LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flybe handbagage

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Flybe handbagage

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Afgelopen weekend vloog ik met Flybe van Groningen Eelde naar London Southend. Mijn rolkoffer, die tot voor kort bij Flybe, en nu nog steeds bij elke andere luchtvaartmaatschappij voldoet aan formaat handbagage, paste ineens niet meer in de testruimte op het vliegveld, waardoor ik moest bijbetalen voor ruimbagage. Op de terugweg werd de test niet gedaan, en eenmaal in het vliegtuig bleek mijn koffer, die ik trouwens een aantal keer eerder heb meegenomen op dezelfde route van Flybe, gewoon in de overhead compartment te passen.

Met andere woorden: Flybe heeft de testruimte plotseling kleiner gemaakt dan het daadwerkelijke formaat van de overhead compartment om meer bagage tot ruimbagage, en dus extra kosten te kunnen verklaren. Dit is uiteraard hun goed recht, en valt thuis op te meten (ik had dat niet gedaan omdat ik al meer dan 10 keer met ze op deze route gevlogen had met dezelfde rolkoffer), maar wél iets voor anderen om bij stil te staan.

Deze post is dus geen klacht, maar een tip voor andere reizigers. Doe er je voordeel mee!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Flybe handbagage

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die truck heeft Ryanair enkele jaren geleden al uitgevonden. Ook enkele cm kleiner dan de standaard maat.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Flybe handbagage

Ongelezen bericht door renewouters »

Op zich wel grappig om te zien dat die rekjes blijkbaar toch wel eens gebruikt worden. Ik zie ze altijd wel staan bij de gates, maar ik heb nog nooit gezien dat ze gebruikt worden. Het enige wat ik wel zie is dat de grootste rolkoffers vaak alsnog (gratis) mee gaan in de bagageruimte als de vlucht is volgeboekt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Flybe handbagage

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik snap het wel: in een vliegtuig ben je in het nadeel, maar in een truck is zo'n koffertje natuurlijk geen probleem.

Het feit dat het koffertje wél in de overhead locker past, maar niet in de 'testruimte', zegt overigens niks.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Flybe handbagage

Ongelezen bericht door kweenie »

De hoeveelheid ruimte per koffer zal niet puur afhankelijk zijn van de afmeting van de bagagerekken. Een iets kleinere toegestane ruimte zal vooral betekenen dat meer mensen hun handbagage kunnen meenemen. Dat er bijvoorbeeld 20 koffers passen in plaats van 19 koffers.

Dat de maximale afmetingen tussen maatschappijen kunnen verschillen was al wel bekend. Maar het is niet zo netjes dat ze geen duidelijke waarschuwing op de site zetten als ze blijkbaar hun maximale afmetingen hebben aangepast

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Flybe handbagage

Ongelezen bericht door G7 »

Deze week nog meegemaakt op Eindhoven Airport.

Rolkoffertje mag mee, alleen tegen betaling. Als een tas / rugzak onder de stoel past is het gratis en anders ....dokken. In dit geval ook !
€20 aftikken om je rolkoffertje mee te kunnen nemen en gaat het ruim in. Dus niks fijn doorlopen op je bestemming, maar netjes wachten tot je koffer komt.

Dit alles was met Wizz-Air en bleek ook duidelijk op hun site te staan. Maar mensen die maanden geleden al hun reisje boekten, kijken dan niet meer op de site en zien de veranderingen dus niet.

Daarom, ook mijn tip, kijk altijd voor vertrek alles nog even na op de site, zodat je op het vliegveld niet voor verrassingen komt te staan.

Azerty1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2019 10:42

Re: Flybe handbagage

Ongelezen bericht door Azerty1234 »

Tegenwoordig altijd regels goed checken want bij enkele luchtvaartmaatschappijen is er enkel nog maar een kleine zakje inbegrepen dat onder de stoel past. Wil je trolley meenemen moet je priority bij boeken. Is zo bij ryanair en wizzair deze regel is nu al zo een 2 jaar invoegen staat heel duidelijk uitgelegd op de boekingsformulieren en bij hun Incheck app En als je je ticket maanden op voorrand geboekt heb krijg je er verschillende mails over. Verschoot er van de zomer op eindhoven ook van hoeveel er van deze regels niets wisten. Ook is er bij het ingaan van deze regels ook veel aandacht geweest door de pers

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Flybe handbagage

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik had ook een veel te grote die nergens in paste....

Mijn kleinkinderen zagen de Pin passen gebruikt worden.... dus Opa, effe wachten tot laatste... en ja hoor, ze moesten weg omdat langer parkeren extra geld koste op luchthaven en de laatste 7 mogen gewoon doorlopen!

Het is dus geld verdienen als er tijd voor is!
Trage bejaarde met de kleine augurkjes die gratis door de beugel kunnen?
Pinpas kon ik weer ongebruikt terug stoppen, en wist het bedrag al....
Maar ze keken regelmatig op hun Horloge..... en in vol toestel willen ze graag weg!

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Flybe handbagage

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Komkommer, echt dit is van al je onsamenhangende nonsens posts misschien wel de aller onbegrijpelijkste. En dat is knap.
Zoek een hobby......

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Flybe handbagage

Ongelezen bericht door tttlocke »

Deze is, hoewel onsamenhangend zoals altijd, toch vrij duidelijk in het advies:
Als je ziet dat men bezig is de regels voor te grote handbagage strikt toe te passen (medewerkers schieten in actie en medepassagiers vóór jou houden de pinpassen al gereed), dan loont het te talmen en te zorgen dat je pas als laatste doorgaat: als jij dan aan de beurt bent, dan dringt de tijd mogelijk inmiddels zodanig, dat jij, in tegenstelling tot jouw voorgangers, wél zonder te betalen verder mag.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Flybe handbagage

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bedankt voor de vertaling vanuit het komkommeriaans.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Flybe handbagage

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En daar kan Google translate nog een puntje aan zuigen. :lol:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Flybe handbagage

Ongelezen bericht door tttlocke »

Theotrucker schreef:
08 dec 2019 16:59
Bedankt voor de vertaling vanuit het komkommeriaans.
Geen dank. Ik had hier het geluk dat ik de oplossing meteen doorhad. Meestal is het een stuk lastiger, als het al lukt. :lol:

Gesloten