Ervaringen met Euroflights (Euroflights.co)?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
EricStarwars
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2021 14:21

Ervaringen met Euroflights (Euroflights.co)?

Ongelezen bericht door EricStarwars »

Beste lezers,

Begin juni wilden wij (Ons gezin en gezin van mijn schoonzus) vluchten boeken naar Spanje.
Mijn schoonzus had via via gehoord dat EUROFLIGHTS aantrekkelijk geprijsde tickets aanbod.
Via deze site (euroflights.co) tickets bekeken en vergeleken met andere aanbieders.
Inderdaad ze waren wat goedkoper en de ideale vluchttijden waren ook nog beschikbaar.
Wij (Eric en Cissy) hadden toch wat twijfels, maar toch in overleg maar besloten om te boeken.
Bij betaling ging het al verkeerd. Creditcard betaling lukte niet en moesten dan maar via ideal geld overmaken.
Wat ik al heel verdacht vond.
We zouden binnen enkele uren een bevestiging ontvangen van de geboekte vluchten. Mijn schoonzus ontving na twee dagen de
vlucht bevestigingen. Wij niet....dus email gestuurd(wat ook al heel lastig was om dit voor elkaar te krijgen)
Na 4 dagen hadden wij zoiets van ....hier klopt iets niet. Slecht gevoel etc .
In overleg met mijn schoonfamilie besloten om de tickets te annuleren. Via hun site de tickets geannuleerd.
Mijn schoonzus had het betaalde geld binnen twee dagen teruggestort gekregen. Wij niet.
Email gestuurd naar Euroflights. Kreeg een reactie dat terugboeken tot wel 90 dagen na boeking kon duren.
Wij zijn nu in oktober belandt en nog steeds is er niets teruggestort. Ook na versturen van verschillende emails.
Het ging totaal over een bedrag van € 1040,- die teruggestort zou moeten worden.
Nu is de situatie zo dat website van euroflights.co niet meer bestaat en bereikt kan worden.
Via via op internet op een review site achterhaalt dat meerder mensen ook slachtoffer zijn geworden door deze boeven.
Ook veelal niet Nederlanders.
via een review schreef een persoon dat ze een nieuwe naam en website hadden, namelijk airlings.com.
De lay-out en opzet van deze nieuwe site is exact een kopie van de vorige website van www.euroflights.co.
Via deze website een niet zo'n vriendelijke email geschreven en verzocht om onmiddellijke terugstorten van het openstaande bedrag.

Mogelijk zijn meer mensen van deze boevenclub slachtoffer geworden.
Graag ontvangen wij een reactie van Radar wat wij nog kunnen doen of van andere slachtoffers die hetzelfde mee hebben gemaakt.

Ga niet in zee met deze gasten..... www.airlings.com
Gr. Eric.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 okt 2021 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ervaringen met Euroflights (Euroflights.co)?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met een deurwaarder. Die kan het beste beoordelen of er nog mogelijkheden zijn.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Ervaringen met Euroflights (Euroflights.co)?

Ongelezen bericht door meela »

Niet om het één of ander, maar waarom boek je voor die paar Euro's minder in godsnaam bij zo'n vaag iets ??

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ervaringen met Euroflights (Euroflights.co)?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Seinhuis schreef:
23 okt 2021 20:33
Neem contact op met een deurwaarder. Die kan het beste beoordelen of er nog mogelijkheden zijn.
Is vrijwel zinloos (al kan het nooit kwaad) de site is afgeschermd (eigenaar dus onbekend) en als www.airlings.com van dezelfde partij is dan zijn ze volgens hun eigen zeggen gevestigd in Antigua and Barbuda, maar ook deze site heeft zijn WHOIS gegevens afgeschermd, dit doe je enkel als je je privacy wilt beschermen of als je niet achterhaald wilt worden.

Je kunt eventueel aangifte doen om te voorkomen dat andere ook gedupeerd raken, de politie heeft een site waar je sites kunt controleren.
meela schreef:
25 okt 2021 20:57
Niet om het één of ander, maar waarom boek je voor die paar Euro's minder in godsnaam bij zo'n vaag iets ??
Hier heeft TS toch niets aan, die heeft inmiddels ook wel geleerd, z'n sneer na voegt weinig toe en is ook erg offtopic.

Nmli
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2021 19:10

Re: Ervaringen met Euroflights (Euroflights.co)?

Ongelezen bericht door Nmli »

Hallo
Ik heb ook het zelfde probleem ik heb ook 3 tickets (€1563) via website euroflights op15-06-2021.op14-07-2021 heb ik email ontvangen dat mijne tickets is geannuleerd
En moet ik meer dan 90dagen wacht voor mijne geld terug te krijgen. ik en mijne kinderen balen, zij hebben onze vakantie naar Egypte verpest tot nu toe geen terug betalen ontvangen nu all link van euroflights opent niet .als het opent komt andere website (Expedia) deze website help me niet.heeft iemand oplossing.

riesenlisa
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2022 14:02

Re: Ervaringen met Euroflights (Euroflights.co)?

Ongelezen bericht door riesenlisa »

Ze hebben nu de naam www.airtrvl.com.
Wij zijn opgelicht voor meer dan 6700 euro.
Zelfde beschrijving als bij jullie. Bij ons hebben ze twee dagen van te voren onze vlucht geannuleerd. Ze zeggen dat je hun 90 WERK dagen de tijd moet geven om het geld terug te storten. Ik ben bezig met de politie,bank en verzekering. Is jullie geld ook
naar Eltis Group gegaan?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ervaringen met Euroflights (Euroflights.co)?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

90 dagen is heel erg lang. Meestal stort een bedrijf het geld terug binnen 14 dagen. Stuur hun een mail dat u uw geld binnen 14 dagen terug eist.

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of een deurwaarder om uw geld terug te krijgen.

Indien u betaalt heeft met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij. Doe een beroep op aflevering garantie.

Op www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... rd-mag-dat staat waar u vermoedelijk nog meer recht op heeft.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Ervaringen met Euroflights (Euroflights.co)?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Seinhuis schreef:
20 jul 2022 17:36
90 dagen is heel erg lang. Meestal stort een bedrijf het geld terug binnen 14 dagen. Stuur hun een mail dat u uw geld binnen 14 dagen terug eist.
Dit soort bedrijven heeft dit geld meestal niet. Als een klant betaalt gaat het grootste deel daarvan direct naar hun leverancier, in dit geval dus de luchtvaartmaatschappijen. Ze moeten eerst dat geld terugkrijgen voordat ze klanten kunnen terugbetalen. Dat is de keerzijde van goedkope tussenpartijen.

Plaats reactie