LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eurolines

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ricepuppet
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2007 09:53

Eurolines

Ongelezen bericht door Ricepuppet »

Hierbij een klacht over Eurolines;

Op 2 november heb ik mijn broertje afgezet voor de bus naar Eurolines, richting Stuttgart vanaf het Rotterdam Centraal. Ruim op tijd, de bus zou om 19.00 vertrekken. Om dat tijdstip genoeg Eurolines bussen, maar niet de onze. Wij gebeld naar het noodnummer, kregen we een chagerijnige vrouw aan de lijn die 1. Vertelde dat de buschauffeur in Den Haag in de file stond; 2. Dat we maar eens moesten opschieten met praten want ze had het nogal druk..

Om 19.45 maar weer eens gebeld; Ik heb er wat druk achter gezet, want we waren al 1,5 uur aan het wachten op een bus. Ik kreeg hetzelfde te horen. Ik vertelde dat we betalen voor een bus die op tijd moet zijn. Krijg ik te horen dat 'Nederland vol met files staat elke vrijdag', en later krijg ik te horen 'ja maar de busschauffeur kan geen rekening houden met files'. Daarna krijg ik, zonder dat ik enig 'iets' mag zeggen, te horen 'Als u dat niet leuk vind, dan moet u de maar de schuld geven aan de regering en de Tweede Kamer, bla bla bla en de kiezers die stemmen bla bla bla' (alsof ik om dit soort feedback heb gevraagd?) ik vertel haar dat ik het adres van de klantenservice wil zodat ik een brief kan schrijven.

Zij; 'ja, dan kunt u tenminste met echte Nederlanders praten'; zo van 'Wij zijn Nederlanders, u niet!' - in die trant - nou ben ik zelf niet eens buitenlands, maar gewoon NL'er. Maar ik vond dit een behoorlijk discriminerende opmerking. Ik heb haar dan ook gevraagd of dit zo was. 'Meneer, ik heb het druk, u moet gewoon wachten, dag! dag!' en zonder pardon hangt ze op, zonder dat ik niet eens het adres heb gehad van de klantenservice. Dat is 1!

Nu komt 2! Dus mijn broertje zit in Duitsland, na een week vakantie en stuurt me, midden in de nacht, deze SMS en maakt me wakker om naar mijn mailbox te kijken.
Je wilt echt niet weten wat er gebeurt is. Eurolines bus zou om 23.00 vertrekken vanuit stuttgart. We hebben gewacht tot 2.30 in de ochtend. 4,5 uur!!! Geen enkele eurolines bus is er verschenen. We waren er om 22.40, dus 20 minuten te vroeg. Geen geld voor taxi, trein, helemaal in de kou. Dus... hebben we een vriendin gebeld, zij heeft ons opgehaald op station, en nu zijn we bij haar thuis. veel problemen, want dinsdag zou ik moeten werken, dus ik moet (*naam werkgever*) een mail sturen en de situatie uitleggen. We kunnen morgen de trein pakken naar Duisburg, en van daaruit moeten we opgehaald worden met de auto. Dus dat zou betekenen dat jij ons moet ophalen bij Duisburg, wat 2 uur rijden is vanuit rotterdam. De treinkaartjes zijn prijzig, maar dat is de enige mogelijkheid om morgen nog thuis te komen. Andere optie is dat we tot woensdag wachten. Dan vertrekt er weer een eurolines bus, en dan hoeven we niet te betalen, maar dan ben ik pas donderdagochtend in rotterdam. Dus ik weet het ook niet meer.
Eurolines komt dus gewoon weer zijn afspraken niet na. Nu heb ik vaker gehoord dat Eurolines niks met klachten doet, en ze gewoon negeert. Hoe is dat mogelijk? Ik wil een klachtbrief schrijven, desnoods aangetekend met daarin een flinke schadevergoeding, met desnoods de hele reissom teruggestort. Wat een stel idioten bij Eurolines daar. Ze kunnen volgens mij totaal niks op het gebied van klantvriendelijkheid, punctualiteit en administratie.

Singer06
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2007 13:21

Re: Eurolines

Ongelezen bericht door Singer06 »

Eurolines gaat gewoon door met misstanden. Mijn partner heeft het afgelopen jaar al heel wat ellende meegemaakt met deze hoogst klantonvriendelijke onderneming. Ze behandelen reizigers als tweederangs burgers. Ronduit brutaal en arrogant gaan ze met hen om.

Onlangs werd een jongedame in Eindhoven ronduit geweigerd 'omdat ze niet op de lijst stond' maar wel degelijk alle benodigde reisbescheiden bij zich had. Mijn partner had iets meer geluk; hij stond wel op de lijst en mocht de bus naar Londen in.

Daar stond dus deze jongedame, midden in de nacht in een voor haar wildvreemde stad. Ik heb haar met mijn auto naar Nijmegen gebracht om er zeker van te zijn dat zij niet ook een van de vele 'slachtoffers van Eurolines' werd die ergens midden in de nacht geen kant meer uit kunnen.
Eurolines? Daar kom je nergens mee.

Bas2008
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mei 2008 17:09

Re: Eurolines

Ongelezen bericht door Bas2008 »

De prijs van Eurolinesticket is zo ontzettend laag, dan kun je ook van alles verwachten. Daar ga je wel erg gemakkelijk aan voorbij. Alle waar naar zijn geld.

Singer06
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2007 13:21

Re: Eurolines

Ongelezen bericht door Singer06 »

Ongeacht de lage prijsklasse mag het niet zo zijn dat iemand simpelweg geweigerd kan worden omdat deze niet op een lijst staat maar wel alle vereiste reisdocumenten heeft.
De jongedame in kwestie heeft de volgende dag met Eurolines gebeld en daar werd verbaasd gereageerd; ze stond wel degelijk op die lijst. Dat zegt iets over de chauffeur.

Bas2008
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mei 2008 17:09

Re: Eurolines

Ongelezen bericht door Bas2008 »

Je hebt gelijk, maar problemen met Eurolines zijn van alle tijden. Negatieve verhalen zijn in overvloed aanwezig. De "service", weinig comfort, slechte afstemming van de reizen met de chauffeur, bussen die niet helemaal oke zijn, dagdelen vertraging, lange oponthouden bij de grenzen omdat de bus vaak door douaniers onderstbeoven wordt gekeerd i.v.m. drugssmokkelaars en jacht op illegalen, klachten waarmee niets gedaan wordt etc. etc.. Je kunt van alles verwachten.

"Ongeacht de lage prijsklasse .." is behoorlijk eufimistisch. Voor minder dan een een tientje kun je al met Eurolines naar Parijs of London. Het gaat om bedragen waarvoor je in Nederland met de taxi niet eens de stad uitkomt ... .

Singer06
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2007 13:21

Re: Eurolines

Ongelezen bericht door Singer06 »

Mijn partner reisde met Eurolines route Eindhoven-Londen-Edinburgh maar besloot na een aantal keren om toch maar weer met KLM te reizen. De retourprijs Amsterdam-Edinburgh lag verbazingwekkend dichtbij die van Eurolines (KLM was zelfs een stuk goedkoper dan EasyJet). KLM bood wel meer service en vriendelijke bejegening, wat zeker ook wat waard is. En uiteraard veel sneller.

Bas2008
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mei 2008 17:09

Re: Eurolines

Ongelezen bericht door Bas2008 »

Ja, met de bus of met het vliegtuig voor ongeveer hetzelfde geld op lange afstanden is geen keuze natuurlijk ... .

De meeste reizigers met Eurolines hebben weinig te besteden en kiezen daarom voor Eurolines. Aangevuld met enkelen die meer zouden kunnen betalen maar gewoon zo goedkoop mogelijk willen reizen.

Reis je met Eurolines dan kun je het maar beter positief bekijken. De meerderheid van de busreizen verloopt vlekkeloos. En wie weet is dat bij jouw busreis ook het geval.

Gesloten