LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faillissement Neckermann Duitsland

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ben ik de enigste in Nederland die in gevecht is met de Zurich verzekering om nog iets terug proberen te krijgen na het faillissement van Neckermann? Ik had in Duitsland geboekt, achteraf gezien dom.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zoek een Duits forum en kijk of via die weg iets te halen is.

Er zijn maar enkele die aan de grens wonen en alles wat je over de grens haalde valt onder die regels die wij niet weten.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Meiklokje »

De enigste vast wel, de enige waarschijnlijk niet

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Revoked »

Neem je verlies. Da's inderdaad niet bijster grappig, maar een compensatie zit er na het faillisement niet meer in. De Neckermann-kip heeft alleen nog wat botjes: volledig geplukt, gevild en uitgehold.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Erthanax »

Waardeloos voor je, maar ik vrees dat er voor gedupeerde klanten inderdaad weinig te halen valt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Op de Duitse fora en Facebook groepen ben ik al erg druk bezig.
Hoe het daar werkt of eigenlijk helemaal niet werkt heb ik ondertussen wel meegekregen. Het is eigenlijk afwachten of de Bundesregierung er een half tot een miljard euro's voor kwijt wil.
Ze zijn voor € 110 miljoen verzekerd, schade vermoedelijk meer dan € 600 miljoen.
Het was de eerste maar ook de laatste keer dat ik daar geboekt heb.
Ik ben toch wel op vakantie geweest, tweede keer in Nederland geboekt!
Ik ben trouwens niet de enige? enigste? die in de buurt van de Duitse grens woont! Mijn buurman woont hier ook. Buurvrouw idem!

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Dat van je buren is inderdaad frappant Theo.Veel succes met je Titanenstrijd!

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
24 okt 2019 17:55
en alles wat je over de grens haalde valt onder die regels die wij niet weten.
... en sinds wanneer vormt dát voor jou een belemmering...? :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik bestel vaak bij Ali Express maar mijn Chinees gaat ook niet verder dan de afhaal..... :)

En ja, ook het Bier bij de Colruyt en de Duitse voertuigen invoeren doe ik wel, weet hoe ik dat nu moet doen,
online instructie gevonden maar als er ooit iets fout gaat.... geen idee hoe je dat moet oplossen of als het anders gaat.

Ook de Aldi & Lidl zitten over de grens , en beide landen hebben andere producten als hier in NL....
En een reis boeken zal mijn ook wel lukken maar als het fout gaat moet je wel weten hoe je je recht kunt halen.
Zolang het goed gaat, maar zowel Neckermann, postorder en reizen bleken apart te zijn en Cook, ik rekende op Brexit
en dit was iets eerder..... vooruit betalen bij bedrijven met diverse media berichten hoe het daar gaat,
daar doe ik zeker geen zaken mee, en de problemen waren begin 2018 al bekend bij deze groep van Thomas Cook.

Maar hoe je het oplost, elk land is anders en als je zo vaak daar komt en het niet weet, ben je te laat met informeren.

Hoewel Theo overal vermoedelijk prima de weg wist.... juridisch is het anders helaas....

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Als er in Duitsland niet zoiets als de SGR, dan zult u inderdaad gewoon moeten aansluiten in de rij met schuldeisers en is de kans klein dat u veel meer dan een fooi terug zult zien van de betaalde reissom.

Zo gaat dat in Nederland normaal gesproken ook bij faillissementen. Alleen hebben in dit specifieke geval van Neckermann de consumenten in Nederland het geluk dat ze kunnen aankloppen bij een garantiefonds waardoor voor hen de schade zeer beperkt zal zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ivo.w schreef:
24 okt 2019 23:46
Als er in Duitsland niet zoiets als de SGR,...
In Duitsland is ook zoiets als de SGR, want dat is verplicht vanuit de EU. Volgens mij is Theo daar ook mee in slag. Alleen het is geen klein faillissement en de pot lijkt niet zo goed gevuld als misschien bij de Nederlandse SGR het geval is.....

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Jablan »

Theo, nieuws van deze week meegekregen? Omdat Duitsland de betreffende EU-Richtlijn voor pakketreizen in het nadeel van de consument heeft omgezet, gaat de Bond (landelijke overheid) de niet-verzekerde schade vergoeden. Van de 110 miljoen is ongeveer 80 miljoen opgegaan aan het terughalen van gestrande vakantiegangers. De resterende 30 miljoen betekent, dat iedereen max 20% via de verzekeraar terugkrijgt (schatting van experts). De staat Duitsland zal ca. 400 mio. betalen en dat gebeurt, omdat dit de goedkoopste oplossing is (anders procesgolf met hogere schadevergoedingen). Het gaat wel tijd kosten, maar ergens in 2020 zou je geld terug moeten komen. Tegelijk wordt de wet aangepast, er komt een combinatie van verzekering en schadefonds (SGR-achtig).

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mooi een beetje goed nieuws. Hopelijk geldt die regeling inderdaad ook voor buitenlandse klanten van de Duitse tak van Neckermann.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Jablan »

Ja, zolang ze een pakketreis hebben geboekt. Wie alleen een verblijf of alleen een vlucht heeft geboekt, valt buiten deze regeling.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ja, ik zit er bovenop! Die regeling geldt natuurlijk voor iedereen met een Duitse Versicherungsschein. Ik krijg mijn geld terug. Vermoedelijk begin volgend jaar. Er zijn meer Nederlanders die hier op zitten te wachten. Er waren nogal paniek reacties vanwege de koppen in het nieuws dat de Duitsers hun reiskosten terugbetaald krijgen. Dit geldt natuurlijk ook voor buitenlanders die in Duitsland geboekt hebben. Ik heb contact met sommige Nederlanders hierover. Er zijn er bij die problemen hebben met de Duitse taal. Daar probeer ik het een beetje voor te vertalen.!
Als je ziet hoe het in de pers met ingezonden stukken tekeer gaat nu. Daar lusten de honden geen brood van. Onze belastingcenten worden gebruikt voor vijf sterren welness op de Malediven. De gunfactor,die Wutbürger!
Duitsland kijkt nu of ze de goede dingen van onze SGR kunnen kopiëren.
De grootste reisorganisatie van Duitsland, niet helemaal toevallig ook de grootste van Europa de TUI moet ook tweederde van de verwachte winst in Duitsland inleveren vanwege de perikelen met de Boeing's die voorlopig niet mogen vliegen. Als die om zou vallen is de slachting in de reiswereld niet te overzien.

Hier in Nederland zijn er inmiddels plannen om die faillissementsgarantie ook in te voeren voor alleen vliegreizen. Dit zou dan gaan om extra kosten van € 0,25 per vlucht of boeking. Hopelijk wordt dit snel mogelijk gemaakt.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Faillissement Neckermann Duitsland

Ongelezen bericht door Erthanax »

Succes Theo!

Gesloten