwoord. Twee dagen voor vertrek kregen we ze dan eindelijk binnen.
De rondreis was fantastisch! We werden bij al onze vluchten (in Caïro, in Luxor en in Hurghada) bij aankomst opgewacht door iemand met een bordje waardoor we helemaal niet hoefden te zoeken hoe of wat. Deze personen begeleidden ons vervolgens naar iemand anders die buiten op ons stond te wachten om ons daarna naar het hotel te begeleiden totdat we daar goed en wel waren ingecheckt. De excursies waren eveneens heel goed geregeld. Iedereen was steeds ruim op tijd en stond steeds voor ons klaar. Echter,.... bij onze binnenlandse vlucht van Caïro naar Luxor konden mijn zoon en ik in de middag en mijn echtgenoot en mijn dochter pas om 23.00 uur vliegen, waardoor we dus niet samen hebben kunnen vliegen. Gelukkig vertrok onze boot op de Nijl pas de volgende dag. Vanaf Hurghada naar Caïro ging het goed. Helaas ging het weer bijna fout bij de vlucht vanaf Caïro naar Amsterdam waarbij ik mijn echtgenoot en mezelf meteen kon inchecken maar mijn kinderen “ on hold” stonden. Ik heb toen meteen ons mannetje in Hurghada geappt waarop hij meteen reageerde dat hij het zou gaan regelen. Bij de balie in Hurghada bleek het toch niet helemaal goed te gaan, maar toen ons mannetje zelf ook door de security-check was, stoof hij meteen naar de balie van Egyptair waarna hij een paar minuten later met onze boardingpasses kwam aanlopen.
Al bij al was de rondreis zelf echt fantastisch, echter met een zwart randje doordat we door alle negatieve verhalen niet echt hebben kunnen “ voor-genieten”, door de late toezending van onze tickets door Egypte.nl en doordat Egyptair fouten heeft gemaakt.

jmarcin
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2018 09:53

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door jmarcin »

Sinds begin maart dit jaar ben ik al in ''gevecht'' met Egypte.nl om mijn geld terug te krijgen van een op tijd geboekte en volledig betaalde reis naar Egypte die we afgelopen mei zouden gaan maken. De reis is uiteindelijk door Egypte.nl geannuleerd en na vele beloftes van terugbetaling met steeds weer verschillende excuses en data heb ik nog steeds mijn geld niet volledig terug. Na vele pogingen per mail en telefonisch om ze te bereiken sinds afgelopen maart is het mij in augustus maar liefst 2x gelukt om ze te pakken te krijgen en na heftige discussies heb ik een kleine 3e deel teruggestord gekregen met opnieuw de belofte dat het restant binnen een week (lees: uiterlijk 17-8-2018) volledig terugbetaald zou zijn want op het moment dat ik belde zat meneer Sherif Moustafa met een investeerder uit Egypte (tuurlijk!!!) om tafel om alle problemen op te lossen... helaas... niks gekregen en uiteraard zijn ze telefonisch niet bereikbaar en reageren ze niet op mail. Juridische stappen heb ik al in mei ondernomen via rechtsbijstand, maar ook op die (dreig)brieven wordt niet gereageerd of wordt er actie ondernomen. Via SGR kan je de reissom terugvorderen maar dan wordt niet alles vergoed, zoals bijv. annuleringsverzekering, bagage, parkeren enz. Dat betekent dat ik zo'n slorige € 500,- niet vergoed zou krijgen en dat is een flink bedrag voor mij. Bovendien komt SGR pas in actie als de boel failliet is, en dat is (nog) niet het geval.
Kortom: ik sta volledig met de rug tegen de muur en Egypte.nl heeft gewoon de touwtjes in handen. Ik vind het onbeschoft, asociaal en crimineel en beschouw dit als een ordinaire diefstal! Zelfs eigen medewerkers van deze club weten niet waar ze aan toe zijn, dat is mij in een persoonlijke mail van een medewerker bevestigd. Lekker dan... zo'n werkgever!
Persoonlijk langs gaan in Amsterdam (Van Woustraat) heeft ook geen zin want de deur is gesloten.
Hoe nu verder??? Geen idee. Ik voel me in ieder geval machteloos en beroofd. Misschien dat Radar met een cameraploeg even aan kan kloppen bij meneer Sherif Moustafa om uitleg te vragen waarom hij zijn beloftes niet nakomt die hij notabene in de radiouitzending van Radar zelf heeft gemaakt. Hij belooft hierin dat alle gedupeerden uiterlijk voor 1 juni 2018 zijn/haar geld terug heeft gekregen.
Al met al heeft dit gedoe mij veel energie, stress, geld en 2 vakanties gekost. Want de meivakantie kon niet doorgaan en heeft me wel vrije dagen gekost en reservering en annulering verblijf huisdieren, daarnaast konden wij geen zomervakantie boeken en betalen omdat we het geld nog niet terug hadden.
Ongelooflijk dat meneer Sherif Moustafa dit zomaar ongestraft kan doen. Bah.

lies.dewit
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2018 19:22

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door lies.dewit »

Ook ik ben de dupe, dito verhaal als aantal mensen hierboven. Februari geboekt, begin maart betaald 2000 euro, mijn vriendin ook. Sindsdien in strijd. Mijn advocaat zou ook graag faillissement aanvragen, want mijn boeking valt nog onder SGR. Maup1, ben je nog game? Hoor graag!!

PBontinck
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2018 08:31

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door PBontinck »

BOEK NIET BIJ SEASEETRAVEL.NL of EGYPTE.NL !!!!
Wij hadden een reis geboekt via hun website (4 personen), voor een duikvakantie in Egypte, alles werd correct betaald binnen de vooropgestelde termijnen maar tot op heden krijgen wij geen contact meer met de organisatie !!!! We moesten afgelopen zaterdag vertrekken. Gisteren zijn we naar de politie geweest om klacht neer te leggen. Het volledige dossier wordt doorgegeven naar de dienst FRAUDE in Nederland. Wij vragen aan alle gedupeerden om ook zij klacht neer te leggen met verwijzing naar mijn proces-verbaal nummer PL1300-2018199683-1; deze personen moeten zo snel mogelijk gestopt worden.

Jubetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2018 16:11

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Jubetje »

Hallo allemaal Vorig jaar een reis bij Egypte .nl geboekt. En deze was rond uit slecht we hebben heen en weer gebeld twee zieke meisjes met darm klachten dus spugen aan diarree vijf dagen op kamer iedere keer opnieuw gevraagd naar andere hotel eten koud en elke dag het zelfde. Bij thuis komst weer contact gehad en klachten brief geschreven en het hotel zou uit hun assortiment gehaald worden dat was ook zo maar nu staat het er dood leuk weer in maar dan onder andere naam we werden verzocht om naar de vakantie beurs te gaan en hebben dit ook gedaan en de eigenaar was er niet want hij wou kijken wat ie voor ons kon doen uit eindelijk na veel bellen en nooit de eigenaar aan de telefoon gehad maar wel een mail. Dat hij het betreurde dat wij het zo slecht hadden gehad en dat ze idd meer klachten hadden gehad en dus het hotel er per direct eruit hebben gehaald in de brief stond ook dat we een vakantie konden boeken met een a twee personen gratis mee te nemen. Maar helaas nog steeds niets net als bij de rest heen gehoor dus ja ik wil ook mijn geld terug want zoals ik hier lees zullen hun verlopig geen boekingen doen wij hebbem ook 2.50 calimiteiten fonds betaald maar hellaas succes allemaal

Violene
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2018 18:37

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Violene »

Beste Maup1

Ook ik ben gedupeerd door deze Egypte.nl
30-7-2018 aanbetaling gedaan.
27-8-2018 rest betaling.
In totaal 2622,50.
Ik zou 11 oktober moeten vertrekken.
Toen ik geen reisdocumenten kreeg ging ik bellen en e-mails versturen. Geen gehoor.
5 oktober kreeg ik een email van Annemarie Himmelreich dat ze in financiël onvermogen verkeren en dat ik mijn geld moest terug halen bij SGR.
Of PayPal. Inmiddels heb ik begrepen dat ze niet lid zijn van SGR.
Dit is gewoon diefstal. Ze zijn al februari in problemen. Maar de website is gewoon open en mensen kunnen op dit moment nog steeds boeken en betalen.
Deze reis was onze 12.5 huwelijksreis.
Ik heb de ING bank ingelicht. Want de rekening van Egypte.nl is van ING. Maar tot mijn verbazing kunnen ze niets doen. Het geld blijft gewoon binnen komen op hun rekening. Zo onrechtvaardig.

Eva IJsveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2018 14:24

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Eva IJsveld »

Ik heb ook een reis via egypt.nl gemaakt. Alle slechte recensies kan ik beamen. Stressvol voor vertrek omdat reisbescheiden er niet zijn.
Op mijn vakantie is er een dag uit het programma gehaald waarmee er 3 excursies geannuleerd waren. Tijdens de reis heeft onze gids gebeld met egypt.nl en heb ik iemand aan de lijn gehad die toezegt dat de gelden voor die excursies worden teruggestort.
Dat is niet gebeurd , geen reactie op mail. tel en ook een bezoek aan bureau in de van Woustraat in Amsterdam levert niets op.
De personen daar aanwezig zeggen niet voor egypt.nl te werken maar een van die mensen heb ik aan de telefoon gehad en heeft dus de toezegging gedaan op restitutie.
Nu krijg ik van een van de personen op het kantoor in Amsterdam werkzaam voor de vliegfabriek te horen dat Egypt.nl failliet is. De website is nog steeds in de lucht en worden de volgende slachtoffers uitgenodigd een heerlijke reis te boeken via deze reisorganisatie.

Gesloten