LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Egypte.nl geeft geen gehoor

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
aa68
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2018 11:58

Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door aa68 »

We zijn op zoek naar mede-gedupeerden van Egypte.nl. Heb jij ook, mede door
niet bestaande vluchten, jouw vakantie afgelopen week op de dag van vertrek in het niet
hebben zien vallen?
Het bedrijf Egypte.nl is onbereikbaar. De eigenaar is
onbereikbaar. Er stond op de dag van vertrek (23.02.2018) een waarschuwing over
Egypte.nl op de website van Rotterdam Airport. Vragen via Facebook werden
direct aangemaakt als spam. De vestigingsadres van zowel Egypte.nl als alle overige bedrijven van dezelfde eigenaar zijn NIET gevestigd
op het bij de Kamer van Koophandel opgegeven adres. Wij zijn op locatie
geweest, waar we van een medewerker van de VliegFabriek te horen kregen dat
Egypt.nl daar niet (meer) gevestigd is en weggestuurd werden met een
telefoonnummer die geen resultaat oplevert. Vreemd is dat blijkt dat Vliegfabriek ook onder dezelfde eigenaar
valt. SGR is ermee bezig en zal naar eigen zeggen de kosten volledig dekken, ALS het bedrijf failliet gaat.
Pas dus goed op bij het boeken bij dit bedrijf of een van de nevenbedrijven van dezelfde eigenaren, zoals Vliegfabriek,
Nile Travels, SeaSee Travel, Kitereis.nl. We hebben als groep gedupeerden contact met elkaar over de stand van zaken. Alle gedupeerden doen hun best om contact te krijgen via meerdere manieren met het bedrijf Egypte.nl en met de eigenaar maar nog niemand heeft zijn geld terug.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zijn een hoop malafide reisburo's, maar ik ben er nog geen eentje tegengekomen die aangesloten is bij de SGR en het calamiteitenfonds. Ook op de site is weinig aan te merken.
U hebt het over niet bestaande vluchten. Vaak worden er reizen aanboden en kort voor vertrek worden vliegtuigen samengevoegd om zo een betere bezettingsgraad te krijgen.
En wat is de waarschuwing op de site van Rotterdam Airport geweest? Nu is er niets over te vinden, enkel over de staking van Transavia.

Wel is het zo dat er sinds een aantal maanden flink geklaagd wordt op o.a. trustpilot. Dit had u natuurlijk ook kunnen zien. Het lijkt er dus op dat het bedrijf in zwaar weer zit. In dat geval is het dus wachten op een faillissement.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door sjohie »

aa68 schreef:We zijn op zoek naar mede-gedupeerden van Egypte.nl. Heb jij ook, mede door
niet bestaande vluchten, jouw vakantie afgelopen week op de dag van vertrek in het niet
hebben zien vallen?
Het bedrijf Egypte.nl is onbereikbaar. De eigenaar is
onbereikbaar. Er stond op de dag van vertrek (23.02.2018) een waarschuwing over
Egypte.nl op de website van Rotterdam Airport. Vragen via Facebook werden
direct aangemaakt als spam. De vestigingsadres van zowel Egypte.nl als alle overige bedrijven van dezelfde eigenaar zijn NIET gevestigd
op het bij de Kamer van Koophandel opgegeven adres. Wij zijn op locatie
geweest, waar we van een medewerker van de VliegFabriek te horen kregen dat
Egypt.nl daar niet (meer) gevestigd is en weggestuurd werden met een
telefoonnummer die geen resultaat oplevert. Vreemd is dat blijkt dat Vliegfabriek ook onder dezelfde eigenaar
valt. SGR is ermee bezig en zal naar eigen zeggen de kosten volledig dekken, ALS het bedrijf failliet gaat.
Pas dus goed op bij het boeken bij dit bedrijf of een van de nevenbedrijven van dezelfde eigenaren, zoals Vliegfabriek,
Nile Travels, SeaSee Travel, Kitereis.nl. We hebben als groep gedupeerden contact met elkaar over de stand van zaken. Alle gedupeerden doen hun best om contact te krijgen via meerdere manieren met het bedrijf Egypte.nl en met de eigenaar maar nog niemand heeft zijn geld terug.
We zijn nu, de 26e, 3 dagen, waarvan 2 in het weekend, dus één werkdag, verder. Bemande en bemenste 737's trek je niet even van de plank als een pak rijst bij de AH. :wink:

SGR is er voor om gedupeerden te helpen als een touroperator de geboekte vakanties niet meer uit kan voeren, oa door een faillissement. Als een door hen zelf geboekte chartervlucht vlak voor vertrek uitvalt, is dat iets wat een bedrijf eerst zelf op moet lossen, laten we het een "bedrijfsongeval" noemen. Dan is het eerdere voordeel van een kleinere touroperator, lage prijzen en snelle reacties door weinig overhead en bureaucratie, ineens een nadeel, want een grote club als TUI kan veel gemakkelijker internationaal een nieuwe chartervlucht regelen dan een klein bureautje als dit. Dat is door een medewerker van de SGR, die door mensen al werd gecontacteerd over vergoedingen etc, ook genoemd als risico voor dit soort bedrijfjes. Dat maakt ze niet ineens goed of slecht, maar wel iets kwetsbaarder voor dit soort overmacht.

Nicole!
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2018 14:55

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Nicole! »

13 april hoop ik te vertrekken met egypte.nl vanaf rotterdam naar sharm el sheik, maar dit voelt niet goed.
Aanbetaling heb ik gedaan, restbedrag nog maar niet betaald.
Hoop dat ik via dit forum op de hoogte blijf van de ontwikkelingen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door sjohie »

Nicole! schreef:13 april hoop ik te vertrekken met egypte.nl vanaf rotterdam naar sharm el sheik, maar dit voelt niet goed.
Aanbetaling heb ik gedaan, restbedrag nog maar niet betaald.
Hoop dat ik via dit forum op de hoogte blijf van de ontwikkelingen.
Ik zou je toch met klem willen adviseren om je informatie bij egypte.nl te verkrijgen, per mail zoals ze ook zelf suggereren. Desnoods via hun facebookpagina of zelfs de anvr, want hier op dit forum zijn géén medewerkers van egypte.nl aanwezig, en tot op heden maar 1 lotgenoot, die zo te lezen op een compleet andere dag een compleet andere reis heeft geboekt, mijn inschatting is dat je hier dan ook weinig op zal steken, of informatie krijgt van zeer gefrustreerde mensen, dus gekleurd door emotie.

Groenblauw
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2018 21:41

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Groenblauw »

Ook wij zijn gedupeerd! We wachten nu 3 weken op ons geld, onze vakantiedagen zijn weggegooid en ons geld ook! We kunnen geen kant op. Egypte.nl is niet te bereiken, en euclaim zegt niks te kunnen doen omdat ze niet ingeschreven staan met kvk nummer in Nederland. Ze waren nooit van plan te vertellen vluchten niet bekend bij Rotterdam AirPort. Bij wie kun je nog verhaal halen? Wij dachten w’veilig’ ze zijn aangesloten bij SGR maar die kunnen alleen iets doen als ze failliet zijn. Wees gewaarschuwd!!! Reis niet met Egypte.nl!!!!

Groenblauw
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2018 21:41

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Groenblauw »

Wij komen graag in contact met mede gedupeerden. Blijkbaar valt er niks tegen ze te beginnen! We wachten al ruim 3 weken op onze 1500 euro en we zijn onze vakantiedagen ook kwijt van ons werk omdat we pas de avond voor verrek zijn ingelicht. VRESLIJK

Bietjebiet
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2018 21:08

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Bietjebiet »

Ook wij hebben hier mee te maken. Tot op vandaag heb ik nog steeds geen contact met Egypte.nl gehad.
4 weken geleden hebben wij een Reis geboekt naar Egypte via Egypte.nl. Even in de voorjaarsvakantie er tussenuit. Maar helaas viel onze droom in duigen. Het is een grote nachtmerrie geworden. 1 dag voor de vliegdatum zagen wij toevallig een melding op Rotterdam AirPort dat ze niks afwisten van een vlucht naar Egypte op 23 feb 2018. Hierbij gingen onze alarmbellen rinkelen (dit hoort de reisorganisatie toch door te geven!!)
Wij probeerde EGYPTE.NL te bellen, te mailen en zijn zelfs bij het kantoor in Amsterdam langs gegaan ( deze stond overigens leeg..) Als je ze belt lijkt het of je in een wachtrij staat, maar na 15:31 werd je er steeds uitgegooid, of je kreeg na 7:20 de melding, de voicemail is niet aanwezig. Via het dochterbedrijf heb ik wel iemand aan de telefoon gehad, deze zou mijn telefoon nummer doorgeven, en dat ze me met spoed terug zouden bellen. Ik wacht nog steeds op dat telefoontje.
Nu 3 weken later hebben we nog steeds niks van Egypte.nl gehoord!! Ik heb nog meerder keren gebeld, en gemaild.
Ons geluk was dat wij via actie van de dag geboekt hebben. Zij hebben ons het geld teruggeboekt en zijn een bemiddelingspersoon geweest. Ook zij kregen in het begin geen contact, later via een ander nummer klaarblijkelijk wel.

lottefrot89
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2018 19:13

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door lottefrot89 »

Ik heb samen met een vriendin een reis geboekt naar Egypte via Egypte.nl. Bij mij gingen de alarmbellen af na de uitzending en heb zelf het een en ander uitgezocht. De vlucht is inderdaad niet bekend bij Rotterdam Airport (vertrek 27 april 2018 naar Sharm El Sheikh, Air Cairo) en het reisbureau is niet meer telefonisch te bereiken, per mail naar eigen zeggen wel maar ze reageren nergens op. Na meerdere malen geen contact, langsgegaan op het adres van egypte.nl. Daar bleek dat er op dat moment 'verbouwd' werd en er was niemand aanwezig. We kregen een nieuw adres in Amsterdam-Noord en dit bleek een woonhuis te zijn. De naam van de eigenaar van Egypte.nl staat hier op de woning maar niemand aangetroffen. We hebben alles betaald maar geen betaalbewijs. Ik vermoed dat deze zaak niet klopt en dus volg ik de reacties hier.

Liesl87
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2018 20:19

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Liesl87 »

Met een grote groep zouden wij ook op vakantie gaan met Egypte.nl. Helaas anders dan de aflevering van Radar melde heeft nog niet iedereen zijn geld terug. We hebben meerdere keren geprobeerd om contact te krijgen met [naam verwijderd], maar krijgen geen gehoor. 2500 euro is ons nog verschuldigd van de reis.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mar 2018 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd door Moderatie

Fredenlientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2018 17:02

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Fredenlientje »

Op 09/12/2017 een nijlcruise voor vertrek 04/05/2018 vanuit rotterdam geboekt bij Egypte.nl.
Nu was het moment om de rest van de reis te betalen maar vonden geen vluchtgegevens vanuit rotterdam.

Wij hebben op 20/03/2018 een mail gestuurd naar Egypte.nl
"Geachte ,"
"Wij hebben contact opgenomen met de Luchthaven Rotterdam."
"Deze hebben ons medegedeeld dat de contracten ontbonden zijn met de uitvoerende luchtvaartmaatschappij."
"Vandaar dat onze reis niet doorgaat ."
"Met deze gegevens vragen wij onze voorschot van 889.64 euro terug te ontvangen "
"Gelieve snel te bevestigen via mail ."
Ik had toch al op zijn minst een antwoord ontvangen van het reisbureau met een woordje uitleg.

Tot op heden nog steeds geen antwoord van Egypte.nl.
Dankzij het forum van radar beseffen we dat er meerdere gedupeerde zijn die ook in het ongewisse worden gelaten.
En zullen we de rest van de reissom zeker niet betalen , Dit lijkt mij evident .

jmarcin
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2018 09:53

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door jmarcin »

Ook wij (5 personen) hebben een 8-daagse all inclusive reis geboekt bij Egypte.nl, vertrek 4-5-2018. De volledige reissom is betaald. Na de uitzending van Radar en eigen research heb ik gelijk per mail contact opgenomen met Egypte.nl met het verzoek om de reissom per direct terug te storten zodat we nog een andere reis kunnen boeken in die periode. Daarna nog 2x per mail gevraagd om een reactie. Maar helaas... grote radiostilte aan de zijde van Egypte.nl. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, per mail reageren ze ook niet. Dit maakt me erg kwaad!! Het is nl nogal een uitgave voor ons waar we gewoon voor hebben gespaard en daarnaast keken we erg uit naar een onbezorgde vakantie.
Voordat we de reis gingen boeken heb ik Egypte.nl gecheckt bij SGR en Calamiteitenfonds. Op die sites stond niets verdachts over Egypte.nl.
Ik hoop dat we de reissom terug krijgen maar ik vrees dat dat een illusie is.

jmarcin
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2018 09:53

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door jmarcin »

In navolging op mijn geplaatste bericht op 26 maart 2018 heb ik een vraag:
Is iemand onlangs nog bij het pand van Egypte.nl langs geweest om verhaal te halen? Ik vraag dit omdat wij toevallig binnenkort in de buurt van Amsterdam moeten zijn en we dan niet voor een gesloten deur willen staan.

Rosemary
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2018 13:59

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Rosemary »

Ik heb op 7 februari een reis geboekt voor 20 dagen naar Marsa Alam bij Egypte.nl.
Vertrek op zaterdag 14 juli as.
Ik heb al vaker bij hen geboekt en daarom (ja achteraf niet zo slim) het hele bedrag al betaald.
Ik las dat SGR na de uitzending van Radar op de tv,het lidmaatschap van Egypte.nl ongedaan gemaakt heeft.
Op de datum dat te was Egypte.nl nog wel aangesloten bij SGR.
Daar is mijn hoop op gericht......
Wat nu?

Rosemary
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2018 13:59

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Rosemary »

jmarcin schreef:Ook wij (5 personen) hebben een 8-daagse all inclusive reis geboekt bij Egypte.nl, vertrek 4-5-2018. De volledige reissom is betaald. Na de uitzending van Radar en eigen research heb ik gelijk per mail contact opgenomen met Egypte.nl met het verzoek om de reissom per direct terug te storten zodat we nog een andere reis kunnen boeken in die periode. Daarna nog 2x per mail gevraagd om een reactie. Maar helaas... grote radiostilte aan de zijde van Egypte.nl. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, per mail reageren ze ook niet. Dit maakt me erg kwaad!! Het is nl nogal een uitgave voor ons waar we gewoon voor hebben gespaard en daarnaast keken we erg uit naar een onbezorgde vakantie.
Voordat we de reis gingen boeken heb ik Egypte.nl gecheckt bij SGR en Calamiteitenfonds. Op die sites stond niets verdachts over Egypte.nl.
Ik hoop dat we de reissom terug krijgen maar ik vrees dat dat een illusie is.
Weten al iets meer?

Monique Y
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2018 06:10

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Monique Y »

Ook wij hebben geboekt via Secret Escapes bij Egypte.nl en wachten al een maand op ons geld aan gezien de Reisplanner naar Sharm el Sheikh niet doorging. Er was geen vliegtuig geboekt. Af en toe ontvangen we een email met beloften t.a.v. retourbetalingen maar nog niets aan geld terugontvangen. SGR doet niets totdat ze failliet zijn verklaard en dus once rechtsbijstandverzekering benaderd, zij hebben er nu een jurist op gezet.

M.hacking
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2018 09:12

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door M.hacking »

Geboekt bij seaseetravel (onderdeel egypte.nl) en wachtend op reisdocumenten.
6 april zou de datum moeten worden (10 januari geboekt en betaald).
Ik vrees t ergste nu.
Gister contact gehad met t hotel dat wel mijn naam, maar niet mijn betaling ontvangen heeft.... reis bestaat wel, maar tickets nog steeds niet gezien.
In afwachting nu

M.hacking
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2018 09:12

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door M.hacking »

Monique Y schreef:Ook wij hebben geboekt via Secret Escapes bij Egypte.nl en wachten al een maand op ons geld aan gezien de Reisplanner naar Sharm el Sheikh niet doorging. Er was geen vliegtuig geboekt. Af en toe ontvangen we een email met beloften t.a.v. retourbetalingen maar nog niets aan geld terugontvangen. SGR doet niets totdat ze failliet zijn verklaard en dus once rechtsbijstandverzekering benaderd, zij hebben er nu een jurist op gezet.
Ik overweeg (preventief) dezelfde actie. Het inzetten van nijn rechtsbijstand.
Wellicht handig als meer mensen zo de handen ineen kunnen slaan.

Bettypaulusmagrard
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2018 17:25

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Bettypaulusmagrard »

hebben in januari jl. een rondreis van 15 dagen voor augustus geboekt en aanbetaald. Van te voren gecontroleerd op internet en kregen een goed cijfer! Af en toe, als soort voorpret, kijk ik op hun site en zag nu dat ze telefonisch slecht te bereiken zijn. Opeens kreeg ik het benauwd en ging eens googelen. Ik weet niet wat ik lees allemaal. Heb hen een mail gestuurd. Ben benieuwd of ik een reactie krijg.
SGR doet niets tot ze failliet zijn, lees ik. Ergens anders lees ik dat SGR lidmaatschap heeft ingetrokken. Toen ik boekte stond logo SGR op de site, en nu inderdaad niet meer. Betekent dit dan dat we hoe dan ook naar ons geld kunnen fluiten?

M.hacking
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2018 09:12

Re: Egypte.nl geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door M.hacking »

M.hacking schreef:Geboekt bij seaseetravel (onderdeel egypte.nl) en wachtend op reisdocumenten.
6 april zou de datum moeten worden (10 januari geboekt en betaald).
Ik vrees t ergste nu.
Gister contact gehad met t hotel dat wel mijn naam, maar niet mijn betaling ontvangen heeft.... reis bestaat wel, maar tickets nog steeds niet gezien.
In afwachting nu
Gisteren, nadat de medewerker van Seaseetravel contact had opgenomen met het hoofdkantoor in Egypte, de e tickets en hotel vouchers per mail ontvangen.
Ook contact gehad met het hotel, die ik cc in de mailing had vermeld.
Enkel nog in afwachting van de valet parking.
E tickets direct gechecked en stoelreservering gemaakt bij Tui en ook mijn boardingpass ontvangen!
Blijkbaar zijn dus niet alle nevenorganisaties van egypte.nl corrupt, laat dat gezegd zijn.

Gesloten