LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Europcar; Duidelijkheid in keuze's? Helaas niet!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
RGA van Vliet
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2010 20:48

Europcar; Duidelijkheid in keuze's? Helaas niet!

Ongelezen bericht door RGA van Vliet »

In november ben ik naar Schotland geweest en had daar een auto gereserveerd op het vliegveld van Edinburgh bij Europcar. Bij het afhalen van de auto werd door de baliemedewerker van Europcar geadviseerd op het vliegveld te tanken als de auto terug kwam want dit scheelde aanzienlijk tov de prijzen bij de benzinestations langs de snelweg.
Uiteindelijk leverde wij de auto in met drie kwart volle tank benzine. De medewerker van Europcar gaf aan dat er een naheffing kwam voor de benzine.
Uiteindelijk een goede week nadat we weer in Nederland kwamen werd er 68,-- euro van de creditcard afgeschreven. Dit leek mij niet geheel fair.
Derhalve contact gezocht met Europcar op de Binckhorst in Den Haag. In mijn telefonisch onderhoud met mevrouw Gielisse gaf zij aan dat ik op het vliegveld de keuze had gekregen uit een twee tal opties, de autotank geheel leeg inleveren of volledig vol. Volgens mw Gielisse had ik gekozen voor de lege tank optie en derhalve werd er een volldige tank nageheven zoals in het contract ook was opgenomen.
Mijn irritatie is niet door het feit dat er een paar tientjes moet worden betaald maar vooral wel de manier waarop dit wordt gedaan. Te nimmer is mij op het vliegveld een keuze voor gelegd of duidelijk uitgelegd dat er een volledige tank benzine wordt nageheven. Het gaat hier duidelijk om de kleine lettertjes waar je niet op gewezen wordt.
Tot twee maal toe heb ik dit ook bij mw Gielisse aangegeven, maar zij wenst hier niet op te reageren. Het antwoord blijft verzanden in helaas meneer het staat in het contract. Een ding weet ik wel ik huur nooit meer een auto bij Europcar. Een degelijk transparant advies is daar ver te zoeken.
Ik hoop dat toekomstige auto huurders uit dit betoog lering trekken.

rajdiederen
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 dec 2010 19:20

Re: Europcar; Duidelijkheid in keuze's? Helaas niet!

Ongelezen bericht door rajdiederen »

Jippie, nog een positieve ervaring met EuropCar. Lees mijn verhaal hier: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 19&t=89235

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Europcar; Duidelijkheid in keuze's? Helaas niet!

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Klinkt zeer onredelijk. Heeft u al een schriftelijke klacht ingediend? Mijn ervaring is dat er dan vaak serieuzer naar gekeken wordt.

Gesloten