LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ingridje
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 sep 2016 17:37

Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door ingridje »

Bij neckerman een vakantie geboekt voor in de schoolvakantie. Bij de prijs berekening staat 100 euro extra moet betalen onder de noemer 'flexprijstoeslag'.
Volgens de website is dat een toeslag vaak in weekenden en drukke vakantie periode.
Maar in betaal al veel meer omdat ik gebonden ben in de vakantie en nu nog eens 100 euro extra. Voelt BIJ MIJ beetje als discriminatie omdat ik nu 2 keer meer moet
Ivm schoolvakantie.

Dacht dat ze geen extra kosten meer mochten vragen ?? Onder diversen namen.....
Laatst gewijzigd door ingridje op 01 feb 2018 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door renewouters »

Dit is geen discriminatie maar Vraag&Aanbod.

ingridje
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 sep 2016 17:37

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door ingridje »

.......is al duurder omdat ik in de vakantie moet en daar komt nog eens bij de eind prijs 100 euro boven op.
Nu duidelijker wellicht

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door Jefdus »

Niemand moet op vakantie... Zoals gezegd, gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Zolang het allemaal duidelijk wordt aangegeven en de kosten er niet opeens achteraf bijkomen, is er niks aan de hand

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door crazyme »

ingridje schreef:.......is al duurder omdat ik in de vakantie moet en daar komt nog eens bij de eind prijs 100 euro boven op.
Nu duidelijker wellicht
Van wie moet je op vakantie ?

Bij schaarste stijgen de prijzen.
Les 1 economie.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door Moneyman »

ingridje schreef:Bij neckerman een vakantie geboekt voor in de schoolvakantie. Bij de prijs berekening staat 100 euro extra moet betalen onder de noemer 'flexprijstoeslag'.
Volgens de website is dat een toeslag vaak in weekenden en drukke vakantie periode.
Maar in betaal al veel meer omdat ik gebonden ben in de vakantie en nu nog eens 100 euro extra. Voelt BIJ MIJ beetje als discriminatie omdat ik nu 2 keer meer moet
Ivm schoolvakantie.

Dacht dat ze geen extra kosten meer mochten vragen ?? Onder diversen namen.....
Verborgen kosten mogen niet. Extra kosten uiteraard wel.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door mahadma »

In de Sahara is een fles water meer waard als een plak goud. Anders gezegd, als u in het hoogseizoen gaat, betaalt u hoge prijzen. Wellicht kunt u ipv zomer herfst of voorjaars vakanties proberen qua prijs. Of goedkopere alternatieven, kamperen bij de boer oid. Of een caravan lenen/huren bij vrienden of bekenden voor een mats prijsje. Maar zoek eerst eens uit wat discriminatie ècht betekent.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door arvandongen »

ingridje schreef:Flexprijstoeslag...., discriminatie
Discriminatie is hier correct gebruikt.

Neckermann maakt hierdoor onderscheid tussen mensen die écht naar die bestemming willen ten koste van personen die minder willen uitgeven aan dezelfde vakantie.

Is trouwens niet strafbaar, hoor.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door Jesa H »

Waarom moet men direct gooien met het woord "discriminatie"? U wordt in dit geval niet gediscrimineerd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door sjohie »

Die flexprijzen maken het voor mensen die niet gebonden zijn aan schoolvakanties weer wat goedkoper, maar die zullen daarom niet zo snel een topic openen denk ik. Alle redenen die maken dat jullie gebonden zijn aan die vakanties liggen vér buiten de invloed van Neckermann lijkt me?

Verder is dit voor Neckermann een handig knop om de bezetting in het voor- en naseizoen wat mee bij te kunnen sturen, en uiteraard wat meer te verdienen.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Dit soort mensen zouden meteen straf rechterlijk aangepakt moeten worden alles wat niet in hun straatje past is DISCRIMINATIE.
De werkende mensen zonder kinderen kunnen ook gaan schreeuwen wij worden door bazen gediscrimineerd omdat mensen met kinderen recht hebben om in de vakanties die hun goed uitkomen vrij te zijn.

Bij mij telt wie het eerst komt het eerst maalt kinderen of geen kinderen moet geen verschil maken, immers iemand die geen kinderen heeft moet ook in het hoogseizoen meer betalen dan buiten het seizoen.
En buiten dat iemand met kinderen heeft meer vakanties dan alleen in het hoofdseizoen kinderen hebben nl een week of 12 vakantie op jaarbasis

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door HADES2001 »

R. Proctor schreef:Dit soort mensen zouden meteen straf rechterlijk aangepakt moeten worden alles wat niet in hun straatje past is DISCRIMINATIE.
De werkende mensen zonder kinderen kunnen ook gaan schreeuwen wij worden door bazen gediscrimineerd omdat mensen met kinderen recht hebben om in de vakanties die hun goed uitkomen vrij te zijn.

Bij mij telt wie het eerst komt het eerst maalt kinderen of geen kinderen moet geen verschil maken, immers iemand die geen kinderen heeft moet ook in het hoogseizoen meer betalen dan buiten het seizoen.
En buiten dat iemand met kinderen heeft meer vakanties dan alleen in het hoofdseizoen kinderen hebben nl een week of 12 vakantie op jaarbasis
ach laat mensen met kinderen maar voor gaan, wil toch geen vakantie in het drukke seizoen, voordeel van geen kinderen hebben. Lekker goedkoop op vakantie scheelt je snel 50-60% ten opzichte van de drukke periodes.
Verder is dit absoluut geen discriminatie, het zou discriminatie zijn als u wel meer betaalde maar de buurman niet want die rijd een mercedes en u volkswagen

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door R. Proctor »

HADES2001 schreef: ach laat mensen met kinderen maar voor gaan, wil toch geen vakantie in het drukke seizoen, voordeel van geen kinderen hebben. Lekker goedkoop op vakantie scheelt je snel 50-60% ten opzichte van de drukke periodes.
Verder is dit absoluut geen discriminatie, het zou discriminatie zijn als u wel meer betaalde maar de buurman niet want die rijd een mercedes en u volkswagen
Dat klopt maar het word altijd geroepen door mensen met kinderen dat ze gediscrimineerd worden met vakanties.
1 hebben ze zelfs meer tijd om op vakantie te gaan met hun kinderen.
Buiten dat discrimineer je mensen zonder kinderen.

Ik heb zelf wel kinderen maar ja als het zo uitkomt dat ik in het hoogseizoen als baas zijnde alleen maar kan dan is dat zo.
Kan ik in een andere vakantie dan gaan we dan.
Maar had ik geen kinderen was het hetzelfde verhaal kan niet de toko dichtgooien omdat de vakanties goed uitkomen voor een ander

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door renewouters »

ingridje schreef:.......is al duurder omdat ik in de vakantie moet en daar komt nog eens bij de eind prijs 100 euro boven op.
Nu duidelijker wellicht
1 troost: de meeste mensen die nu kunnen profiteren van de goedkopere reizen buiten het hoogseizoen hebben vroeger ook de hoofdprijs mogen betalen. Jouw tijd komt nog wel dat je ook voordeliger kunt reizen.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Flexprijstoeslag...., 'discriminatie'

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Uiteindelijk blijft het een eigen keuze om gebonden te zijn aan de schoolvakanties. Het is aan de persoon zelf om af te wegen wat ie belangrijker vindt: kinderen of werk tegenover buiten het seizoen op vakantie kunnen.

Gesloten